آخرین اخبار

تفاوت خود ارضايي در زنان با مردان سلامت زناشويي

تفاوت خود ارضايي در زنان با مردان

  بزرگنمايي:

دلايل خود ارضايي در زنان

خود ارضائي عبارت از تحريک دستگاه تناسلي براي بدست آوردن لذت جنسي است. در اکثر موارد هر موقع حرف از خود ارضائي به ميان مي آيد، همه نگاهها معطوف به مردان مي شود، ولي خودارضايي در ميان خانمها نيز به وفور يافت مي شود، منتهي خانمها حتي با دوستان نزديک خود نيز کمتر در مورد اين عمل صحبت مي کنند.

اکثر خانمها مثل مردان، حداقل يک بار خودارضايي (Masturbation) را در طول زندگي تجربه کرده اند. اينکه از نظر علمي چه ميزان از خودارضائي طبيعي و چه ميزان آن غير طبيعي است، هنوز مشخص نشده است. ميزان شيوع خود ارضائي ما بين خانمها بصورت دقيق مشخص نيست، ولي در نقاط مختلف دنيا متفاوت است. ميزان شيوع گزارش شده، از 90-50 درصد متفاوت است. در يک بررسي در اينديانا در آمريکا، از 2000 خانم 60-18 ساله در مورد خود ارضائي، بيش از 50 درصد آنها پاسخ دادند که خودارضايي مي کنند.

براي خودارضايي مرز سني خاصي وجود ندارد. خانمها ممکن است در دهه 80 زندگي نيز خود ارضائي داشته باشند. خود ارضائي هميشه در خانمهاي مجرد ديده نمي شود. وقتي همسر در دسترس نباشد و يا اظهار خستگي نمايد، ممکن است يک خانم نيازهاي جنسي خود را با خودارضايي برطرف نمايد. يکي از دلايل مهم خود ارضائي در خانمهاي متاهل عدم رسيدن به ارضاء جنسي يا ارگاسم در يک رابطه جنسي طبيعي است.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : خود ارضايي و تغيير سليقه جنسي

عدم مهارت و اطلاع کافي همسر از چگونگي ارضاء شدن خانمها

يکي از دلايل مهم خود ارضائي در خانمهاي متاهل اين است که، رابطه جنسي در اين زوج مختص برطرف کردن نيازهاي جنسي مرد مي باشد. مرد اصلا يا نمي داند که يک خانم نيز، بايد به ارضاء جنسي برسد و يا اينکه چگونه يک خانم بايد به ارضاء جنسي برسد را، نمي داند. اکثريت قريب به اتفاق مردها فکر مي کنند که رابطه واژينال مهمترين قسمت يک رابطه جنسي است، در صورتيکه فقط رابطه واژينال، براي اکثر خانمها مهم نيست. اکثر خانمها براي رسيدن به ارگاسم نياز به رابطه واژينال ندارند و در حقيقت، برقرار کردن رابطه واژينال با خانم بدون آمادگي وي سبب درد شديد و از بين رفتن ميل جنسي مي شود. اکثر مردان ظرف دو دقيقه رابطه واژينال دچار انزال مي شوند، در صورتيکه خانمها براي رسيدن به ارگاسم نياز به 15-10 دقيقه تحريک با کيفيت مناسب دارند، بنابراين اگر يک مرد اطلاع کافي از نحوه ارضاء جنسي در خانم نداشته باشند، خانم ممکن است جهت برطرف کردن نيازهاي جنسي خود، اقدام به خودارضايي نمايد.

يکي ديگر از دلايل مهم خودارضايي در خانمها، رها شدن خانم در رابطه جنسي قبل از رسيدن به ارگاسم است. يک سيکل جنسي از 4 مرحله تشکيل مي شود و مرد و زن بايد از اين 4 مرحله عبور کرده و به ارضاء جنسي برسند. گاها در يک رابطه جنسي هم مرد و هم زن وارد اين سيکل جنسي مي شوند، ولي مرد بعلت ارضاء شدن، رابطه را قطع مي کند، درصورتيکه خانم هنوز سيکل جنسي را کامل نکرده است، در اين موارد ممکن است خانم با خودارضايي سيکل جنسي را کامل کرده و به ارگاسم برسد.

برخلاف مردان، براي خودارضايي در خانمها روشهاي مختلفي وجود دارند

يکي از اين روشها استفاده از ويبراتور است. استفاده بيش از حد از ويبراتور سبب مي شود که، از دستگاه تناسلي رفع حساسيت شده و فرد در يک رابطه جنسي طبيعي نتواند به ارگاسم برسد. علاوه بر آن، استفاده بيش از حد از ويبراتور سبب کرختي و کاهش حس دستگاه تناسلي مي گردد. بايد توجه داشت که تحريکي را که دستگاه ويبراتور ايجاد مي کند، هيچوقت قابل ايجاد توسط انسان نيست و اگر بعلت تداوم استفاده از آن سيستم عصبي به تحريکات ناشي از ويبراتور عادت کند، ديگر اين خانم در حين رابطه جنسي طبيعي، ارگاسم را تجربه نخواهد کرد.

خانمهائيکه بطور مداوم داراي سابقه خودارضايي بوده اند، ياد مي گيرند که دقيقا چه چيزي براي آنها خوب و يا بد است و در طول زمان مهارت زيادي در رسيدن به ارگاسم پيدا مي کنند، و بدين ترتيب چون شوهر به هيچ وجه از دانش همسر خود آگاه نيست و در يک رابطه جنسي طبيعي خانم نمي تواند به انتظارات خود برسد، کم کم رابطه جنسي براي خانم بصورت يک تکليف، جهت برآورد کردن نيازهاي جنسي شوهر در مي آيد و در تعدادي از موارد نيز کار به اختلافات شديد مي کشد. چون خانم در رابطه طبيعي ارضاء نمي شود، بنابراين برانگيختگي جنسي پيدا نکرده و رابطه جنسي براي وي دردناک مي شود و کم کم دچار سرد مزاجي شده و از برقرار کردن رابطه جنسي اجتناب مي کند. تعدادي نيز چون با رابطه جنسي طبيعي ارضاء نمي شوند، دوست ندارند، اقدام به کار يکطرفه بکنند.

چون خودارضايي سبب ارگاسم شديد مي شود، ارگاسم ناشي از رابطه جنسي نيز ( حتي در صورت ايجاد ارگاسم )، ممکن است نيازهاي يک خانم را برآورده نکند، و وي در ضمن اينکه رابطه جنسي طبيعي با شوهر خود دارد، براي تجربه ارگاسم شديد اقدام به خودارضايي بکند. يک خانم حتما بايد نيازهاي خود در يک رابطه جنسي طبيعي را به شوهر خود گوشزد کند، و حتي وي را آموزش دهد، اين همکاري باعث مي شود که با گذشت زمان طرفين به نيازهاي همديگر پي برده و مهارت کافي پيدا کنند، بدون اينکه اختلاف جدي پيش بيايد.

يکي ديگر از دلايل تداوم خودارضايي در خانمها اين است که در بعضي موارد، خانمها برطرف شدن و يا تخفيف بعضي از مشکلات خود را به عمل خودارضايي نسبت مي دهند، مثلا مي گويند که خودارضايي سردرد ميگرني آنها را تسکين يا کاهش مي دهد. نه تنها در جامعه ما، بلکه در اکثر جوامع ديگر نيز زواياي خودارضايي در خانمها بخوبي آشکار نيست. خانمهائيکه خودارضايي مي کنند، با استفاده از رسانه هاي زرد و در راس آن اينترنت اقدام به تهيه وسايل مختلف جهت خود ارضائي مي کنند، تا اينکه مناسبترين را براي خود پيدا مي کنند، غافل از اينکه اگر وسيله خاصي در ابتدا سبب ارگاسم با کيفيت خوب مي شود، ولي بعلت مصنوعي بودن اين ارگاسم و عادت کردن سيستم عصبي، آنها مجبور هستند که روش خود ارضائي را تغيير دهند.

اغلب اوقات خانم هايي که وارد اين سيکل مي شوند، نمي توانند از آن رهائي پيدا کنند، مثلا اگر قبلاً يک بار خودارضايي (Masturbation) در روز با يک روش بخصوص، نيازهاي وي را برطرف مي کرد، اکنون بعلت عادت کردن سيستم عصبي، به ناچار بايد براي بدست آوردن همان ميزان رضايت جنسي تعداد موارد خودارضايي را زياد کند، و ممکن است اين روند افزايش تعداد موارد خودارضايي رفته رفته به رقم خطرناکي برسد که به آن اعتياد به خودارضايي گفته مي شود.

خود ارضايي در خانمها چند تفاوت عمده با خودارضايي در مردان دارد

- خانمها در مقايسه با مردان، خودارضايي را در سنين بالاتري شروع مي کنند.

- برخلاف مردان در بسياري از موارد، اجباري براي انجام آن ندارند، در صورتيکه در بيشتر مردانيکه خودارضايي مي کنند، يک نياز دروني آنها را وادار به خودارضايي مي کند.

- وقتي يک خانم ياد گرفت که چگونه خودارضايي بکند، معمولا اين عمل را کمتر از مردان انجام مي دهد.

- خانمها کمتر از مردان بطور منظم اقدام به خودارضايي مي کنند، مثلا ممکن است يک خانم بدون مشکل شش ماه خودارضايي را ترک کند، در صورتيکه اين موضوع بندرت در مردان اتفاق مي افتد.

- بر خلاف مردان، روشهاي خودارضايي در خانمها بسيار زياد است، طوريکه يک خانم هنگام انجام کار منزل و يا تماشاي تلويزيون و يا حتي در حين رانندگي نيز مي تواند خودارضايي کند.

- يکي از دلايلي که خانمها در سنين بالاتر و کمتر از مردان اقدام به خودارضايي مي کنند، اين است که عضو جنسي مرد کاملا مشخص و بيرون از بدن وي است و مرد به راحتي در سنين پائين به حساسيت عضو جنسي خود پي مي برد، در صورتيکه اعضاء جنسي منجر به ارگاسم در خانمها زياد و اکثرا پنهان هستند و تشخيص آنها تا مدتها براي يک خانم مشکل است. مثلا پيداکردن محل کليتوريس و حساسيت آن براي بسياري از خانمها ساده نيست.

برخلاف مردان که هدف از خودارضايي در آنها صرفا ارضاء جنسي است، دلايل خانمها براي خودارضائي فراوان و تعدادي از آنها به شرح زير مي باشند، يعني اگر از يک خانم سوال شود که چرا اقدام به خودارضايي مي کند، ممکن است يکي از پاسخهاي زيرا را بدهد.

دلايل خود ارضايي در خانم ها

- سهل الوصول بودن و عدم نياز به هر آنچه براي يک رابطه جنسي مورد نياز مي باشد.

- احساس استقلال جنسي و عدم نياز به همسر و شريک جنسي براي رسيدن به ارگاسم.

- نرسيدن به ارگاسم از طريق رابطه جنسي.

- تسکين احساس ناخوشايند در واژن، چون حين ارگاسم واژن منقبض شده و ترشحات خود را بيرون مي ريزد.

- حفظ قدرت باروري.

- تجربه احساس خوشايند، يکي از دلايل اعتياد به مواد مخدر آزاد شدن هورمون دوپامين با مصرف مواد مخدر است، حين ارگاسم نيز مقداري ماده دوپامين ترشح مي شود.

- استفاده از موارد پورنوگرافي که منجر به خودارضايي مي شود.

- بدنبال رويا و يا فانتزي جنسي گشتن.

- بهبود خلق و ايجاد آرامش، تعداد قابل ملاحظه از خانمهائيکه خودارضايي مي کنند، معتقد هستند که خودارضايي سبب بهبود استرس و خلق آنها مي شود.

- تعدادي از خانمها معتقد هستند که، ارضاء جنسي در يک رابطه جنسي طبيعي داراي ملزومات زياد و طولاني است و آنها حوصله آنرا ندارند و ترجيح مي دهند خودارضايي کنند.

- تعداي از خانمها مدعي هستند که، خودارضايي سبب تسکين دردهاي دوران پريود در آنها مي شود.

- خودارضايي خطر حاملگي و يا ابتلا به بيماريهاي مقاربتي ندارد.

- کنجکاوي جهت کشف نقاط پنهان بدن

به عنوان نکته پاياني بسياري از خانمهائيکه اقدام به خودارضايي مي کنند، از عمل خود شرمسار هستند و دوست دارند که آنرا ترک کنند. اگر دليل خودارضايي ميل جنسي زياد باشد، امروزه داروهاي موثري وجود دارند که بدون آسيب زدن به قدرت باروري و زنانگي، ميل جنسي را به مقدار زيادي تعديل و آنرا قابل کنترل مي کنند، طوريکه با مصرف اين داروها ديگر ميل جنسي براي خانم آزاردهنده نخواهد بود.




منبع:pezeshkin.com





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

با اين نکات در هر رابطه جنسي، ارگاسم را تجربه کنيد

دانستنيهاي کليتوريس و نقش کليتوريس در ارگاسم خانم ها

واکسن زگيل تناسلي براي چه کساني مناسب است؟

زمان طبيعي براي انزال چند دقيقه است؟

9 نكته درباره آمپول ضد بارداري

9 جراحت شايع در رابط جنسي و روش پيشگيري از آن ها

علت افزايش ميل جنسي در دوره قاعدگي چيست

آيا رابطه جنسي باعث گشاد شدن واژن مي شود؟

2 تمرين براي درمان انزال زودرس

همه آنچه بايد درباره وياگرا بدانيد

3 جمله اي که زندگي جنسي شما را گرم تر مي کند

9 اتفاقي که با ترک رابطه جنسي در بدنتان مي افتد

مهم ترين دلايل کاهش ميل جنسي مردان

آيا خونريزي بعد از رابطه مقعدي طبيعي است؟

رابطه جنسي در بارداري براي چه افرادي مجاز است

چرا مردان علاقه اي به استفاده از کاندوم ندارند

به تاخير انداختن انزال مردان با 8 روش موثر

پرسش و پاسخ هاي محرمانه درباره ايدز

اشتباهات رژيم غذايي که ميل جنسيتان را نابود مي کند

چرا خانم ها هنگام رابطه جنسي دوست دارند چراغ خاموش باشد

اگر همسرتان در زمان رابطه جنسي درد دارد بايد چکار کنيد

زنان بايد به ارگاسم رسيدن را ياد بگيرند

آيا ميل به رابطه جنسي بعد از 65 سالگي همچنان ادامه دارد؟

افسردگي بعد از رابطه جنسي چرا ايجاد مي شود؟

اقدامات لازم در صورت مواجه با ويروس ايدز

کلاميديا

نکاتي براي تجربه ارگاسم پشت سر هم براي مردان

10 عامل خاموش کننده نابهنگام ميل جنسي زوجين

6 اتفاقي که بعد از رابطه جنسي در بدن رخ مي دهد

درمان دارويي بلوغ زودرس

رابطه جنسي بعد از بچه دار شدن چگونه خواهد بود؟

6 دليل اصلي ترک رابطه جنسي توسط زوجين و درمان آن

رابطه جنسي بدون ارگاسم يا کارزا karezza چيست؟

با وجود عفونت مخمري واژن مي توان رابطه جنسي داشت؟

چگونگي آموزش مسائل جنسي به فرزندان

هر چيزي درباره زنان و رابطه جنسي مي دانيد اشتباه است

علايم تبخال تناسلي در زنان که نبايد ناديده بگيريد

رابطه جنسي زوجين در چه شرايطي براي سلامتيشان مضر است

خطرات جدي رابطه مقعدي که نبايد ناديده بگيريد

عمر اسپرم در هواي آزاد + باورهاي نادرست در مورد اسپرم ها

درد و گرفتگي واژن زنان چه دلايلي دارد؟

رابطه جنسي به چه شرطي باعث سلامت مي شود؟

بلوغ زودرس در دختران چه دليلي دارد؟

کاندوم چيست؟ + علت حساسيت به کاندوم را بدانيد

نعوظ طولاني در مردان با 7 روش موثر

بهترين موقعيت هاي جنسي براي شرايط گوناگون (لذت، بارداري و ...)

بهبود رابطه جنسي با تحريک حسي

سرد مزاجي همسرتان را با اين کارهاي روزانه از بين ببريد

سردرد جنسي چيست؟ + علت سردرد بعد از ارگاسم و درمان آن

رابطه جنسي بعد از سقط جنين در چه صورت مجاز است