آخرین اخبار

پيري رابه تعويق بيندازيد و جواني پوستتان را تضمين کنيد پوست، مو و زيبايي

پيري رابه تعويق بيندازيد و جواني پوستتان را تضمين کنيد

  بزرگنمايي:

به بوتاکس «نه» بگوييد

حتما به دنبال راه‌حل‌هايي هم هستيد که جواني پوست‌تان را تضمين کنيد و پيري را به تعويق بيندازيد؛ بنابراين خبر خوشي براي‌تان داريم.

1. توقعتان را منطقي کنيد

ژنتيک هم نقش مهمي در ايجاد چين و چروک ايفا مي‌کند تا جايي که پوست برخي افراد در سنين پايين دچار چروک شده و به بوتاکس نياز پيدا مي‌کنند در حالي‌که افراد ديگر با وجود سنين بالا هنوز جوان هستند. معمولا مي‌توانيد اين قضيه را در افراد نزديک خانواده خود جست‌وجو کنيد. کافي است به پوست نزديک‌ترين افراد خانواده خود نگاهي بيندازيد و سن‌شان را نيز در نظر داشته باشيد. به اين ترتيب تا حدودي مي‌توانيد به استعداد ژنتيکي خود براي چين و چروک پوست پي ببريد.

اگر ژنتيک تنها عاملي باشد که چين‌هاي صورت‌تان را به وجود آورده تقريبا راهي براي پيشگيري از آن نداريد اما معمولا اين‌طور نيست و چند عامل دست به دست هم مي‌دهند. در اين صورت مهم‌ترين کاري که از دست‌تان برمي‌آيد اين است که تاثير عوامل ديگر را به حداقل برسانيد.

1. توقعتان را  منطقي کنيد1. توقعتان را  منطقي کنيد

2. صابون‌تان را «آپديت» کنيد!

شست‌وشوي روزانه پوست با صابون يکي ديگر از روش‌هايي است که مي‌توانيد براي حفظ جواني و کمک به پيشگيري از چروک پوست انجام دهيد. توجه کنيد حتما بايد پوست خود را بشناسيد و صابون مناسب را تهيه کنيد. اگر از صابوني که مناسب پوست‌تان نيست، استفاده کنيد برعکس عمل خواهيد کرد و به پيري پوست‌تان سرعت مي‌دهيد؛ مثلا پوست‌هاي خشک بر اثر استفاده از صابون‌هاي نامناسب، خشک‌تر و شکننده‌تر مي‌شوند.

پوست‌هاي چرب بيشتر مستعد جذب آلودگي هوا هستند؛ بنابراين اين افراد بايد حداقل دوبار در روز شست‌وشو انجام دهند. نسل جديدي از شوينده‌هاي پوست با نام «پن» به بازار آمده که اگر پوست بسيار خشک و حساسي داريد، مي‌توانيد از آن براي پاک کردن پوست‌تان استفاده کنيد. پن خاصيت قليايي ندارد و در مقايسه با صابون، آسيب کمتري وارد مي‌کند. پن‌ها هم به صورت جامد و هم مايع در بازار وجود دارند که براي پوست‌هاي خشک گزينه مناسب‌تري هستند.

2. صابون‌تان را «آپديت» کنيد!2. صابون‌تان را «آپديت» کنيد!

3. از کرم‌ها انتظار معجزه نداشته باشيد

کرم‌هاي دور چشم هم اغلب سه کاره هستند؛ يعني ضدچروک، ضدتيرگي و ضدپف. به طور کلي نبايد از کرم‌هاي دورچشم انتظار معجزه داشته باشيد؛ حتي از کرم‌هايي که مبالغ بسيار زيادي براي ‌شان مي‌پردازيد نبايد توقع کار بسيار بزرگي داشته باشيد. اين کرم‌ها باعث آبرساني به پوست اطراف چشم و تا حدودي بهتر شدن چروک‌هاي دور چشم مي‌شوند. براي مشکلات ديگر مثل تيرگي و پف و چروک‌هاي عميق‌تر بايد به پزشک مراجعه کنيد.

براي پيشگيري از چين و چروک از 20 تا 25 سالگي مي‌توانيد از کرم‌هاي دور چشم براي آبرساني به پوست اين ناحيه از صورت استفاده کنيد. هنگام استفاده از کرم دور چشم حواس‌تان باشد که آن را زياد به اطراف چشم‌تان نزديک و به داخل چشم‌تان وارد نکنيد. ضدآفتاب دورچشم هم محصولي است که در بازار وجود دارد و حتما بايد از آن استفاده کنيد. اگر تا به حال کرم ضدآفتاب صورت‌تان را به اطراف چشم‌تان زده‌ايد و حساسيتي براي‌تان ايجاد نشده، مي‌توانيد از همان محصول براي دور چشم‌تان هم استفاده کنيد.

3. از کرم‌ها انتظار معجزه نداشته باشيد3. از کرم‌ها انتظار معجزه نداشته باشيد 4. به آفتاب پشت کنيد

مراقبت از پوست بايد از همان ابتداي کودکي حتي از شش‌ماهگي آغاز شود. از مهم‌ترين عواملي که سبب چين و چروک و پيري پوست مي‌شود، اشعه خورشيد است. توصيه مي کنيم هر روز و روزي حداقل دوبار از کرم ضد آفتاب با SPF مناسب استفاده کنيد تا چروکيدگي پوست‌تان را به تاخير بيندازيد؛ حتي توصيه مي‌کنيم که براي کودکان هم از کرم ضدآفتاب استفاده کنيد.

4. به آفتاب پشت کنيد4. به آفتاب پشت کنيد

سفيدپوست‌ها توجه کنند

برخي از انواع پوست به خودي خود آسيب‌پذيرتر هستند؛ مثلا پوست‌هاي سفيد در برابر کک و مک، چروک، سرطان، اشعه خورشيد و... آسيب‌پذيرترند و به مراقبت بيشتري نياز دارند. به علاوه پوست‌هاي خشک نيز به مراقبت بيشتري احتياج دارند.



5. AHA موجود در کرم‌ها را دريابيد!

کرم‌هاي شب که اغلب خاصيت لايه‌برداري دارند، گزينه مناسبي هستند که نياز شما را به بوتاکس به حداقل مي‌رسانند. کرم‌هاي لايه‌بردار عمدتا يا حاوي ترکيبات ويتامين Aهستند يا اسيدهاي ميوه را در ترکيب خود دارند. در توصيه‌هاي زيبايي معمولا براي پيشگيري از چين و چروک پوست استفاده از ماسک‌هاي ميوه توصيه مي‌شود.

4. به آفتاب پشت کنيد4. به آفتاب پشت کنيد

6. کدام محصول را بخريد؟

براي‌ خريد انواع کرم‌هاي لايه‌بردار، مرطوب کننده و... بايد حتما به نوع پوست خود توجه داشته باشيد. فروشگاه‌ها معمولا محصولي را به شما معرفي مي‌کنند که آن را موجود دارند يا گران‌تر است. گران بودن حتما به معناي کيفيت بهتر نيست. گاهي يک کرم ساخت کشور خودمان تاثيري دارد که کرم‌هاي خارجي از آن بي‌بهره هستند. به همين دليل با توجه به برخي نکات مي‌توانيد خودتان محصول مناسب پوست‌تان را انتخاب کنيد. اگر پوست‌تان چرب است از کرم‌هايي استفاده کنيد که فقط خاصيت مرطوب‌کنندگي دارند و چرب نيستند. براي پوست‌هاي خشک بهتر است که درصد چرب بودن کرم بيشتر باشد تا خشکي پوست جبران شود.

حتي کودکان هم لازم است از مرطوب‌کننده مخصوص اين سنين استفاده کنند. به علاوه از محصولاتي استفاده کنيد که روي آن کلمه AHA نوشته شده و به درصد آن هم توجه کنيد. هرچه درصد AHA بيشتر باشد، قدرت لايه‌برداري آن بيشتر است. اگر پوستي خشک، شکننده و حساسي داريد بايد از کرم‌هاي با درصد AHA پايين‌تر استفاده کنيد. کرم‌هاي شب باعث آبرساني به پوست و بهبود چروک‌هاي ريز مي‌شوند که اين کرم‌ها هم اگر حاوي AHA باشند، مناسب هستند. علاوه بر همه اين نکات لازم است بدانيد در سنين پايين‌تر بايد از کرم‌هاي ملايم‌تر استفاده شود.

7. فست فود را ترک کنيد

تغذيه سالم مهم‌ترين موضوع براي داشتن پوستي صاف و بدون چروک است. اگر مي‌خواهيد زمان پيري پوست‌تان را به سنين بالاتر موکول کنيد بايد تا آنجا که مي‌توانيد از محصولات ارگانيک، ميوه و سبزيجات تازه، انواع سالاد و ... استفاده کنيد. وقت آن رسيده که خوردن غذاهاي فست‌فود، کنسروها، غذاهاي حاوي هورمون، نيترات و... را کنار بگذاريد و با اين کار جواني پوست خود را تضمين کنيد.

7. فست فود را ترک کنيد7. فست فود را ترک کنيد






bartarinha.com







ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ضد آفتاب با SPF چند خوب است؟

عادت هاي اشتباهي که موهايتان را خراب مي کند

7 اشتباه بزرگ در زمان شستن صورت که بايد اجتناب کنيد

پرپشت کردن موها با استفاده از طب هندي

ميکرودرم ابريژن چيست و چه زماني از ميکرودرم ابريژن استفاده کنيم؟

روش هاي طبيعي براي از بين بردن خط اخم

چطور از بروز مشکلات پوستي شايع بارداري پيشگيري کنيم

چگونه از شر غبغب خلاص شوم

پيشگيري از سفيد شدن موها با 5 ماده غذايي

پوسته پوسته شدن نقاط مختلف پوست چه چيزي به شما مي گويد

کاهش سرعت پيري با نسخه هاي گياهي

چرا پوستم مي خارد؟ علت خارش پوست

آيا شکلات خوردن باعث جوش زدن مي شود؟

درمان بواسير با بلوط

آيا مي توان بدون جراحي، پلک هاي افتاده را درمان کرد؟

خطرات تاتو يا تتو که تاکنون هيچکس به شما نگفته + عکس

خوراکي هايي که باعث پيري پوست مي شوند

چطور در خانه تکاني از پوست خود مراقبت کنيم؟

بي ضررترين پاک کننده هاي پوست که در آشپزخانه يافت مي شوند

چند برابر شدن رشد موها با ترفندهاي خانگي و ارزان قيمت

10 ورزش صورت که شما را از جراح پلاستيک بي نياز مي کند

10 ماسک خانگي براي انواع پوست و زيبا شدن تا نوروز

درمان هاي طبيعي براي ريزش مو

چه زماني علت آکنه هاي هورموني افزايش تستوسترون است

آيا ليزر موهاي زائد ضرر دارد؟ و پاسخ به مهم ترين سوالات در مورد ليزر

وقتي کبودي پوست نشانه خطرناکي است

آشنايي با انواع روش هاي ليفت ابرو

اکستنشن مژه چيست و چه عوارضي دارد؟

ملاسما و لک هاي بارداري را با ماسکي خانگي کاهش دهيد

علت اصلي شوره سر چيست

درمان آکنه با ايزوترتينوئين چقدر موثر است؟

چگونه مي توان ريزش مو ارثي را کنترل کرد

عادت هاي بد مراقبت از مو که بايد در زمستان ترک کنيد

5 غذا که باعث چرب شدن موها ميشوند و 3 غذا که موها را زيبا مي کنند

اين خوراکي ها به جوان ماندن پوست شما کمک مي کنند

جوش نزن تا جوش نزني!!(علل،پيشگيري،درمان)

درمان خشکي و ترک پوست در پاييز با سيب

کمبود کدام مکمل ها باعث ريزش مو مي شود؟

حقايقي در مورد تزريق ژل لب که تاکنون گفته نشده

دلايل عجيبي که باعث ريزش موها مي شوند

کاشت مو به چه روش هايي انجام مي شود؟+ انواع روش کاشت مو

درمان عفونت فرو رفتن ناخن در گوشت با روش هاي خانگي

دستگاه جوانسازي پوست که شما را از بوتاکس بي نياز مي کند

علت خارش پوست در هواي سرد چيست؟

کم کاري تيروئيد يا پرکاري تيروئيد چه تاثيري بر پوست مي گذارند؟

نوشيدني هايي که باعث مي شوند صورتتان جوش بزند

نسخه اي جادويي براي خداحافظي با سفيدي مو در طب سنتي

علت دو رنگ شدن پوست و لک شدن پوست چيست

ديابت باعث ريزش مو مي شود؟ ديابت باعث چه بيماري هايي مي شود؟

نکات مهمي که لازم است بعد از حمام رعايت کنيد