آخرین اخبار

هفت قدم تا داشتن زندگي شاد شادکامي و موفقيت

هفت قدم تا داشتن زندگي شاد

  بزرگنمايي:

چه خبر - حال و روزي که امروزه روان‌پزشکان و روان‌شناسان از آن به عنوان افسردگي ياد مي‌کنند. ما براي شما هفت گام پيشنهادي داريم تا اگر در چنين حالتي به سر مي‌بريد با کمک گرفتن از آنها دوباره شادي و نشاط را به زندگي خود بازگردانيد. تا حالا پيش آمده که صبح وقتي چشم‌هايتان را باز مي‌کنيد نيم چرخي بزنيد و بعد از اينکه عقربه هاي ساعت را با چشم نيمه باز ديديد با خود بگوييد واي! باز يک روز ديگر شروع شد،چقدر غمگين و بي حوصله‌ام، اگر مجبور نبودم امروز هيچ کاري نمي‌کردم، دست و دلم به کارها نمي‌رود و جملاتي از اين قبيل.حال و روزي که امروزه روان‌پزشکان و روان‌شناسان از آن به عنوان افسردگي ياد مي‌کنند. ما براي شما هفت گام پيشنهادي داريم تا اگر در چنين حالتي به سر مي‌بريد با کمک گرفتن از آنها دوباره شادي و نشاط را به زندگي خود بازگردانيد، نکاتي که فريده ميرزايي، روان‌شناس آنها را اين‌گونه عنوان مي کند.
قدم نخست؛ کارهاي تکراري نکنيدتکراري بودن کارها و فعاليت‌هايي که هر روز انجام مي‌دهيد شايد نخستين دليل براي ابتلا به اين عارضه باشد. اينکه سر ساعت معيني بيدار شويم، کارهايي را انجام دهيم که ديروز، هفته گذشته و ماه‌هاي گذشته موبه مو آنها را انجام داده‌ايم. علاوه براين نداشتن برنامه مشخص براي روزهاي هفته و حتي ساعت‌هاي يک روز نيز مي‌تواند دليلي براي بروز علايم افسردگي و در نهايت مبتلا شدن به اين اختلال خلق باشد. اينکه صبح‌ها بايد بيدار شد و بدون کمترين تغييري همان فعاليت‌هاي هميشگي را انجام داد اين‌قدر کسل کننده و خالي از هيجان است که شايد جايي براي لبخند زدن به زندگي باقي نگذارد. ماندن در خانه براي روزهاي متمادي و نداشتن رابطه با دنيا و افراد خارج از خانه هم مي‌تواند دليل ديگري براي اين موضوع باشد.
قدم دوم؛ چه کار کنيم افسرده نباشيم؟به طور حتم هيچ يک از ما دوست نداريم تمام طول روز را بي‌حوصله و کسل بگذرانيم، براين اساس گام نخست اين است که خود بخواهيم از اين حال و روز خلاص شويم، فکر مي‌کنيد براي قدم بعدي بهتر است از چه شروع کنيم؟ از خودمان، خانه، محيط اطراف، اعضا خانواده شايد هم از يک برنامه ريزي درست و اصولي که همه اين موارد را در آن لحاظ کرده باشيم تا با اجراي مو به موي آن تمام بي حوصلگي ها را ترک و فراموش کنيم. پس اگر تا امروز حوصله نداشتيد و فکر مي‌کرديد آنقدر خسته شده‌ايد که ترجيح مي‌دهيد در رختخواب بمانيد يا ديگر علاقه اي به آنچه که هر روز بايد انجام دهيد، نداريد کمي صبور باشيد تا با هم از پله هاي اين نردبان بالا برويم.
قدم سوم؛ از خودم شروع مي‌کنمابتدا بايد از خودمان شروع کنيم. به طور مثال وقتي از خواب بيدار شديم نفس عميقي بکشيم، يک دم و باز دم عميق تا ريه‌هايمان پر از هواي تازه شود، بعد دست‌هايمان را کمي کش دهيم تا حس بيدار شدن در همه بدن مان جان بگيرد، يادتان باشد خنده بر هر درد بي درمان دواست پس لبخند را فراموش نکنيد. اگر اتاقتان پنجره اي دارد که رو به آفتاب باز مي‌شود از اينکه بلند شويد و پرده‌ها را کنار بزنيد تا نور داخل اتاق شود غافل نشويد. دست‌ها و صورت خود را با آب تقريبا سرد بشوييد تا خواب و کسالت از سرتان بپرد. بعد همانطور که ايستاده‌ايد روبه‌روي آينه به خود بگوييد امروز روز خوبي است و بايد کارهاي مثبت زيادي انجام بدهم.
قدم چهارم؛ چه بپوشيم؟سعي کنيد لباسي بر تن کنيد که دوست داريد و از ديدن آن حس رضايت خاطر به شما دست مي‌دهد. راحتي و داشتن احساس خوب در يک لباس مي‌تواند تاثير زيادي در روحيه افراد داشته باشد. رنگ هم مهم است. فراموش نکنيد رنگ‌ها هم براي خود زباني دارند که روي ما تاثير مي‌گذارد، پس به هيچ عنوان سراغ رنگ طوسي نرويد زيرا تحقيقات نشان مي‌دهند افراد مبتلا به اضطراب و افسردگي بيشتر با رنگ طوسي يا خاکستري ارتباط برقرار مي‌کنند درحالي که افراد شاد تمايل به رنگ زرد دارند. از اين رو توصيه مي‌شود کمتر از رنگ‌هاي تيره استفاده کنيد.
قدم پنجم؛ چي بخوريم؟مواد غذايي که مصرف مي‌کنيد هم مي‌توانند به شما کمک کنند و باعث شوند احساس خوبي داشته باشيد و با افسردگي بجنگيد تا شاد و سرحال باشيد. اگر به خوردن آجيل علاقه داريد به طور حتم خوشحال خواهيد شد اين جمله را بشنويد که اين دسته از تنقلات نقش زيادي در شاد بودن افراد خواهند داشت.
آجيل به دليل اينکه داراي ويتامين E، نوعي از اسيد آمينه و منيزيم است مي‌تواند شما را شاد و سرحال ‌کند، البته آلبالو و گيلاس خشک هم به علت برخورداري از پتاسيم، منيزيم و ويتامين C استرس و افسردگي را در فرد کاهش مي‌دهند. مرکبات هم نقش زيادي در از بين رفتن افسردگي و احساس شادي دارند.
ميوه‌هايي مانند پرتقال، ليمو و نارنگي به دليل اينکه داراي ويتامين C هستند با کاهش هورمون‌هاي استرس‌زا در بدن، باعث مي‌شوند تا بهتر با استرس مبارزه کنيد، پس مصرف آنها را فراموش نکنيد. سبزي‌هاي سبز برگ مانند کاهو، کلم و اسفناج نيز به دليل داشتن ماده مغذي نشاط آوري به نام اسيد فوليک، موجب کاهش افسردگي در افراد شده و جريان خون را به سمت مغز تسريع مي‌کنند که اين کار باعث بروز احساس شادي در فرد مي‌شود. ماهي نيز گزينه ديگر براي شماست.
قدم ششم؛ برنامه ريزيداشتن يک برنامه هفتگي مي‌تواند به شما کمک زيادي کند زيرا وقتي مي‌دانيد قرار است در طول هفت روزي که در پيش رو داريد چه کارهايي را انجام دهيد قادر خواهيد بود که براي خود چينش زماني تعريف شده‌اي داشته باشيد که در آن براي هر فعاليت ساعت و تاريخ مشخصي را تعيين کنيد.
به اين ترتيب مي‌دانيد که چه فعاليت‌هايي را قرار است انجام دهيد بنابراين نه وقت کم مي‌آوريد و نه کاري از قلم مي‌افتد. براي مثال براي ديدن دوستان خود يا رفتن به سينما و پارک برنامه ريزي کنيد. در طول هفته روز خاصي را براي سر زدن به دوستان و بستگان خود يا دعوت از آنان اختصاص دهيد تا ساعتي را فارغ از دغدغه کارهاي خانه در کنار آنان بگذرانيد. در صورتي که اين کار را انجام دهيد به طور حتم روزهاي بعدي هفته را با روحيه شاد خواهيد گذراند.
قدم هفتم؛ محيط اطرافچينش وسايل خانه به نحوي که باعث مسرت و شادي ما شود نيز يکي از راه‌هاي کاهش افسردگي است. تحقيقات نشان داده‌اند که نوع قرار گرفتن وسايل خانه در کنار هم، مي‌تواند انرژي مثبتي را به ما منتقل کند. استفاده از گل و گلدان در تزيين خانه همچنين رنگ‌هاي شاد و آرام بخش نيز مي‌تواند موجب کاهش افسردگي و افزايش احساس شادماني در شما شود.




منبع : yjc.ir



مطالب پيشنهادي :
6 توصيه کوچک اما کاربردي براي شاد بودن در زندگيقوانين طلايي دالاي لاما براي زندگي بهتر6 کاري که انسان هاي هميشه شاد هرگز انجام نمي دهندراه هاي تغيير حال و هواي دروني و عاطفي براي شروع سال نوبا روش هاي زير زندگي شادي داشته باشيد



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد