آخرین اخبار

10 فيلم ترسناکي که براساس داستان واقعي ساخته شده اند! سينما

10 فيلم ترسناکي که براساس داستان واقعي ساخته شده اند!

  بزرگنمايي:

ترسناکترين فيلم هاي تاريخ سينما

اين فيلم بر اساس يک داستان واقعي است! جمله‌اي که در آغاز بعضي فيلم‌هاي سينمايي مي‌بينيد و قطعا با ديدي ديگر به اين فيلم‌ها نگاه مي‌کنيد. امروز قصد داريم شما را با 5 فيلم از 10 فيلم ترسناک برتر تاريخ آشنا کنيم که بر اساس يک داستان واقعي تهيه شده‌اند.

گاهي اوقات، فيلم‌هاي ترسناک با استفاده از عبارت «بر اساس داستاني واقعي» تبليغ و همه‌گير مي‌شوند ولي بعضي از مخاطبان خيلي به اين جمله اعتقاد ندارند. گاهي اوقات استفاده از اين جمله در ژانر ترسناک باعث مي‌شود تا فيلم و داستان‌هاي آن باورنکردني به نظر برسند. اين در حالي است که تماشاي ديگر سبک‌ها بر اساس داستان‌هاي واقعي محتمل‌تر و باورکردني‌تر به نظر مي‌رسند اما هستند فيلم‌هاي ترسناکي که توانسته‌اند نظر بسياري از علاقه‌مندان به سينما را به خود جلب کنند.
البته، اين همه ماجرا نيست. به طور مثال در فيلم گرگ وال‌استريت، ساخته مارتين اسکورسيزي، اگرچه داستان و کليت فيلم بر اساس يک داستان واقعي و زندگي‌نامه جوردن بلفورت بود اما تمام اتفاقات افتاده در فيلم عينا شبيه به زندگي واقعي او نبودند و کارگردان با اضافه کردن مضاميني فانتزي، سعي کرد تا اثر خود را به محصولي قابل‌توجه‌تر و تماشايي‌تر تبديل کند.

با اين حال، فيلم‌هاي ترسناک ساخته شده بر اساس داستان‌هاي واقعي يکي از دلايل اصلي کشاندن مخاطبان به سالن‌‌هاي سينما محسوب مي‌شوند. مخاطباني که اگر قرار باشد، فيلمي بر اساس داستاني واقعي را تماشا کنند، در انتخاب بين ژانر‌ها، سبک ترسناک را به ديگر سبک‌ها ترجيح مي‌دهند. قاتلين سريالي و اتفاقات ماوراالطبيعه و استفاده از آن‌ها در فيلم‌هاي سينمايي باعث مي‌شوند تا کمي با احتياط‌ بيشتر در خيابان‌هاي تاريک قدم بزنيم و البته بعضي‌ شب‌ها هنگام خوابيدن، چراغ اتاق را هم روشن نگه‌داريم!

با وجود اين‌که بسياري از فيلم‌هاي ساخته شده بر اساس داستان‌هاي واقعي، المان‌هايي را نيز جعل و به فيلم اضافه کرده‌اند اما فيلم‌هاي ديگري نيز وجود دارند که طبق ادعاي سازندگان و البته شاهدين اتفاق اصلي، درست بر اساس داستان اتفاق افتاده نوشته و تهيه شده‌اند و همين مي‌تواند به کابوس شب‌هاي بسياري از بينندگان اين نوع فيلم‌ها تبديل شود. با تماشا اين فيلم‌ها اين فکر به ذهنتان خطور مي‌کند که دنيا مي‌تواند چه جاي تاريک و ترسناکي باشد و چه اتفاقاتي ممکن است در گوشه و کنار آن بيفتد.

در ادامه مي‌توانيد با بخش اول 10 فيلم برتر ترسناک ساخته شده بر اساس داستان‌هاي واقعي آشنا شويد. ايده بدي نيست اگر اين مقاله را در روشنايي روز مطالعه کنيد يا اگر قصد داريد شب به مطالعه اين مقاله بپردازيد، چراغ‌هاي اتاقتان را روشن بگذاريد!


10. Conjuring

تاريخ عرضه: 2013
امتياز در اي‌ام‌دي‌بي: 7.5

Conjuring يا احضار سال 2013 روي پرده سينماها رفت و به عنوان يک فيلم بر اساس داستان‌هاي واقعي تبليغ شد. احضار بر اساس تحقيقات دو محقق مسائل ماوراالطبيعه با نام‌هاي اِد و لوراين وارِن روي يک موضوع عجيب و البته غير قابل باور بود. پس از عرضه اين فيلم، افراد زيادي روي صحت و دقت فيلم به داستان واقعي سوال کردند و اينکه چگونه ممکن است چنين اتفاق ترسناک و البته عجيبي در دنياي واقعي بيفتد. اِد و لورين وارِن در دهه 70 ميلادي در جزيره رود به تحقيق درباره مسائل ماوراالطبيعه مي‌پرداختند، مسائلي که هنوز هم نمي‌توان توضيح خاصي براي آن‌ها پيدا کرد.
اِد وارِن چند سال بعد از دنيا رفت و همسر او اکنون 87 ساله است و هيچ وقت نظري راجع به ماجراهاي اتفاق افتاده در فيلم بيان نکرد اما يکي از دوستان نزديک به خانواده وارِن ادعا کرد که تمام اتفاقات به تصوير کشيده در فيلم واقعا اتفاق افتاده‌اند. يکي از اعضاي خانواده‌اي که در خانه جن‌زده جزيره رود زندگي مي‌کرد در کتاب خاطرات شخصي خود نوشت که تمام اتفاقات افتاده در ماجراي اصلي به جز چند تفاوت جزيي دقيقا در فيلم نيز نمود پيدا کردند.


9. The Hunting in Connecticut

تاريخ عرضه: 2009
امتياز در اي‌ام‌دي‌بي: 5.9

شکار در کانکتيکوت، فيلمي که سال 2009 روي پرده سينماها رفت، نگاهي هنرمندانه و آزاد به داستان خانواده‌اي بود که در دهه 80 ميلادي به يک مرده‌شورخانه قديمي نقل مکان کردند. کارمِن ريد، کسي که در اين خانه زندگي مي‌کرد اذعان داشت که داستان به منظور هاليوودي‌تر شدن فيلم کمي تغيير پيدا کرده بود اما باز هم نکات اذيت‌کننده‌اي در داستان واقعي اتفاق‌ افتاده بود. البته او درباره يکي از صحنه‌هاي فيلم که پرده حمام باعث مردن يکي از اقوام آن‌ها شد، گفت که اين اتفاق واقعا افتاده بود، حادثه‌اي که هيچگاه دليلي منطقي براي آن پيدا نشد.
يکي ديگر از اختلاف‌هايي که فيلم با داستان واقعي داشت، سکانس ارتباط با مردگان بود که هيچگاه در داستان واقعي حاصل نشد اما صحنه جن‌گيري که در فيلم نشان داده شد، در داستان اصلي نيز اتفاق افتاده بود؛ البته اين صحنه به علت رده‌بندي سني بالاي 13 سالي که فيلم دريافت کرد، کمي با شدت کمتري به تصوير کشيده شد. بعضي از اتفاقات روي داده در دنياي واقعي نيز به دليل اين‌که بسيار شديد و سخت بودند، جايي در فيلم پيدا نکردند.


8. The Texas Chainsaw Massacre

سال عرضه: 1974
امتياز در اي‌ام‌دي‌بي: 7.5

فيلم کشتار اره‌برقي تگزاس به علت خشونت افسارگسيخته‌اي که داشت، در چند کشور ممنوع اعلام شد. شخصيت اصلي در اين فيلم با نام مستعار صورت‌پوستي شناخته مي‌شد زيرا وقتي قربانيان خود را از بين مي‌برد از پوست آن‌ها براي خود ماسک تهيه مي‌کرد. اما داستان واقعي که فيلم از آن الهام گرفته است، پرونده فردي به نام اِدوارد گِين در دهه 50 ميلادي بود.
اِدِ ديوانه،‌يک قاتل سريالي بود که به درست کردن ماسک از پوست صورت قربانيان خود علاقه داشت. او همچنين تکه تکه اعضاي بدن قربانيانش را در اطراف خانه خود قرار مي‌داد. اگرچه هيچ مدرکي مبني بر آدمخوار بودن گِين وجود ندارد اما بعضي از شواهد امکان آدمخوار بودن او را مي‌دهند. وقتي پليس او را در منزلش دستگير کرد، درون اجاق،‌ قلب يک انسان که درون يک مايه‌تابه قرار داشت پيدا کرد و وقتي از او پرسيده شد که آيا مي‌خواست اين قلب را بخورد او پاسخ داد: شما فکر مي‌کنيد ديوانه هستم!؟ اين قاتل سريالي الهام بخش فيلم‌هاي هالييودي ديگري مانند سکوت بره‌ها (Silence of the Lambs) و رواني (Psycho) نيز شد.


7. Nightmare on Elm Street

سال عرضه: 1984
امتياز در اي‌ام‌دي‌بي: 7.5

در سال 2012،‌ نشريه نيويورک تايمز اين فيلم را در ليست 1000 فيلم برتر تاريخ قرار داد. کابوس خيابان اِلم، فيلمي خاطره‌انگيز راجع به يک مرد بي‌ريخت و جن‌مانند بود که در طول شب وارد خواب قربانيانش شده و آن‌ها را با استفاده از دستکش ترسناک خود از بين مي‌برد. اگرچه هيچگاه ذکر نشد که کابوس خيابان اِلم بر پايه يک داستان واقعي بوده است اما نکات جالب و ريزي در فيلم وجود داشت که به مرگ‌هاي مشکوک جنوب شرق آسيا مربوط مي‌شد. مرگ‌هايي که در آن، قربانيان بدون هيچ دليلي در طول خواب از دنيا مي‌رفتند. يکي از اين موارد،‌ پسر 21 ساله يک فيزيکدان بود که خواب‌هاي غير معمول و وحشتناکي مي‌ديد، خواب‌هايي که هيچکس باور نمي‌کرد تا اين‌که طي همان شب خانواده‌اش با صداي جيغ و فرياد بالاي تخت او رفتند و وقتي رسيدند، او در خواب مرده بود.


6. The Girl Next Door

سال عرضه: 2007
امتياز در اي‌ام‌دي‌بي: 6.7

دختر همسايه، فيلمي بر اساس يک رمان با همين نام و جنايتي در دنياي واقعي بود که در سال 1965 و در ايالت اينديانا اتفاق افتاده بود. داستان فيلم، حکايت شکنجه‌هاي سخت و وحشيانه‌اي بود که توسط اقوام شخصيت اول فيلم بر او تحميل مي‌شد. در دنياي واقعي، سيلويا ليکِنز توسط گِرتِرود بانيزِوسکي و فرزندانش شکنجه‌هاي سختي را تحمل کرد. مامور پيگيري قضايي پرونده در دادگاه اعلام کرد که مرگ ليکِنز، بدترين جنايتي است که تاکنون در ايالت اينديانا رخ داده ست.

نظر شما راجع به اين فيلم‌ها و داستان‌هاي واقعي‌شان چيست؟ در قسمت بعد شما را با 5 فيلم برتر اين ليست آشنا خواهيم کرد.




منبع : zoomg.ir




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)