آخرین اخبار

6 عامل کوچک که مي تواند زندگي تان را دگرگون کند شادکامي و موفقيت

6 عامل کوچک که مي تواند زندگي تان را دگرگون کند

  بزرگنمايي:

چه خبر - مطالعات جديد نوروسايکولوژي اهميت يکپارچگي 6 عامل را در ارتقاي بهزيستي، کاهش استرس و تسهيل اتصالات جديد عصبي نشان دادند. اين عوامل عبارتند از:1 - ورزش2 - تغذيه3 - روابط اجتماعي4 - چالش شناختي5 - خواب6 - مديتيشن
ورزشورزش نه تنها اثرات قابل توجهي بر سلامت جسماني مي گذارد، مي تواند از طريق برانگيخته شدن انتقال دهنده ها و توليد اندروفين ، به شکل چشمگيري بر سلامت روانشناختي موثر باشد. چالش هاي روانشناختي واکنشي شامل افسردگي، استرس، اضطراب پس از سانحه، اضطراب، اختلالات خوردن، اعتياد و برخي نشانه هاي اسکيزوفرني مي شود. بر اساس مطالعات جان راتي، متخصص علم ورزش و مغز، ورزش قوي ترين ابزار براي بهينه سازي عملکرد مغز است.بنابراين اگر تا امروز هنوز هم ورزش را جدي نگرفته ايد، همين الان تصميم بگيريد برنامه ريزي ويژه اي براي ورزش کردن داشته باشيد. نياز نيست فورا به ياد نداشتن وقت و هزينه هاي بالاي کلاس هاي ورزشي بيفتيد. ورزش کردن خيلي راحت تر از اينهاست. بر اساس مطالعات پژوهشگران علوم ورزشي، انجام 3 مرتبه ورزش در روز ، هر بار به مدت 10 دقيقه ، مي تواند به اندازه 5/0 ساعت ورزش مداوم موثر باشد. شما هم حتما مي توانيد اين 10 دقيقه ها را در برنامه روزانه خود قرار دهيد.تغذيه
مطالعات گسترده اي در زمينه تاثير مثبت يک رژيم غذايي سالم بر ذهن و بدن انجام شده است. امروزه کتاب ها و سايت هاي اينترنتي مختلفي در زمينه تغذيه سالم وجود دارد. برايند همه اين تحقيقات گوياي اين حقيقت است که اختصاص دادن بيشترين حجم مواد مصرفي روزانه به ميوه جات و سبزيجات، رمز اصلي داشتن سلامت روان و عملکرد مناسب مغز به شمار مي رود.شما مي توانيد براي مصرف راحت تر و بيشتر سبزيجات و ميوه هاي تازه، از آبميوه گيري و مخلوط کن استفاده کنيد. به اين شکل قادر خواهيد بود به سرعت حجم قابل توجهي از آب ميوه ها و سبزيجات را استفاده کنيد.اگر شما هم فردي هستيد که تغذيه نامناسبي داريد، اگر مقدار زيادي غذاهاي آماده و مواد غذايي صنعتي مصرف مي کنيد، اگر سبزيجات و ميوه هاي تازه جايي در برنامه غذايي شما ندارند، نگران نباشيد. شما هم مي توانيد از تغذيه سالم برخوردار شويد. نکته مهم اين است که عادت هاي تغذيه اي نيز مثل همه عادت ها نسبت به تغيير مقاوم اند. بنابراين شما بايد به تدريج و قدم به قدم عادت هاي مثبت را وارد تغذيه خود کنيد. مثلا تصميم بگيريد که از امروز حتما قبل از وعده نهار و شام يک ظرف سالاد جذاب و خوشمزه ميل کنيد. اگربه مقدار زياد شيريني ، شکلات يا نوشابه مصرف مي کنيد از امروز ميوه هاي تازه و خشک و تنقلات سالم مثل مغزها و خشکبار را جايگزين کنيد.فقط کافي است که تصميم بگيريد و کمي همت به خرج دهيد. پس از مدتي درخواهيد يافت که با سالم تر شدت تغذيه، از احساس نشاط بيشتري برخوردار خواهيد بود و عملکرد فکري و ذهني تان بهتر خواهد شد.
روابط اجتماعيما موجودات اجتماعي هستيم. زمان تنهايي مهم است، اما ما به منظور انگيزه داشتن نياز به تعاملات انساني مثبت داريم. مزاياي روابط مثبت شامل سيستم ايمني بهتر، شادي بيشتر و ظرفيت شناختي بهتر است. عشق ممکن است تمام آن چيزي نباشد که به ان نياز داريد اما به طور شگفت انگيزي کمک کننده است. اين هفته زماني را براي برقراري ارتباط دوباره با فردي بگذاريد که مدت هاست او را نديده ايد و از بودن با او لذت مي بريد. به يکي از اعضاي فاميلتان که ارتباط خوبي با او داريد تماس بگيريد و احوال او را بپرسيد. دقت کنيد که پس از اين کاره چه احساسي داريد.بسياري از اين کارها "بايد" هايي است که مردم فکر مي کنند باعث داشتن احساس خوب در روز مي شود. اما پژوهش هاي اخير نشان مي دهد که اين کاره نه تنها کمک کننده هستند، بلکه براي داشتن انگيزه هيجاني و جسماني ضروري است.
چالش شناختيهيچ کس دوست ندارد خسته يا کسل باشد. تغيير دشوار است اما در عين حال هيجان انگيزو چالش برانگيز است و اثرات مثبتي را در مغز به وجود مي آورد. شما لازم نيست که براي ايجاد چالش شناختي معنادار از يک سفينه بپريد يا در يک بشقاب پرنده بنشينيد. گاهي تنها به چالش کشيدن فرض ها و عقايد قد.يمي کافي است. آموختن يک مهارت جديد هم مفيد است.آيا به موسيقي علاقه داريد؟ در يک کلاس موسيقي شرکت کنيد. آيا برايتان سخت است که در مقابل ديگران صحبت کنيد ؟ در يک کلاس ارتقاي اعتماد به نفس يا فن بيان شرکت کنيد. يک مهارت جديد ياد بگيريد يا يک کتاب چالش زا بخوانيد. يک سرگرمي جديد را دنبال کنيد. حل کردن معماها و جدول ها هم مي تواند کمک کننده باشد.به هر شکل شده خودتان را به چالش بکشيد و به مغزتان کمک کنيد که مسيرهاي عصبي جديد را ايجاد کند.
خواباگرچه ميزان خواب مورد نياز در افراد متفاوت است، بسياري از محققين بر اين عقيده اند که در حدود 7 تا 8 ساعت خواب شبانه مناسب است. احتمالا اين عدد براي بسياري از افرادي که مشغله زيادي دارند ناممکن به نظر برسد. بسياري از مواقع حتي اگر به موقع هم به رختخواب برويم، مغز ما از اينکه خاموش و آرام باشيم جلوگيري مي کند و اجازه نمي دهد که به خواب برويم.برخي از راهکارهاي مفيد براي آرام کردن جسم و ذهن در پايان روز عبارتند از خاموش کردن تلويزيون و مطالعه يک کتاب آرام بخش، مديتيشن و ريلکسيشن و پرهيز از مصرف چاي و قهوه در ساعات قبل از خواب.
مديتيشننشان داده شده است که انجام يک تمرين مديتيشن روزانه (حتي به اندازه 10 تا 20 دقيقه) به شکل مثبتي بر سلول هاي خاکستري مغز تاثير مي گذارد ، باعث تنظيم هيجاني بهتر و افزايش ذهن آگاهي مي شود.در دنياي امروزي با وجود اينترنت و تکنولوژي هاي مختلف دسترسي به موزيک هاي آرام بخش و يادگيري سبک هاي مختلف مديتيشن بسيار آسان شده است.تلاش براي پيشرفت کردن در اين 6 راهکار، تغيير مثبتي در زندگي شما ايجاد مي کند و به شما کمک مي کند احساس مثبت و سالمي نسبت به خودتان داشته باشيد.





منبع : ravvan.com



مطالب پيشنهادي :
چگونه زندگي مان را دوباره بازسازي کنيم؟شکست تان هم مي تواند موفقيت آميز باشد اما با شرايط زيردر زندگي تان از اين افراد دوري کنيداين 7 عامل پيرتان مي کنداگر براي خودتان هم وقت نداريد، حتما بخوانيد!!



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد