آخرین اخبار

سوالاتي که در مصاحبه هاي استخدامي مطرح مي شود + پاسخ کار و زندگي

سوالاتي که در مصاحبه هاي استخدامي مطرح مي شود + پاسخ

  بزرگنمايي:

چه خبر - مصاحبه هاي استخدامي معمولا زماني برگزار مي شود که يک کارفرما قصد دارد از بين رزومه هاي مختلفي که به دستش رسيده و از بين متقاضيان مختلف يک شغل بهترين فرد را انتخاب کند و به يک توافق دو طرفه دست يابد. اين توافق دو طرفه عبارت از رضايت دو طرف گفتگو(کارفرما و کارجو) مي باشد.در اين زمان هرعمل شما زير ذره بين کارفرما قرار دارد و در تصميم گيري او موثر خواهد بود پس در اين گزارش مي کوشيم شما را با بهترين راهکارها آشنا کنيم.
شما قهرمان هستيددر هنگام مراجعه به يک مصاحبه شغلي خودتان را به عنوان نقش اول يک آگهي بازرگاني در نظر بگيريد ، در آگهي هاي بازرگاني هدف جذب حداکثري مخاطب و ترغيب آنها به خريد کالاست . شما هم بايد بکوشيد هرآنچه را در دانشگاه و مراحل مختلف تحصيل آموخته ايد به بهترين نحو به کارفرما ارائه کنيد ونظر او را به خودتان جلب کنيد او بايد مطمئن شود شما همان هستيد که او مي خواهد. پس سعي کنيد به کوچکترين جزئيات حتي طرز پوششتان هم دقت کنيد.
انتخاب شغل صحيحدنيا دنياي تخصص است. پس وظيفه اصلي شما اين است که در بين فرصت هاي شغلي به دنبال آنهايي بگرديد که با تخصص هاي شما تطابق داشته باشند. کارفرما ها هم دقيقا دنبال همين هستند. آنها به کساني که متخصص نيستند و ادعا مي کنند نيازي ندارند. آنها به کساني نياز دارند که متخصص و صاحب سبک هستند. پس سعي کنيد نياز هاي کاري شغل مورد درخواستتان را بشناسيد و با طرح و برنامه وارد دفتر مدير عامل شويد در غير اينصورت موفقيت شما دشوار خواهد بود.
گسترش دايره اطلاعاتمثبت باشيد و با ديدي مثبت صحبت کنيد هرچه دايره اطلاعات و دانسته هاي شما بيشتر باشد کارفرما را بهتر و سريعتر جذب خواهيد کرد در غير اينصورت اون مردد خواهد ماند. براي جلب نظر مديريت بايد يک کارجوي متفاوت باشيد اگر مثل سايرين باشيد کارفرما مايوس مي شود پس سطح اطلاعات و راهکارهايي که ارائه مي دهيد بهترين راه تمايز شماست.
مهمترين مباحث مطرح در مصاحبه شغليکارفرما براي اينکه به يک جمع بندي کلي برسد و تصميمي بگيرد سعي مي کند جنبه هاي مختلف را بسنجد از ويژگي هاي شخصيتي شما گرفته تا مهارت ها و توانايي هايتان. معمولا در همه مصاحبه هاي شغلي سوالات زير پرسيده مي شوند:_ سوابق شغلي_ تجربه کاري_ شخصيت_ تحصيلات و مهارت‌ها_ انگيزه و اهداف
مهم‌ترين پرسش‌هاي مصاحبه‌کننده :درباره فعاليت‌هاي شغلي خودتان توضيح دهيد؟پاسخ شما به هر يک از اين پرسش ها بخشي از شخصيت شما را نمايان مي کند و در واقع مشخص مي کند براي کار مناسب هستيد يانه.
جواب هايي که مي توانيد به پرسش ها بدهيد :_ درباره فعاليت‌هاي شغلي خودتان توضيح دهيد؟اين پرسش فرصتي است تا مصاحبه‌شونده به طور خلاصه فعاليت‌ها و سوابق شغلي و تحصيلي خويش را شرح دهد. مي‌توانيد نتايج تحقيق‌ها و تجربه‌هاي خودتان را در دوره دانشجويي درباره پروژه‌هاي مرتبط توضيح دهيد.
_ چرا شرکت ما را انتخاب کرديد؟اين پرسش کاملاً جنبه روان‌شناختي دارد. در واقع بهترين شرايط را براي بيان تحقيق‌ها ايجاد مي‌کند. هر آنچه را که درباره فعاليت‌، بازدهي، موقعيت تجاري و مخاطبان مي‌دانيد، براي مصاحبه‌کننده شرح دهيد. چالش‌ها و فرصت‌ها، امتيازهاي ويژه همکاري با اين شرکت و درنهايت ديدگاه ذهني مصاحبه‌شونده براي مصاحبه‌کننده با اين پرسش مشخص خواهد شد.
_ اگر مشکلي براي شما پيش بيايد چگونه آن را حل خواهيد کرد؟در اين بخش مي‌توانيد نمونه‌اي از خلاقيت‌ها و راهکارهاي موثر خودتان را در مواجهه با مشکلات کاري عنوان کنيد. هدف از طرح اين پرسش ميزان خلاقيت، مسئوليت‌پذيري و اراده شما در برابر حوادث مختلف است. در جايگاه کارجويي که تجربه خوبي از فعاليت در حوزه مرتبط با تحصيلات و مهارت خويش دارد؛ اين پرسش فرصتي ايجاد مي‌کند تا قدرت مديريت بحران و ظرفيت‌هاي مهارتي خودتان را توضيح دهيد.
_ نقاط ضعف و قدرت خودتان را بيان کنيد؟کافي است تا برترين ويژگي‌هاي شخصيتي و کاريتان را عنوان کنيد. روحيه کار گروهي، انتقادپذيري، حفظ آرامش و سلامت محيط کار، انظباط کاري، رفتار مناسب با همکاران و مسئوليـــــت‌پذيري از جمله عواملي هستند که حضور کارجويان را در مشاغل مختلف تضمين مي‌کنند. اما بحث درباره نقاط ضعف يکي از پرسش‌هاي سنتي است که هنوز در برخي از مصاحبه‌ها استفاده مي‌شود و کارجويان نيز از طرح آن بسيار متنفر هستند.
يک راهکار مناسب براي پاسخ به مصاحبه‌کنندهاگر درباره نقاط ضعف‌تان صحبت کنيد؛ قطعاً در جلسه مصاحبه‌ پذيرفته نخواهيد شد. اگر هم با جديت بگوييد که نقطه ضعفي ندارم و بسيار سخت‌کوش هستم؛ مصاحبه‌کننده سخنان شما را جدي نمي‌گيرد.
به شکلي منطقي اين پرسش را پاسخ دهيد. مثلاً مي‌توانيد بگوييد: امنيت شغلي و کسب درآمد از اولويت‌هاي انتخاب من براي همکاري هستند. اما محـيط کار و رفتار متقابل مدير و همکاران نيز جايگاه ويژه‌اي دارد. قطعاً اگر بستر مناسبي براي فعاليت ايجاد نشود؛ هرگونه حاشيه‌پردازي نه تنها بهره‌وري را کاهش مي‌دهد، کارمندان را نيز از محيط کار بيزار مي‌کند.




منبع : banki.ir



مطالب پيشنهادي :
ده دقيقه سرنوشت ساز در مصاحبه شغليآداب مصاحبه شغلي4 عامل مخرب در مصاحبه هاي استخداميپانزده پرسش متداول در مصاحبه هاي استخدامي10 قاعده براي موفقيت در مصاحبه شغلي



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟