آخرین اخبار

10 فيلم جذابي که امسال حتما بايد ببينيد + موضوع سينما

10 فيلم جذابي که امسال حتما بايد ببينيد + موضوع

  بزرگنمايي:

فيلم هاي برتر 2016

نيکلاس باربر، خبرنگار هنري بي‌بي‌سي ده فيلم انتخاب کرده که امسال اکران مي‌شوند، از جمله آثار جديد برادران کوئن، اسپيلبرگ و اليور استون.

شيرجه

بسته به اينکه چگونه نگاه کنيد، با ورود اين دو نفر تعطيلات کاملا به پايان مي رسد و يا تازه شروع مي شود.
"شيرجه" لوکا گواداگنينو با الهام از فيلم "استخر" ساخته ژاک دري کارگردان فرانسوي محصول 1969، درام اروتيکي است که به تريلري عصبي و گاه بيمناک بدل مي شود ولي در تمام لحظات خوش منظره، آفتاب سوخته و در عين حال بسيار خنده دار است.
فقط ديدن رقص عجيب ريف فاينس ارزش خريدن بليت اين فيلم را دارد.
اين فيلم ماه فوريه در بريتانيا و ماه مه در آمريکا اکران مي شود.


درود بر سزار

اين اثر جديد برادران کوئن که فيلمي کمدي با سفر به پس زمينه هاي تاريخي و اسطوره اي است، مي تواند دلپذيرترين فيلم سال 2016 باشد و همه عناصر هميشگي داستانهاي اين دو فيلمساز از جمله آدم ربايي (لبوفسکي بزرگ) دوران طلايي هاليوود (بارتون فينک) و جورج کلوني در نقشي دلقک گونه (اي برادر، کجايي) در آن گنجانده شده است.
جاش برولين که نقش مدير عامل يک شرکت فيلمسازي هاليوودي را بازي مي کند، پس از حذف شخصيت نمايشگري از داستان (با بازي جورج کلوني) حين فيلمبرداري مجبور مي شود شخصا در تهيه فيلم دخالت کند.
بازيگران فيلم "درود بر سزار" عبارتند از اسکارلت جوهانسون که در صحنه اي شبيه صحنه ماندگار استر ويليامز موسوم به زيبارويي در حمام ظاهر مي شود، چنينگ تيتوم که شبيه جين کلي بازيگر پر آوازه فيلم هاي موزيکال دهه پنجاه مي رقصد، رلف فاينس و تيلدا سوئينتون.
اکران عمومي اين فيلم از ماه فوريه آغاز مي شود.


جاودگر

فيلم ترسناکي است که مستقل توليد شده و پس از نمايش آن در جشنواره هاي سينمايي تماشاچيان هوشمندي، استيل و فرم و تاثير هراس آور آن را ستودند. رابرت اگرز، نويسنده و کارگردان آن در جشنواره فيلم لندن جايزه بهترين کارگردان براي اولين فيلم بلند را دريافت کرد.
داستان فيلم ماجراهاي خوفناک زندگي يک خانواده پيوريتن است که در سال‌هاي 1630 از منطقه مهاجرنشيني در نيوانگلند (سواحل شرقي آمريکا) رانده مي‌شوند.
آنها که ناگزير مي شوند خانه جديدش را در حاشيه جنگلي دور افتاده بسازند، احساس مي کنند که جادويي سياه زندگي آنها را تصرف کرده ولي تعصب ديني والدين خانواده به اندازه جادوي سياه خوفناک است.
اگرز قبل از کارگرداني به عنوان طراح هنري کار مي کرد و "جادوگر" اولين فيلم بلند او، مثل هر فيلم پر هزينه تاريخي اصيل به نظر مي رسد.
اين فيلم ماه فوريه در آمريکا و ماه مارس در بريتانيا روي اکران خواهد رفت.


خوليتا

بنابراين بيستمين فيلم او را بايد به فال نيک گرفت. او باري ديگر "سينماي زنان" بازمي گردد.
آخرين فيلمي که پدرو آلمودوار ساخته بود "خيلي هيجان زده ام" محصول 2013 داستاني کمدي بود که متاسفانه هيچ خنده دار نبود.
اگر خوش اقبال باشيم قاعدتا اين اثر آلمودوار نيز بايد داستاني بسيار قوي و پر احساس مثل "همه چيز درباره مادرم" و يا "بازگشت " باشد.
آلموداور در مصاحبه اي با فاينشنال تايمز گفت ابتدا عنوان "سکوت" را براي فيلم انتخاب کرده بود. "چون سکوت عامل اصلي است که تمامي بلاها را براي شخصيت اصلي داستان پديد مي آورد."
ولي او تصميم مي گيرد براي پرهيز از هرگونه تشابه نامي با فيلم آينده مارتين اسکورسيزي که آن هم "سکوت" نام دارد، اسم فيلم جديدش را خوليتا بگذارد.
اما سوارز و آدريانا اوگارته، نقش شخصيت اصلي داستان را در دوران ميانسالي و جواني بازي مي کنند.
اين فيلم ماه مارس در اسپانيا و فرانسه و ماه اوت در بريتانيا اکران مي شود.


برج

اين فيلم با فضاي سورئاليستي و طنز سياهش به کارگرداني بن ويتلي، با صحنه کباب کردن يک سگ داخل بالکن کوچک يک برج مسکوني توسط تام هيداستون شروع مي شود و هر چه داستان پيش مي رود پر هرج و مرج و تکان دهنده تر مي شود. فيلمنامه از کتابي با همين عنوان به قلم جي جي بالارد نشر سال 1975 اقتباس شده و زندگي در برجي مسکوني ممنوعه را تصوير مي کند.
خانواده هاي فقير و سيگاري در طبقه هاي پاييني و خانواده هاي مرفه در حال انحطاط در طبقات فوقاني ساختمان ساکنند و معمار ساختمان (با بازي جرمي آيرونز) که مثل ارباب برج است، در پنت‌هاوس زندگي مي کند.
اين فيلم که سينا ميلير، لوک ايوانز و اليزابت ماس نيز در آن بازي مي کنند، براي کارگرداني مثل بن ويتلي که فيلم هاي اول خود مثل "فهرست کشتن" را با بودجه کمي ساخت، فيلم پر ستاره و پر هزينه اي است ولي او هنوز هم مثل هميشه فيلمسازي آنارشيست است.
اين فيلم ماه مارس در بريتانيا ، ماه آوريل در فرانسه و ماه سپتامبر در آلمان اکران خواهد شد.


هر کي يک چيزي مي‌خواد

پسر بچگي، شاهکار ريچارد لينکليتر بود. توليدش 12 سال طول کشيد و زندگي پسر بچه‌اي اهل تگزاس را در دوران مدرسه با گرما، طنازي و عمقي که در بهترين فيلم اين نويسنده و کارگردان موج مي زد، به تصوير کشيد. فيلم اخير او را به نوعي مي توان ادامه "پسر بچگي" تلقي کرد.
لينکليتر مي گويد: "اين فيلم دقيقا جايي شروع مي شود که فيلم قبلي ام به پايان رسيد، شخصيت اصلي داستان وارد دانشگاه مي شود، با هم اطاقي خود در خوابگاه و يک دختر آشنا مي شود."
اما به خاطر زمان وقوع داستان که سالهاي دهه هشتاد ميلادي است، در عين مي توان آن را دنباله اولين اثر کمدي موفق او "مات و مبهوت" محصول 1993 دانست. "
"همه يک چيزي مي‌خواهند" قاعدتا يکي از بهترين فيلم هاي اين کارگردان خواهد بود و هر کي يک چيزي از آن خواهد خواست.
اين فيلم ماه آوريل در آمريکا اکران خواهد شد.


اسنودن

شايد از آخرين فيلم هاي مطرح اليور استون يکي دو دهه گذشته باشد اما فيلم جديد او به نام "اسنودن" به نظر مي رسد يکي از آن فيلم هاي بسيار تاثيرگذار و بحث برانگيزي باشد که اين کارگردان به خاطر آن شهرت دارد.
اين فيلم نيز مضمون سياسي قوي دارد، جنجال برانگيز است و شيوه توليد و پرداخت غير داستاني دارد. هر چند برخي از منتقدان ممکن است شيوه ساخت غير داستاني آن را نپذيرند.
در اين فيلم جوزف گوردون لويت نقش ادوارد اسنودن، کارمند سابق بخش اينفورماتيک نهادهاي امنيتي آمريکا را بازي مي کند که اطلاعات محرمانه اين نهادها را در سال 2013 توسط رسانه ها افشا کرد. شايلن وودلي نقش دوست دختر او را بازي مي کند که همراه ادوارد اسنودن به روسيه گريخت.
اين فيلم ماه مه در بريتانيا، آمريکا و فرانسه اکران خواهد شد.


غول بزرگ مهربان

حدود سي سال پس از آنکه مليسا متيسن فيلمنامه "ئي - تي موجود فرازميني" را نوشت بالاخره او و استيون اسپيلبرگ دوباره در توليد اين فيلم با هم همکاري کرده و داستانش اقتباسي از کتاب لذت بخش بي اف جي به قلم رولد دال نويسنده بريتانيايي است.
متاسفانه متيسن قبل از اينکه بتواند نسخه نهايي فيلم را ببيند در ماه نوامبر بر اثر سرطان درگذشت ولي بعيد است فيلمنامه نويس و فيلمساز بهتري از اين دو را براي ساختن فيلمي در اين ژانر تصور کرد.
در کتاب جادويي رولد دال، دوستي قهرمان داستان که دختر جواني است با يک غول بزرگ و مهربان (که مارک ريلنس به خوبي نقش او را ايفا مي کند) با دوستي که بين ئي تي و اليوت به وجود آمد، فاصله چنداني ندارد.
اکران عمومي اين فيلم از ماه ژوئيه خواهد بود.

دختري در قطار

مثل "دختري با خالکوبي اژدها" و يا "دختر گم شده" فيلم تريلر و اسرار آميزي است که شخصيت اصلي داستان آن يک زن جوان است. کارگردان آن تيت تيلور، بازيگر فيلمنامه نويس و کارگردان آمريکايي است که به خاطر فيلم "خدمتکاران" نامزد جايزه اسکار شد.
در اين فيلم اميلي بلانت نقش يک زن جوان الکلي و تلخ را بازي مي کند که در مورد همسر سابقش وسواس عجيبي پيدا کرده است. يک روز صبح که از خوب برمي خيزد متوجه مي شود تمام بدنش به خون آغشته است و نگران مي شود که نکند کسي را کشته است.
فيلمنامه آن براساس کتابي به قلم پائولا هاوکينز تهيه شده و طرفداران اين کتاب ممکن است از اينکه محل وقوع داستان از لندن به آمريکا منتقل شده گلايه کنند. ولي بازي اميلي بلانت همواره عالي است فارغ از اينکه چه لهجه‎اي دارد.
اين فيلم ماه سپتامبر در آلمان و ماه اکتبر در آمريکا اکران خواهد شد.


دکتر استرنج

سال 2016 پر از فيلم هاي اکشن ابرقهرماني خواهد بود. از بتمن در برابر سوپر من گرفته تا کاپيتان آمريکا و مردان ايکس. ولي وسوسه برانگيز ترين فيلم در اين ژانر دکتر استرنج خواهد بود که يکي از شخصيت هاي مجموعه کتابهاي مصور مارول و "استاد هنرهاي مرموز" را در نبرد با نيروهاي اهريمني روي پرده سينما خواهد برد.
حتي آن بخش سينما دوستاني که از تعداد کثير و موضوعات تکراري فيلم هاي ابرقهرماني خسته شده اند به احتمال زياد وسوسه خواهند شد بنديکت کامبربچ را يکبار ديگر (مثل فيلم "بازي تقليد" و يا "رکن پنجم") در نقش يک زورگوي متفرعن ببينند.




منبع : naghdefarsi.com




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)