آخرین اخبار

رابطه بوسيدن و سلامتي سلامت زناشويي

رابطه بوسيدن و سلامتي

  بزرگنمايي:

فوايد بوسه

اگر چشم مدخل روح باشد، آنوقت مي توان گفت که لب هم راهرو ذهن اسـت. مــا افکار خود را با يک لبخند انتقال مي دهيم، عشق را در کلمـات مي گنجانيم و علايق خود را با بوسه ابراز مي نماييم. در يک بوسه مطالب عميقي وجود دارد که بيان آن ها فراي لغات و کلمات است. بوسيدن هنر است و نشان دهنده يک نوع بيان فردي و کاملاً شخصي از عشق و محبت مي باشد. اگر شما مي خواهيد خوشحال، سلامت و موفق بوده و عمر طولاني داشته باشيد، بايد کسي را که دوستش مي داريد، هر روز صبح ببوسيد.

اگر بخواهيم اين پديده را از نظر علمي ريشه يابي کنيم، مي توانيم بگوييم که بوسيدن به طور طبيعي باعث مي شود تا ذهن آکسي توسين (Oxytocin) بيشتري ترشح کند، اين هورمون سبب مي شود در هنگام بوسيدن احساس خوبي به ما دست بدهد. در تحقيقي که در سال 1997 در دانشگاه پرينستون انجام شد، محققان به اين نتيجه دست پيدا کردند که، مغز انسان داراي سلول هاي عصبي است که فرد را قادر مي سازد تا در تاريکي لب هاي همسرش را پيدا کند. تعجبي ندارد که، چرا بسياري از زوج ها از بوسيدن يکديگر در مکان هاي تاريک و کم نور لذت بيشتري مي برند. دانشمندان معتقدند که، ماهيت وجودي انسان به گونه اي است که در صورت تجربه يک بوسه منتظر بوسه ي بعدي خواهد بود. زمانيکه در وضعيت بوسيدن قرار مي گيرد، غدد موجود در داخل دهان و جداره لب ها ماده شيميايي را ترشح مي کنند که، همين ماده سبب ايجاد تمايل فرد به ادامه بوسيدن مي شود.

پزشکان و روانپزشکان آلماني در پي پژوهش هاي گسترده خود در اين باره به اين نتيجه رسيده اند که، افرادي که هر روز صبح قبل از ترک کردن خانه، همسر خود را ميبوسند کمتر دچار بيماري مي شوند. همچنين افرادي که پس از بوسيدن خانه را ترک مي کنند، کمتر احتمال وقوع تصادف دارند، 20 تا 30 درصد درآمد بيشتري نسبت به سايرين دارند و به طور متوسط 5 سال بيش از هم سن و سال هاي خود عمر مي کنند. دکتر آرتور سازبو يکي از افرادي که در اين تحقيقات نقش فعالي داشته معتقد است، يکي از دلايل اصلي موفقيت تعداد بسيار زيادي از افراد اين است که، روز خود را با يک نگرش مثبت و دلچسب شروع ميکنند و چه چيز مي تواند مانند يک بوسه در انسان يک نگرش مثبت ايجاد کند.

ساير فوايد بوسهفوايد بوسه در محافظت از دندان ها و جلوگيري از پوسيدگي

دکتر پيتر گوردن رئيس اتحاديه دندانپزشکان انگستان اظهار مي دارد، پس از غذا خوردن، دهان پر از مواد شيرين شده، و بزاق دهان حالت اسيدي پيدا مي کند، اين امر باعث بوجود آمدن پلاک بر روي دندان ها مي شود. بوسيدن يک فرايند پاک کننده طبيعي است که، به حفظ سلامت دندان ها کمک مي کند، جريان بزاق دهان را افزايش بخشيده، و درصد ايجاد پلاک بر روي دندان ها را تا حد بسيار زيادي کاهش مي دهد. من خودم اين سوال ر از دندانپزشکم پرسيدم، او در ابتدا قدري خجالت کشيد، اما نهايتاً صحت گفته هاي مرا تاييد کرد.

فوايد بوسه در از بين بردن استرس

يک بوسه عاشقانه، بهترين روش براي ريلکس شدن و از بين بردن استرس محسوب مي شود. مايکل کي مکناب، مشاور رواني معتقد است، زمانيکه لب ها در حالت بوسيدن قرار مي گيرند، تقريباً دهان حالت لبخند زدن را به خود مي گيرد، و از آنجايي که احساسات و حرکات بدني انسان با هم ارتباط نزديکي دارند، تقريباً غير ممکن است که يک نفر هم لبخند بزند و هم استرس داشته باشد. در عين حال بايد به اين نکته هم توجه داشت که تنفس در زمان بوسيدن عميق تر مي شود، عضلات چشم شل شده و در راحت ترين حالت خود قرار مي گيرند. اين امر بهترين تکنيک براي قطع ارتباط با دنياي پر هياهوي بيروني و ريلکس شدن است.

فوايد بوسه در کاهش وزن

چه مدت مي توانيد اين کار را انجام دهيد؟ براي اينکه تنها نيم کيلو وزن کم کنيد بايد 3000 کالري بسوزانيد، يعني چيزي در حدود 30000دقيقه يا همان 500 ساعت. يک بوسه عميق و طولاني به شدت متابوليسم بدن را افزايش مي دهد و سبب مي شود تا، مواد قندي با سرعت بيشتري در بدن سوزانده شوند. ميزان کالري مصرفي، به شدت بوسه بستگي دارد، اما به طور متوسط مي توان گفت که در هر 10 دقيقه 10 کالري مصرف مي شود.

فوايد بوسه در تاخير در فرايند پيري

اين مورد يکي از مهم ترين مزاياي بوسيدن به شمار مي رود. بوسيدن به شما کمک ميکند تا، قدرت ماهيچه هاي فک و چانه همچنان حفظ شود، به همين دليل ميزان ايجاد چين و چروک در آنها کاهش پيدا مي کند.

فوايد بوسه در ايجاد و افزايش تناسب اندام

خوب بهانه خوبي براي ورزش نکردن دستتان داديم! در حين بوسيدن، قلب تند تر مي تپد و ضربان آن افزايش پيدا مي کند، در اين زمان آدرنالين بيشتري آزاد شده و خون با سرعت بيشتري به تمام نقاط بدن پمپاژ مي شود. مي توان اظهار داشت که، بوسيدن از جمله بهترين تمرين هاي قلبي – عروقي است.

بوسيدن تکليفتان را با طرف مقابل روشن مي کند

در حين بوسيدن مي توانيد نيازهاي جنسي همسرتان را ارزيابي کنيد و ببينيد تمايلي به ادامه ارتباط دارد يا خير. به نظر مي رسد که بوسه تاثير به ياد ماندني در ضمير ناخودآگاه انسان ها بر جاي مي گذارد.

فوايد بوسه در افزايش اعتماد به نفس

البته اول مطمئن شويد که، دندان هايتان ارتودنسي ندارند، چون امکان آسيب رسيدن به دندان هاي خودتان و دهان طرف مقابل وجود دارد. به هر حال يک بوسه عاشقانه با همسرتان مي تواند حس خوبي را در شما ايجاد کند. به صورت تئوري مي توان اين موضوع را اينچنين توضيح داد که، در زمان بوسيدن، خوشحال هستيد، و وقتي هم که خوشحال باشيد، احساس خوبي نسبت به خودتان پيدا خواهيد کرد، و اين امر سبب افزايش اعتماد به نفس و عزت نفس شما مي شود.




منبع:niniban.com





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

با اين نکات در هر رابطه جنسي، ارگاسم را تجربه کنيد

دانستنيهاي کليتوريس و نقش کليتوريس در ارگاسم خانم ها

واکسن زگيل تناسلي براي چه کساني مناسب است؟

زمان طبيعي براي انزال چند دقيقه است؟

9 نكته درباره آمپول ضد بارداري

9 جراحت شايع در رابط جنسي و روش پيشگيري از آن ها

علت افزايش ميل جنسي در دوره قاعدگي چيست

آيا رابطه جنسي باعث گشاد شدن واژن مي شود؟

2 تمرين براي درمان انزال زودرس

همه آنچه بايد درباره وياگرا بدانيد

3 جمله اي که زندگي جنسي شما را گرم تر مي کند

9 اتفاقي که با ترک رابطه جنسي در بدنتان مي افتد

مهم ترين دلايل کاهش ميل جنسي مردان

آيا خونريزي بعد از رابطه مقعدي طبيعي است؟

رابطه جنسي در بارداري براي چه افرادي مجاز است

چرا مردان علاقه اي به استفاده از کاندوم ندارند

به تاخير انداختن انزال مردان با 8 روش موثر

پرسش و پاسخ هاي محرمانه درباره ايدز

اشتباهات رژيم غذايي که ميل جنسيتان را نابود مي کند

چرا خانم ها هنگام رابطه جنسي دوست دارند چراغ خاموش باشد

اگر همسرتان در زمان رابطه جنسي درد دارد بايد چکار کنيد

زنان بايد به ارگاسم رسيدن را ياد بگيرند

آيا ميل به رابطه جنسي بعد از 65 سالگي همچنان ادامه دارد؟

افسردگي بعد از رابطه جنسي چرا ايجاد مي شود؟

اقدامات لازم در صورت مواجه با ويروس ايدز

کلاميديا

نکاتي براي تجربه ارگاسم پشت سر هم براي مردان

10 عامل خاموش کننده نابهنگام ميل جنسي زوجين

6 اتفاقي که بعد از رابطه جنسي در بدن رخ مي دهد

درمان دارويي بلوغ زودرس

رابطه جنسي بعد از بچه دار شدن چگونه خواهد بود؟

6 دليل اصلي ترک رابطه جنسي توسط زوجين و درمان آن

رابطه جنسي بدون ارگاسم يا کارزا karezza چيست؟

با وجود عفونت مخمري واژن مي توان رابطه جنسي داشت؟

چگونگي آموزش مسائل جنسي به فرزندان

هر چيزي درباره زنان و رابطه جنسي مي دانيد اشتباه است

علايم تبخال تناسلي در زنان که نبايد ناديده بگيريد

رابطه جنسي زوجين در چه شرايطي براي سلامتيشان مضر است

خطرات جدي رابطه مقعدي که نبايد ناديده بگيريد

عمر اسپرم در هواي آزاد + باورهاي نادرست در مورد اسپرم ها

درد و گرفتگي واژن زنان چه دلايلي دارد؟

رابطه جنسي به چه شرطي باعث سلامت مي شود؟

بلوغ زودرس در دختران چه دليلي دارد؟

کاندوم چيست؟ + علت حساسيت به کاندوم را بدانيد

نعوظ طولاني در مردان با 7 روش موثر

بهترين موقعيت هاي جنسي براي شرايط گوناگون (لذت، بارداري و ...)

بهبود رابطه جنسي با تحريک حسي

سرد مزاجي همسرتان را با اين کارهاي روزانه از بين ببريد

سردرد جنسي چيست؟ + علت سردرد بعد از ارگاسم و درمان آن

رابطه جنسي بعد از سقط جنين در چه صورت مجاز است