آخرین اخبار

متخصصان، کارشناسان و مديران ايراني، ماهانه چقدر حقوق دريافت مي‌کنند؟ کار و زندگي

متخصصان، کارشناسان و مديران ايراني، ماهانه چقدر حقوق دريافت مي‌کنند؟

  بزرگنمايي:

تحليلي از جنس پسا برجام بر جديدترين " گزارش سالانه حقوق و دستمزد" منتشر شده توسط ايران تلنت در سال 1395

چقدر حقوق به متخصصان و مديران کليدي خود پرداخت کنيم تا پيشنهاد وسوسه انگيز همکاري با شرکتهاي خارجي تازه وارد به بازار ايران را رد کنند؟! در پسابرجام نگران از دست دادن کدام يک از مديران و متخصصان خود باشيم؟! شرکت هاي رقيب به متخصصان خود چقدر حقوق پرداخت مي کنند؟ جديدترين گزارش سالانه حقوق و دستمزد که توسط ايران تلنت منتشر شده است، حاوي اطلاعات جذابي براي متخصصان ايراني و خارجي است. مطالعه اين گزارش را از دست ندهيد!
به روال سال‌هاي اخير و با توجه به استقبال گسترده شركت‌ها و مديران ايراني، براي سومين سال پياپي گزارش حقوق و دستمزد ايران تلنت منتشر شد. اين گزارش که حاصل تحليل اطلاعات بيش از 36 هزار متخصص و مدير ايراني است و از بسياري جهات به تنها مرجع شناخت بازار کار و تصميم گيري براي مديران و شرکت‌هاي ايراني تبديل شده است، ميزان حقوق دريافتي متخصصان كشور را در ٢٢ گروه شغلي و با جزئيات مفيد ارائه مي‌دهد.

در سومين گزارش حقوق و دستمزد ايران تلنت، موارد بسياري درباره بازار کار اعلام شده است؛ از جمله نکات جالب، اختلاف زياد پرداختي‌ها براي پست‌هاي مشابه در شركت‌هاي مختلف است. اينكه اين اختلاف تحت تأثير چه عواملي است و آيا ناشي از سطح توانمندي و مهارت افراد است و يا قدرت پرداخت شركت‌هاي مختلف با يکديگر تفاوت دارند، خود جاي بحث مفصل دارد؛ اما آنچه بي شك همواره چالش شركت‌ها بوده، تعيين سطح حقوق و دستمزد سازمان به گونه‌اي است كه باعث نگهداشت نيروهاي حرفه‌اي مجموعه شود. تحقيقات نشان مي‌دهد که سازمان‌ها به‌طور معمول و دوره‌اي، حقوق پرداختي شركت‌هاي مشابه و يا رقيب را در بازار كار و صنعت خود بررسي مي‌كنند و با در نظر گرفتن توان پرداخت خود، سطح حقوق و دستمزد براي پست‌هاي مختلف را در سازمان تعيين مي‌كنند.

ميزان حقوق دريافتي در سال 94 در تهران

ميزان حقوق دريافتي در سال 94 در تهرانميزان حقوق دريافتي در سال 94 در تهران

از جمله ديگر يافته هاي اين گزارش، عوامل پيدا و پنهاني است که روي دريافتي افراد اثرگذار است. از جمله مي توان گفت که دريافتي فارغ‌ التحصيلان دانشگاه‌هاي دولتي به طور متوسط 16 درصد بالاتر از فارغ‌ التحصيلان دانشگاه‌هاي آزاد است و يا دريافتي افراد داراي مدرک فوق ليسانس نسبت به ليسانس به طور متوسط 15 درصد بالاتر است. يکي ديگر از موارد مورد بحث در بازار کار جنيست است که با توجه به آمار ايران تلنت به طور متوسط دريافتي خانم‌ها در سمت‌هاي مشابه، 23 درصد کمتر از دريافتي آقايان است. در اين ميان آمار نشان مي دهد که افراد مسلط به زبان انگليسي به طور متوسط 16 درصد دريافتي بيشتري دارند.

شروع فعاليت شرکت‌هاي خارجي در ايران، تهديد يا فرصت؟

در همين راستا موضوع قابل تأمل براي شركت‌ها و كارفرمايان ايراني، ورود و شروع فعاليت شركت‌هاي خارجي به بازار ايران است كه با برداشته شدن تحريم‌ها و به نتيجه رسيدن برجام به زودي اتفاق خواهد افتاد. بدون شك برطرف شدن موانع تحريم از مسير پيشرفت کشور، باعث رونق اقتصادي و شكوفايي كسب و كار و افزايش آمار اشتغال خواهد شد؛ اما از طرف ديگر حقوق 1/5 ميليون توماني يك كارشناس تحصيل كرده در يكي از رشته‌هاي مهندسي، معادل 350 دلار خواهد بود و حقوق ٤ ميليون توماني كه جزو حقوق‌‌هاي خوب بازار كار محسوب مي شود، معادل كمي بيشتر از 1000 دلار! اين اعداد و ارقام براي بسياري از شركت‌هاي بين‌المللي پايين محسوب مي‌شوند، لذا قدرت مانور زيادي روي حقوق‌هاي پيشنهادي خود به متخصصان ايراني خواهند داشت. اين امر منتهي به جذب راحت‌تر نيروهاي توانمند بازار كار ايران مي‌شود. اين موضوع يكي از دغدغه‌هاي مديران و كارفرمايان را شكل مي‌دهد و از طرفي آنان را ترغيب مي‌كند كه در صدد برنامه‌ريزي و تدوين سياست‌هاي خاص و خلاقانه براي شناسايي و نگهداشت نيروهاي ارزشمند سازمان باشند.

irantalent02.JPGirantalent02.JPG

اين تهديد از زاويه ديگر، فرصتي فوق‌العاده را براي شرکت هاي ايراني در جهت همکاري با شرکت هاي خارجي فراهم مي کند. به عبارت ديگر همان‌طور که توليد بسياري از برندهاي غربي و آمريکايي امروزه در چين صورت مي‌گيرد و يا خدمات بسياري از شرکت‌هاي برتر دنيا از کانال شرکت‌هايي در هند مديريت و اجرا مي‌شود، ايران نيز کانديد خوبي براي اين امر محسوب خواهد شد و شرکت هاي خارجي به اين سمت روي مي آورند که توليد محصول و يا ارائه خدمات خود را از طريق شرکت هاي مرتبط در ايران انجام دهند. در اين حالت نه تنها شرکت هاي داخلي بابت از دست دادن نيروي متخصص خود نگراني نخواهند داشت بلکه مي‌توانند با وصل شدن به بازارهاي جهاني و شرکت هاي بين المللي، رونق چشم¬گيري به کسب و کار خود ببخشند.
لازم به ذکر است برخي از مديران بر اين باورند که نکته کليدي اين همکاري دو جانبه و وصل شدن به بازارهاي بين‌االمللي، کيفيت، شفافيت و ساختار است. بدون شک رشد کيفيت در توليد و يا ارائه خدمات طبق استانداردهاي بين‌المللي، شفافيت در تعاملات و مراودات مالي و بازرگاني و ساختار در فرآيندها و فعاليت-هاي شرکت کليد تعامل مؤثر با بازارهاي جهاني و شرکت‌هاي بين‌المللي خواهد بود.

گفتني است گزارش کامل حقوق و دستمزد سال 1394 در وبسايت ايران‌تلنت به آدرس www.IranTalent.com در دسترس و قابل دانلود است. در اين گزارش، حقوق و دستمزد خالص دريافتي در هر گروه شغلي براي سه رده کارشناسي، سرپرستي و مديريتي ذکر شده و در هر رده شغلي، ميزان دريافتي افراد به تفکيک سابقه کار مشخص شده است.


Seemorgh.com/lifestyle
منبع : irantalent.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟