آخرین اخبار

6 راه ايمن نگه داشتن اطلاعات شخصي تان کار و زندگي

6 راه ايمن نگه داشتن اطلاعات شخصي تان

  بزرگنمايي:

چه خبر -
همه زندگيتان در يک صفحه روشن و درخشان روي ميز کارتان است. اسناد، شماره‌هاي حساب، پسوردها، فيش‌ها، اطلاعات مالي و … همه آنها به صورت ديجيتال در کامپيوترتان ذخيره شده‌اند.تنها مشکل اين اطلاعات مهم و محرمانه در کامپيوترتان اين است که بفهميد چطور مي‌توانيد امنيت آنها را حفظ کنيد. اينجا به 6 راه براي امن نگه داشتن همه اطلاعاتي که برايتان مهم است اشاره مي‌کنيم. ديگر نيازي به مشاوره با خدمات فناوري اطلاعات نداريد.
1 - از رمز عبور استفاده کنيدگزينه حفاظت رمز عبور را روي کامپيوترتان فعال کنيد. به اين طريق، وقتي بخواهيد لحظاتي کامپيوترتان را ترک کنيد، براي دسترسي دوباره به آن، مي‌بايست دوباره رمز عبور را وارد کنيد. اين کمک مي‌کند از اطلاعاتي که روي کامپيوترتان است دربرابر کسان ديگري که نبايد به آنها دسترسي داشته باشند، محافظت شود.
مرتباً رمز عبورتان را تغيير دهيد، نه فقط رمز وارد شدن و دسترسي به کامپيوتر بلکه رمز وارد شدن به هرکدام از حساب‌هاي آنلاينتان. اگر به طور اتفاقي يک نفر رمز عبورتان را ببيند، مي‌تواند دسترسي نامحدودي به کامپيوتر يا حساب‌هاي آنلاين شما داشته باشد. با تغيير مرتب و مداوم از اين خطر جلوگيري مي‌کنيد.
از يک رمز عبور براي دو حساب مجزا استفاده نکنيد. همانطور که ذکر کرديم، ايجاد تغيير مداوم براي رمز عبورتان به محافظت از تمامي حساب‌هايتان کمک مي‌کند. وقتي يک نفر يکي از رمزهايتان را بداند، آخر دنيا نيست. اما اگر آن رمزعبور را براي حساب‌هاي ديگرتان هم استفاده کرده باشيد، ديگر دچار مشکل شده‌ايد.
رمز عبور مي‌تواند راه قابل‌اعتمادي براي محافظت از کامپيوترتان باشد، اما نبايد تنها راه شما باشد. آنها خيلي زود دچار مشکل مي‌شوند و راه‌هايي هم براي پيدا کردن آنها وجود دارد. پس دقت کنيد که مراحل احتياطي زير را هم براي محافظت از کامپيوتر و حساب‌هايتان به کار گيريد، و تنها به رمز عبور بسنده نکنيد.
2 - يک مرورگر اينترنت متفاوت انتخاب کنيدامروزه براي انتخاب مرورگر اينترنت گزينه‌هاي مختلفي پيش روي شماست. مَک مرورگر سافاري را در خود دارد، ويندوز اينترنت اکسپلورر را و گوگل مرورگر کروم، موزيلا، فايرفاکس را دارد و اين ليست همينطور ادامه پيدا مي‌کند. استفاده از يک مرورگر متفاوت براي يک هدف متفاوت ايده بدي براي محافظت از اطلاعاتتان نيست. ممکن است به تماشاي ويدئو علاقه داشته باشيد، اين کار را مثلاً با کروم انجام دهيد. شايد دوست داشته باشيد کتاب‌هاي آنلاين را مطالعه کنيد، اين کار را با سافاري انجام دهيد. براي وب‌گردي‌هاي روزمره‌تان هم از فايرفاکس استفاده کنيد.
همانطور که مي‌بينيد اسمي از اينترنت اکسپلورر در مثال‌هايمان نياورديم. اين کار عمدي بود زيرا اينترنت اکسپلورر براي امنيت کامپيوترتان تاحدي تهديد محسوب مي‌شود. اگر ويروسي از طريق اينترنت اکسپلورر وارد کامپيوترتان شود، ممکن است تخريب عمومي براي کل سيستمتان به همراه داشته باشد. با استفاده از ساير مرورگرها، اطلاعاتتان را امن‌تر نگه خواهيد داشت.
3 - نرم‌افزار آنتي‌ويروس نصب کنيداين کار را بايد به محض خريد کامپيوترتان انجام دهيد. سعي کنيد ايمن‌ترين نرم‌افزار آنتي‌ويروس موجود را تهيه کرده و آن را روي سيستمتان نصب کنيد.
نرم‌افزار آنتي‌ويروس را بايد به‌روز نگه داريد. وقتي جديدترين نسخه نرم‌افزار را داشته باشيد، بهترين محافظت از حافظه کامپيوتر و ايميل‌تان انجام خواهد گرفت. ويروس‌ها راحت‌تر به اين دو جا وارد مي‌شوند.
اگر نمي‌دانيد ويروس چيست، اجازه بدهيد برايتان توضيح دهيد. ويروس هر چيزي است که براي خراب کردن عملکردهاي طبيعي کامپيوترتان به آن فرستاده مي‌شود يا باعث مي‌شود هکرها به اطلاعات شما دسترسي پيدا کنند. ويروس‌ها هر کاري از خاموش کردن کامپيوتر تا به طور کل از بين بردن حافظه کامپيوترتان مي‌توانند انجام دهند تا به همه اطلاعات شخصي و مالي که در کامپيوترتان ذخيره شده است، دسترسي پيدا کنند.
بهترين حمله شما درمقابل يک ويروس: قبل از اينکه اصلاً بتوانند وارد کامپيوترتان شوند، يک آنتي‌ويروس روي سيستمتان نصب کنيد. دومين حمله: قبل از باز کردن هر ايميل، حتماً بگذاريد آنتي‌ويروس آن را چک کند. قبل از باز کردن يا دانلود هر ايميل بگذاريد آنتي‌ويروس محتواي آن را چک کند.
4 - يک فايروال نصب کنيداين يک اقدام طبيعي بعد از نصب نرم‌افزار آنتي‌ويروس است. فايروال به عنوان يک سد عمل مي‌کند تا هر نيروي مخرب (بالاخص ويروس‌ها) را از کامپيوترتان دور کند. وقتي ويروسي وارد کامپيوترتان مي‌شود، فايروال از انتشار آن جلوگيري کرده و نمي‌گذارد صدمه‌اي به ديگر بخش‌هاي سيستم وارد کند.
مهمتر از همه اينکه يک فايروال همه محتوايي که وقتي الاين هستيد، از شبکه وارد کامپيوتر شما مي‌شوند را فيلتر مي‌کنند. به هر اطلاعاتي که فايروال آن را مخرب فرض کند، اجازه ورود داده نمي‌شود. همچنين محتواي ايميل‌هايي که به شما داده مي‌شود را نيز بلاک مي‌کند.
5 - مرتباً از اطلاعاتتان نسخه پشتيبان تهيه کنيداگر اطلاعات مهمي را روي کامپيوترتان ذخيره مي‌‌کنيد، به طور مرتب از آن پشتيبان بگيريد. بسياري از سيستم‌هاي عامل، برنامه‌هاي داخلي براي پشتيباني اطلاعات دارند که از اطلاعاتتان به طور روزانه پشتيبان مي‌گيرند.
براي گرفتن پشتيبان يک ابزار ايمن انتخاب کنيد. يک حافظه خارجي با رابط فايرواير بهترين انتخاب شماست. فايرواير ايمن‌تر از USB است اما همه کامپيوترها فايرواير را پشتيباني نمي‌کنند. اين ابزار خارجي را در محلي ايمن نگهداري کنيد، مثلاً يک کمد يا کشوي قفل‌دار. اطلاعات شخصي‌تان را بايد کاملاً شخصي نگه داريد و از آن مثل ارزشمند‌ترين دارايي‌تان محافظت کنيد.
6 - آماده باشيدشايد عملي‌ترين اين راهکارها، آماده‌سازي خودتان براي يک تخريب شبکه‌اي يا حمله ويروسي باشد. ليستي از خدمات پشتيبان، متخصصين فناوري اطلاعات و برنامه‌هاي ريکاوري اطلاعات در دست داشته باشيد تا اگر اتفاق بدي افتاد از آنها استفاده کنيد. اين اطلاعات را روي کامپيوتر ذخيره نکنيد--چون در واقع اورژانسي به آنها نياز پيدا خواهيد کرد.
اگر اتفاقي افتاد، اقداماتي که براي درست کردن آن انجام داده‌ايد را و اينکه موثر بوده‌اند يا نه به خاطر داشته باشيد و يادداشت کنيد. اين اسناد در صورت بروز دوباره مشکلي ديگر کمکتان خواهد کرد.
اگر اتفاق بدي براي کامپيوترتان افتاد نترسيد. متخصصين کامپيوتر به همين درد مي‌خورند و مي‌توانند مشکلتان را حل کنند. و تا زمانيکه نسخه پشتيبان از همه اطلاعاتتان داشته باشيد، جاي هيچ نگراني وجود ندارد.
اينکه بدانيد چطور اطلاعاتتان را امن نگه داريد اولين قدم در امنيت تکنولوژي و يک راهکار شبکه‌اي کوچک است. اگر اطلاعاتي برايتان مهم است، مطمئناً نمي‌خواهيد کسي از آن مطلع شود و به آن دسترسي داشته باشد. پس از نکات اين مقاله براي محافظت از اطلاعاتتان استفاده کنيد!




منبع : mardoman.net



مطالب پيشنهادي :6 راه براي راضي نگه داشتن مشتريانچطور در شرايط بد کاري به اوج برسيم؟چگونه جلسات کاري مفيدي داشته باشيم؟بازارياب ها براي افزايش فروش شان اين مطلب را بخوانند!14 تئوري مهم در کسب و کار که آنها را فراموش نکنيد



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟