آخرین اخبار

چگونه براي بچه دار شدن مان برنامه ريزي مالي داشته باشيم؟ کار و زندگي

چگونه براي بچه دار شدن مان برنامه ريزي مالي داشته باشيم؟

  بزرگنمايي:

وقتي بچه دار مي شويد همه سياست هاي مالي شما در خانه تغيير مي کند. بچه، خرج هاي ناخواسته زيادي روي دستتان مي گذارد و شايد هر هفته شاهد شکستن يا خراب شدن وسيله اي در خانه باشيد.در اين مطلب چند راهکار ساده مطرح کرده ايم تا شايد با کمک آنها بتوانيد بهتر براي فرزندان خود پول خرج کنيد. اکثر افراد، هنگامي که براي اولين بار مديريت دخل و خرج خانه بر عهده شان قرار مي گيرد، در چگونگي تنظيم بودجه دچار مشکل مي شوند. تلاش براي چرخاندن يک خانواده بدون برنامه ريزي به شرايط سخت مالي منجر مي شود. يک شخص مجبور نيست که تمام اين بار را خودش به دوش بکشد. اين کاملا منطقي است که از اعضاي خانواده تان هم بخواهيد که در اين مسووليت با شما شريک باشند.

از آنجا که پول توسط اعضاي مختلف يک خانواده خرج مي شود، هر کس در خانواده بايد درک کاملي از پولي که در خانه در دسترس است، داشته باشد. همچنين بايد بداند که چقدر مي تواند خرج کند، بدون آنکه مشکلات مالي براي خانواده به وجود بياورد. اين عاقلانه است که بگذاريم هر کسي بداند که چقدر پول موجود است و سهم هر کس چقدر است. مسلما کودکان محدوديت هاي بيشتري نسبت به والدين در خرج کردن دارند.

وقتي بچه دار مي شويد همه سياست هاي مالي شما در خانه تغيير مي کند. بچه، خرج هاي ناخواسته زيادي روي دستتان مي گذارد و شايد هر هفته شاهد شکستن يا خراب شدن وسيله اي در خانه باشيد. بايد پس انداز داشته باشيد تا بزرگ کردن او، کمر شکن نباشد. در اين مطلب چند راهکار ساده مطرح کرده ايم تا شايد با کمک آنها بتوانيد بهتر براي فرزندان خود پول خرج کنيد.

1 - وسايل دست دوم تهيه کنيد
درست است که وقتي بچه دار مي شويد دوست داريد لباس هاي نو و جديد براي او بخريد؛ اما اگر بودجه کافي نداريد بر خريد وسايل نو هم اصراري نداشته باشيد. مي توانيد تخت، دوچرخه، کمد و … دست دوم انتخاب کنيد. کودکان همه وسايل خود را در عرض چند روز نابود مي کنند، پس خيلي هم فرق نمي کند وسايل نو يا دست دوم باشد.

2 - به درست خرج کردن عادت کنيد
به جاي اينکه آخر هفته ها بيرون برويد يا از بيرون فست فود تهيه کنيد، يک غذاي ساده و خوشمزه همچون کتلت و سيب زميني يا الويه درست کنيد و با فرزندان خود پيک نيک برويد يا مثلا چهارشنبه شب ها براي آنها پيتزا درست کنيد و خودشان را هم در مراحل تهيه آن شريک کنيد تا از خوردن آن لذت ببرند. اين مساله هرگز باعث نمي شود احساس کنند شما چيزي کم گذاشته ايد و حتي آن را بسيار جالب و دوست داشتني مي دانند.

3 - قانون يک دهم را به فرزند خود بياموزيد
فرزند شما از دو يا سه سالگي مي تواند آموزش هاي لازم در مورد پول را درک کند. به همين دليل، وقتي با او به سوپرمارکت مي رويد برايش توضيح دهيد چرا اين آرد را به جاي آن آرد برمي داريد. در مسير بازگشت به خانه هم به او بياموزيد اگر ده درصد از هر پولي را که از کودکي دريافت مي کند پس انداز کند، وقتي بزرگ شود پول و سرمايه زيادي براي خود خواهد داشت.

4 - تفاوت ميان نياز و خواسته را به کودک بياموزيد
اگر از همان ابتدا و سال هاي اوليه، تفاوت ميان نياز و خواسته را به کودک بياموزيد در آينده هم مي توانيد با راحتي بيشتري زندگي کنيد و کودک هر چه را که ديد، از شما طلب نمي کند. به طور مثال مي توانيد وقتي کمي بزرگ تر شد تخت بزرگسالي براي او تهيه کنيد؛ به جاي اينکه يک تخت خردسالي بخريد و دوباره چند سال ديگر تخت بزرگ تر بخريد. اگر اين کارها را انجام دهيد او نيز متوجه مي شود بعضي وسايل واقعا لازم نيستند و مي توان در هزينه پول صرفه جويي کرد.
اگر کودک اين مسايل را درک نکرد و مدام نق مي زد که اين را مي خواهم يا آن را مي خواهم، به او اجازه بدهيد هر چه مي خواهد بردارد، اما به او گوشزد کنيد بايد با پول توجيبي خودش هزينه آنها را پرداخت کند. به اين ترتيب، متوجه مي شود پول محدوديت دارد و هميشه و هر مقدار که مي خواهد در دسترس نيست و بايد خواسته هاي خود را اولويت بندي کند.

5 - قبل از بچه دار شدن پس انداز کنيد
تا زماني که بچه نداريد، همه وسايل خانه شما سالم هستند و مشکلي هم براي هيچ چيز پيش نمي آيد، اما پس از بچه دار شدن و بزرگ شدن او خرج هاي ناخواسته زيادي روي دستتان مي ماند. بنابراين، بهتر است در زمان خوشي و راحتي خود تا جاي ممکن پول پس انداز کنيد.

6 - خلاص شدن از قرض و وام
تحقيقات نشان داده است زوج هايي که وام، قسط يا قرض زيادي دارند هميشه هم سر پول با هم دعوا دارند. حتي گاهي اين دعواها به جدايي منتهي مي شود، اما زوج هايي که اين مشکلات مالي را ندارند بسيار راحت تر در کنار هم زندگي مي کنند. بچه دار شدن خودش بزرگ ترين استرس دنيا است پس لازم نيست با قرض و قسط اين استرس را دوچندان کنيد. بهتر است پيش از اينکه به فکر بچه دار شدن باشيد، مشکلات مالي خود را برطرف کنيد.

7 - به امکانات خود توجه کنيد
اگر شما و همسرتان هر دو تحت بيمه قرار داريد، بهتر است ببينيد کدام يک از آنها امکانات بيشتري در اختيار شما قرار مي دهند. هر کدام بهتر بود آن رابه عنوان بيمه اصلي انتخاب و بقيه را رها کنيد. اگر هنوز بيمه نيستيد حتما اين کار را انجام دهيد. بيمه هاي تکميلي هم که ديگر حرف ندارند و شما هر هزينه اي براي دکتر و بيمارستان انجام دهيد، با نامه پزشک مي توانيد از بيمه تکميلي دريافت کنيد. برخي بيمه ها 90 درصد و برخي 80 درصد يا کمتر مي دهند. اين وظيفه شماست که تحقيق و گزينه بهتر را انتخاب کنيد.




www.
منبع : sarmayeh.net



مطالب پيشنهادي :
زندگي مالي مان را چگونه کنترل کنيم؟
غول مخارج زندگي تان را شکست دهيد
يک برنامه خوب براي خرج کردن و پس انداز کردن
اهميت برنامه ريزي مالي براي زنان
نرم افزاري قدرتمند براي مديريت و برنامه ريزي دقيق



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟