آخرین اخبار

2 ميليون بده جنين بگير اجتماعي

2 ميليون بده جنين بگير

  بزرگنمايي:

پيش‌فروش جنين چندماهه؛ 2.000.000 تومان!

چند ماه بعد که در طرح جمع‌آوري زنان کارتن خواب او را از کوچه پس کوچه‌ها جمع کردند و تست اعتياد و بارداري گرفتند، متوجه شد که يکي از همان شب‌ها اشتباهي را مرتکب شده که نمي‌تواند ديگر براي جبران آن کاري کند.

در اين هنگام دو راه پيش روي اوست يا بايد دست به دامن راه‌هاي خلاف شرع و خطرناک شود تا اشتباه خود را با اشتباه ديگري ادامه دهد و يا اينکه تصميم بگيرد تا کودکي را به دنيا بياورد که هيچ آينده‌اي براي او متصور نمي توان بود.

مستأصل به دنبال راه حلي مي‌گرد دو از هم کيشان خود مشورت مي‌گيرد و به او پيشنهاد مي‌کنند که «بچه را به دنيا بياور و بفروش».

اين روزها شمار کودکاني که از مادراني مانند افسانه متولد مي‌شوند رو به افزايش است. همين چند روز پيش بود که فاطمه دانشور خبر از زايمان دختر 21 ساله کارتن خواب در يکي از بيمارستان‌هاي تهران داد.

فاطمه دانشور، عضو شوراي شهر و مسئول مرکز حمايتي مهرآفرين تهران هم با تاييد اين اتفاق در اينستاگرام خود نوشت که «اين دختر 21 ساله اهل اراک 10 بار سابقه فرار از خانه دارد. پدر کودکش را نمي شناسند و آن طور که دختر 21 ساله گفته، پدرش او را نمي خواهد.»

به گفته وي، اين زن قصد دارد سرپرستي کودک را به بهزيستي بسپارد و خود به اراک و نزد خانواده‌اش بازگردد.

پيش فروش جنين چند ماهه به ارزش 2 ميليون تومان

ليلا 30 ساله 10 سال است که سقف بالاي سرش آسمان کم ستاره دره فرحزاد است. او بارها از سوي مردان کارتن خواب مورد آزار و اذيت قرار گرفته و يک بار هم فرزند نامشروع حاصل کارتن خوابي را به دنيا آورده است.

او از روزي مي‌گويد که فهميد باردار است و تصميم به فروش نوزاد متولد نشده خود گرفت. ليلا جنين 7 ماهه خود را پيش فروش کرده و براي به دنيا آوردن نوزادي سالم 2 ميليون تومان از اربابان کودکان کار گرفته بود. در اين ميان اگر تيزهوشي مددکاران و مسئولان سازمان بهزيستي نبود، مشخص نبود که نوزاد ليلا در آغوش کدام زن متکدي بر سر کدام چهارراه يا پل هوايي بزرگ مي‌شد.

اگرچه اکنون نيز آينده‌اي روشن را نمي‌توان براي کودکي که نه پدرش مشخص است و نه مادرش علاقه و صلاحيت نگهداري او را دارد متصور بود، اما بزرگ شدن اين کودک در شيرخوارگاه‌هاي زير نظر بهزيستي به مراتب بهتر است از تبديل شدن به ابزاري براي تکدي گري.

کودکان کار آينده

افزايش تولد کودکان حاصل کارتن خوابي مي‌تواند خطر جدي تري نيز در پي داشته باشد. خطري که آينده جامعه را به شدت تهديد مي‌کند و بايد در همين آغاز کار براي آن راه حلي در نظر گرفت.

شايد سازمان بهزيستي بتواند اکنون که تعداد اين کودکان و زنان کارتن خواب محدود است، از فرزندان حاصل کارتن خوابي که پدرشان مشخص نيست نگهداري کند اما با توجه به هشدار مسئولان نسبت به افزايش تعداد زنان معتاد متجاهر و کارتن خواب، در آينده ميزان متولدين کارتن خوابي نيز افزايش مي‌يابد و آن زمان است که بهزيستي نيز توان نگهداري اين کودکان را نخواهد داشت.

افزايش زنان معتاد متجاهر با مصرف شيشه

نکته‌اي که اين روزها سبب نگراني شده، افزايش ناگهاني تعداد معتادان زن متجاهري است که در گوشه و کنار خيابان به وفوور ديده مي‌شوند. در کنار هر 3 تا چهار مرد متجاهر يک زن نيز ديده مي‌شود که در اکثر اوقات محور جمعي آنها نيز به شمار مي‌آيد و مابقي از او حرف شنوي نسبي دارند.

پرويز افشار، سخنگوي ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد علت زياد شدن تعداد معتادان متجاهر زن به فارس مي‌گويد: هم علت افزايش تعداد زنان و هم علت افزايش تعداد کل معتادان متجاهر به يک مسئله باز مي‌گردد.

مسئله‌اي که به گفته وي، تنها مربوط مي‌شود به نوع مواد مصرفي از سوي اين افراد. وي در اين زمينه گفت: اگر مواد مخدر سنتي 10 ساله معتاد را به آخر خط مي‌رساند و روانگردان‌ها 3 تا 5 سال اين کار را مي‌کردند، استعمال شيشه يک تا دو ساله معتاد را تا آخر خط مي‌رساند و عوارض بسيار جدي خواهد داشت.

سخنگوي ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: اگر چه زنان 10 درصد تعداد معتادان را تشکيل مي‌دهند اما ما شاهد هستيم که مرگ زنان معتاد نسبت به سال گذشته 33 درصد افزايش يافته است که اين موضوع حکايت از اين دارد که اعتياد زنان را زودتر به آخر خط مي‌رساند و ديگر اينکه زنان اعتياد خود را از روانگردان‌ها آغاز مي‌کنند.

علاقه زنان به مصرف شيشه موجب شده تا به گواه کارشناسان، آنها زودتر به آخر خط برسند و مجبور شوند روزگار خود را در گوشه و کنار خيابان‌ها سپري کنند. شيشه مخدر است که ظرف يک تا 2 سال معتاد را به انتهاي خط مي‌رساند و هيچ گونه درماني نيز ندارد.

افزايش 2 برابري تعداد معتادان زن

افشار نسبت اعتياد در مردان و زنان را 9 به 91 عنوان کرد و گفت:‌ 10 سال گذشته از مجموع تعداد معتادان ما تنها 5 درصد را زنان تشکيل مي‌دادند، اما درحالي که تعداد کلي معتادان افزايش نيافته است، تعداد زنان معتاد ما از 5 درصد به 9 درصد رسيده است که اين مسئله جاي نگراني دارد.

وي همچنين در رابطه با طبقه اجتماعي و سن معتادان گفت: اعتياد سن مشخصي ندارد و همين طور برعکس آنچه که تصور مي‌شود اعتياد به حاشيه شهرها اختصاص دارد، اما بايد گفت که از طبقات اجتماعي بالا نيز دچار اعتياد مي‌شوند.

در اين بين تبليغات وسيع سوداگران مرگ در مورد شيشه و تشويق زنان به مصرف اين ماده محرک براي کاهش وزن موجب شده تا زناني از خانواده‌هاي و اقشار مختلف دچار اعتياد به شيشه شوند. مصرف شيشه براي لاغري حتي از مصرف مستقيم نيز فراتر رفته و امروز در داروهاي لاغري تبليغ شده در شبکه‌هاي ماهواره‌اي نيز به وفور ديده مي‌شود.

متولدين کارتن خوابي معضلي که بايد در نطفه حل شود

اينکه منتظر بمانيم تا کودکان حاصل از کارتن خوابي زنان معتاد متجاهر تعدادشان آنقدر زياد شود که به عنوان يک بحران با آن مقابله کنيم اصلا شيوه مناسبي نيست چرا که در آن صورت با مشکلات زيادي مواجه خواهيم بود.اکنون که هنوز تعداد معتادان متجاهر زن هنوز يک چندم مردان است (در حال رشد سريع)، بايد موضوع متولدين کارتن خوابي را در نطفه حل کرد تا شاهد پيامدهاي ديگر اين پديده شوم نباشيم.

منبع:فارس



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد