6 فايده داشتن رويکرد مناسب در محل کار
کار و زندگي
بزرگنمايي:
چه خبر -
اين کلمه تصورات مختلفي را در ذهن ايجاد ميکند : از نشستن پشت ميز گرفته، خيره شدن به کامپيوتر، ايستادن پشت يک کانتر، يادداشت برداري، دستور گرفتن، مورد اذيت کارفرما قرار گرفتن، نوشتن و نوشتن، بلند کردن، حمل کردن، بستهبندي کردن، تخليه کردن و خيلي وقتها سردرد گرفتن و حتي داد کشيدن. يک چيزي که اکثر افراد هيچوقت درمورد کار تجسم نميکنند، محيطي آرام است که تمام روز آرام و شاد هستيد، بدون استرس به خانه برميگرديد و با شوق و هيجان فردا صبح براي رفتن دوباره به سر کار از خواب بيدار ميشويد.
اما احتمالاً تعجب ميکنيد اگر بفهميد که چطور تغيير رويکردتان براي رسيدن به شغل رويايي شما ميتواند همه چيز را برايتان عوض کند. اشتباه نکنيد. مثبتانديشي يک انتخاب است؛ چيزي که خيلي از ما هر روز و هر ساعت براي به دست آوردن آن به چالش ميافتيم. اما داشتن رويکرد خوب در محل کار دلايل مختلفي دارد.
1 - استرس کمتر
همه چيز براي خودتان و اطرافيانتان سالمتر خواهد شد. تحقيقات بسيار زيادي نشان ميدهند که استرس مشکلات بسيار زياد جسمي و روحي مثل بيخوابي، خستگي و نداشتن تمرکز تا مشکلات و بيماريهاي جديتر مثل افسردگي حاد، دردهاي جسمي، فشارخون بالا، مشکلات گوارشي و حتي حملهقلبي و سکته را به دنبال خواهد داشت.
2 - همکاران شاد
چه به دليل پريشاني حواس شما براي فرستادن يک ايميل باشد يا خستگي و عصبانيت مفرطتان در محلکار، سطح استرستان مطمئناً بر اطرافيانتان اثر ميگذارد. تقويت رويکردتان تاثير بسيار مثبتي بر تمام کسانيکه در محلکار با شما در تماس هستند خواهد داشت.
3 - امنيت شغلي
داشتن رويکرد منفي ( و عوارض جانبي ناشي از آن ) ممکن است باعث اخراج شدن شما شود پس اين را يک تذکر اساسي بدانيد، يک نفس عميق بکشيد ، قبل از اينکه عذرتان را بخواهند، رويکردتان را تغيير دهيد.
4 - مرزها
داشتن رويکرد مثبت نه فقط براي ارتقاي سلامتيتان ( و ثبات کاري تان ) مهم است، براي لذت بردن از زندگي هم اهميت دارد. اما براي رسيدن به نقطه خوشبختي بايد مراحلي را رد کنيد. ممکن است شغلتان چيزي نباشد که هميشه آرزويش را داشتهايد. اکثر ما آخر کار شغلي که از بچگي ميخواستيم را انتخاب نميکنيم اما نبايد روي نقاط منفي اين مسئله تمرکز کنيم. به خاطر داشته باشيد که شما براي پول درآوردن کار ميکنيد. نه بيشتر، نه کمتر. مجبور به انجام کار يا ارائه خدماتي بيشتر از آنچه برايش استخدام شدهايد نيستيد، به همين دليل ايجاد مرز و محدوديت به شما کمک ميکند رويکرد بهتري در محلکار پيدا کنيد.
5 - افذايش قدرت
نبايد بگذاريد کسي تحقيرتان کند. مطمئناً زمانهايي خواهد بود که مجبوريد کارهايي انجام دهيد که از آن لذت نميبريد، ضربالعجلهاي مسخره و تقاضاهاي مفرط، همکاران يا کارفرمايان پررو و پرتوقع. يک راه عالي براي غلبه بر اينها اين است که با «نه» گفتن قدرت خودتان را بالا ببريد. وقتي نميخواهيد يا نميتوانيد کاري را انجام دهيد، خيلي راحت بگوييد «نه». آسان نيست اما مطمئن باشيد احساس بسيار خوبي به شما خواهد داد.
6 - کنترلشما زندگيتان، راهتان و تصميماتتان را کنترل ميکنيد ( حتي گاهي اوقات حس و حالتان را ). پس از اينکه کارتان را ترک کنيد و به دنبال کاري بهتر باشيد نترسيد. در مواجهه با مشکلاتي که با ديگران در محلکارتان داريد، سعي کنيد منطقي و روراست رفتار کنيد. افراد زيادي هستند که دوست دارند استاندارد رفتارهايشان را بدانند و خوشحال ميشوند شما رفتارهاي نادرستشان را به آنها گوشزد کنيد.
تنها چيزي که بايد به ذهن داشته باشيد اين است که قدرت دست خودتان است. اين شما هستيد که انتخاب ميکنيد رويکردي مثبت به زندگي داشته باشيد، نقاط مثبت اتفاقات و موقعيتها را ببينيد و براي حل مشکلات و اختلافات به طريقي منطقي و بدون استرس تلاش کنيد. و بدانيد که هر زمان که خواستيد ميتوانيد از کارتان بيرون بياييد يا همانجا بمانيد. پس براي مسائل و مشکلات کوچک اعصاب خودتان را خرد نکنيد. چانهتان را بالا نگه داريد، تاجاييکه ميتوانيد لبخند بزنيد و به خودتان يادآور شويد که زندگي به اندازهاي خوب است که خودتان بخواهيد.
منبع : mardoman.net
مطالب پيشنهادي :
فکر مي کنيد کسي از شرکت شما دزدي مي کند ؟10 نشانه براي شناخت يک کارمند غير مسئول9 کار غلطي که در محيط کار نبايد انجام دهيدمي خواهيد کسب و کار تازه اي شروع کنيد؟رتبه سايت تان را با اين روش ها بالا ببريد
-
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱:۳۳ PM
-
۳۱۴ بازدید
-
-
چه خبر