آخرین اخبار

عادت هاي غلط در محيط کار که باعث اخراج شدن تان مي شود کار و زندگي

عادت هاي غلط در محيط کار که باعث اخراج شدن تان مي شود

  بزرگنمايي:

چه خبر - ما همگي عادت هاي بد خاص خود را داريم. اين رفتار هاي منفي نه تنها ما را به انساني دوست نداشتني تبديل مي کند، بلکه مي تواند بر روي عملکرد کاري ما نيز تاثير بگذارد و در نهايت منجر به از دست رفتن شغلمان شود.
دکتر کاترين بروکز، رئيس دانشکده علوم مقدماتي مربوط به خدمات شغلي دانشگاه تگزاس، در اين رابطه چنين مي گويد: « داشتن يک عادت بد به سرعت باعث اخراج شما نمي شود، بلکه علت اصلي تاثير فزاينده اي است که آن عادت در طي زمان، بر روي عملکرد شما مي گذارد.»ايشان همچنين اضافه مي کنند که: «آدم ها اگر يک عادت بد خود را درک نمايند، به مرور آماده مي شوند تا با ساير نقايص رفتاري شان نيز رو به رو شوند.» با اين حساب شايد پر بي راه نباشد اگر بگوييم بهترين کمک به فردي که مي خواهد در کار خود پيشرفت کند، توصيه اي مبني بر خود شناسي بهتر است.
در ادامه مطلب با ما باشيد تا 14 مورد از بد ترين عادت هايي که ممکن است در محيط کار بر روي عملکرد شما تاثير منفي بگذارد و منجر به اخراجتان شود را، مرور کنيم.
پشت گوش انداختندکتر بروکز معتقد است که اين عادت مي تواند به کار شما آسيب جدي برساند. او مي گويد: « اگر شما يکي از کساني هستيد که انجام کارشان را به دقيقه 90 موکول مي کنند و کل پروژه را تا آخرين روزهاي تحويل، معلق نگه مي دارند، احتمالا از تاثيري که اين رفتار بر روي همکارانتان مي گذارد، بي خبر هستيد». فشار و عجله اي که در روزهاي آخر تحويل پروژه صورت مي گيرد، باعث مي شود که ديگران مجبور به تعجيل در کارهاي شان شوند و متعاقب آن رفتاري عصبي را از خود بروز دهند. در صورت وقوع هر گونه مشکلي پس از تحويل پروژه، اين شما هستيد که تبديل به سيبل انتقادات مي شويد و بايد مسئوليت شکست را به تنهايي بر دوش بگيريد.
دروغ گوييدروغگويي در مورد توانايي ها و قابليت ها، اضافه کردن کاذب ساعت هاي کاري، دادن زمان بندي نا به جا، قبول اعتبار بابت کاري که ساير کارمندان انجام داده اند و ... همگي از مواردي هستند که به سرعت مي توانند شما را به پرتگاه اخراج نزديک کنند.دکتر کايزر استيرنز، روانشناس و نويسنده کتاب پرفروش « نجات از بحران شخصيت »، در اين باره چنين مي گويد: «عدم صداقت يک شيب لغزنده است که در انتهاي آن تصادفي ويرانگر، انتظارتان را مي کشد.»
منفي نگريرؤساي شرکت ها معمولا تلاش مي کنند تا اتمسفري مثبت را براي کارمندان شان به وجود آورند تا از اين طريق راندمان کاري آن ها را افزايش دهند. اما اگر شما از کساني هستيد که مدام مشغول به غر زدن هستند، بهتر است حواستان را جمع کنيد، چون ممکن است قرباني اين عادت بد شويد.افراد منفي نگر معمولا در بين مديران بالا دست به «سرطان» معروف هستند و طبيعي است که دير يا زود تصميم به قطع همکاري با شما گرفته و اجرايي شود. اگر انتقادي داريد بهتر است به جاي غر زدن زير گوش همکارانتان، آن را مستقيما با مدير خود مطرح نماييد.
تنبليهنگامي که مرتبا دير به سر کار مي رسيد و يا از زمان هاي استراحت بيشتر از حد مجاز استفاده مي کنيد، عملا به ديگران اعلام مي کنيد که بي خيال کار خود هستيد و اهميت چنداني براي آن قائل نيستيد.اين موضوع نه تنها نوعي بي احترامي به همکارانتان به حساب مي آيد، بلکه براي مديران نيز به هيچ وجه خوشايند نخواهد بود. پس بهتر است اگر حفظ شغل خود را دوست داريد، بکوشيد حتي کمي زود تر از زمان شروع رسمي کار، در دفتر خود حاضر باشيد و از اين طريق نشان دهيد که شغلتان از اهميت بالايي براي شما برخوردار است.
ارتباط ضعيف ايميليبسياري از ارتباطات کاري اين روز ها از طريق ايميل انجام مي پذيرد. اگر عادت نداريد ايميل خود را زود به زود چک کنيد، با اين خطر مواجه هستيد که اعلاميه هاي مهم و يا زمان برگزاري جلسات را از دست دهيد. آسيب ديگري که در اين رابطه ممکن است وارد شود، نحوه پاسخگويي شما به ايميل هاي دريافتي است. در يک ايميل کاري به هيچ وجه نبايد قلم فرسايي کرد، متن شما بايد کوتاه باشد و تمامي جنبه هاي اصلي کار را پوشش دهد.
اعتياد به شبکه هاي اجتماعياين يکي از شايع ترين دلايلي است که باعث از دست دادن شغل شما مي شود. اگر زمان زيادي را در روز صرف شبکه هاي اجتماعي و يا هر سايت ديگري مي کنيد که به شغل شما ارتباطي ندارد، بدانيد که اين موضوع بر روي راندمان شما تاثير گذار خواهد بود.
عدم توجه به زبان بدنآيا عادت به پشت چشم نازک کردن داريد؟ آيا محکم دست نمي دهيد؟ از ارتباط چشمي با سايرين فرار مي کنيد؟ تمام اين موارد مي توانند به قيمت شغل شما تمام شوند. جالب است بدانيد که بيشتر ارتباط شما با سايرين از طريق راه هاي غير کلامي صورت مي پذيرد. تاثيري که حرکات بدن شما مي گذارد شايد حتي بيشتر از کلمات باشند. اگر همکارانتان با زبان بدن شما ارتباط برقرار نکنند و آن را به نوعي غير حرفه اي و توهين آميز تلقي کنند، مطمئن باشيد که در طي زمان اين مورد برايتان درد سر ساز خواهد شد. پيشنهاد مي کنيم.
بي توجهيهر شرکتي در محيط کارش فرهنگ مخصوص به خود را دارد. اين فرهنگ شامل قوانين نوشته و نانوشته بسياري است که قالب رفتاري کارمندان را تشکيل مي دهد. بي توجهي به اين فرهنگ مي تواند باعث شود که ديگران به شما به چشم يک جدا افتاده نگاه کنند و از معاشرت با شما خود داري نمايند.شما همچنين بايد در جريان باشيد که برخي عادت هاي شخصيتي تان نيز ممکن است به مذاق ديگران خوش نيايد، لذا بايد در قالب فرهنگ محيط کاري که به آن اشاره کرديم، آن ها را کنترل نماييد. گوش دادن به موسيقي با صداي بلند، باد کردن و ترکاندن آدامس، بلند صحبت کردن با موبايل و ... همگي از مواردي هستند که تمرکز ساير کارمندان را برهم مي زنند و بر روي کار آن ها تاثير منفي مي گذارند.
ادبيات ضعيفيادتان باشد که محيط کار ادبيات خاص خود را دارد و نبايد طوري صحبت کنيد که انگار در خانه و يا جمع دوستان خود هستيد. اگر از ادبيات مناسب استفاده نکنيد ديگران فکر مي کنند که شما فردي تحصيل نکرده هستيد که از سواد چنداني برخوردار نيست.
سندرم گرگ تنهاعادت به اين داريد که هميشه خودتان به تنهايي کارهاي تان را انجام دهيد؟ اين عادت در محيط کار جوابگو نخواهد بود. دکتر بروکز در اين رابطه تاکيد مي کند که «با وجود اينکه استقلال در انجام کار، در بعضي شرايط مفيد است، اما داشتن روحيه تيمي باعث مي شود که شما موفقيت هاي بيشتري را در شغل خود تجربه نماييد»وي ادامه مي دهد: «کار گروهي رفتار هاي مثبت بسياري را مي طلبد. شما در يک پروژه گروهي به ديگران کمک مي کنيد، اعتبار کار را با آن ها شريک مي شويد و بعضي مواقع حتي بيشتر از حوزه کاري خود فعاليت مي کنيد.» اگر ديگران به شما به چشم يک بازيکن گروهي نگاه نکنند، آن موقع است که در هنگام دردسر از حمايت همکارانتان بي نصيب خواهيد ماند.
کنترل اعصاباگر زود به زود عصباني شويد، به ديگران اين پيغام را ارسال مي کنيد که نمي توانيد در مواقع حساس مورد اعتماد واقع شويد و در واقع از پس مسئوليت کارهاي پر فشار بر نخواهيد آمد. براي حل اين مشکل مي توانيد از تکنيک هاي تمدد اعصاب مانند مديتيشن و يا تمرين هاي هوازي بهره ببريد و سعي کنيد که هرگز مشکلات شخصي خود را به محيط کار نياوريد.
بي کفايتيعادت هاي بدي مانند بي نظمي، اتلاف وقت، صحبت کردن بيش از حد و ... شما را تبديل به يک کارمند بي کفايت مي کند. شايد درک اين موضوع براي برخي از کارمندان سخت باشد، اما اکثر افرادي که در محيط کار حاضر هستند، در واقع براي کار کردن آمده اند و نه معاشرت اجتماعي، پس بهتر است مزاحم آن ها نشويد. سخنان غير کاري خود با ديگران را کاهش دهيد، همواره ميز خود را مرتب نگه داريد و هرگونه فعاليت خارج از حوزه کاري را به حداقل کاهش دهيد. از اين طريق تبديل به گزينه اي مي شويد که همه دوست دارند با او کار کنند.
حرف زدن بدون تفکراگر عادت نداريد که قبل از حرف زدن فکر کنيد، خودتان را براي دردسر هاي بسياري در محيط کار آماده کنيد. تنها يک جمله نامربوط در جلسه و يا متن يک ايميل، مي تواند پايان دهنده شغل شما باشد.
فقدان اخلاقاز کودکي يک سري اصول کليدي را در رفتار اجتماعي به ما ياد مي دهند. اگر کسي چيزي به شما داد به او بگوييد «متشکرم»، اگر چيزي از کسي مي خواستيد به او بگوييد «لطفا»، اگر کسي را به تازگي ملاقات مي کنيد حتما خود را معرفي نماييد. جالب اين که تمام آن مواردي که در کودکي ياد گرفته ايد، اکنون در محيط کار عواملي کليدي محسوب مي شوند و بخشي از شخصيت کاري شما را تشکيل مي دهند.
مواردي که مطرح کرديم تنها چند مورد از عادت هاي بدي بودند که مي توانند منجر به اخراج شما شوند. توصيه مي کنيم که شخصيت خود را به دقت مورد تحليل قرار دهيد و از ديگران بخواهيد که در مورد عادت هاي شما اظهار نظر کنند و اگر بازخوردي از آن ها دريافت کرديد، حتما آن را جدي بگيريد و سعي کنيد تا خود را اصلاح کنيد. مطمئن باشيد اگر انسان بهتري باشيد، خيلي سريع تر مي توانيد در کار خود پيشرفت نماييد.




منبع : banki.ir



مطالب پيشنهادي :
چگونه يک کارمند خوب استخدام کنيم؟6 راه ايمن نگه داشتن اطلاعات شخصي تانچطور در ذهن همکاران و مشتريانمان بمانيم7 توصيه براي کنترل فشار عصبي در محل کارفقط مديران بخوانند !



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟