آخرین اخبار

عادت هاي مضري که بايد از زندگي تان حذف کنيد!! کار و زندگي

عادت هاي مضري که بايد از زندگي تان حذف کنيد!!

  بزرگنمايي:

براي موفق شدن اين عادت هاي مضر را از زندگي تان حذف کنيد

شايد اين جمله را شنيده‌ باشيد که « 80 درصد از موفقيت‌هاي شما ناشي از تنها 20 درصد از تمامي تلاش‌هايتان است.» جمله‌ي مذکور به وضوح اين موضوع را بيان مي‌کند که 80 درصد از فعاليت‌هايي که ما براي رسيدن به موفقيت انجام مي‌دهيم ارزش پاييني دارند و به نوعي بيهوده هدر مي‌روند.

در اين مقاله قصد داريم 7 مورد از اين فعاليت‌ها که همان عادت‌هاي وقت‌کش هستند را به شما معرفي کنيم تا شما هر چه زودتر از شر آن‌ها خلاص شويد. اگر مي‌خواهيد موفقيت بيشتري به دست آوريد، دو راه پيش رو داريد که يکي از آن‌ها بدست آوردن زمان بيشتر در طول روز است و ديگري حذف فعاليت‌هاي وقت‌گيري است که در طول روز انجام مي‌دهيد. مشکل اما اينجاست که بيشتر اين فعاليت‌هاي غيرمفيد خيلي زود تبديل به عادتي در زندگي ما مي‌شوند و ما بدون اينکه حتي متوجه باشيم در حال انجام آن‌ها هستيم و بدون هيچ فکري شايد هر روز مرتب آن‌ها را انجام مي‌دهيم.

زماني که شما آن کار‌هاي غير مفيد را از زندگي خود ريشه کن کنيد و جاي آن را با همان 20 درصد از فعاليت‌هايي که مي‌توانند شما را بيش از اين به موفقيت برسانند بپردازيد قطعا چيزي شبيه به معجزه را تجربه خواهيد کرد و شايد ديگر پيش خود نگوييد که 24 ساعت براي يک روز وقت بسيار کمي است. ممکن است هنوز هم متوجه اين عادت‌ها نشده باشيد يا به غير مفيد بودن آن‌ها ايمان نياورده باشيد، پس در ادامه همچنان با ما همراه باشيد تا 7 مورد از مهم‌ترين آن‌ها را با هم بررسي کنيم.

چک کردن دائم ايميل‌ها

در سال 2013 حدود 32 درصد از کارمنداني که در ايالات متحده آمريکا مشغول به انجام کار خود بوده‌اند اعلام کرده‌اند که به ايميل‌ها فقط پس از گذشت 15 دقيقه از زمان دريافت آن‌ها، پاسخ داده‌اند. به اين مقدار 23 درصد از کارمندان ديگر اين کشور را اضافه کنيد که صرفا پس از 30 دقيقا ايميل‌هاي دريافتي را پاسخ گفته‌اند. سوال، واقعا هر چه سريع‌تر پاسخ دهيم، بهتر است؟ چک کردن دائم ايميل‌ها مي‌تواند مدت زمان زيادي ارزش زيادي نيز دارد را از ما بگيرد اما اين روند را مي‌توان کنترل کرد.

اگر بخواهيد عادت جديد و بهتري براي چک کردن ايميل‌ها براي خود بسازيد، مي‌توانيد اطلاعيه دهنده‌هاي دستگاه‌هاي مختلف مثل لپ‌تاپ، گوشي يا تبلت خود را به شکلي تنظيم کنيد که در زمان کار روي پروژه‌هاي مهم به صورت دائم وقت شما را با ارسال نوتيفيکيشن از ايميل جديد نگيرند. همچنين مي‌توانيد کلاينت‌هاي ايميل خود را به شکلي تنظيم کنيد که در طول روز تنها 2 يا حداکثر 3 بار در روز چک کنند. به اين شکل و با عادت جديد حسابي براي خود وقت خريده‌ايد.

عالي خواستن همه چيز

انجام دادن کار‌ها به سبکي که کوچکترين نقصي در آنها وجود نداشته باشد به جرات خواسته همه است. اما عادت به اينکه همه چيز را فقط عالي بخواهيم بعد از مدتي علاوه بر اينکه آزار دهنده مي‌شود مي‌تواند زماني زيادي از شما بگيريد، چرا که مجبورتان مي‌کند براي اينکه يک وظيفه را به حد عالي برسانيد صبر، زحمت و وقت بسيار بيشتري صرف کنيد.

در نظر گرفتن مقدار زيادي از زمان براي پرفکت کردن يک وظيفه تنها به عقب انداختن قدم‌هاي بعدي است که بايد مرتب و با نظم خاص خود برداشته شوند. از همين الان اين عادت را از بين ببريد و به جاي آن تلاش کنيد وظيفه خود را درجه خوب و کافي برسانيد و بعد به سمت جلو حرکت کنيد و هيچگاه در يک مرحله توقف کامل نکنيد.

چند وظيفگي

خيلي‌ها فکر مي‌کنند زماني که در حال انجام چند وظيفه با هم هستند بهره‌وري بسيار بالاتري دارند در حالي که چندوظيفگي فقط مي‌تواند اين حس را براي شما شبيه سازي کند و در حقيقت بهره‌وري شما را پايين‌تر بياورد. مغز شما در يک زمان مشخص تنها مي‌تواند روي يک وظيفه تمرکز کند و حداکثر بهره‌وري خود را نشان دهد. بنابراين تغيير دائم تمرکز مغز بين دو يا چند وظيفه باعث مي‌شود روي هيچ کدام از وظايف تمرکزي که لازم است وجود نداشته باشد.

اگر فکر مي‌کنيد جزو آن دسته افرادي هستيد که فکر مي‌کنيد چندوظيفگي يا همان مولتي‌تسکينگ را مي‌دانيد، بهتر است دست از اين کار برداريد و متوجه شويد که در حال صدمه زدن به عملکرد خود هستيد و وقت خود را هدر مي‌دهيد. به جاي چنين کاري بر روي يک وظيفه تمرکز لازم را بگذاريد، در يک مدت زمان مشخص آن را انجام دهيد و سپس با خيال آسوده به سمت وظيفه بعدي برويد.

حواس ‌پرتي‌هاي دائمي

آيا در محيطي کار مي‌کنيد که عوامل زيادي مي‌توانند باعث حواس پرتي شوند؟ يکي از مطالعاتي که به تازگي منتشر شده، نشان مي‌دهد که حواس کارمندان هر 11 دقيقه کاملا پرت مي‌شود. با اين حواسي که نمي‌تواند تمرکز بالاي خود را حتي پس از 11 دقيقه هم نگه‌ دارد، تعجبي ندارد که هيچ کاري با آن شکل مطلوب انجام نشود. درباره عادت‌هايي فکر کنيد که هر روز با انجام آن‌ها همکاران خود را دعوت مي‌کنيد تا حواس شما را پرت کنند، از ارسال يک پيام کوتاه سريع براي چک کردن ايميل‌ها، در حالي که سعي داريد به صورت کامل روي موضوع ديگري خود تمرکز کنيد.

کم‌کردن عادت‌ها و رفتار‌هايي که باعث حواس‌ پرتي مي‌شوند کمک مي‌کند تا روي موضوعاتي که قصد تمرکز و انجام آن‌ها را داريد، همچنان متمرکز بمانيد. سعي کنيد روي تقويم کاري خود مشخص کنيد که زمان‌هاي کاري بايد حتما «مشغول» باشيد. اگر در مخصوصي براي محل کار خود داريد آن را ببنديد، گوشي خود را روي حالت سکوت قرار دهيد و به ديگران هم خيلي واضح بگوييد که در زمان مناسب ديگري با آن‌ها صحبت خواهيد کرد.

نامنظم بودن

کار کردن در محيطي که نظمي در آن وجود ندارد و همه چيز در جايي افتاده که در مواقع لزوم دسترسي سريعي به آن وجود ندارد مي‌تواند وقت زيادي از شما را هدر دهد. نمونه اين نامنظمي‌ها را مي‌توان نامنظم بودن برگه‌هاي مورد نياز و مهم، پرسيدن دائم اطلاعات کليدي و مهم و همچنين فراموش کردن انجام وظايف تا لحظات آخر همگي مثال‌هايي هستند که با کمي نظم مي‌توان از اتفاق افتادن آن‌ها حسابي پيش‌گيري کرد.

انجام همه کار‌ها با هم

بسياري از افراد حتي با دانستن اينکه در آن کار بهترين نيستند و مي‌توانند آن وظيفه را به شخصي بسپارند که در آن زمينه تخصص دارد، اصرار مي‌کنند که همه کار‌ها را بايد خودشان به سرانجام برسانند. اين عادت مي‌تواند وقت زيادي که به راحتي مي‌تواند صرف کار‌هاي مهم شود را از شما بگيرد، به جاي آن کاري که مي‌دانيد در آن بهترين نيستيد را به شخصي ديگري در تيم خود يا دستيار بسپاريد و خودتان روي مسوليت‌هاي مهم‌تري که نياز به توجه بيشتري دارند تمرکز کنيد. حتي سعي کنيد تسک‌هايي ريزي که شخص ديگري مي‌تواند انجام دهد را به ديگران بسپاريد و روي کار‌هاي مهم تمرکز کنيد يا اينکه آن‌ کار‌هاي ريز را در وقت آزاد خود انجام دهيد.

«نه» نگفتن

موارد زيادي در زمان کار پيش مي‌آيند که قصد دارند لحظات، دقايق يا حتي ساعاتي از زمان مهم شما را صرف خود کنند تا به کار‌هايي مشغول شويد که از بهره‌وري شما مي‌کاهد و زمان تمام شدن پروژه شما را با تاخير مواجه مي‌کند. يکي از عادات بدي که مي‌تواند زمان زيادي از شما بگيرد هميشه بله گفتن يا هيچوقت نه نگفتن است، سعي کنيد خيلي راحت و با دلايل قانع کننده به خود يا شخص ديگري که از شما انجام کاري نامرتبط به پروژه‌اي که در حال کار روي آن‌ هستيد «نه» بگوييد.



منبع : zoomit.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

راههاي صرفه جويي در مصرف آب

روش هايي جالب براي صرفه جويي در مصرف برق

چگونه با جيب خالي سفر کنيم؟

خريدي راحت با فرزندان براي نوروز با نکات زير

ثروتمندها چگونه پس انداز مي کنند؟

چگونه در بحران هاي مالي سرپا بمانيم؟

چگونه به روش هاي ايراني پولدار شويم؟

چگونه در تابستان صرفه جويي کنيم؟

افراد موفق اين اشتباهات را در مورد پولشان انجام نمي دهند

چگونه در زندگي هاي امروزي صرفه جويي کنيم؟

هوشمندانه خرج کردن را ياد بگيريد

مشکلات مالي با همسرمان را چگونه حل کنيم؟

رمزهاي تجارت و کسب و کار در اينستاگرام

براي ثروتمند شدن آب بنوشيد!

با گراني هاي امروزي چگونه به موفقيت مالي برسيم؟

ثروتمند شدن به روش فاطمه دانشور

از خريد اين وسايل ارزان قيمت خودداري کنيد

به عنوان خانم خانه چگونه هزينه هاي زندگي را مديريت کنم؟

در زندگي هاي پرخرج امروزي چگونه پس انداز کنيم؟

چگونه يک کدبانوي مقتصد باشم؟

سرپا ماندن در بحران هاي مالي چگونه ممکن مي شود؟

پولدار شدن اين بار به روش بيل گيتس

با خواندن تاريخ انقضاي محصولات صرفه جويي کنيد

چگونه آخر ماه کفگيرمان به ته ديگ نخورد؟!!

بهترين روش پس انداز کردن، پس انداز با قلک هاي شيشه اي است!!

در بازار کسادي خانه، چگونه خانه مان را به قيمت بفروشيم؟

دانشجويان مراقب اين اشتباهات مالي باشيد!!!

از همين حالا آينده نگري را به کودک تان بياموزيد!!

اشتباهات مالي که نمي گذارد پس انداز کنيد!!

اعتياد به خريد را با اين ترفندها از سرتان بياندازيد!!

درست خرج کردن را ياد بگيريد!!!

قبل از سي سالگي اين 6 نکته را بايد بدانيد!!

براي پولدار شدن فقط کافي است اينگونه فکر کنيد!!!

نکته هاي امنيتي مهمي که در خريدهاي اينترنتي بايد بدانيد!!

7 راه ارزان براي خانه دار شدن

چگونه يک مونوپاد خوب و کاربردي بخريم؟

اگر موبايل تان خيس شد با اين روش دوباره آن را روشن کنيد

وضع مالي تان را با چند توصيه ساده بهتر کنيد

فوت و فن پس انداز کردن با حقوق کارمندي!!

11 راه صرفه جويي در هزينه هاي زندگي

6 نکته مهم براي خريداران طلا

با عادت هاي مالي جالب زنان موفق آشنا شويد

براي نوروز امسال چگونه خريد کنيم؟

پس انداز کردن پول در نوروز

11 نکته مالي مهم براي دهه 30 سالگي

چند نکته مهم در نوشتن سفته که بايد بدانيد

سه روش خريد خانه براي زوج هاي جوان!

چقدر به کودکم پول توجيبي بدهم؟

خريد تلويزيون با 3 قانون طلايي!!

حقوق ماهيانه ام را چگونه مديريت کنم؟