آخرین اخبار

آيت‌الله جنتي: بايد دست رهبري را بوسيد سياسي

آيت‌الله جنتي: بايد دست رهبري را بوسيد

  بزرگنمايي:

چه خبر - آيت‌الله جنتي: بايد دست رهبري را بوسيد

آيت الله احمد جنتي صبح امروز طي سخناني در افتتاحيه ششمين اجلاسيه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبري، اظهار کرد: در چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي بايد سر بر خاک بگذاريم و سجده شکر کنيم که اين انقلاب را در طول تمام اين سال‌ها از همه توطئه‌هاي دشمنان و کارشکني آنان حفظ کرد. آنان براي ما مشکلات سياسي، اقتصادي و فرهنگي ايجاد کردند و هرچه توانستند عليه اين انقلاب انجام دادند، اما خدا اين انقلاب را حفظ کرد.

جنتي تاکيد کرد: اين انقلاب خدايي است و دشمنان انقلاب با خداوند طرف هستند و اوست که اين انقلاب را حفظ کرده است. کساني که از سنت‌هاي الهي آگاه نيستند نمي‌دانند که چرا مردمي که براي نان شب و گوشت آبگوشت‌شان معطل هستند در راهپيمايي روز بيست و دوم بهمن حضور مي‌يابند و هر سال نيز ميزان حضور آنان رو به رشد است. از اين مردم بايد تشکر کنيم و هرچه مي‌توانيم به آنان عرضه کنيم و مسئولان هرچه مي‌توانند براي رفاه آنان و رفع مشکلات‌شان انجام دهند، براي مردمي که در برف و باران امسال در اين راهپيمايي شرکت کردند.

جنتي با تاکيد بر اينکه راهپيمايي بيست و دوم بهمن مشت محکمي بر دهان آمريکا و اسرائيل بود، گفت: آنان مي گفتند انقلاب نمي‌تواند چهل سالگي خود را ببيند و داشتند براي فردا برنامه ريزي مي کردند که چه کساني را اينجا سر کار بياورند و حاکم کنند، اما همه نقشه هايشان به باد رفت. يکي از سنت هاي الهي که در قرآن آمده اين است که اگر کساني اهل حق باشند و در جبهه مقابله با دشمن قرار گيرند و مقاومت کنند، دشمنان را شکست مي دهند و اين سنتي است که قابل تغيير نيست، از زمان آدم بوده و تا قيامت هم هست. اين سنت مژده پيروزي نهايي را مي‌دهد و در کنار اين قضيه ايستادگي و مقاومت و شهيد دادن مي خواهد نه اينکه مفت و مجاني و بدون غرامت دادن بتوان به پيروزي رسيد.

جنتي با بيان اينکه ما در جمهوري اسلامي از مقامات بالا تا پايين‌تر شهيد داده‌ايم، گفت: ما هنوز هم داريم شهيد مي‌دهيم، ولي در نهايت به پيروزي مي‌رسيم. ما روز به روز وضع‌مان بهتر مي‌شود و پيشرفت مي کنيم. اين بايد براي ترامپ يک هشدار باشد که شبانه به عراق مي رود، ولي هيچکدام از مسئولان عراقي محلش نمي گذارند و او با ترس و لرز در آنجا قدم بر مي‌دارد. در حالي که رئيس جمهور ما هم به اين کشور رفته است و مي بينيم که چه استقبالي از او شد. رئيس مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه مردم ما بايد دلگرم باشند و سختي ها را تحمل کنند، گفت: من به حال اين مردم ترحم مي کنم که با همه شهدايي که داده‌اند براي امور روزمره شان معطل باشند، در حالي که ما در اين کشور امکانات زيادي داريم. ما مردم نجيبي داريم که سختي‌ها را تحمل مي‌کنند و به رهبري احترام مي‌گذارند و دعوت او را پاسخ مي‌گويند.

وي با اشاره به انتشار بيانيه گام دوم از سوي رهبري، اظهار کرد: ما بايد بيانيه گام دوم رهبري را در خبرگان بخوانيم، تشريح کنيم و آن را بررسي نماييم تا تحقق پيدا کند. مسئولان هم بايد بيش از پيش به اين بيانيه و تحقق آن توجه کنند. جنتي با اشاره به اعطاي نشان ذوالفقار تاکيد کرد: يکي از چيزهايي که دل ما را در اين روزها شاد کرد نشان ذوالفقار بود که به سردار سليماني اهدا شد. او مرد بزرگي است که در خيلي جاها به داد انقلاب، نظام و ولايت فقيه رسيده است و کارهايي کرده که کسي توانايي انجام آن را نداشت. اين مرد بدون اينکه خود را مطرح کند کارهاي زيادي براي دفاع از انقلاب و نظام انجام داد. در روزهايي که در سوريه حاضر مي شد با طرح ها و نقشه هايي که مي‌داد توانست پيروزي هاي متعددي را در سوريه و جبهه مقاومت به ارمغان بياورد.

رئيس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به حضور بشار اسد در ايران، اظهار کرد: مسئله آمدن بشار اسد به ايران خيلي براي دنيا پيام دارد و معني‌اش اين است که ايران بود که سوريه را نجات داد و دشمن را بيرون کرد، در حالي که همه دنيا متحد شده بود تا بشار اسد نباشد، اما جمهوري اسلامي جلوي اين کار را گرفت و در کنار مردم سوريه ايستاد و اين افتخاري براي نظام ما است. جنتي در بخش ديگري از سخنانش تصريح کرد: در مساله اقتصاد مي‌خواهيم چکار کنيم؟ برخي کارهايي مي کنند که آدم بهت زده مي‌شود و به نظر مي رسد خدا اين کشور را نگاه داشته است. آمدند و در اين کشور شبانه آشوب ارزي درست کردند و رانت‌هاي زيادي دادند که با آنها توسط آيت الله آملي لاريجاني در قوه قضاييه برخورد شد و قاطعانه محاکمه کردند، حکم دادند و زندان کردند و اعدام کردند و من از عدم انعطاف ايشان در برابر خواست‌هاي افراد مختلف تشکر مي‌کنم.

وي با اشاره به انتصاب ابراهيم رئيسي به عنوان رئيس جديد قوه قضاييه، گفت: بايد دست رهبري را بوسيد که برادر بسيار عزيز و گرامي ما آقاي رئيسي را انتخاب کردند. الان همه دشمنان انقلاب از اين انتصاب ناراحت هستند و هرجا دشمنان و منافقين ناراحت بودند بدانيم که کارمان درست بوده است. جنتي خطاب به رئيس جديد قوه قضاييه اظهار کرد: ايشان بايد مسئله رانت‌هاي ارزي را پيگيري کنند و در راس کارهاي ايشان بايد باشد. آنها خيلي به مردم ضربه زدند. آنان ضربه سنگيني به اقتصاد کشور زدند که معلوم نيست تا کي بايد غرامت آن را بپردازيم. وي افزود: ايشان بايد برخورد با دانه درشتها و گردن کلفتها را دنبال کنند. همان کساني که وقتي مي خواهند محاکمه شوند، تلفنها از اين ور و آن ور شروع مي شود. من نمي خواهم از نهادها بگويم اما عده‌اي زنگ مي زنند و مي گويند فلاني اين کار را نکرده و آن کار را کرده است. رئيس مجلس خبرگان رهبري در پايان اظهار کرد: اميدوارم باشيم و ببينيم که مقام معظم رهبري پرچم اين انقلاب را به دست امام زمان ما مي‌دهد.

رئيسي نايب رييس اول مجلس خبرگان شد

سيد ابراهيم رئيسي با چهل‌ودو راي به عنوان نايب رئيس نخست مجلس خبرگان رهبري انتخاب شد.

در ششمين اجلاسيه مجلس خبرگان رهبري، دوره پنجم که صبح امروز در محل مجلس قديم برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رييسي با 42 راي به عنوان نايب رييس نخست مجلس خبرگان رهبري جانشين مرحوم آيت الله هاشمي شاهرودي شد. همچنين آيت الله آملي لاريجاني با 29 راي و آيت الله فاضل با 5 راي ديگر کانديدا‌هاي نايب رييسي نخست مجلس خبرگان رهبري بودند.

منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد