آخرین اخبار

محسن چاووشي درمورد حس و حال عجيبش از آهنگ کجايي گفت! موسيقي

محسن چاووشي درمورد حس و حال عجيبش از آهنگ کجايي گفت!

  بزرگنمايي:

انتشار آلبوم امير بي گزند محسن چاووشي

هفته آينده آخرين قطعه محسن چاووشي با نام «خداحافظي تلخ» براي سريال «شهرزاد» منتشر خواهد شد. در هفته‌هاي گذشته اخبار متعددي درباره ساخت فصل دوم سريال «شهرزاد» منتشر شده که سوال‌هايي درباره ادامه همکاري چاووشي با اين سريال به وجود آورده است. چاوشي در گفت‌وگويي مفصل درباره ترانه‌هايش براي اين سريال و برنامه‌هايش در سال آينده صحبت کرده است.

سال 94 براي محسن چاوشي سال بسيار خوبي بود. او که معمولا با انتشار آلبوم هاي خود توانسته عنوان پرفروش ترين آلبوم سال را به خود اختصاص دهد، با همکاري با سريال «شهرزاد» توانست بسيار پرفروغ ظاهر شود. محسن چاوشي که به تازگي گفتگوي مفصلي درباره فعاليت هاي هنري خود با ماهنامه «تجربه» انجام داده است، بزرگترين دليل کم کاري خود براي خواندن تيتراژهاي سريال ها و فيلم هاي سينمايي را وسواس هايي مي داند که براي آنها ارزش قائل است.

او معتقد است موسيقي بايد در ساخت يک فيلم و سريال تاثير گذار باشد و تنها حربه براي افزايش مخاطب نباشد. چاووشي مي گويد که براي خواندن تيتراژ فيلم هاي سينمايي و سريال هاي تلويزيوني حساسيت هاي بسياري بر روي سناريو دارد و اگر آنها را نپسندد حاضر به همکاري با هيچ کدام يک از آنها نخواهد شد: «قبل از هر چيز بگويم که ما در کشورمان فيلم سازان بسيار خوب و مستعدي داريم که حضورشان براي سينماي ايران غنيمت بزرگي است. آدم هاي با اخلاقي در اين حوزه وجود دارند که در کنار حرفه اي بودن، اخلاق مدار بودن را هم فراموش نکرده اند و همين باعث مي شود من براي آنها، حتي آنها که از نزديک نمي شناسم احترام ويژه اي قائل باشم. اما اين که چرا من در اين بخش آن چنان پرکار نبوده ام دليل بيشتر آن است که برخوردم با اين پيشنهادها بيشتر از هر چيزي در وهله اول دلي است. بايد حضورم در يک پروژه معنا و مفهوم درستي داشته باشد و صرفا اين طور نباشد که چون من محسن چاوشي هستم به همه پيشنهادهايي که در اين حوزه مي شود جواب مثبت بدهم. اين کار نتيجه اي که دلخواه من است را به همراه نخواهد داشت. موسيقي بايد يک بخش مهم براي يک فيلم باشد و نه حربه و نقشه اي براي جذب مخاطب بيشتر. موسيقي و صدا بايد به عنوان يکي از عناصر فيلم به اصالت يک اثر سينمايي کمک کنند. منظورم از حضور درست اين است و نه هيچ چيز ديگري. بخش ديگرش هم وسواس هايي است که دارد. بايد فيلم و سناريو را دوست داشته باشم و بتوانم با آن ارتباط برقرار کنم و خلاصه اش اين که برايم جذاب باشد. بقيه اش مسائل آن چنان مهمي نيست. مساله مالي براي من جزو آخرين گزينه هاست. ترجيح مي دهم جايي باشم که حضورم مثمر ثمر باشد. اميدوارم توانسته باشم حرفم را واضح به گوش مردم برسانم.»


محسن چاوشي که پيشنهادهاي زيادي در خصوص همکاري با فيلم ها سينمايي و سريال هاي تلويزيوني دريافت مي کند، به ندرت در تيتراژ سريال ها و فيلم هاي سينمايي حضور مي يابد. اما او براي سريال «شهرزاد» 7 قطعه منتشر کرد که با استقبال بسيار خوبي از سوي مخاطبان مواجه شد. او علت همکاري اش با «شهرزاد» را رابطه دوستانه خود با محمد امامي تهيه کننده اين سريال عنوان مي کند: « «شهرزاد» شايد يکي از کامل ترين نمونه هايي است که مي توانم به عنوان مصداقي براي جواب هايي که به سوال اولتان دادم باشد. «شهرزاد» را بسيار دوست دارم. همان اول که سناريو را خواندم حس کردم کار با شخصيت و آبرو داري است و با فيلم هاي ديگر در اين ژانر فرق دارد. ضمن اين که قبلا هم به اين نکته اشاره کردم که دوستي من و محمد امامي و رابطه بسيار خوبي که بين ما به عنوان دو دوست برقرار است، باعث شد بيشتر به اين پروژه اعتماد کنم. اين پروژه ها اگر خروار خروار پول هم پشتيبانشان باشد، اگر همدلي درست و اصولي در فضاي آن وجود نداشته باشد، هيچ تضميني مبني بر موفقيت در آنها وجود ندارد. تمام جذابيت هاي سينمايي اين اثر، يک طرف و تيم سازنده اش هم يک طرف ِ اين جذابيت هاي دوست داشتني هستند. به هر صورت اين اتفاق افتاد و اميدوارم ما حصل آن خوب شده باشد.»


در ماه هاي گذشته با توجه به استقبال بسيار زياد مخاطبان از «شهرزاد» حسن فتحي کارگردان اين سريال، از ساخت فصل دوم اين سريال خبر داد. به تازگي هم از سوي عوامل اين سريال اعلام شده که نزديک به چندين قسمت اوليه از فصل دوم «شهرزاد» نوشته شده است و در خرداد سال آينده تصويربرداري آن شروع خواهد شد. خبر ساخت فصل دوم اين سريال باعث شده اين سوال پيش بيايد که آيا محسن چاوشي در سري جديد «شهرزاد» هم با عوامل اين سريال همکاري خواهد کرد و يا خير. اما محسن چاوشي مي گويد که هنوز هيچ چيز درخصوص همکاري خود با عوامل اين سريال براي فصل دوم «شهرزاد» مشخص نيست: «سازندگان «شهرزاد» مصمم هستند که با توجه به موفقيت هايي که اين سريال در جذب مخاطب و توجه بازارهاي بين المللي به دست آورده، فصل دوم اين سريال را هم جلوي دوربين ببرند و من هم در مقام يک بيننده از اين موضوع حتما خوشحال خواهم شد و فصل دوم را هم تماشا خواهم کرد. اما در باره ادامه همکاري با اين پروژه در فصل دوم، فعلا فکر مي کنم تصميم گرفتن درباره اين موضوع کمي زود است و به فکر بيشتر و صحبت هاي بيشتري نياز دارد. بايد ديد چه پيش مي آيد. خيلي خوب است که وقتي آدم ها در يک پروژه با هم کار مي کنند، دوستي ها و روابط انساني شان در پايان کار همان طور باشد که در شروع کار بوده و خوشبختانه اين جو در سريال «شهرزاد» وجود دارد و همين امروز که با شما صحبت مي کنم از تصميمي که براي همکاري با محمد امامي و سريال «شهرزاد» گرفتم بسيار خوشحالم. براي پاسخ دقيق به سوال شما بايد بگويم که بهتر است کمي صبوري کنيم. هرچه خير باشد حتما اتفاق خواهد افتاد.»

«همخواب»، «به رسم يادگار»، «کجايي»، «شهرزاد»، «افسار» ، «ماه پيشوني» و «خداحافظي تلخ» قطعه هايي هستند که محسن چاوشي آن ها را براي سريال «شهرزاد» ساخته است. در ميان اين قطعه ها، محسن چاووشي مي گويد که با «کجايي» ارتباط بيشتري برقرار کرده است و به نوعي دنياي قشنگ تر و عجيبي را با آن تجربه کرده است: «سخت است که بخواهم کاري را انتخاب کنم. هر کدامشان موقع تولد دنياي مخصوص خودشان را داشتند و انگار در هر کدام از اين قطعات با هم بزرگ شديم و به هم وابسته. «کجايي» اما حال ويژه‌تري برايم دارد. البته اين دلبستگي ها خيلي طولاني مدت نيستند. هميشه سعي مي‌کنم مدت وابستگي با کارهاي گذشته ام خيلي طولاني نشود. اين وابستگي کمي خطرناک است و مسير را براي کارهاي بعدي سخت مي کند. ترجيح مي‌دهم به جاي شيفتگي، توقعم را از خودم مدام بالا و بالاتر ببرم. اما مثل همه مردم که با شنيدن اين کار در خلوتشان حس و حال خاص و شخصي داشتند، من هم با همه کارهايم به ويژه «کجايي» دنياي قشنگ و البته عجيبي داشتم.»


چاوشي با ساخت 7 قطعه اي که براي سريال «شهرزاد» منتشر کرده است، قابليت دارد که آنها در يک پکيج به عنوان آلبوم «شهرزاد» منتشر کند. او در ادامه از انتشار آلبوم جديد خود در اوايل سال 95 خبر مي دهد: «فکر مي کنم براي انتشار آلبوم «شهرزاد» هم نبايد خيلي عجله کرد. اگر قرار است اين اتفاق بيفتد بايد زمان و شرايط مناسب و استانداردي برايش در نظر گرفته شود. هميشه با خودم قرار و عهد و پيماني دارم که طبق آن احترام زيادي براي مخاطبانم قائلم. از ساخت موسيقي تا زمان و نحوه انتشار بايد بهترين حالت ممکن پيش بيايد. به گوش و هوش مخاطب، بايد احترام گذاشت. «امير بي گزند» قرار بود پيش از نوروز منتشر شود که بنا به دلايلي تصميم گرفتيم انتشار آن را به ماه هاي ابتدايي سال 95 موکول کنيم. جهان «امير بي گزند» جهان ويژه‌اي‌ست که باعث وسواس بيشتر من در طول يک سال اخير شد و اميدوارم نتيجه کار چيزي در خور مردم ايران باشد.»




منبع : ماهنامه تجربه



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

آهنگ «بهت قول ميدم» محسن يگانه رکود زد + حاشيه هاي آن

زندگي عاشقانه ادل پس از 7 سال به پايان رسيد! + عکس همسر و فرزند

ناگفته هايي از زندگي التون جان، يکي از موفق ترين خواننده هاي موسيقي + عکس

راجر واترز به مدونا: در تل آويو کنسرت اجرا نکن!

دختر 18 ساله اي که موسيقي آمريکا را ترکاند!! + عکس

کدام موسيقي دانان در سال 2019 بيشترين درآمد را داشتند؟ + عکس

گزارش و عکس هاي کنسرت کيهان کلهر

جنجال ها و حواشي موسيقي ايران در سال 97

خواننده هايي که در سال گذشته حال مردم را خوب کردند

از حميد هيراد تا همايون شجريان: چهره هاي خبرساز موسيقي در سال 97

پرطرفدارترين آهنگ هاي موسيقي پاپ در سال 97

ممنوع الکار شدن يک خواننده به دليل حرکات عجيب و مهيج روي صحنه!

صد خواننده برتر تاريخ موسيقي به انتخاب مجله رولينگ استون

مراسم رونمايي آلبوم «آرش کمانگير» شهرام ناظري + عکس

حاشيه ها و انتقادها از جشنواره موسيقي فجر/ وقتي داد رضا صادقي هم درآمد!!

شکست عشقي، آزار جنسي، بيماري ها و تمام رازهاي تلخ زندگي ليدي گاگا

دو برادر خواننده که در خانواده ناشنوا بزرگ شدند + عکس

توضيحات حميد عسکري درباره خواننده زن در کنسرت جنجالي اش + عکس

از شکيرا تا ادل، خوش صداترين ستاره هاي زن دنيا + عکس

جنجال آهنگ گروهي که حتي نام خودش را غلط تلفظ مي‌کند

عکس هاي ديدني و قديمي از محمدرضا شجريان که تا بحال نديده بوديد!

برندگان جشن «موسيقي ما» با حضور چهره هاي سرشناس

گفتگو با پري زنگنه؛ بانوي اپراي ايران

آلبوم هاي جديد خواننده ها، از حامد همايون تا احسان خواجه اميري

گروه چاووش؛ اولين گروه موسيقي زيرزميني ايران

سازهايي که با ياد استاد شجريان به نمايش درآمدند + عکس

بازگشت گروه دخترانه «اسپايس گرلز» بدون «ويکتوريا بکهام»

تعظيم سالار عقيلي به صبوري و متانت زلزله‌زدگان کرمانشاه

محمدرضا فروتن، هانيه توسلي و ابوالفضل پورعرب در يک اُپرا + عکس

خواننده‌اي که 8 سال اجازه کار نداشت و ممنوع‌الفعاليت بود

مهم‌ترين کنسرت‌هاي آذر 97 از محسن ابراهيم زاده تا بهنام باني و ماکان بند

خواننده پرتناقض که بعد عاشق شدن هنر را فراموش کرد!

ناگفته هايي جذاب از خواننده جوان و خوش‌آتيه + عکس

فعاليت هنري همايون شجريان از ابتدا تا امروز

همه چيز درباره الويس، مرده پر درآمد

گران‌ترين ساز جهان چه سازي است و از کجا آمده است؟

مصاحبه بي‌بي‌سي با امير تتلو و داغ شدن تتليتي ها!

آهنگ «بارون» را با صداي محمدرضا گلزار بشنويد

نقد و بررسي آلبوم «ابراهيم» محسن چاوشي

فريدون فروغي؛ خواننده‌اي که 17 سال پيش دِق کرد و مُرد!

پرفروش هاي موسيقي ايران بعد از انقلاب/از دهاتي شادمهر تا اصفهاني

خواننده‌اي که زود گل کرد و زود پژمرد + فيلم

بهترين و خاطره‌انگيز‌ترين خواننده‌هاي عرب‌ را بشناسيد + تصاوير

گفتگو با زيباروي خوش صداي افغان، مقيم کانادا

شجريان از نگاه خودش! شجريان از نگاه ديگران!

خاطره خواندني خواننده مشهور از استاد شجريان

«پيکلاويه»: گروه ايراني راک انگليسي! + تصاوير

خواننده‌هايي که سابقه انتشار قطعات عاشورايي داشته‌اند

شهريار قنبري، ترانه سرايي که شعر نفس کشيدن تنها کارش بود

نواي کمانچه کيهان کلهر روح بشري را تصاحب کرد + عکس