آخرین اخبار

10 اصل مهم براي موفقيت در بورس کار و زندگي

10 اصل مهم براي موفقيت در بورس

  بزرگنمايي:

براي موفقيت در بورس کافي است از اصول زير پيروي کنيد موفقيت در بورس مستلزم رعايت قوانين حاکم بر اين بازار معاملاتي است. کساني که تجربه بيشتري دارند و از نظر سايرين بيشتر استفاده مي کنند موفق تر خواهند بودبراي موفقيت در بورس کافي است از اصول زير پيروي کنيد :
1 - هرگز به يک سهم تعصب نشان ندهيديکي از دوستان من سهام را در 2400 دلار خريداري و هنوز آن را نگهداري کرده است و الان قيمت آن 7 دلار است. بله 2400 تا 7٫ به نظر من او به آن سهم بيش از اندازه تعصب نشان داده و اميدوار است روزي سهم برگردد و به قيمت 2400 دلار برسد. جدا که فاجعه است، وقتي يک تصميم اشتباه مي‌گيريد آن را قبول کنيد و از آن بيرون بياييد و منتظر نمانيد.
2 - انتخاب سهام مناسباولين گام پيش از سرمايه گذاري در بازار بورس انتخاب سهامي مناسب است. بررسي دقيق وضعيت سهام شرکت هايي که به واسطه گزارش هاي تحليلي و تبليغات رسانه اي به خريد آنها علاقمند شده ايد از اهميت بسياري برخوردار است. با انجام اين کار و انتخاب سهامي مناسب در واقع قسمت دشوار سرمايه گذاري در بورس را پشت سر گذاشته و مي توانيد به کسب سودي سرشار در آينده اميدوار باشيد.
3 - طرح و برنامه ريزي مدونزماني که قصد داريد پول خود را در بورس سرمايه گذاري نماييد برنامه ريزي و تدوين نحوه فعاليت شما از اهميت بسياري برخوردار است. طرح هاي دقيق و برنامه ريزي شده در جهت کنترل سرمايه و مديريت گردش مالي،براي رسيدن شما به اهداف و تحقق خواسته هايتان نقش مهمي را ايفا مي نمايد.

نکته مهم ديگر اختصاص قسمتي از سرمايه خود به عنوان بودجه پشتيبان است. اين امر مي تواند امنيت فعاليت هاي مالي و اقتصادي شما را در زمان بروز بحران هاي اقتصادي و تاثير آن بر بازار بورس تامين نمايد.
4 - در سقف بفروشيد و در کف بخريدبه نظر ساده است؟ بله اما ساده نيست برا ي اينکه اگر شخص از اکثريت بازار تبعيت کرده باشد، پول زيادي را در بازار از دست نخواهد داد. هميشه رازي را در نظر بگيريد که مي‌تواند موفقيت شما را در بازار سرمايه تضمين کند. هر 6 ماه يا در هر سال قيمت سهام حدود 30درصد پايين مي‌آيد، يعني زمان خريد است و برعکس اشخاصي هستند که بر اساس اخبار و شايعات قيمت سهام را بالا مي‌برند که آن، زمان فروش است.
5 - ترس و طمع را از خود دورکنيدترس و طمع بزرگترين دشمن سرمايه‌گذاران است و تنها راه گريز از آن داشتن برنامه ورود به معامله است قبل از اينکه عملا وارد شويد. برنامه خريد و فروش شما بايد راه حلي براي معاملات اشتباه باشد، چه مقدار سود مد نظر شماست، چه مقدار از سود قابل ذخيره کردن است. اگر شما به برنامه خود تکيه کنيد به ترس و طمع فائق خواهيد آمد.
6 - استقراض پولهرگز با پولي که متعلق به شما نيست سهام نخريد. شما تنها بايد با پول خودتان سهام خريداري کنيد پولي که در آينده نزديک مورد نيازتان نيست و تصور نکنيد که قسمت عمده آن را در بازار از دست خواهيد داد.
7 - ثبات و تعيين اهداف مشخصالبته ارزش پولي که براي خريد سهام در بورس هزينه نموده ايد با توجه به شرايط حاکم بر بازار قابل تغيير است، حفظ ثبات و تعيين اهداف مشخص مي تواند عامل موفقيت شما در بازار سرمايه گذاري گردد. اين امر مي تواند زمان کافي را در اختيار شما قرار دهد تا با کسب مهارت هاي مورد نياز، سرمايه گذاري هاي بزرگ و موفقي را در بورس انجام داده و از درآمد و سود سرشاري در آينده برخوردار شويد.
کنترل منظم وضعيت بازار و استفاده از آن در جهت شناخت بسترهاي مناسب سرمايه گذاري مي تواند آينده اي تضمين شده را براي شما به ارمغان بياورد.
8 - زمان اين موضوع در بازار سهام بسيار مهم است اما کمتر در اين مورد صحبت شده است. هر سرمايه‌گذاري از کارشناس سرمايه سوال مي‌کند چه سهمي را بايد بخرد. اما هرگز سوال نمي کند چه زماني براي خريد سهام مناسب است. اگر وارد سهمي خوب شويد اما در زمان نادرست، شما ضرر خواهيد کرد و اگر وارد سهم بدي شويد اما در زمان درست، ممکن است به طور تصادفي سود کنيد. اگر شما سهم خوبي خريداري کنيد بعد از اينکه به اندازه کافي بالا رفت شما براي يک ضرر آماده مي‌شويد.
9 - طرح هاي بلند مدت سرمايه گذاريطرح هاي سرمايه گذاري کوتاه مدت در نگاه اول جذاب به نظر مي رسند اما بايد به اين نکته توجه داشت که در آمد و سود حاصل از اينگونه سرمايه گذاري نمي تواند اعتبار و ثبات شما را در بازار بورس تضمين کند،. اما طرح و برنامه ريزي براي انجام سرمايه گذاري هاي بلند مدت در بورس توصيه هميشگي شرکت هاي تجاري و سرمايه گذاري بوده است.
سود بيشتر و تضمين شده مزيت اصلي اين قبيل سرمايه گذاري ها در برابر سرمايه گذاري هاي کوتاه مدت است البته در صورتي که بازارهاي سرمايه از ثبات لازم برخوردار باشند.
10 - هرگز براي دريافت اطلاعات (شايعات) پولي پرداخت نکنيدهزاران کارشناس در بازار وجود دارد. اغلب آنها از بازار سهام اطلاع بيشتري ندارند. با اين وجود سرمايه‌گذاران به توصيه‌هاي آنها مبلغي پرداخت مي‌کنند سوال ساده‌اي که اين سرمايه‌گذار بايد از خودش بپرسد اين است که چرا اين متخصص با داشتن دانش کافي به جاي ثروتمند شدن با استفاده از بکار گيري آن اطلاعات تنها در قبال چند دلار آن اطلاعات را مي‌فروشد؟ هميشه تصميم زندگيتان را خودتان اتخاذ کنيد.



www.
منبع : baki.ir



مطالب پيشنهادي :
فهرست مالي خود را براي سال جديد اين گونه تهيه کنيدتوصيه هايي مهم به خريداران خانهچگونه براي بچه دار شدن مان برنامه ريزي مالي داشته باشيم؟7 راه ساده براي پول درآوردننکات طلايي در کرايه کردن آپارتمان



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟