آخرین اخبار

4 اشتباه مالي روزمره که جوانان مرتکب مي شوند کار و زندگي

4 اشتباه مالي روزمره که جوانان مرتکب مي شوند

  بزرگنمايي:

چه خبر -
وضعيت شما به عنوان يک فرد جوان هر چه که باشد،باز هم شما مانند ديگر جوانان در معرض خطر يک زندگي مالي غلط قرار داريد.چه فردي باشيد که به تازگي از دانشگاه فارغ التحصيل شده باشد، چه شخصي فاقد تحصيلات آکادميک که به تازگي حرفه خود را آغاز کرده است يا در موسسه اي مشغول به کار شده است، در تمامي اين موقعيت ها، يافتن مسيري هموار و استوار براي تحقق يک زندگي مالي روزمره سالم و عاقلانه دشوار است. در ادامه چند مساله را که به تصميمات و رفتارهاي مالي غلط جوانان در زندگي روزمره مربوط است مطرح مي کنيم.
يک : عدم استفاده صحيح از کارت هاي بانکيخدماتي نظير کارت هاي بانکي مبادلات مالي را آسان مي کنند، اما بسياري از افراد و از جمله جوانان دچار بدفهمي در مورد نقش کارت هاي بانکي شده اند. به عبارت ديگر آنها هنوز نمي دانند که کارکرد و نحوه صحيح استفاده از اين کارت ها در زندگي مالي روزمره چيست. کارت هاي بانکي به اين دليل که پولي ملموس در دستان ما نيستند، ممکن است ما را در نحوه خرج کردن پولمان به اشتباه بيندازند. آنها ممکن است همچون منبعي از پولي جادويي و ناتمام به نظر برسند. در حالي که در مبادلات نقدي پول مادي و کاغذي را مشاهده مي کنيم که در حين خريد ما از دست ما به دست فروشنده مي رسد، در مبادلات الکترونيکي اين احساس و مشاهده رواني وجود ندارد. هرچند شخصي باتجربه که بر زندگي مالي خود مسلط است، از اين مساله زياني نمي بيند، اما يک جوان ممکن است تحت چنين شرايطي به خريد هاي نامعقول، فراتر از وسع و برنامه ريزي هاي مالي اش دست بزند. در موارد بسياري ما براي خريد يک محصول کوچک، مثلا يک نوشيدني کوچک به يک فروشگاه مواد غذايي مراجعه مي کنيم؛ اما متوجه مي شويم که پول نقد به همراه نداريم، اگر فروشگاه از دستگاه کارتخوان بي بهره باشد، (يا دستگاه در لحظه عمل نکند.) ما اقدام به دريافت پول از يک عابر بانک در نزديکي محل مي کنيم و هميشه بيشتر از آنچه نياز داشته ايم، پول دريافت مي کنيم، پول باقيمانده تقريبا در اغلب موارد به طريقي غلط و حساب نشده خرج مي شود؛ بنابراين بهتر است هميشه به مقدار هزينه هاي جاري خود، (نه بيشتر يا کمتر) پول نقد همراه خود داشته باشيم. فراموش نکنيم هدف اصلي ايجاد کارت هاي بانکي تسهيل مبادلات و تامين امنيت بيشتر بوده است و نه ايجاد احساس کاذب در رابطه با توانايي خريد براي ما؛ بنابراين اگر نمي توانيم در مقابل ارقام و اعداد نوشته شده بر روي رسيد خريدهايمان همان واکنشي را داشته باشيم که در صورت تمام شدن پول هاي کاغذي مان داريم، اگر استفاده از اين رسيدهاي کاغذي که به سادگي مي توان آنها را مچاله نمود و دور ريخت به جنون خريد ما فرصت جولان مي بخشد و به ما احساس امنيت کاذب مي بخشند، از استفاده از کارت هاي بانکي صرف نظر کنيم و از پول نقد استفاده کنيم.
دو : عدم استفاده از مزاياي جوان بودندر بسياري از موسسات، فروشگاه ها و مکان هايي که به صورت روزمره از آنها استفاده مي کنيد، تخفيف هاي دانشجويي وجود دارد، به عنوان مثال تئاترها (به عنوان مثال تئاتر شهر) در ازاي دريافت کارت دانشجويي، در قيمت بليط تخفيف ارائه مي کند. بعضي از نمايندگي هاي تعمير خودرو و بسياري از آژانس هاي فرهنگي و گردشگري نيز در صورت ارائه کارت دانشجويي تخفيف ارائه مي دهند. شايد اين گام کوچک به نظر برسد، اما اگر مي خواهيد زندگي مالي حساب شده اي داشته باشيد، بهتر است از گام هاي کوچک آغاز کنيد. اغلب جوانان از اين تخفيف ها استفاده نمي کنند، بهتر است شما متفاوت باشيد؛ بنابراين موسساتي را که تخفيف يا خدمات خاصي را به جوانان ارائه مي دهند، شناسايي کنيد.
سه : نداشتن بودجه مشخصاگر هر ماه از محاسبه مقدار واقعي پولي که از حقوقتان باقي مي ماند طفره برويد، اگر مقدار واقعي باقيمانده را با دلايل واهي توجيه کنيد، (مثلا بگوييد اين ماه به فلان دليل اينگونه شد و ماه بعد متفاوت خواهد بود.) هرگز قادر نخواهيد بود مبلغ واقعي مخارج تان را بدانيد. همين طور هرگز نمي توانيد زياده روي ها يا اقدامات مالي موثرتان را شناسايي کنيد. اگر ندانيد که هر ماه دقيقا چه ميزاني از پولتان صرف غذا، تفريح و هزينه هاي جاري مي شود، ممکن است ميزان مبلغي را که صرف آن مي کنيد به اشتباه افزايش دهيد، زيرا برآورد صحيحي از توانايي مالي خود نداريد؛ بنابراين لازم است از يک زندگي مالي ناخودآگاه دست برداريد. آگاهانه و صادقانه ميزان درآمد، هزينه ها و استطاعت خود براي هزينه هاي جاري را اندازه بگيريد. به اين ترتيب شايد متوجه شويد که قصدتان براي رفتن به تعطيلات در طول هفته بعدي يک اشتباه فاحش بوده است.
چهار : عدم تشخيص هزينه هاي کوچکيکي از شاخص هاي اصلي رفتارهاي مالي غلط در بين جوانان که بسيار شايع است، عدم تشخيص هزينه هاي کوچک است. افرادي که تجربه بيشتري در زمينه مديريت امور مالي روزمره دارند، ( تجربه اي که آنها نيز بر اثر گذشت زمان و افزايش سن به دست آورده اند ) از تاثير مخرب هزينه هاي کوچک و ناگهاني بر زندگي مالي مطلع اند. اين هزينه ها مي تواند شامل خوردني ها و نوشيدني هاي کوچک در طول روز يا خريدهاي کوچک ناگهاني باشد، که ضروري نيستند و تنها در اثر گردش در ميان مغازه ها ايجاد شده اند؛ بنابراين اگر مي خواهيد از اتلاف پول به صورت پنهان و خسارات مالي جزئي؛ اما دائمي در امان بمانيد، از هزينه هاي کوچک بترسيد. چه بسا گاهي جمع اين هزينه ها در مدت يک ماه يا يک سال قادر باشد يکي از مشکلات مهم يا غيرمترقبه زندگي مالي شما را حل کند يا به سوختي با ارزش براي حرکت هرچه سريع تر موتور زندگي مالي تان تبديل شود.شايد به عنوان فردي جوان و سراسر انباشته از شور و شوق پس انداز و محاسبات مالي را اموري خشک و بي معني بدانيد که لذت زندگي را تباه مي کنند، اما فراموش نکنيد پس انداز و محاسبات مالي روزمره فقط براي تحقق يک زندگي کسالت آور که هدفي جز تامين مالي يک دوران بازنشستگي آرام ندارد، نيست. به روياهايتان فکر کنيد. چه رويايي داريد؟ سفر به اطراف و اکناف جهان؟ تحصيلات عالي؟ خريد يک خانه خوب؟ پس انداز و زندگي مالي حساب شده تنها راه تحقق اين روياهاست و نه چيزي جز آن.



.com
منبع : saramayeh.net



مطالب پيشنهادي :
5 اصل شکست در امور مالياين بيماري پول برانداز و راه هاي مقابله با آن را بشناسيد6 تهديد در استفاده از خدمات بانکيبراي پولدار شدن چگونه فکر کنيم؟7 هديه ارزشمند با قيمت مناسب



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟