آخرین اخبار

حقوق تان را دو برابر کنيد کار و زندگي

حقوق تان را دو برابر کنيد

  بزرگنمايي:

ديدگاه افراد پرکار را در خود ايجاد کنيد. هيچ‌چيز نمي‌تواند توجه افراد مهم در کار‌تان را سريع‌تر از اين جلب کند که به‌عنوان کارمندي بسيار پرکار و سخت‌کوش شناخته شويد. بعضي‌ از کارمندان حقوق و ترفيع مناسبي دريافت نمي‌کنند در حالي که عده‌اي به سرعت رشد مي‌کنند و کارهاي مهم‌تر و کليدي‌تري به آنها واگذار مي‌شود و حقوقشان به سرعت افزايش مي‌يابد. برايان تريسي که در کتاب جديدش «درآمد رويايي» به اين موضوع پرداخته است. اين مقاله تقديم کارمندان پرتلاش و علاقه‌مند به پيشرفت مي‌شود.
نگرش مثبت داشته باشيدبيش از 85 درصد موفقيت‌ کاري‌تان صرفنظر از استعداد و مهارت، به نگرش و شخصيت‌ شما بستگي دارد. موفقيت، ميزان درآمد و سرعت پيشرفت‌تان وابسته به اين است که مردم چقدر شما را دوست‌ دارند و براي کمک‌ به شما تمايل دارند.دکتر دانيِل گُلمَن از دانشگاه هاروارد، کتاب‌هاي متعددي درباره هوش احساسي نوشته است. استنتاج او اين است که هوش احساسي در موفقيت کاري بسيار تاثيرگذارتر از ضريب هوشي شما است.انسان‌هاي مثبت، شاد و خوشبين هميشه محبوب‌تر و باارزش‌تر از افراد ايرادگير، بدبين و منفي‌‌‌نگر هستند. يکي از موثرترين شاخص‌هاي موفقيت در کار اين است که چگونه به‌عنوان بخشي از يک تيم عمل مي‌کنيد و اين موضوع به نگرشتان بستگي دارد.
کنار آمدن با ديگرانبهترين کارکنان شرکت افراد شاد، مثبت و حامي‌ هستند. آن‌ها از حس همدردي و ملاحظه زيادي برخوردارند. ديگران دوست دارند در کنارشان باشند و به آن‌ها کمک کنند.تحقيقات نشان مي‌دهد که افراد مثبت و خوش‌رو شانس بيشتري براي افزايش درآمد و پيشرفت دارند. اين افراد سريع‌تر مورد توجه مديران قرار مي‌گيرند. علاوه ‌بر اين افراد مثبت،از طرف همکاران و اطرافيان حمايت مي‌شوند. به‌نظر مي‌رسدفشاري به سمت بالا از سوي همکاران، فرد مثبت را به سرعت پيش مي‌برد.عامل تعيين‌کننده درنگرش مثبت اين است که تحت استرس چقدر خوب عمل مي‌کنيد. وقتي همه‌چيز خوب است، هرکسي مي‌تواند مثبت باشد. هنگام مواجهه با سختي‌ها و موانع است که هويت واقعي‌تان را به خود و ديگران نشان مي‌دهيد. در شرايط سخت مشخص مي‌شود چه کساني مستحکم هستند و پيش مي‌روند.فرد مثبت در هر موقعيت و هر فردي به دنبال خوبي‌ها است. او به دنبال نکته‌اي مثبت يا خنده‌دار است و بيشتر سازنده است تا مخرب. خبر خوب اين است که نگرش مثبت‌ با تمرين روزانه قابل يادگيري است.
توجه به ظاهرتانعجيب است که عده زيادي پيشرفت نمي‌کنند، زيرا هيچ‌کس تابه‌حال آنها را به کناري نکشانده تا بگويد ظاهر آنها در کسب درآمد مناسب چقدر مهم است.من سال‌ها شخصا روي اهميت تصوير بر کار مطالعه کردم. کتاب‌ها و مقالات بسياري خواندم و به هزاران نفر آموزش دادم. مي‌توانم با اطمينان بگويم که ظاهر شما تاثير بسيار زيادي بر ميزان و سرعت پيشرفت دارد.اولين قانون اين است که در کارتان هميشه براي موفقيت لباس بپوشيد. به افراد برتر صنعت ‌و شرکت‌ خود نگاه کنيد. در روزنامه‌ها و مجلات به تصاوير مردان و زناني که در شغل‌شان پيشرفت کرده و به مدارج بالا و دستمزدهاي زياد رسيده‌اند توجه کنيد. از افراد پيشرو الگوبرداري کنيد.در کسب‌و‌کار رنگ‌ها و ترکيب رنگ‌هاي خاصي نسبت به ساير رنگ‌ها پذيرفته‌تر هستند. کتاب مناسبي درباره ايجاد تصوير حرفه‌اي تهيه کنيد، آنرا از اول تا آخر بخوانيد و به پيشنهاداتش عمل کنيد.
مانند افرادخوش‌آتيه لباس بپوشيدامروزه نظرات زيادي درباره لباس‌هاي غيررسمي و راحت وجود دارد. فقط افرادي اجازه دارند در محل کار لباس‌هاي غير‌رسمي بپوشند که پشت صحنه هستند و با مشتري سر و کار ندارند وآينده شرکت به آن‌ها وابسته نيست. حتي در منطقه«سيليکون ولي»که پوشيدن لباس غيررسمي معمول است، مديران جوان در دفترشان يک دست کت‌و‌شلوار مرتب دارند تا زمان ملاقات با مشتري يا سرمايه‌گذار از آن استفاده کنند. آن‌هااهميت لباس را مي‌دانند.اگر آينده درخشاني‌داريد، همانند افراد بدون‌آينده روشن، لباس نپوشيد. طوري لباس بپوشيد که نشان دهد در زندگي‌تان هدف داريد. اگر تمام اطرافيان لباس غيررسمي مي‌پوشند، به نفع شما است. شما به چشم مي‌آييد از ديد افراد تاثيرگذار بر کارتان بهتر به‌نظر مي‌رسيد.به ياد داشته باشيد شرکت‌ها مي‌خواهند کارمنداني را به مشتري‌ها و سرمايه‌گذاران معرفي ‌کنند کهمايه افتخارشان باشند. بايد ظاهرتان طوري باشد که مديرتان از معرفي شما به‌عنوان نماينده شرکت به مدير ديگر افتخار کند.
سخت‌تر کار کنيدديدگاه افراد پرکار را در خود ايجاد کنيد. هيچ‌چيز نمي‌تواند توجه افراد مهم در کار‌تان را سريع‌تر از اين جلب کند که به‌عنوان کارمندي بسيار پرکار و سخت‌کوش شناخته شويد.همه افرادِ سخت‌کوشِ محل کارشان را مي‌شناسند. افراد پرکار هميشه بيشترين ارزش و احترام را در شرکت کسب مي‌کنند. آن‌ها هميشه درآمدو ترفيع بيشتري دريافت مي‌کنند، زيرا عملکرد بهتري دارند، يعني کار بيشتري را در زمان کمتر انجام مي‌دهند.آنها براي شرکت‌‌شان ارزشمندترند، الگوي خوبي هستند ومديران به آن‌ها افتخار مي‌کنند و مي‌خواهند بيش از هر فرد ديگري آنها را حفظ کنند.
ساعات بيشتري کار کنيدافراد برتر هرحوزه کاري نسبت به افراد معمولي، ساعات بيشتري کار مي‌کنند. درحقيقت، ده‌درصد برتر افراد پردرآمد، پنجاه تا شصت ساعت در هفته کار مي‌کنند. همچنين يادتان باشد که آن‌ها در تمام ساعت کاري، واقعا کار مي‌کنند و وقت تلف ‌نمي‌کنند. وقتي صبح‌زود به محل کار مي‌رسند، بلافاصله مهم‌ترين کارها را شروع مي‌کنند. آن‌ها به‌طور پيوسته در طول روز تلاش مي‌کنند. آنها دوستانه برخورد مي‌کنند، اما از صحبت‌هاي بيهوده و گپ زدن با همکاران پرهيز مي‌کنند.در تمام ساعات کاري کار کنيد. در طول روز از بازي با کامپيوتر ، صحبت‌هاي تلفني شخصي، خواندن روزنامه، يا صحبت کردن در مورد آخرين بازي فوتبال يا برنامه‌هاي تلويزيوني بپرهيزيد. تمام روز را به کار اختصاص دهيد.يک فرد معمولي با کمتر از پنجاه درصد ظرفيت خود کار مي‌کند. پنجاه درصد باقي‌مانده، با صحبت‌هاي بي‌ارزش، تماس‌هاي تلفني شخصي، کارهاي شخصي، دير آمدن، زود رفتن و بيشتر کردن زمان ناهار و چاي تلف مي‌شود. فقط پنج درصد از مردم جهان، تمام وقت کار مي‌کنند. سايرين پايين‌تر از توان‌شان کار مي‌کنند واغلب اين مقدار خيلي کمتر از توان شخص است.
برنده مسابقه شويدتصور کنيد شرکت شما قصد دارد تمام کارمندانش را از طريق موسسه‌اي ارزيابي کند، تا سخت‌کوش‌ترين تا کم‌کارترين افراد مشخص شوند. قرار است حقوق شخص برنده بيشتر شود و ارتقا شغلي مي‌يابد. اما قسمت شيرين ماجرا اين است که فقط شما از اين موضوع اطلاع داريد. هيچ‌کدام از همکاران نمي‌دانند موسسه در حال ارزيابي چه چيزي است.هدف شما، برنده شدن در اين مسابقه است. بايد رتبه سخت‌کوش‌ترين فرد شرکت در دوازده ‌ماه آينده را کسب کنيد. اين هدف، به شما کمک مي‌کند تا بهتر از هر شيوه ديگري درآمد و سرعت ارتقا شما بيشتر شود. در اين مسابقه شما تنها کسي هستيد که مي‌توانيد مانع پيروزي‌ خودتان شويد.
درخواست مسئوليت بيشترخوشبختانه راه‌هاي امتحان شده و ثابت شده‌اي براي پيشرفت وجود دارد. يکي از مهمترين راه‌ها درخواست مسئوليت بيشتر است. براي هرکاري داوطلب شويد. حداقل هفته‌اي يک‌بار پيش رئيس‌تان برويد و از او مسئوليت بيشتري بخواهيد.اين روش ارتقاي سريع را سال‌ها پيش، زماني‌که براي رييس شرکت بزرگ سنگ کار مي‌کردم به‌کار گرفتم. هر هفته تمام کارهايم را انجام مي‌دادم و نزد رئيسم مي‌رفتم و درخواست مسئوليت بيشتري مي‌کردم. چند هفته اول او مي‌گفت «در موردش فکر مي‌کنم». يک روز بعد از آن‌که درخواست کار بيشتري کردم، از من خواست برايش کاري خاص انجام دهم.من يک فرصت خوب داشتم! تعطيلي آخرهفته بود و او خواست در مورد سرمايه‌گذاري در شرکت مورد نظرش بررسي کاملي انجام دهم. بلافاصله دست به کار شدم. تمام تعطيلات آخر هفته را کار کردم. شنبه صبح زود سر کار رفتم و يکي از منشي‌ها گزارشم را تايپ کرد تا خوب‌ به‌نظر برسد. سپس منتظر ماندم.ساعت 10:30 صبح، رئيس به دفترم زنگ زد و پرسيد که آيا اعداد و ارقام موردنظر راکه آخر هفته قبل خواسته بود آماده کرده‌ام يا خير. بانک طي تماسي غيرمنتظره، زودتر از موعد، جزئياتي براي تصميم‌گيري خواسته بود.من مستقيم به دفترش رفتم و گزارش را روي ميز گذاشتم. او گوشي را برداشت، به بانک تلفن کرد و توانست وام بزرگي بگيرد. پس از آن، پشت ‌سرهم مسئوليت گرفتم و آينده‌ام در آن شرکت تغيير کرد. خودتان را ارتقا دهيداغلب مردم در محل کار، کاري را انجام مي‌دهند که از آن‌ها خواسته شده باشد. شما اين‌طور باشيد. هميشه کارهاي بيشتري بخواهيد و هرگاه مسئوليت گرفتيد، آن‌را خوب و سريع‌ انجام دهيد. به‌ياد داشته باشيد: مي‌خواهيد به عنوان فردي شناخته شويد که وقتي کاري بايد به سرعت انجام شود، شما را انتخاب کنند.آيا ترفيع مي‌خواهيد؟ اينکار به خودتان بستگي دارد. در حقيقت با قبول مسئوليت‌هاي جديد، باعث ترفيع خودتان مي‌شويد. در نهايت به سطح دلخواه‌تان در داشتن مسئوليت ارتقا پيدا مي‌کنيد. هيچ محدوديتي‌ وجود ندارد.براي کسب درآمد رويايي، هيچ چيزي به اندازه کسب شهرت در «سرعت و قابليت اعتماد» مهم نيست. از افرادي باشيد که رئيس‌تان براي انجام سريع کارها روي شما حساب کند. هر مسئوليتي را همانند آزموني ببينيد که آينده‌ کارتان به آن وابسته است. همواره در پي مسئوليت‌هاي بيشر باشيد و ببينيد درآمدتان با چه سرعتي بيشتر مي شود!




www.
منبع : modiresabz.com



مطالب پيشنهادي :
پردرآمدترين شغل ها براي خانم هاي ايرانيعادت هايي که ولخرجتان مي کند2 اصل اساسي براي رسيدن به موفقيت مالي در سال جديدچگونه ولخرج نباشيم؟10 دليل براي اين که خسيس نباشيم!



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟