آخرین اخبار

چگونه چربي ناحيه ران را کم کنيم؟ ورزش و سلامت

چگونه چربي ناحيه ران را کم کنيم؟

  بزرگنمايي:

ورزش هايي براي آب کردن چربي هاي ناحيه ران

در اين مقاله قصد داريم مراحلي را بيان کنيم که، با استفاده از آن مي‌توانيد چربي‌هاي ناخواسته در ناحيه ران را کمتر کنيد. ورزش هايي که شرح داده خواهد شد، نه تنها مي‌تواند به آب شدن چربي ران کمک کند، بلکه براي سلامت کلي بدن نيز بسيار مفيد است.

چرا زنان چربي‌هاي خود را در ناحيه ران ذخيره مي‌کنند؟

زنان قبل از رسيدن به يائسگي، بيشتر چربي‌هاي بدن خود را در ناحيه ران و باسن ذخيره مي‌کنند. اينکه بيشتر زنان چربي را به اين شکل در بدن خود ذخيره مي‌کنند، بدلايل تکاملي است. هنگامي که زنان ساکن غار بودند، اين نوع ذخيره سازي چربي اغلب به آن‌ها کمک مي‌کرد خود را از قحطي و خشکسالي نجات دهند. در طول دوران بارداري و شيردهي، بدن نيازمند 1000 کالري اضافي در روز است. بنابراين زناني که چربي خود را در نواحي باسن و ران ذخيره کرده‌اند، به آساني مي‌توانستند از مزاياي کالري اضافي اين چربي‌ها بهره مند شوند. اين توانايي ذخيره سازي چربي در نواحي باسن و ران از نسلي به نسل ديگر منتقل شده است. به همين خاطر نيز، کاهش چربي اين نواحي کار بسيار دشواري است.

مردان نيز چربي خود را در ران‌هايشان ذخيره مي‌کنند؟

زنان تنها افرادي نيستند که، از ذخيره شدن چربي در نواحي ران رنج مي‌برند. مردان نيز مي‌توانند چربي اضافي بدن خود را در ناحيه ران ذخيره نمايند. به همين خاطر در ادامه با ورزش‌هايي آشنا مي‌شويد که، براي هر کدام از مردان و زنان به طور جداگانه بيان شده است.

تمريناتي براي کاهش چربي در ناحيه ران براي خانم‌هافشار دست در حالت نشسته

ابتدا روي يک صندلي ثابت بنشينيد. پاهاي خود را روي زمين قرار دهيد. زانوهايتان بايد زاويه 90 درجه داشته باشد. کف دست خود را بيرون زانوهاي خود قرار دهيد. زانوهاي خود را مخالف کف دست به سمت بيرون فشار دهيد و به طور همزمان با دستانتان به سمت داخل فشار دهيد. اينکار را به مدت يک دقيقه انجام دهيد.

بالا بردن پا به صورت نشسته

بر روي يک صندلي پايدار بنشينيد. پاهاي خود را بر روي زمين قرار دهيد. زانوهايتان بايد زاويه 90 درجه داشته باشد. دستان خود را در دو طرف صندلي قرار دهيد. در حالي که نشسته ايد و ران پاي شما بر روي صندلي قرار دارد، پاي راست خود را صاف کرده، و ساق پاي راست خود را به سمت بالا ببريد. به صورت طبيعي نفس بکشيد و به مدت 30 ثانيه در اين حالت بمانيد، سپس پاي راست خود را پايين بياوريد. اينکار را با پاي چپ تکرار نماييد.

پل ساختن به صورت نشسته

بر روي يک صندلي ثابت بنشينيد. پاهاي خود را روي زمين قرار دهيد. زانوهايتان بايد زاويه 90 درجه داشته باشد. دستان خود را در اطراف صندلي قرار دهيد. باسن خود را بلند کنيد و اجازه دهيد کف دست و پاهايتان وزن بدن را حمايت کند. باسن خود را به گونه‌اي بلند کنيد که شکل بدن شبيه پل باشد. به طور طبيعي نفس بکشيد و به مدت 20 الي 60 ثانيه خود را در همين حالت نگه داريد.

تمريناتي براي کاهش چربي ناحيه ران در مردانپل ساختن به صورت نشسته

بر روي زمين دراز بکشيد. شانه ها و پشتتان به زمين چسبيده باشد و زانوهاي خود را خم کنيد، کف پاهاي خود را بر روي زمين قرار دهيد. دستان خود را در دو طرف خود قرار دهيد و به آرامي لگن خود را به سمت بالا ببريد. سعي کنيد يک زاويه 45 درجه با بدنتان بسازيد. دوباره خود را به حالت قبلي برگردانيد و اينکار را تکرار نماييد.

لگد زدن با پا

بر روي يک پاي خود به صورت ثابت بايستيد. يکي از پاهاي خود را به بصورت کشيده به سمت عقب ببريد، سپس ضمن حرکت پا به سمت جلو، سعي کنيد زانوي خود را خم کرده و زانوي خم شده را به سمت جلو و بالا بياوريد. بايد درعضلات عقب ران خود احساس کشش داشته باشيد، اين کار را مجددا تکرار کنيد و سپس همين کار را با پاي ديگر خود انجام دهيد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : تمرينات لاغر کردن ران و باسن+ تصاوير

بر روي نوشيدني‌هاي خود تمرکز کنيد

مطمئن شويد که به هنگام تمرين کردن آب رساني کافي به بدن خود داشته باشيد. تا جايي که مي‌توانيد آب بنوشيد. پزشکان معمولا نوشيدن 2 ليتر آب را در روز پيشنهاد مي‌کنند. از نوشيدن نوشابه، نوشيدني‌هاي انرژي زا و آب ميوه هاي غليظ شده خودداري کنيد. تمامي اين نوشيدني‌ها داراي مقادير زيادي قند هستند و کالري بالايي وارد بدن مي‌کنند.

چاي بنوشيد

تا جايي که مي‌توانيد از چاي طبيعي و فرآوري نشده استفاده کنيد. چاي سبز منبع عالي از آنتي اکسيدان است و انرژي کمتري وارد بدن خواهد کرد. چاي به ازاي هر ليتر يک الي دو کالري دارد.

قبل از خوردن بنوشيد

ترفند خوبيست که يک ليوان آب، نيم ساعت قبل از وعده غذايي خود بنوشيد. اين کار باعث مي‌شود احساس سيري داشته باشيد و تا جايي که مي‌توانيد، کمتر بخوريد. همين امر باعث کاهش وزن خواهد شد.

رژيم غذايي کم کربوهيدرات داشته باشيد

کربوهيدرات را به طور کامل حذف نکنيد، زيرا بدن شما به انرژي نياز دارد. کربوهيدرات موجود در بدن باعث آزاد شدن انسولين بيشتر در بدن مي‌شود. بدن نسبت به آزادسازي زياد انسولين پاسخ مي‌دهد و آن را به گلوکز تبديل مي‌کند. همين امر موجب مي‌شود، بدن مقدار زيادي چربي در خود ذخيره کند. غذاهايي که در رژيم غذايي کم کربوهيدراتي بايد خورده شود، شامل گوشت، ماهي، سبزيجاتي با برگ سبز و پنيرهاي فرآوري نشده است. بهتر است از خوردن موادي همچون پاستا و نان خودداري شود.

براي اينکه شما وزن کم کنيد، بدن شما بايد انرژي بيشتري بسوزاند. شما بهتر است دريافت چربي خود را بين 35 و 60 گرم در روز محدود نماييد. همچنين مي‌توانيد 170 تا 240 گرم از کربوهيدرات‌ها را در روز مصرف نماييد. اگر بتوانيد رژيم غذايي سالمي داشته باشيد و از ورزش‌هايي که در بالا معرفي کرديم استفاده کنيد، نتيجه مورد نظر خود را خواهيد گرفت. پس نااميد نشويد و به راه خود ادامه دهيد.






منبع:niniban.com






ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بخور نخورهاي قبل و بعد از ورزش

کارهايي که براي کاهش اثر پرخوري مي توانيد انجام دهيد

آيا عرق کردن بيشتر در ورزش مساوي چربي سوزي بيشتر است؟

موثرترين ورزش براي سوزاندن چربي شکم کدام است

درمان گودي کمر با ورزش

فوايد شنا براي سلامت روح و روان

بهترين ورزش براي کالري سوزي و تناسب اندام

اشتباهات بدنسازي که مانع از عضله سازي مي شود

چگونه در تعطيلات تناسب اندام خود را حفظ کنيم

کارهاي خانه که به کاهش وزن کمک مي کنند

رازهاي لاغري که از آن بي خبريد

کاهش وزن سريع با 5 حرکت قدرتي

فوايد باور نکردني يوگا بر بدن

10 ورزش ساده براي بالا کشيدن سينه و خوش فرم شدن بازو

ورزش هاي مناسب براي کساني که زياد پشت ميز مي نشينند

چطور کمري باريک داشته باشيم

براي فرم دهي سينه و بازو چه تعداد پوش آپ push-ups لازم است

حفظ تناسب اندام و خطرات مربوط به آن

فوايد و مضرات ورزش شنا

بهترين زمان براي پياده روي چه زماني است ؟

براي داشتن شکمي صاف و سيکس پک چقدر بايد پلانک برويد

براي ورزش در منزل دوچرخه بهتر است يا تردميل

درمان زانو درد و تقويت زانو با 5 ورزش موثر

براي فرم گرفتن باسن چقدر بايد اسکوات بزنيد؟

آيا درد بعد از ورزش باعث قوي تر شدن شما مي شود؟

براي مقابله با فشار خون بالا اين ورزش ها را انجام دهيد

نکات اصلي که در رژيم غذايي عضله سازي بايد رعايت کنيد

کاهش سلوليت در 2 هفته با 11 ورزش موثر

زانو و زانو درد، درمان زانو درد با ورزش

يوگا و سيستم اسکلتي

درمان درد سياتيک پا با چند روش ساده

براي کاهش وزن چند دقيقه پياده روي کنيم؟

رعايت نکات بهداشتي به هنگام ورزش

واقعياتي درباره ورزش

بهترين روش براي از بين بردن چربي شکم

فوايد تمرينهاي يوگا بر بدن

موثر ترين حرکات ورزشي يوگا براي کاهش کمر درد

درمان گردن درد با چند حرکت ساده ورزشي

تاثير ورزش بر سيستم قلب و عروق

نسبت دور کمر به دور باسن چند باشد خوب است؟

از بين بردن سلوليت براي هميشه با 6 حرکت ورزشي

وسايل ورزشي پارک ها تا چه حد موثر هستند و چه کاربردهايي دارند؟

يک توصيه ساده و مفيد براي کاهش وزن

سوزاندن چربي شکم و تقويت کمر به روش سلبريتي هاي هاليوود

سوزاندن چربي شکم با پياده روي فقط با رعايت اين نکات ممکن است

آيا کاهش وزن با ورزش پيلاتس امکان پذير است؟

پيشگيري از گرفتن عضلات پا هنگام دويدن با اين روش ها

باورهاي غلطي که مانع از کاهش وزنتان مي شود

به جاي دراز نشست اين حرکات را انجام دهيد مفيد است

چند ورزش موثر براي مبتلايان به آرتريت