آخرین اخبار

رژيم لاغري تان را با اين اشتباهات، بي فايده نکيند ورزش و سلامت

رژيم لاغري تان را با اين اشتباهات، بي فايده نکيند

  بزرگنمايي:

اشتباهاتي که مانع کاهش وزن شما مي شوند

اگر رژيم غذايي خاصي را دنبال مي‌کنيد، ولي نمي‌توانيد وزنتان را کم کنيد، پس مشکل در چيست؟ شش اشتباه عجيب و رايج در رژيم غذايي وجود دارد که مانع کاهش وزن شما خواهد شد.

بدن ما به گونه‌اي تکامل يافته که پياده روي براي آن بسيار مفيد است، چرا که مي‌تواند چربي اضافي بدن را نابود سازد. هنگام پياده روي بود که ايده‌هاي جالب به سر چارلز ديکنز، ارسطو و بتهوون خطور کرد. پياده روي يک فايده ديگر هم براي بدن دارد، سوزاندن کالري. هيثر بِين‌بريج، کارشناس امور تغذيه مي‌گويد: با يک ساعت پياده روي با سرعت بيشتر از حد عادي، مي‌توان 500 کالري را سوزاند. اما از طرف ديگر، مصرف 500 کالري تنها 30 ثانيه طول مي‌کشد. حال، کسي نمي‌تواند مضرات يک رژيم غذايي بد را تنها با پياده روي جبران کند. بنابراين اگر احساس مي‌کنيد که نمي‌توانيد عليرغم ورزش و پياده روي، وزنتان را کم کنيد، پس بايد حواستان را به اين 6 مورد بيشتر جمع کنيد.

از چربي‌هاي سالم صرف نظر مي‌کنيم!

متخصصان رژيم غذايي چربي را يک ماده اهريمني نشان داده‌اند، بنابراين ممکن است شما ميزان کافي چربي مصرف نکنيد. اليسون براون، از متخصصان تغذيه در بي اريا سان فرانسيسکو، مي‌گويد: يکي از بزرگترين مشکلاتي که مردم مرتکب مي‌شوند اين است که، چربي را ناديده مي‌گيرند.کره گرفته شده از گاوي که از گياه‌هاي طبيعي تغذيه کرده، آووکادو، روغن نارگيل، امگا 3 موجود در ماهي، آجيل‌ها و دانه‌هاي گياهي، همگي داراي چربي‌هاي سالمند که مصرف آن‌ها به مصرف کربوهيدرات موجود در حبوبات و نشاسته‌ها ارجحيت دارد.

مصرف چربي‌هاي سالم امري آسان است، کافي است از آووکادو در سالاد و روغن بادام همراه با ميوه‌ها استفاده شود. در حقيقت، اگر از چربي‌هاي سالم صرف نظر مي‌کنيم، بيشتر مشتاق مصرف چربي‌هايي ديگر هستيم که ضعف بدنمان را جبران کنيم.

وقتي تلاش مي‌کنيد تا وزن کم کنيد، همان ميزان پايين کالري دريافتي (معمولا بين 100 تا 200 کالري) کافي است. برخي براي يک پياده روي زير 90 دقيقه از شکلات استفاده مي‌کنند، اما نمي‌دانند که بيش از هر چيز در چنين شرايطي مصرف آب کافي است. اگر هم قرار است زمان بيشتري را به پياده روي اختصاص دهيد، بهتر است از ميوه، کمي آجيل و يا پنير کم چرب استفاده کنيد. در حالي که مصرف شکلات در اين شرايط، اوضاع را وخيم‌تر مي‌کند، زيرا شکلات‌ها سرشار از قند هستند.

پاداش خوبي به خودتان نمي‌دهيد!

وقتي کودک بوديم، هميشه با غذاي خوب به خودمان پاداش مي‌داديم. شکلات، شيريني، کلوچه‌هاي خوشمزه از جمله آن موارد بودند. اما اگر قرار باشد وزن کم کنيد، بهتر است اين توقعات را کنار بگذاريد.مثلا اگر با خودتان فکر مي‌کنيد که پس از نيم ساعت پياده روي سريع اجازه داريد يک ساندويچ کوچک ميل کنيد، بايد خودتان را اصلاح کنيد! به جاي ساندويچ مي‌توانيد يک موسيقي جالب، گل زيبا و يا مجله به خودتان هديه دهيد. فراموش نکنيد که تا مي‌توانيد بايد ميزان کالري دريافتي را کم کنيد.

معناي گرسنگي چيست؟

مصرف کالري بيشتر از ميزان دريافتي، شما را به هم خواهد ريخت و کاري هم از دست شما ساخته نيست! اما حواستان را جمع کنيد، گرسنگي واقعي با گرسنگي مصنوعي تفاوت دارد. به عبارت بهتر، شايد بخواهيد اشتهاي اضافي‌تان را با چند پيراشکي کوچک از بين ببريد. برخي مي‌گويند که در چنين شرايطي مي‌توانيد از سبزي، ميوه، پنير کم چرب، ماست کم چرب و مواد مشابه استفاده کرد. بِين‌بريج اما معتقد است که، دامن زدن به اين نوع اشتهاي مصنوعي مانع کاهش ميزان کالري دريافتي شما در آينده خواهد شد. پس بهتر است به آن اشتها گوش ندهيد و به پياده روي‌تان ادامه دهيد.

به اندازه کافي آب نمي‌نوشيد!

مصرف آب آشاميدني کافي يکي از کليدهاي کاهش وزن و داشتن زندگي سالم است. براون مي‌گويد:اگر به اندازه کافي آب ننوشيد، از انرژي کمتري برخوردار خواهيد بود و بدن شما گرسنگي را با تشنگي اشتباه مي‌گيرد. مصرف آب هنگام پياده روي بسيار مهم است، زيرا علاوه بر روان کردن مفاصل مي‌تواند دماي بدن شما را که هنگام پياده روي بالا رفته، کاهش دهد. براون همچنين معتقد است که، آب شاهراه اصلي براي انتقال مواد مغذي در بدن است. در صورت عدم وجود آب کافي در بدن، مواد مغذي به مقاصد خود منتقل نخواهند شد. به همين دليل، احساس گرسنگي به شما دست خواهد داد. براون مي‌گويد که، بهتر است آب خالي مصرف شود، اما اگر دوست داشته باشيد، مي‌توانيد يک برش خيار، تکه‌اي نعناع و يا حتي مقداري ليمو در آن بيندازيد. او همچنين هشدار مي‌دهد که، تحت هيچ شرايطي از نوشيدني‌هاي قند دار استفاده نکنيد.

اثر پياده روي را خنثي مي‌کنيد

طرح 10000 گام (معادل 8 کيلومتر پياده روي) را پياده کنيد و پس از آن از مزاياي بي‌شمارش بهره‌مند شويد. اما فراموش نکنيد که، مزاياي اين پياده روي مي‌تواند با مصرف دسري کوچک و يا يک هديه نامناسب مانند شکلات کاملا از بين برود.مردم معمولا پس از کمي پياده روي خودشان را به صرف بستني دعوت مي‌کنند، اين کار اصلا خوب نيست. به طور کلي سعي نکنيد کالري سوزانده شده از طريق پياده روي را با شيريني دادن به خود جبران کنيد، چرا که در واقع آثار مفيد ورزش کردن را خنثي کرده‌ايد.




منبع:faradeed.ir





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بخور نخورهاي قبل و بعد از ورزش

کارهايي که براي کاهش اثر پرخوري مي توانيد انجام دهيد

آيا عرق کردن بيشتر در ورزش مساوي چربي سوزي بيشتر است؟

موثرترين ورزش براي سوزاندن چربي شکم کدام است

درمان گودي کمر با ورزش

فوايد شنا براي سلامت روح و روان

بهترين ورزش براي کالري سوزي و تناسب اندام

اشتباهات بدنسازي که مانع از عضله سازي مي شود

چگونه در تعطيلات تناسب اندام خود را حفظ کنيم

کارهاي خانه که به کاهش وزن کمک مي کنند

رازهاي لاغري که از آن بي خبريد

کاهش وزن سريع با 5 حرکت قدرتي

فوايد باور نکردني يوگا بر بدن

10 ورزش ساده براي بالا کشيدن سينه و خوش فرم شدن بازو

ورزش هاي مناسب براي کساني که زياد پشت ميز مي نشينند

چطور کمري باريک داشته باشيم

براي فرم دهي سينه و بازو چه تعداد پوش آپ push-ups لازم است

حفظ تناسب اندام و خطرات مربوط به آن

فوايد و مضرات ورزش شنا

بهترين زمان براي پياده روي چه زماني است ؟

براي داشتن شکمي صاف و سيکس پک چقدر بايد پلانک برويد

براي ورزش در منزل دوچرخه بهتر است يا تردميل

درمان زانو درد و تقويت زانو با 5 ورزش موثر

براي فرم گرفتن باسن چقدر بايد اسکوات بزنيد؟

آيا درد بعد از ورزش باعث قوي تر شدن شما مي شود؟

براي مقابله با فشار خون بالا اين ورزش ها را انجام دهيد

نکات اصلي که در رژيم غذايي عضله سازي بايد رعايت کنيد

کاهش سلوليت در 2 هفته با 11 ورزش موثر

زانو و زانو درد، درمان زانو درد با ورزش

يوگا و سيستم اسکلتي

درمان درد سياتيک پا با چند روش ساده

براي کاهش وزن چند دقيقه پياده روي کنيم؟

رعايت نکات بهداشتي به هنگام ورزش

واقعياتي درباره ورزش

بهترين روش براي از بين بردن چربي شکم

فوايد تمرينهاي يوگا بر بدن

موثر ترين حرکات ورزشي يوگا براي کاهش کمر درد

درمان گردن درد با چند حرکت ساده ورزشي

تاثير ورزش بر سيستم قلب و عروق

نسبت دور کمر به دور باسن چند باشد خوب است؟

از بين بردن سلوليت براي هميشه با 6 حرکت ورزشي

وسايل ورزشي پارک ها تا چه حد موثر هستند و چه کاربردهايي دارند؟

يک توصيه ساده و مفيد براي کاهش وزن

سوزاندن چربي شکم و تقويت کمر به روش سلبريتي هاي هاليوود

سوزاندن چربي شکم با پياده روي فقط با رعايت اين نکات ممکن است

آيا کاهش وزن با ورزش پيلاتس امکان پذير است؟

پيشگيري از گرفتن عضلات پا هنگام دويدن با اين روش ها

باورهاي غلطي که مانع از کاهش وزنتان مي شود

به جاي دراز نشست اين حرکات را انجام دهيد مفيد است

چند ورزش موثر براي مبتلايان به آرتريت