آخرین اخبار

8 اشتباه مديران تازه کار کار و زندگي

8 اشتباه مديران تازه کار

  بزرگنمايي:

چه خبر - بسياري از مديران تازه کار خيلي زود جوگير موقعيتي مي شوند که به دست آورنده اند، آن هم در حاليکه آموزش هاي لازم براي پست تازه شان را نديده اند و راه زيادي تا يک مدير خوب شدن در پيش دارند.چنين وضعيتي همه شرايط لازم براي اشتباه کردن مديران را دارد و مديران تازه به صندلي نشسته خيلي ساده مرتکب اشتباهاتي مي شوند که خيلي ساده تر از آن مي توانستند از آنها پيشگيري کنند.
در گزارش پيش رو از اشتباه هايي براي شما صحبت مي کنيم که تازه واردهاي دنياي مديريت به آنها دست مي زنند و مشکلاتي را هم براي خودشان و هم براي سازمان متبوعشان به وجود مي آورند.پس اگر به تازگي مديريت مجموعه اي را به دست گرفته ايد، خواندن اين گزارش را از دست ندهيد.
اشتباه اول: مي خواهند بهترين دوست همه باشنداگرچه ايجاد ارتباط مستقيم و صميمانه با اعضاي تيم براي يک مدير يک وظيفه مهم به شمار مي آيد، اما شما بايد اول از همه به فکر ايجاد يک "تيم منسجم" باشيد.همچين بايد مشخص کنيد که به طور کاملا مستقيم به همه کارهاي کارمند کاري نداريد، اما نظارتتان هميشگي است. کشيدن خطوط خيلي پررنگ و زيادي از بالا نگاه کردن به کارمند بهره وري را کاهش مي دهد.
اشتباه دوم: کارمند را غول چراغ جادو مي بينندکارها با جمل و جادو راه نمي افتد چون شما و کارمندانتان مدير و کارمند هستيد و نه جادوگر و شعبده باز. اين راه هم خوب مي دانيد. پس به جاي دستور دادن بايد الهام بخش براي کارمندان خود باشيد تا آنها هم با شما و براي شما کار کنند.يک مدير به طور خودکار احترام بدست نمي آورد، بايد تلاش کند، وقت بگذارد و آن را بدست آورد.
اشتباه سوم: قول هايي مي دهند که توان عمل کردنشان را ندارنداشتياق شما براي رفع و رجوع اشتباهاتي که کارمندانتان به هر دليل مرتکب شدند، قابل درک است اما حواستان باشد که مديران تازه کار معمولا حرف هايي مي زنند يا قول هايي مي دهند که توان عمل کردن به آنها را ندارند و به اين ترتيب پيش کارمندانشان بي اعتبار مي شوند.در چنين وضعيتي رعايت جانب احتياط بر ريسک و خطر کردن اولويت دارد.
اشتباه چهارم: دنبال تغيير همه چيز هستنديکي از بزرگترين اشتباهات مديران تازه کار اين است که در ماه هاي اوليه کار به دنبال تغيير همه افراد و همه عناصر در سازمان خود هستند. هر کاري يک راهي دارد و به دليلي انجام مي شود.پس تا دليل منطفي براي تغيير نيافته ايد، دست به اين کار نزنيد.
اشتباه پنجم: خود را معصوم و بي گناه نشان مي دهندخود را بالا نشان دادن از شما يک سوپرمن نمي سازد. تازه مديراني که نقاط ضعفشان را پنهان مي کنند يا خود را همه چيز دان نشان مي دهند، ترمز پيشرفت خود را مي کشند و خطر به خطر افتادن سلامت کسب و کارشان را به جان مي خرند.
اشتباه ششم: در جزئيات غرق مي شوندنقش شما به عنوان يک مدير درک و تمرکز بر روي يک تصوير بزرگ است. تلاش براي مديريت مستقيم همه پروژه هاي خرد شما را تبديل به مانعي براي پيشرفت آن پروژه ها مي کند.کارها را به اعضاي تيمتان بسپاريد و به آنها اعتماد کنيد چون وظيفه شما به عنوان يک مدير نظارت بر کار آنهاست نه دخالت در کارشان.
اشتباه هفتم: از رويارويي با کارمند اجتناب مي کنندهيچ مدير کار درستي کارمندش را به باد انتقاد و سرزنش نمي گيرد. از طرفي شما به عنوان يک مدير تحمل عملکرد بد يا نافرماني کارمندتان را هم نخواهيد داشت.سرتان را مثل کبک زير برف نکنيد و در مواقع لازم تشري به کارمند بزنيد. نه هميشه در حال انتقاد باشيد و نه کلا بيخيال ماجرا شويد. حد وسط را رعايت کنيد.
اشتباه هشتم: در راهنمايي و پشتيباني شکست مي خورندمديران هم نياز به مديريت دارند، به ويژه اگر به تازگي وارد حوزه کاري خود شده باشند. هيچگاه تلاش نکنيد که همه راهنمايي ها و پشتيباني ها را به تنهايي انجام دهيد، چون شکست مي خوريد.شما نيازمند مشورت با ديگران و کاربلدتر از خودتان هستيد، پس يک دندگي را کنار بگذاريد و افراد کارشناس را به حوزه کاري خود راه دهيد.





منبع : banki.ir



مطالب پيشنهادي :
چند اشتباه مهمي که افراد جوياي کار انجام مي دهند کدامند !؟8 طرز فکر بسيار اشتباه والدين!10 اشتباه در آداب معاشرت که شما را بي کلاس مي کند10 عادت مديران موفق چيست؟شاخصه هاى مديران مردد و پيامد هاى آن؟



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟