آخرین اخبار

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!! شادکامي و موفقيت

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - افراد موفقي که اخراج شدند

اخراج براي بيشتر ما يک اتفاق مايوس‌کننده است. کمتر کسي پيدا مي‌شود که از اخراج شدنش خوشحال باشد يا آرزو کند کاش زودتر اخراج مي‌شد. از نظر آن‌هايي که اين اتفاق را تهديدي عليه موفقيت‌شان مي‌دانند، اخراج هيچ معناي مثبتي نمي‌تواند داشته ‌باشد. حسِ کنار گذاشته ‌شدن، ناتواني و سرخوردگي ناشي از مي‌تواند هرکسي را براي تلاش دوباره بي‌انگيزه کند اما گاهي اخراج، تلنگري است که مي‌تواند زمينه‌ساز پيشرفت باشد. اگرچه اخراج هميشه به معني نقصِ شما در کار نيست اما بررسي دلايلي که باعث اخراج‌تان شده است و رفع نقطه ضعف‌ها مي‌تواند به موفق‌تر عمل کردن‌تان کمک کند. حتي ممکن است با اخراج متوجه شويد که بايد زمينه کاري‌تان را تغيير دهيد و جايگاه واقعي‌تان را بيابيد.

بيشتر بدانيد : 5 عامل موثر در موفقيت افراد موفق

استيو جابز / از کجا اخراج شد؟ شرکت اپل / بعدش چي شد؟ بازگشت به اپل و کسب سرمايه بيشتر

«استيو جابز» چهره‌اي پيشرو در صنعت رايانه و نامِ او يادآور «اپل» است. جابز در سال 1976 ميلادي در سن 21 سالگي به همراه يکي از دوستانش «استيو وازنيک» شرکت اپل را تاسيس کرد. او مدير ارشد شرکت بود اما هشت سال بعد به دليل يک اختلاف مديريتي از شرکت خودش کنار گذاشته شد. جابز در سال 2005 ميلادي در جشن دانش آموختگي دانشگاه استفورد براي اولين‌بار از تاثير ويرانگر اخراج بر زندگي‌اش گفت. او در شرايطي از شرکت اخراج شد که در آستانه 30 سالگي بود و حتي از دانشگاه دانش آموخته نشده بود. اين اتفاق تعادل زندگي جابز را به‌کلي به هم ريخت. چيزي که به جابز کمک کرد تا بتواند از نو شروع کند؛ اين بود که پس از اخراجش به چيزي‌هايي فکر کرد که واقعا مي‌خواست. با بررسي خواسته‌ها و توانايي‌هايش موفق شد در سال 1985 ميلادي شرکت «نِکست» را تاسيس کند. اپل در سال 1996 ميلادي شرکت نکست را از جابز خريداري کرد و به اين ترتيب او دوباره به اپل برگشت. در همين مدت با يک گروه گرافيکي، «استوديو پيکسار» را راه‌اندازي کرد. وقتي والت ديزني در سال 2006 ميلادي پيکسار را خريداري کرد، استيو جابز به سهام‌دار اصلي والت ديزني تبديل شد. به اين ترتيب جابز تهديد اخراج شدن را به فرصتي براي موفقيت بيشتر تبديل کرد.

سالي راکِک / از کجا اخراج شد؟ بزرگ‌ترين بانک آمريکا / بعدش چي شد؟ يکي از موفق‌ترين زنان تاجر دنيا

«سالي راکِک» يکي از قدرتمندترين زنان دنياست. او در سال 2009 ميلادي به‌ عنوان مدير بخش سرمايه‌گذاري جهاني بانک مرکزي آمريکا استخدام شد اما مدت زيادي در اين پست باقي نماند. «راکک» در سال 2011 ميلادي از «بنک‌آو‌آمريکا» که بزرگ ترين بانک ايالت متحده آمريکاست، اخراج شد. اخراج او به دليل تغييرات اين بانک و ادغام آن با شرکت «مريل لينچ» که يک شرکت خدمات مالي در آمريکاست، اتفاق افتاد. در سال 2013 ميلادي او در يک کنفرانس رسمي از افرادي که اخراجش کردند، تشکر کرد. اين اخراج براي «راکک» زمينه ‌ساز پديد آمدن ايده‌هايي تازه براي شروع يک کسب‌ و کار جديد شد که او را به يکي از قدرتمندترين زنان جهان تبديل کرد. راکک در سال 2016 ميلادي شرکت «اِلِوِيت» را راه‌اندازي کرد. اين شرکت يک شبکه جهاني مشاوره مالي ديجيتال به زنان است. هدف او از راه اندازي اين پلتفرم، حذف نابرابري‌هاي جنسيتي در سرمايه‌گذاري بود. انجمن جهاني اقتصاد، او را به عنوان يکي از رهبران جوانِ موفق جهان معرفي کرده ‌است.

رابرت رد فورد / از کجا اخراج شد؟ شرکت نفت آمريکا / بعدش چي شد؟ برنده اسکار بهترين کارگرداني

«رابرت رد فورد» کارگردان خوش‌نام سينما، در نوجواني کارگر ساده يک شرکت انحصاري نفت در آمريکا بود.
يک‌ روز که «رابرت رد فورد» در محل کار خوابش برده‌بود، يکي از سرکارگران او را ديد اما به جاي آن‌که اخراجش کند به يک واحد ديگر منتقلش کرد. به اين ترتيب فورد توانست به‌طور موقت کارش را حفظ کند اما او براي اين کار ساخته نشده‌ بود. پس از مدتي به دليل يک خرابکاري تازه از کار اخراج شد. اخراج، او را تشويق کرد تا به دنبال روياي هميشگي‌اش برود. او در سال 1954 ميلادي براي تحصيل در رشته هنر وارد دانشگاه کلوريدا شد. پس از آن براي بازيگر شدن به نيويورک رفت. فورد در سال 1966 ميلادي با اولين تجربه‌هاي بازيگري‌اش در سه فيلم «اين ملک محکوم است»، «تعقيب» و «پا برهنه در پارک» جايگاه خود را در هاليوود تثبيت کرد. اگرچه فورد در دنياي هنر، بيشتر به بازيگري مشهور است اما در سال 1980 ميلادي که فيلم اولش «مردم عادي» را کارگرداني کرد، موفق به دريافت اسکار بهترين کارگرداني شد.

اوپرا وينفري / از کجا اخراج شد؟ يک برنامه تلويزيوني / بعدش چي شد؟ موفق ترين مجري تلويزيوني

«اوپرا وينفري» براي بيشتر افراد يکي از چهره‌هاي سمبليک تلويزيون آمريکاست. او از ثروتمندترين و موفق‌ترين زنان دنيا به شمار مي‌آيد که فراز و فرودهاي بسياري براي به دست آوردن موقعيت کنوني‌اش پشت سر گذاشته ‌است. «وينفري» اولين ‌بار به‌ عنوان گزارشگر اخبار وارد تلويزيون شد اما بعد از مدت کوتاهي، تهيه ‌کننده برنامه به اين نتيجه رسيد که او براي تلويزيون مناسب نيست و اخراجش کرد. اين براي وينفري يک شکست بزرگ بود. او پس از اين تجربه ناموفق، مجري برنامه ‌‌اي گفت‌وگو محور در تلويزيون شد و اين نسبت به گزارشگري برايش يک افت واقعي بود. چيزي که وينفري فکرش را نمي‌کرد اين بود که شايد جاي واقعي‌اش در همين نوع از برنامه‌هاي تلويزيوني باشد. درواقع اخراج او باعث شد تا به جايگاه بهتري در تلويزيون برسد. وينفري از سال 1986 تا 2011 ميلادي برنامه «اپرا» را براي تلويزيون آمريکا توليد و اجرا کرد که در سال‌هاي پاياني توليدش، در 145 کشور پخش مي‌شد. اين برنامه تلويزيوني در فهرست محبوب‌ترين برنامه‌هاي تلويزيوني جهان است. وينفري ثروتمندترين آمريکايي-آفريقايي‌تبار قرن بيستم و چهل‌ و پنجمين فرد قدرتمند جهان است.

هاروي مک‌کي/ از کجا اخراج شد؟ فروشگاه لباس / بعدش چي شد؟ نويسنده يکي از پرفروش‌ترين ‌کتاب هاي دنيا

«هاروي مک‌کي» با فروش بيش از 20 ميليون جلد کتاب در زمينه موفقيت کسب‌وکار، يکي از نويسندگان پرفروش دنيا به شمار مي‌آيد. او از سال 1988 ميلادي در پي آگاهي دادن به افراد مختلف براي حفظ کارشان است اما خودش از کارش اخراج شده است. مک‌کي اين موضوع را حدود 50 سال از ديگران پنهان کرد و آن را لکه ننگي براي خودش مي‌دانست. او براي اولين‌بار در کتاب «ما اخراج شديم و اين بهترين اتفاق زندگي‌مان بود» زاويه‌اي جديد از تجربه تلخ اخراج شدن را با مخاطبانش مطرح و اخراجش را عامل موفقيت خود معرفي کرد. به نظر او نفس اخراج شدن، چندان اهميتي ندارد اما درس‌هايي که اين اتفاق به ما مي‌آموزد، حياتي است. «مک‌کي» از سن کم براي تامين مخارج زندگي‌اش به کارهايي مثل پخش روزنامه و جمع‌آوري توپ‌هاي زمين گلف مي‌پرداخت. او بعد از مدتي فروشنده لباس شد که نوعي پيشرفت شغلي برايش بود. اين شغل به او کمک کرد تا با فوت‌وفن تجارت آشنا شود اما خيلي زود به دليل بي‌نظمي‌هايش اخراج شد. اين اتفاق زندگي «مک‌کي» را به کلي تغيير داد. او با بررسي دلايل اخراجش به نقطه‌ضعف‌هاي خود پي برد و با رفع آن‌ها به يکي از موفق‌ترين بازرگانان دنيا تبديل شد. آثار «مک‌کي» که شامل تجربياتش از اخراج و تجارت است در فهرست پرفروش‌ترين‌هاي نيويورک تايمز است.

بيشتر بدانيد : ويژگي هاي مشترک افراد موفق چيست؟

بيشتر بدانيد : افراد موفق جهان که بارها در زندگي شان شکست خورده اند

بيشتر بدانيد : 10 راهي که افراد موفق رفته اند

بيشتر بدانيد : 10 کاري که افراد موفق قبل از خواب انجام مي دهند


منبع : khorasannews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد