آخرین اخبار

کيف آرايشي هم خانه‌تکاني مي‌خواهد پوست، مو و زيبايي

کيف آرايشي هم خانه‌تکاني مي‌خواهد

  بزرگنمايي:

وسايل آرايشي قاتل صورت

اگر چهره‌اي با نشاط و زيباداشتن آرزوي شماست بايد بگوييم اين يك شعار نيست، هدفي است كه مي‌توانيد به سادگي به آن دست يابيد. اما اين كار با استفاده افراطي از لوازم آرايشي متعدد و گران قيمت ميسر نخواهد شد. خيلي ساده مي‌توانيد با انجام توصيه‌‌هايي كه توسط بهترين متخصصان پوست و زيبايي ارائه شده چهره‌اي مناسب و جذاب داشته باشيد. براي داشتن چهره اي مناسب و جذاب مدام به جان پوست تان نيفتيد و هرچه دم دست تان بود، به صورت‌تان نزنيد.

حتما با پزشک‌تان مشورت کنيد و از بهترين و مناسب‌ترين محصولات که متناسب با پوست‌تان است بهره بگيريد. فقط افرادي که هوشمندانه از ابزار زيبايي، بجا و مناسب استفاده مي‌کنند، مي‌توانند زيبايي خود را دوچندان کنند. اين مطلب توصيه هايي است که توسط بهترين متخصصان پوست آمريکا ارائه شده تا به شما کمک کند چهره اي مناسب و زيبا داشته باشيد.

1. تاريخ مصرف‌ها را جدي بگيريد

دور ريختن وسايل آرايشي و بهداشتي كهنه، فاسد يا خراب از ميز آرايش يا كيف دستي مي‌تواند شروع خوبي باشد. اهميت اين كار اصلا كمتر از خريد وسايل جديد نيست. دكتر شيلا گارنر، فوق‌تخصص زيبايي پوست در كلينيك شوانا در كاليفرنيا مي‌گويد: «انگار رابطه‌اي از نوع علاقه شديد ميان خانم‌ها و وسايل و لوازم آرايش‌شان برقرار است كه اين باعث مي‌شود آن‌ها تمايلي براي دورانداختن هيچ وسيله‌اي نداشته باشند. اما اگر خوب فكر كنيد مي‌بينيد كه ما اين وسايل را روي صورت، لب‌ها و چشمان خودمان مي‌گذاريم، يعني حساس‌ترين قسمت‌هاي بدن، براي همين بايد مراقب باشيم از وسايل و مواد كهنه يا فاسد شده استفاده نكنيم.»

لينداولز، دبير بخش زيبايي مجله ALLURE پيشنهاد مي‌دهد در قدم اول از تميز کردن ميز آرايش خود از سرمه، مداد چشم، مواد مخصوص فونداسيون، عطرها و لوسيون‌هاي خراب شده شروع كنيم. او مي‌گويد: مطمئن باشيد وقتي محصولي امروز خوب به‌نظر نمي‌رسد، فردا يا هفته بعد يا ماه بعد هم خوب نخواهد بود. ريمل‌ها و سايه‌هاي چشم كه حالت سفيد پيدا كرده، مواد فونداسيون صورت كه حالت تكه‌تكه پيدا كرده و عطرها و لوسيون‌هايي كه ديگر حالت‌ شفاف ندارند و كدر شده‌اند وسايلي هستند كه نبايد از دور انداختن آن‌ها غفلت كنيد. مطمئن باشيد اين مواد در آينده‌ هم به درد شما نخواهد خورد.

1. تاريخ مصرف‌ها را جدي بگيريد1. تاريخ مصرف‌ها را جدي بگيريد

2. تنها 6 ماه استفاده کنيد

البته تمام لوازم آرايشي را نبايد براساس ظاهر آن‌ها مورد قضاوت قرار دارد. روي بسياري از مواد وسايل بهداشتي و آرايشي زمان توليد و انقضاي مصرف آن‌ها نوشته شده است اما برخي از وسايل آرايشي روي بسته‌هاي خود فاقد زمان انقضا هستند. دكتر مادرو كيبرو، متخصص پوست در مركز مشاوره زيبايي نورمن كاسماتيك مرل، مي‌گويد كه مي‌توان قوانين مشابهي را در مورد مواد با كاربرد يكسان مورد اشاره قرار داد. او مي‌گويد كه بهترين كار اين است كه رژ لب و ماتيك‌هاي مايع و مواد فونداسيون مايع را حداكثر براي 6 ماه و ريمل‌ها را حداكثر براي 3 ماه پس از شروع مصرف مورد استفاده قرار داد. اين متخصص مي‌گويد كه به‌خصوص در مورد ريمـل‌ها بايد بسيار دقت كرد. اگر حتي چند هفته بعد از خريد ريمل احساس كرديد سفت شده يا حالت خود را از دست داده يا بوي بدي مي‌دهد حتما آن را دور بيندازيد و يك ريمل جديد بخريد، مطمئن باشيد اين كار به نفع شماست چرا كه باعث مي‌شود سلامت چشمان خودتان را حفظ كنيد. فكر نكنيد كه اين مسئله سختگيري بيخود است. دكتر كيبرو ادامه مي‌دهد: «خيلي ساده شما ممكن است با استفاده از يك ريمل قديمي يا كهنه و خراب دچار عفونت چشم شويد. حتي استفاده مشترك از يك ريمل توسط دو نفر هم مي‌توانند باعث بروز بيماري در ابروها، مژه‌ها و چشمان شما شود. هيچ‌كدام از وسايل آرايشي خود را در اختيار ديگران قرار ندهيد تا دچار مشكلات بعدي نشويد. در ضمن يادتان باشد كه خريد يك ريمل جديد به جاي ريمل قديمي هزينه چندان زيادي ندارد اما يك عفونت چشم ممكن است مخارج بسيار زيادي براي شما به همراه داشته باشد.»

2. تنها 6 ماه استفاده کنيد2. تنها 6 ماه استفاده کنيد

3. حمام جاي آرايش نيست

بسياري از خانم‌ها وسايل آرايشي و زيبايي خود را در حمام خانه نگهداري مي‌كنند كه البته شايد بدترين جا براي نگهداري اين وسايل باشد چرا كه گرما و رطوبت اين محيط مي‌تواند باعث تسريع فاسدشدن و از بين رفتن اين مواد شود. دكتر ولز مي‌گويد: «اگر محصولي را فقط يك بار مورد استفاده قرار دهيد و سپس ماه‌ها از آن استفاده نكنيد و بعد سراغ آن برويد ممكن است ببينيد خراب شده است. در واقع نخستين استفاده از محصول كه با بازكردن درب يا جداكردن پوسته لاستيك يا روكش شروع مي‌شود، محصول را در تماس با اكسيژن قرار مي‌دهد. و اين اكسيژن است كه باعث شروع روند فساد مي‌شود. رطوبت و گرماي هوا مي‌تواند اين روند را تسريع ببخشد و باعث شود برخلاف تصور شما محصولاتي كه فقط يك‌بار از آن استفاده كرده‌ايد، خيلي زود فاسد و خراب شود. در اين مواقع بايد وسوسه استفاده از اين محصولات را فراموش كنيد و خيلي سريع آن‌ها را دور بيندازيد.

در ضمن يادتان باشد هميشه پس از استفاده از لوازم آرايشي درب آن‌ها را ببنديد يا آن‌ها را درون قوطي‌ها و بسته‌هاي خود قرار دهيد. دكتر مونيكا ولز در اين مورد توضيح مي‌دهد: «اگر آرايش خود را در مقابل آينه حمام انجام مي‌دهيد حتما تك‌تك وسايلي را كه استفاده كرده‌ايد. در جاي خود قرار دهيد و بستن درب آن‌ها را هم فراموش نكنيد.

باز گذاشتن بسته‌هاي كرم‌پودر، رهاكردن ژل‌ها، سايه‌ها و رژ لب‌ها بدون درب در محيط حمام مي‌تواند باعث شود آن‌ها به انواع ميكروب‌ها آلوده شوند. فضاي مربوط حمام جايي است كه انواع ميكروب‌ها مي‌تواند در آن رشد كند و در اين حالت ممكن است آن‌ها به لوازم آرايش شما راه پيدا كند و باعث آلودگي آن‌ها شود. هر چقدر هم كه عجله داشته باشيد چند ثانيه را براي بستن درب وسايل استفاده شده و قراردادن سرپوش يا روكش آن‌ها وقت بگذاريد.

يادتان باشد مراقبت از محصولات آرايشي و بهداشتي شامل ابزار استفاده از آن‌ها هم هست. قلم موها و برس‌هايي كه براي آرايش به كار مي‌‌روند بايد هر هفته كاملا شسته و پاك شوند. در مورد پنبه‌ها و اسفنج‌هاي مورد استفاده هم بهتر است از هر كدام آن‌ها را فقط براي يك هفته استفاده كنيد. دكتر گارنر مي‌گويد: «تمام وسايل و ابزار مورد استفاده براي آرايش موادي ارزان هستند كه من شخصا ترجيح مي‌دهم جديد آن‌ها را خريداري كنم تا آن‌ها را بشويم و مورد استفاده قرار دهم.»

دكتر گارنر مي‌گويد كه در واقع بهداشت است كه زيبايي را مي‌سازد. او معتقد است مهم‌ترين جنبه زيبايي يك زن در سلامت پوست اوست. مراقبت از پوست مهم‌ترين كاري است كه يك خانم بايد براي زيبايي خود انجام دهد. استفاده از پاك‌كننده‌ها و مرطوب‌كننده‌ها حتي مهم‌تر از انواع لوازم آرايشي هستند. اشعه هاي UVA و UVB مي توانند به پوست شما آسيب برسانند و گرد پيري را بر صورت شما بنشانند. حتي اگر فصل زمستان باشد و در معرض مستقيم نور آفتاب قرار نگيريد، هم بايد همچنان با جديت کرم ضد آفتاب را به پوست خود بزنيد. نور آفتاب مي توانند، از ماسه، برف و آب بازتاب کند و لازم است که حتي در روزهاي برفي هم هر دو ساعت کرم ضد آفتاب خود را تمديد کنيد. استفاده ازکرم ضد آفتاب علاوه بر حفظ سلامت پوست، شما را از ابتلا به سرطان پوست محافظت مي کند.

3. حمام جاي آرايش نيست3. حمام جاي آرايش نيست

4. زيبا بمانيد

يادتان باشد اگر پوست و صورت‌ شما حالت مناسبي داشته باشد احساس بهتري نسبت به‌خودتان خواهيد داشت و در آن صورت وضع زندگي شخصي و اجتماعي شما بهتر خواهد شد. پس به تك‌‌تك مسائل اهميت بدهيد.

 4. زيبا بمانيد 4. زيبا بمانيد

5. رژلب هاي مايع نور بيشتري را جذب مي کنند

بله، رژ لب هاي مايع براق و اکليلي نور آفتاب را بيشتر جذب مي کنند. اگر طرفدار پر و پا قرص اين رژلب ها هستيد، قبل از استفاده از آنها، از رژلب مات استفاده کنيد. هنگام خريد برق لب هم دقت کنيد تا SPF آن 30 باشد.

5. رژلب هاي مايع نور بيشتري را جذب مي کنند5. رژلب هاي مايع نور بيشتري را جذب مي کنند

6. رژ لب، باعث خشکي پوست مي شود

اگرچه رژ لب باعث زيبايي شما مي شود اما بعد از گذشت چند ساعت با خشکي لب روبه رو مي شويد. هنگام خريد محصولات تنها سراغ رژلب هاي حاوي نرم کننده برويد و قبل از استفاده از رژ لب، لب ها را با پماد ويتامين A آغشته کنيد.

6. رژ لب، باعث خشکي پوست مي شود6. رژ لب، باعث خشکي پوست مي شود

7.به موقع پوست‌تان را پاک کنيد

حتما قبل از خواب ريمل ها را از چشم ها پاک کنيد. وقتي چشم ها بسته است، ريمل مي تواند وارد غشاي چشم ها شده و باعث خارش و التهاب يا حتي عفونت در چشم ها شود. مي توانيد براي پاک کردن ريمل از روي مژه ها از شامپوي بچه استفاده کنيد.

 7.به موقع پوست‌تان را پاک کنيد 7.به موقع پوست‌تان را پاک کنيد

8. کرم مناسب با پوست انتخاب کنيد

اگر پوستي چرب داريد، حتما از کرم پودرهاي فاقد چربي استفاده کنيد تا صورت تان جوش نزند. فراموش نکنيد، لوازم آرايشي وسايل شخصي هستند و براي حفظ بهداشت نبايد لوازم آرايشي را با کسي شريک شويد.

8. کرم مناسب با پوست انتخاب کنيد8. کرم مناسب با پوست انتخاب کنيد

9. شيرپاک کن بخريد

براي حفظ سلامت پوست، بايد قبل از خواب مواد آرايشي را از صورت پاک کنيد، تنها شست و شوي ساده نمي تواند تمام آلودگي ها را پاک کند. براي پاک شدن بهتر پوست ابتدا با شيرپاکن، مواد آرايشي را پاک کنيد و بعد با صابوني ملايم صورت تان را بشوييد.

9. شيرپاک کن بخريد9. شيرپاک کن بخريد





منبع: bartarinha.ir





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ضد آفتاب با SPF چند خوب است؟

عادت هاي اشتباهي که موهايتان را خراب مي کند

7 اشتباه بزرگ در زمان شستن صورت که بايد اجتناب کنيد

پرپشت کردن موها با استفاده از طب هندي

ميکرودرم ابريژن چيست و چه زماني از ميکرودرم ابريژن استفاده کنيم؟

روش هاي طبيعي براي از بين بردن خط اخم

چطور از بروز مشکلات پوستي شايع بارداري پيشگيري کنيم

چگونه از شر غبغب خلاص شوم

پيشگيري از سفيد شدن موها با 5 ماده غذايي

پوسته پوسته شدن نقاط مختلف پوست چه چيزي به شما مي گويد

کاهش سرعت پيري با نسخه هاي گياهي

چرا پوستم مي خارد؟ علت خارش پوست

آيا شکلات خوردن باعث جوش زدن مي شود؟

درمان بواسير با بلوط

آيا مي توان بدون جراحي، پلک هاي افتاده را درمان کرد؟

خطرات تاتو يا تتو که تاکنون هيچکس به شما نگفته + عکس

خوراکي هايي که باعث پيري پوست مي شوند

چطور در خانه تکاني از پوست خود مراقبت کنيم؟

بي ضررترين پاک کننده هاي پوست که در آشپزخانه يافت مي شوند

چند برابر شدن رشد موها با ترفندهاي خانگي و ارزان قيمت

10 ورزش صورت که شما را از جراح پلاستيک بي نياز مي کند

10 ماسک خانگي براي انواع پوست و زيبا شدن تا نوروز

درمان هاي طبيعي براي ريزش مو

چه زماني علت آکنه هاي هورموني افزايش تستوسترون است

آيا ليزر موهاي زائد ضرر دارد؟ و پاسخ به مهم ترين سوالات در مورد ليزر

وقتي کبودي پوست نشانه خطرناکي است

آشنايي با انواع روش هاي ليفت ابرو

اکستنشن مژه چيست و چه عوارضي دارد؟

ملاسما و لک هاي بارداري را با ماسکي خانگي کاهش دهيد

علت اصلي شوره سر چيست

درمان آکنه با ايزوترتينوئين چقدر موثر است؟

چگونه مي توان ريزش مو ارثي را کنترل کرد

عادت هاي بد مراقبت از مو که بايد در زمستان ترک کنيد

5 غذا که باعث چرب شدن موها ميشوند و 3 غذا که موها را زيبا مي کنند

اين خوراکي ها به جوان ماندن پوست شما کمک مي کنند

جوش نزن تا جوش نزني!!(علل،پيشگيري،درمان)

درمان خشکي و ترک پوست در پاييز با سيب

کمبود کدام مکمل ها باعث ريزش مو مي شود؟

حقايقي در مورد تزريق ژل لب که تاکنون گفته نشده

دلايل عجيبي که باعث ريزش موها مي شوند

کاشت مو به چه روش هايي انجام مي شود؟+ انواع روش کاشت مو

درمان عفونت فرو رفتن ناخن در گوشت با روش هاي خانگي

دستگاه جوانسازي پوست که شما را از بوتاکس بي نياز مي کند

علت خارش پوست در هواي سرد چيست؟

کم کاري تيروئيد يا پرکاري تيروئيد چه تاثيري بر پوست مي گذارند؟

نوشيدني هايي که باعث مي شوند صورتتان جوش بزند

نسخه اي جادويي براي خداحافظي با سفيدي مو در طب سنتي

علت دو رنگ شدن پوست و لک شدن پوست چيست

ديابت باعث ريزش مو مي شود؟ ديابت باعث چه بيماري هايي مي شود؟

نکات مهمي که لازم است بعد از حمام رعايت کنيد