آخرین اخبار

5 کار جايگزين براي زمان هاي بيکاري در محل کار کار و زندگي

5 کار جايگزين براي زمان هاي بيکاري در محل کار

  بزرگنمايي:

چه خبر - همه ما شايد به مرحله اي از مهارت در کارمان رسيده باشيم، که در محيط کار هر تقاضايي از ما مي شود را به سرعت انجام دهيم و سراغ کار بعدي برويم. حتي ممکن است توانايي انجام چند کار همزمان را هم داشته و هميشه در محل کارمان مشغول انجام وظايف روزانه باشيم. در اين صورت زمان براي ما به سرعت مي گذرد.
اما در بسياري از محيط هاي کاري، فصل ها يا ماه هايي هستند که ممکن است وظايف شما کم شود يا زمان هاي خالي بيشتري داشته باشيد. در اين مواقع احتمالاً به اين فکر مي کنيد که چه کاري انجام دهيد که زمان برايتان زودتر سپري شود.
به طور قطع گذراندن زمان براي گشت و گذار در فيس بوک و يا اعمال مشابه، پاسخ هاي مناسبي براي گذران اين اوقات نيستند. (مگر در ساعت نهار و استراحت). اما در ادامه اين مطلب 5 پيشنهاد براي شما داريم که مي توانيد در اين زمان هاي مُرده آنها را انجام دهيد.
براي جانشين احتمالي خود برنامه هاي کاري خود را بنويسيداگر به هر دليلي يک روز نتوانيد خود را به محل کار برسانيد، چه اتفاقي مي افتد؟ براي پيشگيري از مشکلات احتمالي، بهتر است شرکت يا سازمان شما، بداند که دقيقا چه کاري را چگونه انجام مي داده ايد.اين برنامه در واقع توضيحي از کار شما را شامل مي شود. سعي کنيد اين کار را ماهيانه انجام دهيد و کارهايي که تمام شده اند را از اين برنامه خارج کنيد. اگر اين برنامه را تا الان تهيه نکرده ايد، الان اين کار را انجام دهيد. باور کنيد وقتي کار خود را ترک مي کنيد، زندگي براي شما آسان تر مي شود و البته رئيس تان نيز عاشق کارکردن و حُسن وظيفه شما خواهد شد.اگر اين برنامه را داريد، آن را به روز کنيد. به روز رساني اين برنامه از اهميت بالايي برخوردار است و از به وجود آمدن اشتباهات در کار جلوگيري خواهد کرد.
ايميل ها را سازماندهي کنيدحتي اگر تمام ايميل هاي خود را در بايگاني نگه داري مي کنيد باز هم نياز است که بعضي از آن ها را در کامپيوتر خود براي استفاده هاي بعدي ذخيره و برخي را پاک نماييد. ايميل هايي که مورد احتياج است را ذخيره کنيد. تمامي جواب هايي که در پروژه هاي مختلف دريافت کرده ايد را به همراه تمام ايميل هاي مهم، نگه داريد.حتي به ايميل هايي که قبلا آن ها را در گروه “بعداً چک شود”، دسته بندي کرده ايد نيز سر بزنيد. قرار نيست مرور دوباره اين ايميل ها سال آينده باشد. شايد همين حالا نيز وقت مناسبي براي بررسي آنها به نظر برسد.
با همکاران و يا مشتريان خود تماس بگيريددر زمان هايي که وقت آزاد داريد تلفن را برداريد و با مشتريان و سرمايه گذاران تماس برقرار کنيد. با يک صحبت کوچک شروع کنيد و سپس موضوع را به سمت اينکه در مورد همکاري با شما چه فکري مي کنند و يا موضوعي که تا پيش از آن مورد بحث بوده است، پيش ببريد. با اين کار اعتماد، روحيه همکاري و روابط را محکم تر خواهيد کرد. البته توجه کنيد شخصيت کساني که با آن ها تماس مي گيريد جوري باشد که از تماس تلفني ناراحت نشوند و همينطور زمان مناسبي را انتخاب کرده باشيد. ممکن است تماس با ديگران بدون اطلاع قبلي و در زمان نامناسب باعث تسريع گذر زمان براي شما شود، اما شايد عاملي براي هدر رفتن زمان آنها شود. در اين صورت نتيجه نهايي، معکوس خواهد بود!
به ديگران کمک کنيداگر شما وقت آزاد داريد، آيا همکاران شما هم همينطورند؟ مطمئناً کليه واحدهاي محل کار شما به يکباره بيکار نمي شوند. اين فرصت خوبي است که چيزهاي جديدي در مورد قسمت هاي ديگر سازمان ياد بگيريد يا مهارت جديدي کسب کنيد. همچنين اگر فرصتي براي کمک به همکاران خود داشته باشيد، آنها قدردان شما خواهند بود و در زمان مناسب اين کمک ها را جبران خواهند کرد. اگر کسي احتياج به کمک ندارد در مورد پروژه هاي جديد سازمان تحقيق کنيد. به وب سايت سازمان سر بزنيد و اگر احتياج به تغيير و به روز رساني دارد اين کار را تقبل کنيد. مطمئن باشيد رئيس تان هم از اين ابتکار عمل شما و ابراز علاقه به بخش هاي مختلف سازمان، خوشحال خواهد شد.
مطالعه داشته باشيداگر مي خواهيد زمان را به خوبي بگذرانيد، از آن براي بالابردن اطلاعات خود استفاده کنيد. مقاله و مطلب بخوانيد. در مورد هر چه که دوست داريد بيشتر بدانيد، جستجو و مطالعه کنيد. در جريان آخرين مطالبي که مربوط به کار شماست، قرار بگيريد. با هميشه اطلاع داشتن و يادگرفتن، اعتبار خود را در سازمان افزايش داده ايد و همينطور موقعيت هاي کاري بهتري را پيش رو خواهيد داشت.
مطمئناً کارهاي بيشتر ديگري وجود دارند که مي توان در مواقع بيکاري انجام داد ولي اگر واقعاً حس مي کنيد هيچ کاري براي انجام دادن نداريد، مي توانيد با مدير خود در مورد پروژه هاي طولاني مدت يا پروژه هايي که مي توانيد در اين زمان ها، روي آنها کار کنيد، صحبت نماييد.روزهاي آرام کاري خوبند، به اين شرط که به جاي تماشاي ملال آور تعقيب و گريز عقربه هاي ساعت، فرصت را براي استفاده صحيح از آنها، غنيمت بشماريد.



گره سبک زندگي سيمرغ

منبع : salemzi.com



مطالب پيشنهادي :
9 شغل که سلامتي تان را به خطر مي اندازد10 عادت غلط افراد موفق در محيط هاي کاريچطور در شرايط بد کاري به اوج برسيم؟اين جملات را هرگز به کارمندتان نگوييدبازارياب ها براي افزايش فروش شان اين مطلب را بخوانند!



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟