آخرین اخبار

با 8 مرد ثروتمند ايراني آشنا شويد کار و زندگي

با 8 مرد ثروتمند ايراني آشنا شويد

  بزرگنمايي:

مي دانيد مردان ثروتمند ايراني چه کساني هستند؟
غول گردشگري ايران : حسين ثابتحسين ثابت بکتاش متولد 1313 در مشهد است. از عناوين او، کارآفرين ثروتمند ايراني، دلال فرش، و صاحب گروه هتل‌هاي ثابت را گفته‌اند.ثابت تا پنج سال قبل در جزاير قناري 5 هتل (5 هزار تخت) داشته و در ايران نيز هتل بزرگ داريوش را به سبک تخت جمشيد در کيش ساخته است.وي، غير از اين هتل، چهار هتل ديگر نيز در کيش دارد و شرکت تجارت بين‌المللي ثابت و مجموعه پارک دلفين‌هاي کيش (دلفيناريوم و باغ پرندگان با مساحت بيش از 65 هکتار) متعلق به اوست.او کلنگ سرمايه گذاري هتل 7 ستاره کوروش را نيز در جزيره کيش بر زمين زده که سيستم‌هاي آن با انرژي خورشيدي کار مي‌کند (به عنوان نخستين هتل سبز ايران) و 500 اتاق خواهد داشت.سوئيت‌هاي هتل داريوش او در زمان‌هاي عادي سال هر شب 400 هزار تومان و در ايام عيد نوروز و… تا 700 – 800 هزار تومان هر شب اجاره داده مي‌شود.حسين ثابت چند هتل نيز در جزاير قناري اسپانيا تاسيس کرده و هم‌اکنون نيز بزرگترين شرکت هتل‌داري اسپانيا را صاحب است و خود او نيز در يکي از دو جزيره اختصاصي خود در اسپانيا زندگي مي‌کند.در خرداد 87 رئيس سازمان ميراث فرهنگي از فروش هتل‌هاي لاله تهران، يزد و سرعين با قيمتي معادل 1200 ميليارد ريال خبر داد. اسفنديار رحيم مشايي در مورد خريدار اين خريد بزرگ گفته بود: «خريدار اين هتل‌ها يکي از سهامداران اين مجموعه است که داراي سوابق درخشان و موثري در صنعت گردشگري و هتل داري در داخل و خارج از کشور است.» اين خريدار همان ثابت بود.

غول فولادي : محمد جابريانمحمد جابريان مديرعامل مجتمع فولاد آرين سهند خريدار بلوک فولاد خوزستان بود که حتي افزايش 87 درصدي قيمت عرضه نسبت به قيمت پايه نيز او را از دور رقابت خارج نکرد و سرانجام با اضافه کردن يک ريال سهامدار عمده فولاد خوزستان شد. او به همراه شش برادرش حدود سه دهه است که در بازار فولاد فعاليت مي‌کنند. ارزش سهامي که تنها در اين معامله خريد 1360 ميليارد تومان بود که حتما تمام ثروت اين مرد نبوده است.جابريان که «بچه کف بازار» است، درحال حاضر يک کارخانه فولاد دارد ودربازار آهن تهران يکي از سرشناس‌ترين‌هاست. يک نفر جدي يا شوخي گفته بود حاضر است سرقفلي موبايل جابريان را 100ميليون تومان بخرد. فکرش رابکنيد او با اين خط موبايل چه مي‌کند.


غول بازار پول : محمد صدر هاشمي‌نژاداز مؤسسان اولين بانک خصوصي کشور و رئيس هيأت مديره بانک اقتصاد نوين، مدير عامل شرکت توانمند ساختماني استراتوس، کسي نمي‌داند او چقدر ثروت دارد، اما در زمينه ساختمان‌سازي و بازرگاني از بزرگان به شمار مي‌رود.محمد صدر هاشمي‌نژاد سال گذشته در يکي از نشست‌هاي هيات نمايندگان اتاق تهران، زماني که فرهاد فزوني يکي از اعضاي هيأت نمايندگان اين اتاق با حرارت به انتشار نامش در فهرست 30ميلياردر اعتراض مي‌کرد، اعضاي هيات نمايندگان را خطاب قرارداد و گفت: «بيش از اين گزارش مواظب جرياني باشيد که چندين قرن است در ايران ريشه دارد و مدام چنگ مي‌زند، ربطي هم به اين دولت و دولتهاي قبل ندارد.»


غول صادرات : اسدالله عسگر اولادياسدالله عسگر اولادي، رئيس اتاق بازرگاني مشترک ايران و چين است و وضعيت واردات ايران از چين هم معلوم است.وي از يکي از روزنامه‌هاي کثيرالانتشار گله کرده بود که چرا از او با عنوان «حاجي ترانسفر» نام برده‌اند. عسگراولادي اهل تهران است و چه کسي است که او را نشناسد.براساس روايتي معتبر و مستند پيرمرد خوش‌قلب در جريان نگراني بخش خصوصي از واگذاري نمايشگاه بين‌المللي تهران با آن وسعت در آن نقطه اعيان‌نشين تهران در جمع هيات نمايندگان اتاق چنين گفته بود: «جناب رئيس (آل اسحاق) اگر اجازه مي‌دهيد، بنده به عنوان يک کاسب جزء همين حالا چک خريد نمايشگاه را بکشم.»از اعضاي به نام مؤتلفه، رئيس اتاق مشترک ايران و چين، دارنده شرکت بزرگ «حساس» که در عرصه صادرات خشکبار و به خصوص پسته ايران در سطح جهان صاحب نام است. تابستان سال گذشته هم گفته شد دو بانک چيني را خريده، البته بعدا متذکر شد که کل بانکها را نخريده، بلکه سهام آنها را خريداري کرده است. چندين سال قبل، مجله آمريکايي فوربس که يک نشريه معتبر اقتصادي و مالي است و همواره وضع مالي شرکتهاي بزرگ و افراد ثروتمند جهان را دنبال و در باره آنها گزارش تهيه مي‌کند دارايي‌هاي او را به تخمين يکي از بانکداران ايراني چهارصد ميليون دلار برآورد کرده بود. والبته فراموش نبايد کرد که در يکي از همايشهاي صادراتي، يک نفر گفت آقاي عسگراولادي 130ميليون صادرات دارد که او تکذيب کرد وگفت: «به 100ميليون دلار نمي‌رسد.»

غول تکنولوژي : علاءالدينامکان ندارد موبايل داشته باشيد و نام علاءالدين را نشنيده باشيد. صاحب پاساژ علاءالدين مردي است به همين نام. همان پاساژ سرخ رنگ حافظ – جمهوري که در کنار ساختمان سازمان بورس واقع شده است.سرمايه حاجي علاءالدين مشخص نيست. اين مرد هميشه در اتاقي کوچکي مي‌نشيند که در طبقه همکف پاساژ قرار گرفته است. ظاهر مغازه چيز خاصي ندارد و رنگ و رو رفته هم هست، اما از پله‌هاي آهني باريک انتهاي مغازه که بالا برويد، حاجي، بزرگ بازار موبايل جمهوري، آنجا نشسته. سرمايه‌دار بازار موبايل جمهوري در دفتري با سقفى کوتاه، عرضى کم و طولى حدود 2 تا 2.5 متر مي‌نشيند.


غول ورزش : حسين هدايتيمحمدرضا هدايتي 45 ساله و متولد تهران از محله دولاب است. مالک صنايع استيل آذين، مالک کارخانه‌هاي فولادسازي و ورق، دارنده بزرگترين شرکت پرورش ميگوي ايران، برج‌ساز در دبي و داراي ملک و املاک در حاشيه خليج فارس، مالک زمين‌هاي کشاورزي، سهامدار بازار مبل ايران، رئيس شرکتهاي تجاري در ايران و خاورميانه و چندين و چند فعاليت تجاري ديگر، عناويني است که به حسين هدايتي نسبت مي‌دهند.خودش مي‌گويد: «22 سال است در کارخانه داري، کشاورزي و ساختمان سازي فعاليت مي‌کنم. يک بچه مسلمانم که وجوهات خود را مي‌پردازم و يک ريال هم بدهي بيمه‌اي و مالياتي ندارم.»عابر بانک پرسپوليسي‌ها (لقب هدايتي) حاضر است 20 ميليارد تومان براي تصاحب اين تيم و پر طرفدار بدهد، اما هنوز بحث خصوصي سازي در ورزش ما آنچنان جدي نشده که کسي به پيشنهاد اغوا کننده حسين هدايتي توجه کند.


غول بازار مبل : علي انصاريمحله و خانه قديمي‌اش در مهرآباد جنوبي، 20 متري زاهدي (شمشيري فعلي) و دقيقاً روبه روي مسجد امام جعفر صادق بود اما حالا ديگر آنجا نيست و در شمال شهر تهران بايد سراغش را گرفت.مي‌گويند بخش کوچکي از اموال و دارايي‌هاي علي انصاري، بخش زيادي از زمين‌هاي يافت آباد است که الان بازار مبل ايران در آن بنا شده است. علي انصاري، اگرچه رئيس گروه سرمايه‌گذاري تات است و رئيس اتحاديه مبل سازان تهران، اما براي چهره شدن، ورود به عرصه فوتبال را انتخاب کرد. علي انصاري رئيس فدراسيون دوچرخه سواري است، اما با حضور در هيات مديره باشگاه استقلال تبديل به چهره خبرساز شد و حالا او را با حسين هدايتي مالک باشگاه استيل آذين، مقايسه مي‌کنند. مشکلات مالي استقلال تاحدودي به دست انصاري حل و فصل شد


غول نوکيا : احمد ابريشم چياحمد ابريشم چي، متولد سال 1317 قم از کساني است که در واردات تلفن همراه و وسايل جانبي و دستگاههاي مخابراتي يکي از چهرههاي شاخص در ايران به شمار ميرود. همه نام او را در کنار ايراتل، نوکيا ميشناسند. روزنامه اعتماد ملي از او با عنوان پدرخوانده نوکيا در ايران ياد کرده بود. همان «الف.الف» که در تابستان داغ سال 88 و همزمان با حاشيه‌هاي انتخابات، گزارشي در روزنامه اعتماد ملي درباره وي منتشر شد و در روزنامه کيهان هم چند باري به وي حمله شد.

ابريشمچي در امور خيريه هم فعاليت‌هايي داشته است. از آن جمله مي‌توان به پذيرايي از مهمانان در تمام طول سال در ويلاها و مهمانسراها در شمال و مشهد، اشاره کرد. همان چيزي که يکبار مورد نقد و حمله شديد روزنامه کيهان نسبت به او شد.کيهان معتقد بود ميهمانان خاصي به ويلاهاي او سر مي‌زنند، از جمله برخي مقامات. در هفته اول اسفندماه سال 85، و در جريان فرار شهرام جزايري، حسين شريعتمداري در يادداشتي به بررسي احتمال دست داشتن برخي از افراد در فرار شهرام جزايري مي‌پردازد که به دلايلي از سوي برخي از افراد حمايت مي‌شدند.




www.
منبع : banki.ir



مطالب پيشنهادي :
گران ترين الماس جهان فروخته شدفهرست مالي خود را براي سال جديد اين گونه تهيه کنيدتوصيه هايي مهم به خريداران خانهروش هايي جالب براي پس انداز کردن7 مورد مهم در زندگي مان که بايد براي آنها هزينه کنيم



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟