بزرگنمايي:
چه خبر -
مشتري ريئس است. او حقوق ما را ميپردازد و سود نصيبمان ميکند. آنهايي که اين واقعيت را درک کردهاند، تلاش ميکنند همهي کارها را به بهترين شکل انجام بدهند، حتي زماني که شرايط سختتر و سختتر مي شود.
1 - به شغل و اصول آن افتخار کنيداگر اين تفکر را نداشته باشيد دو راه وجود دارد :دلايلي که باعث شده شما اين طور فکر نکنيد پيدا کنيد و آنها را يکي يکي برطرف کنيد.در صورت عدم موفقيت، شغل ديگري پيدا کنيد تا بتوانيد در زندگي پيشرفت کنيد.
2 - هميشه شاد باشيدهميشه شاد باشيد و به اين ترتيب شادي را به ديگران هم منتقل کنيد. به ياد داشته باشيد که ما لبخند نميزنيم که شاد شويم بلکه چون شاد هستيم لبخند ميزنيم اين حالت زماني ميسر است که ذهن خود را واداريم به چيزهاي خوب فکر کند. اين امر زماني اتفاق ميافتد که مطالب خوب بخوانيم و با دوستاني همصحبت شويم که افکار خوبي دارند. مراقب باشيد بدون توجه به آنکه ظاهر مشتري چگونه است، خوش رفتار يا بد رفتار است، تحصيلکرده است يا خير، رفتار انساني و مثبت خود را با اوحفظ کنيد. شايد اين امر سخت باشد اما ميتوانيد اين امر را جزو عادات خود در آوريد.
3 - رفتار خوب را بياموزيدنام مشتري خود را ياد بگيريد و آن را هنگام صحبت به کار ببريد. مشتري هنگامي که نام خود را ميشنود احساس ميکند به موسيقي دلنشين گوش ميدهد.هرگز با مشتري بيش از حد آشنايي و دوستي برقرار نکنيد. البته تعيين حد و مرز قدري مشکل است، اين ديگر بسته به هنر شماست که چگونه تعادل برقرار کنيد. مطمئنا راه اشتباهي را طي نخواهيد کرد.هرگز بددهني نکنيد. اگر مسئول فروش باشيد از بددهني ضررهاي بسيار خواهيد ديد.
4 - در مقابل مشتري هميشه بگوييد : بله قربان، به او نگوييد خير قربانوقتي مشتري مشکلي دارد به راههايي فکر کنيد که ميتوان به او جواب مثبت داد، حتي اگر لازم بود براي رفع مشکل او نزد همکار ديگري برويد يا به قسمت ديگر شرکت مراجعه کنيد.
5 - هرگز با مشتري بحث نکنيدبه اين امر اعتقاد داشته باشيد که هميشه حق با مشتري است. اگر مشتري مشکلي دارد، حال اگر مشکلاش واقعي باشد يا حاصل سؤتفاهم فرق نميکند. با گوش دادن به حرفهاي او ميتوانيد سؤتفاهم را درک کنيد و آنها را از ميان برداريد. سؤتفاهمها هميشه وجود دارند. اکثر اوقات اين موضوع را نميفهميم، چون عادت داريم وسط حرف مشتري بپريم. مشتري به اندازهي ما دربارهي محصولمان آگاهي ندارد. بحث کردن مثل شعله است، ميتوانيد با موافقت کردن با او شعله را به خاکستر تبديل کنيد، يا با بحث کردن شعله را بيشتر فروزان کنيد.
6 - به مشتري قولهايي بدهيد که ميتوانيد به آن عمل کنيدهميشه دربارهي زمان تحويل، صورتحساب خدمات، خدمات بي دردسر و اينطور چيزها قولهايي به مشتري ميدهيد.فکر کنيد و مراقب باشيد با احتياط عمل کنيد. هميشه خطاها قابل جبران نيستند. پس از قولهايي که به مشتري ميدهيد فکر نکنيد که همهي امور خود به خود پيش ميروند. سعي کنيد موانع را برطرف کنيد. اين را بدانيد اگر يک مشتري از پيش شما ناراضي برود با خود چندين مشتري ديگر را نيز ميبرد.
منبع : مدير سبز
مطالب پيشنهادي :ميز کارتان درباره شما چه مي گويد؟اين جملات را هرگز در محل کارتان بر زبان نياوريدپر استرس ترين شغل هاي جهانخودکار بيک چگونه وارد ايران شد؟5 روش درست تحسين کارمندان