آخرین اخبار

روش هاي جايگزين اکستنشن مو و مژه، کاشت ناخن و لايه برداري و...، براي حفظ سلامتي پوست، مو و زيبايي

روش هاي جايگزين اکستنشن مو و مژه، کاشت ناخن و لايه برداري و...، براي حفظ سلامتي

  بزرگنمايي:

عوارض اکستنشن مو و مژه، کاشت ناخن، لايه برداري، عمل هاي زيبايي، برنزه کردن و رنگ مو

امروزه روش هاي مختلفي براي زيباسازي بيشتر چهره، پوست و مو انجام مي شود. بسياري از مشتريان يا حتي افرادي که اين اعمال را روي بدن مشتري انجام مي دهند، از عوارض و غرامت آن ناآگاه هستند. در اين مقاله برخي اقدامات زيبايي که موجب آسيب رساني به سلامت بدن مي شود را معرفي کرده و روش هاي جايگزين آن را نيز معرفي مي کنيم.

اکستنشن مژه دردناک

متخصصان پوست معتقدند که اکستنشن مژه مي تواند به مژه هاي خانم ها آسيب جدي وارد کند. دکتر مارکت دورين مي گويد: چسب مورد استفاده در اين مژه ها نه تنها موجب حساسيت و آلرژي مي شود، بلکه عفونت هاي باکتريايي و ويروسي را نيز در پي خواهدداشت. البته اين اولين باري نيست که پزشکان به خانم ها توصيه مي کنند که از اين اکستنشن ها دوري کنند، چرا که آمار زيادي از مراجعه به دليل عفونت مژه در ميان افراد ديده شده است. مواد مورد استفاده در اکستنشن ها، براي مدت طولاني روي ساقه مو باقي مي ماند و از اکسيژن رساني به بافت مژه جلوگيري مي شود. از سوي ديگر محققان بر اين باورند، که استفاده طولاني مدت از اين مواد مي تواند زمينه بيماري آلوپسي ( طاسي منطقه اي) را فراهم کند. قدرت بالاي چسبندگي مواد، موجب تحريک پذيري چشم نيز مي شود.

جايگزين اکستنشن مژه؟

سعي کنيد، از مکمل ضخيم کننده مژه مانند بيوتين استفاده کنيد، که مي تواند به ضخيم شدن طبيعي مژه ها کمک کند. از سوي ديگر اگر از مژه مصنوعي استفاده مي کنيد، سعي کنيد از مژه هاي کوتاه يا نصف شده تان استفاده کنيد و آن ها را به لبه بيروني مژه هايتان بچسبانيد، بدين ترتيب، نه تنها باعث طبيعي تر نشان دادن مژه هايتان مي شود، بلکه فشار کمتري به مژه هاي شما وارد مي کند. فراموش نکنيد که در انتخاب اکستنشن مژه، از برندهاي کاملا معتبر و شناخته شده استفاده کنيد. راه حل ساده ديگر، استفاده از خط چشم قهوه اي يا مشکي در منطقه ريشه مژه هايتان است، که با اين روش مژه پرپشت تر به نظر مي رسد و ديگر نيازي به استفاده از اکستنشن مژه نيست.

لايه برداري نه چندان مفيد

اين گونه اقدامات، شايد در ظاهر پوست را درخشان نشان دهند، اما مي تواند آسيب هاي برگشت ناپذيري را به پوست وارد کند. اساس لايه برداري شيميايي بر پايه قرار دادن اسيد روي پوست و تخريب لايه هاي بيروني آن ساخته شده که با اين کار لايه جديد جايگزين آن مي شود، اما اگر غلظت اسيد در اين مواد بالا باشد، لايه برداري منجر به سوختگي سطح پوست مي شود. اگر لايه پوست جديد در برابر نور خورشيد قرار گيرد، موجب عفونت، زخم و لکه هاي زيرپوستي مي شود که به آن ها هايپرپيگمنتيشن مي گويند.

جايگزين لايه برداري؟

اگر لايه برداري به منظور درخشان تر و شاداب تر کردن پوست انجام مي شود، بهتر است از روش ماساژ صورت به عنوان جايگزين استفاده کنيد. پاک کننده هاي معمولي را به صورت حرکات دايره اي روي صورت بماليد و از وسط به سمت خارج صورت حرکت کنيد. گانکين، نوعي ماساژ صورت ژاپني است که درمانگران به مدت 3 دقيقه روي صورت انجام مي دهند. از سوي ديگر، استفاده از سرم ويتامين C روي پوستبلافاصله پس از شست و شوي صورت، براي شاداب و درخشان نشان دادن پوست توصيه شود. ويتامين C حاوي آنتي اکسيدان هاي محافظ است، که با ماساژ پوست بسيار تاثيرگذار خواهدبود.

کاشت ناخن فرسايش گر

آيا شما هم عاشق لاک هاي آکريليک هستيد؟ نوعي از ماده شيميايي به نام متيل متاکريليت يا MMA وجود دارد، که هم اکنون در امريکا و استراليا استفاده از آن ممنوع شده است، اما متاسفانه در کشورهاي ديگر خيلي به آن توجه نشده است. MMA داراي بويي بسيار قوي است و کساني که در معرض آن قرار مي گيرند بايد حتما از ماسک استفاده کنند، اين ماده شيميايي با نفوذ در پوست، باعث ايجاد سوزش مي شود. استفاده از پودر آکلريليک براي پوشش و کاشت ناخن، موجب فرسايش ناخن ها و فرورفتگي در سطح ناخن ها مي شود.

جايگزين کاشت ناخن؟

با انجام مانيکور و کوتاه نگه داشتن ناخن ها، شما مي توانيد به راحتي کاشت را فراموش کنيد. کافي است مرتب ناخن هايتان را به شکل مربعي يا گرد با سوهان شکل دهيد، اين مدل ناخن، امروزه بيشتر از انواع بلند و تيز آن رايج است. از طرفي، مي توانيد برچسب هاي مختلف و متنوعي را که در داروخانه ها ارائه مي دهند، خريداري کرده و خودتان با کمک الگوها، ناخن هايتان را رنگ و طراحي کنيد. اگر هم اکنون ناخن هاي شما دچار آسيب هاي ناشي از موارد آکريليک کاشت، که قبلا انجام داده ايد، شده است، بهتر است دوبار در روز ناخن هايتان را داخل روغن زيتون يا روغن نارگيل قرار دهيد.

روي زشت جراحي ها

تا زماني که شدت خطرات سيليکون صنعتي در سال 2013 کشف شد و همه متوجه افزايش آمار و واکنش هاي التهابي و پارگي در اثر استفاده از اين سيليکون ها شدند، کسي از خطرات جدي روش هاي عمل جراحي زيبايي سينه آگاهي نداشت. متاسفانه معمولا کلينيک هاي زيبايي در سراسر جهان بيماران را از عوارض و خطرات اين جراحي ها آگاه نمي کنند. طيف عظيمي از عوارض و بيماري ها، در پي عدم آگاهي مردم از عوارض ايمپلنت هاي مختلف زيبايي، به وجود مي آيد. البته هر چه کيفيت جراحي پايين تر باشد، عوارض ناشي از آن شديدتر خواهد شد. عوارضي همچون پارگي، کبودي، خونريزي، عفونت و غيره.

جايگزين جراحي هاي زيبايي؟

يکي از متخصصان مي گويد: فرانسوي ها از دوش آب سرد براي سفت کردن سينه هايشان استفاده مي کنند. شما مي توانيد به مدت 30 ثانيه آب سرد را مستقيما روي سينه هدايت کرده که اين کار موجب انقباض عروق خوني و سفت شدن موقت پوست مي شود که با تکرار اين روش به صورت روزانه، تغيير زيادي را حس خواهيد کرد. از سوي ديگر، مي توانيد از ترفندهاي آرايشي استفاده کنيد و با استفاده از کمي کرم برنزه کننده ميان قفسه سينه و تيره تر کردن اين ناحيه، زيبايي قابل توجهي را احساس کنيد و البته بهتر است با استفاده از يک گردنبند درخشان يا مرواريدي در بالاي گردن، توزان خوبي را به وجود بياوريد.

تونرهاي برنزه کننده پرحاشيه

افزايش تعداد مصرف کنندگان تونرهاي پرضرر و خطرناک بسيار نگران کننده است. کلينيک هاي سرطان شناسي، نگران افزايش تعداد خال هاي پوستي زنان بر اثر مصرف مواد برنزه کننده هستند، که ممکن است برخي از اين خال ها، بدخيم و سرطاني باشند. شرکت ها براي ساخت چنين محصولاتي، که به راحتي پوست را تيره و مات مي کند، هنوز به طور کامل بررسي نشده اند، بهتر است تا روشن شدن کامل اين قضيه در مصرف چنين موادي محتاط باشيد.

جايگزين کرم هاي برنزه کننده؟

استفاده از تونرهايي که در مدت طولاني تر و به تدريج پوست را تيره تر مي کنند، اثرات مخرب به مراتب کمتري دارد. لايه برداري پوست قبل از برنزه کردن بايد از 24 ساعت قبل انجام شود. بسياري از افراد اين کار را دقيقا قبل از برنزه کردن انجام مي دهند، که درست نيست و بهتر است اسکراب يا لايه بردارتان فاقد چربي باشد، چون در اين صورت پوست به طور يکنواخت تيره نمي شود.

رنگ موي خطرناک

يک مطالعه کمي نشان مي دهد که، 85 درصد سالن هاي زيبايي، قبل از رنگ کردن موها، تست آلرژي را روي موي افراد انجام نمي دهند. پراکسيد هيدروژن و آمونياک بکار رفته در روشن کننده هاي مو، مي تواند به چشم و پوست آسيب زده و باعث سوزش، التهاب و تاول شود. البته اکثر آرايشگرها از آمونياک يا پراکسيد بالاي 9 درصد استفاده نمي کنند، زيرا موجب ريزش موي دائمي و زخم شدن پوست سر مي شود. در مورد رنگ موها نيز ترکيبات شيميايي موجود در آن ها، مي تواند باعث ريزش مو و واکشن هاي آلرژيک مانند بثورات و سوختگي هاي پوستي شود. در رنگ موها، ترکيب PPD يا پارافين ديامين، موجب آبسه شديد پوستي مي شود که البته هرچه رنگ موها تيره تر باشد، مقدار اين ترکيب در رنگ مو بيشتر خواهد بود.

جايگزين رنگ مو؟

مقدار متوسط PPD حدود 2 درصد در هر رنگ مو است. امکان ندارد رنگ موهاي گياهي بدون آمونياک، با درصد حداقل زير 4 دهم درصد PPD را پيدا کنيد. پيشنهاد مي شود از موس هاي رنگ کننده مو يا شامپوهاي مخصوص رنگ که کمي رنگ به ترکيباتشان اضافه شده، استفاده کنيد. اگر موهايتان خاکستري است، از رنگ هاي قهوه اي بلوطي استفاده کنيد. البته اين محصولات تنوع رنگي بسياري دارند، که مي توانيد با توجه به رنگ موهاي خودتان از آن ها استفاده کنيد.

اکستنشن موي پرخطر

در سال 2012 آماري مبتني بر مرگ 20 نفر در اثر واکنش آلرژيک به چسب لاتکس مورد استفاده در اکستنشن مو اعلام شد. به طور حتم مواد چسبي اين محصولات که به طور مستقيم با پوست سر در تماس است، مي تواند آسيب رسان باشد. يک متخصص پوست معتقد است که خطر اصلي مربوط به چسب مورد استفاده است. بدين صورت که اين مواد ممکن است وارد جريان خون سر شده و باعث شوک آنافيلاکتيک، در خانم هايي که به لاتکس حساسيت دارند، شود. خطر ديگر چسب، بيماري آلوپسي است که موجب ريزش ناحيه اي موي سر مي شود.

جايگزين اکستنشن مو ؟

روش جايگزين چسب، استفاده از ميکرو حلقه هاي اکستنش است که در برخي سالن ها استفاده مي شود و به مدت 3 تا 4 ماه ماندگاري دارد و برداشتن آن ها برخلاف چسب، هيچ آسيبي به موها وارد نمي کند. امروزه بسياري از چهره هاي معروف از اين روش اکستنشن استفاده مي کنند. اين مواد در چند مرحله و منطبق با رنگ موي شما به کار مي رود. در مجموع، اگر از اکستنشن مو استفاده مي کنيد، بهتر است ريشه موهايتان را تقويت کنيد و مصرف پروتئين در مواد غذايي تان را افزايش دهيد. گوشت، مرغ، ماهي، حبوبات و آجيل مي تواند به رشد طبيعي موهاي تان کمک کند و پروتئين مورد نياز موهايتان را تامين کند.





منبع:jamejamonline.ir





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ضد آفتاب با SPF چند خوب است؟

عادت هاي اشتباهي که موهايتان را خراب مي کند

7 اشتباه بزرگ در زمان شستن صورت که بايد اجتناب کنيد

پرپشت کردن موها با استفاده از طب هندي

ميکرودرم ابريژن چيست و چه زماني از ميکرودرم ابريژن استفاده کنيم؟

روش هاي طبيعي براي از بين بردن خط اخم

چطور از بروز مشکلات پوستي شايع بارداري پيشگيري کنيم

چگونه از شر غبغب خلاص شوم

پيشگيري از سفيد شدن موها با 5 ماده غذايي

پوسته پوسته شدن نقاط مختلف پوست چه چيزي به شما مي گويد

کاهش سرعت پيري با نسخه هاي گياهي

چرا پوستم مي خارد؟ علت خارش پوست

آيا شکلات خوردن باعث جوش زدن مي شود؟

درمان بواسير با بلوط

آيا مي توان بدون جراحي، پلک هاي افتاده را درمان کرد؟

خطرات تاتو يا تتو که تاکنون هيچکس به شما نگفته + عکس

خوراکي هايي که باعث پيري پوست مي شوند

چطور در خانه تکاني از پوست خود مراقبت کنيم؟

بي ضررترين پاک کننده هاي پوست که در آشپزخانه يافت مي شوند

چند برابر شدن رشد موها با ترفندهاي خانگي و ارزان قيمت

10 ورزش صورت که شما را از جراح پلاستيک بي نياز مي کند

10 ماسک خانگي براي انواع پوست و زيبا شدن تا نوروز

درمان هاي طبيعي براي ريزش مو

چه زماني علت آکنه هاي هورموني افزايش تستوسترون است

آيا ليزر موهاي زائد ضرر دارد؟ و پاسخ به مهم ترين سوالات در مورد ليزر

وقتي کبودي پوست نشانه خطرناکي است

آشنايي با انواع روش هاي ليفت ابرو

اکستنشن مژه چيست و چه عوارضي دارد؟

ملاسما و لک هاي بارداري را با ماسکي خانگي کاهش دهيد

علت اصلي شوره سر چيست

درمان آکنه با ايزوترتينوئين چقدر موثر است؟

چگونه مي توان ريزش مو ارثي را کنترل کرد

عادت هاي بد مراقبت از مو که بايد در زمستان ترک کنيد

5 غذا که باعث چرب شدن موها ميشوند و 3 غذا که موها را زيبا مي کنند

اين خوراکي ها به جوان ماندن پوست شما کمک مي کنند

جوش نزن تا جوش نزني!!(علل،پيشگيري،درمان)

درمان خشکي و ترک پوست در پاييز با سيب

کمبود کدام مکمل ها باعث ريزش مو مي شود؟

حقايقي در مورد تزريق ژل لب که تاکنون گفته نشده

دلايل عجيبي که باعث ريزش موها مي شوند

کاشت مو به چه روش هايي انجام مي شود؟+ انواع روش کاشت مو

درمان عفونت فرو رفتن ناخن در گوشت با روش هاي خانگي

دستگاه جوانسازي پوست که شما را از بوتاکس بي نياز مي کند

علت خارش پوست در هواي سرد چيست؟

کم کاري تيروئيد يا پرکاري تيروئيد چه تاثيري بر پوست مي گذارند؟

نوشيدني هايي که باعث مي شوند صورتتان جوش بزند

نسخه اي جادويي براي خداحافظي با سفيدي مو در طب سنتي

علت دو رنگ شدن پوست و لک شدن پوست چيست

ديابت باعث ريزش مو مي شود؟ ديابت باعث چه بيماري هايي مي شود؟

نکات مهمي که لازم است بعد از حمام رعايت کنيد