آخرین اخبار

روحاني: هرگز رفتار غيرمسئولانه اروپا را نمي‌پذيريم سياسي

روحاني: هرگز رفتار غيرمسئولانه اروپا را نمي‌پذيريم

  بزرگنمايي:

چه خبر - روحاني: هرگز رفتار غيرمسئولانه اروپا را نمي‌پذيريم

رئيس‌ جمهور با اشاره به موفقيت ها و دستاوردهاي جمهوري اسلامي ايران و پيروزي مداوم ملت ايران در برابر توطئه ها، زورگويي ها و قلدر مآبي آمريکا، تاکيد کرد: همه بايد نسبت به بيانيه رهبر معظم انقلاب براي گام دوم انقلاب و دهه جديد پيش رو احساس مسئوليت کرده و به آن عمل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني روز چهارشنبه در جلسه هيأت دولت با تقدير از مردم سختکوش و وفادار استان هرمزگان بخاطر محبت، بزرگواري و هوشياري آنان در اين مقطع تاريخي نسبت به دولت، اظهار داشت: از مردم اين استان به خاطر حضورشان در صحنه براي حمايت از دولت و نظام، تشکر مي‌کنم.

رئيس جمهور با بيان اينکه در سفر به استان هرمزگان طرح‌ها و پروژه‌هاي مهمي به بهره‌برداري رسيد که در زندگي مردم و جامعه تأثيرگذار است، گفت: مهندسين، مسئولان و کارگزاران به معناي واقعي کلمه جواب قاطعي به آمريکايي‌ها دادند و افتتاح 3 طرح مهم در يک استان موجب ارتقاء جايگاه ايران در سطح جهان و نمادي از توانمندي و پيشرفت ملت ايران است که در برابر چشم جهانيان ظهور و بروز پيدا کرد.

روحاني بهره‌برداري از 3 فاز پالاشگاه ستاره خليج فارس طي 2 سال گذشته را حائز اهميت برشمرد و اظهار داشت: امروز اين پالايشگاه روزانه 36 ميليون ليتر بنزين با کيفيت يورو 5، توليد مي‌کند؛ همچنين با افتتاح طرح افزايش کيفيت بنزين در پالايشگاه بندرعباس، 14 ميليون ليتر بنزين يورو 5 از اين پالايشگاه توليد مي‌شود.

رئيس جمهور با بيان اينکه دولت و وزارت نفت در چند سال گذشته با افزايش کيفيت توليد بنزين و گازوئيل، گام مهمي در راستاي حفظ محيط زيست برداشته است، ادامه داد: امروز بيش از 120 ميليون ليتر در روز بنزين و گازوئيل با استاندارد يورو 4 و يورو 5 تحويل مردم داده مي‌شود که اين يک قدم بسيار بزرگ در زمينه حفظ محيط زيست است.

روحاني با اشاره به اينکه امروز خوشبختانه در توليد بنزين به خودکفايي رسيده‌ايم، خاطر نشان کرد: اين از افتخارات دولت يازدهم و دوازدهم است که در 5 سال گذشته توليد بنزين به 2 برابر افزايش يافته و از 52 ميليون ليتر تا پايان امسال توليد بنزين کشور بيش از 100 ميليون ليتر خواهد بود و اين توانمندي دولت را در شرايط تحريم و اعمال فشارها نشان مي‌دهد.

رئيس جمهور با اشاره به الحاق زيردريايي مدرن فاتح به نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، گفت: بهره‌برداري از اين زيردريايي نشان‌دهنده قدرت دفاعي و توانمندي و قدرت کشور در صنايع دريايي است.

روحاني با بيان اينکه خوشبختانه صنايع دريايي ايران در طول سال‌هاي گذشته تحول مثبتي داشته است، افزود: اينکه امروز قادر هستيم کشتي، ناوچه و زيردريايي را ساخته و تحويل دهيم، نشان از تحول گسترده در اين صنعت است کما اينکه صنايع دريايي در جنوب کشور، مي‌تواند تحولات بسيار خوبي در راستاي افزايش اشتغال و توليد بوجود بياورد.

رئيس جمهور با اشاره به شکست‌هاي پياپي آمريکا بويژه در زمينه سياسي در توطئه‌هايي که عليه جمهوري اسلامي ايران داشته و دارد، گفت: امروز ميان ايران و آمريکا يک زورآزمايي حداکثري است به معناي آنکه امروز آنها از حداکثر توانشان عليه ملت ايران استفاده مي‌کنند و ملت ايران هم از حداکثر اراده، اميد و اعتمادش در برابر آنها استفاده مي‌کند و اين شرايط کمتر در گذشته بوده است.

روحاني با بيان اينکه امروز در شرايطي هستيم که جنگ اراده‌ها نتايج خود را نشان خواهد داد، تأکيد کرد: هيچ ترديدي به پيروزي اراده ملت بزرگ ايران در برابر آمريکا نداريم.

رئيس جمهور با اشاره به اينکه آمريکايي‌ها در ارديبهشت امسال در همراهي اروپا با خود براي خروج از برجام يکبار دچار شکست شدند، افزود: آنها اوايل پاييز در سازمان ملل متحد اجلاس ويژه‌ شوراي امنيت عليه ايران تشکيل دادند و از پيش اعلام کردند قرار است اين نشست در سطح سران تشکيل شود، اما بخاطر فشارهايي که بود، مجبور شدند که اعلام کنند موضوع نشست ايران نيست و مي‌خواهند راجع به صلح و امنيت و سلاح کشتار جمعي بحث کنند.

روحاني ادامه داد: آمريکايي‌ها در مقام عمل همه توان خود را بکار گرفتند که در اين نشست کشورها را براي مخالفت با برجام با خود همراه کنند، اما تمامي 14 عضو ديگر شوراي امنيت با آمريکا مخالفت کرده و باعث شدند، شکست مفتضحانه سياسي براي آمريکا در شوراي امنيت سازمان ملل بوجود بيايد.

رئيس جمهور با اشاره به طراحي آمريکايي‌ها براي برگزاري اجلاس ورشو، ‌گفت: آنها ابتدا به وضوح اعلام کردند که اين اجلاس عليه ايران است و حتي در بيانيه ابتدايي خود موضوع ايران را مطرح کرده بودند اما زماني که با مخالفت همه کشورها مواجه شدند، ناچار شدند موضوع را تغيير داده و بگويند درباره خاورميانه است.

روحاني خاطر نشان کرد: آنها نتوانستند يک جلسه آبرومندانه را در ورشو تشکيل دهند و عليرغم آنکه اتحاديه اروپا، متحد نزديک آمريکا بشمار مي‌رود و اين نشست هم در يک کشور اروپايي برگزار شد، اما بسياري از کشورهاي مهم اروپايي در سطح نازلي شرکت کردند.

رئيس جمهور با اشاره به مخالفت کشورهاي اروپايي در برابر تقاضاي معاون رئيس جمهور آمريکا براي خروج از برجام، گفت: آنها قاطعانه پاسخ دادند که در برجام خواهند ماند و در عين حال رئيس مجمع نمايندگان آمريکا هم اقدام رئيس جمهور اين کشور در خروج يک جانبه از برجام را اشتباه عنوان کرده است.

روحاني با بيان اينکه آمريکايي‌ها در برگزاري اجلاس ورشو به دنبال دو هدف ايران‌هراسي و فراموش کردن موضوع فلسطين بودند که در هيچ کدام موفق نشدند، اظهار داشت: البته نخست وزير رژيم صهيونيستي با چند کشور دست نشانده جلسه کوچکي درباره فلسطين برگزار کردند، اما اين جلسه به حدي با بي‌آبرويي برگزار شد، که وقتي لحظاتي از آن جلسه در فضاي مجازي منتشر شد، ناچار شدند که فوراً آن را حذف کنند.

رئيس جمهور خاطر نشان کرد: ملت‌هاي مسلمان منطقه اين اقدام را به عنوان يک مضحکه ديدند و حيثيت آنها، پيش ملت‌هاي خودشان رفت.

روحاني با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران براي سومين بار در دادگاه بين‌المللي در برابر آمريکا به پيروزي رسيد، اظهار داشت: آمريکايي‌ها در موضوع 2 ميليارد دلاري که از حساب‌هاي ايران به طور غيرقانوني برداشت کرده بودند، اعلام کردند که دادگاه صلاحيت رسيدگي ندارد، اما برخلاف نظر آنها اين دادگاه چند روز پيش اعلام صلاحيت کرد، کما اينکه همين دادگاه در مورد برجام نيز چندي پيش 2 رأي به نفع ايران صادر کرده بود.

رئيس جمهور افزود: در تاريخ ملت ايران و حکومت آمريکا کم‌نظير است که در دادگاهي بين‌المللي هنگامي که ايران در برابر آمريکا قرار دارد بتوانيم در طول چند ماه 3 بار به پيروزي دست پيدا کنيم.

روحاني با اشاره به اقدامات ديگر آمريکا عليه ملت ايران از جمله تهديد آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و اعمال فشار به بانک‌ها و شرکت‌هاي تجاري براي ممانعت از همکاري آنها با ايران، گفت: اقدام آمريکايي‌ها در اعمال فشار به بانک‌ها و شرکت‌ها براي همکاري با ايران صد در صد تروريستي است.

رئيس جمهور افزود: هنگامي که برخلاف مقررات بين‌المللي بانک و شرکتي را براي همکاري با کشوري تهديد به جريمه مي‌کنند در حقيقت موجب ايجاد ارعاب در بخش‌هاي بانکي و تجاري شده و يک عمل تروريستي اقتصادي را انجام مي‌دهند.

روحاني با بيان اينکه همواره اعلام کرده‌ايم که آمريکا هيچ‌گاه با تروريسم مبارزه نکرده و در بسياري موارد از تروريست‌ها حمايت کرده است، خاطر نشان کرد: آمريکا با اقدام خود براي اعمال فشار به شرکت‌هاي تجاري براي همکاري با ايران، خود باني حرکات تروريستي است تا مردم نتوانند به نيازمندي‌هاي خود دست پيدا کرده و شرکت‌ها و تجار ايراني و همچنين شرکت‌هاي خارجي که مي‌خواهند در ايران کار کنند، نتوانند به راحتي فعاليت‌هاي خود را انجام دهند.

رئيس جمهور با اشاره به اينکه آمريکا همچنان به اعمال تروريستي خود عليه ملت ايران ادامه داده و فشارهايي را بر اين ملت تحميل مي‌کند، تأکيد کرد: دولت، ملت و قواي ديگر در کنار هم بوده و اتحاد و وحدت ما مي‌تواند در برابر فشار آنها ما را به موفقيت رسانده و پيروز ميدان باشيم.

روحاني با اشاره به برگزاري اجلاس کاملاً موفق و هماهنگ 3 کشور ايران، روسيه و ترکيه در سوچي، همزمان با برگزاري اجلاس مفتضح آمريکايي‌ها در ورشو، گفت: يکي از انتقادات صريح هر 3 کشور عليه فعاليت‌هاي آمريکا در سوريه بود و معتقد بوديم که آنها برخلاف مقررات بين‌المللي در اين کشور حضور داشته و تاکنون با انجام اقدامات تجاوزگرانه تاکنون به نفع تروريست‌ها فعاليت کرده‌اند.

رئيس جمهور با بيان اينکه اصل انتقاد و محکوميت حضور آمريکايي‌ها در سوريه مورد توافق 3 کشور در اجلاس سوچي بود، گفت: تجاوزات نابجاي صهيونيست ها در سوريه، مبارزه پيگير با تروريسم و مسأله شرق فرات و ادلب از موضوعاتي بود که 3 کشور در اجلاس سوچي نسبت به آن اتفاق نظر داشتند.

روحاني خاطر نشان کرد: اجلاس سوچي در برابر اجلاس تصنعي ورشو يک نشست تأثيرگذار و محکم بود و اين هم يکي از شکست‌هاي آمريکا در مسايل منطقه تلقي مي‌شود.

رئيس جمهور با تأکيد بر اينکه جمهوري اسلامي ايران به دنبال همکاري با همه کشورهاي دوست است، گفت: اصل تعامل با کشورها براي ما حائز اهميت بوده و در اين راستا با کشورهاي دوست خود در منطقه و ساير نقاط جهان از جمله اروپا همکاري مي‌کنيم.

روحاني افزود: ما آماده همکاري و تعامل با دنيا هستيم اما کشورهايي که با ما کار مي‌کنند بايد کاملاً حواسشان جمع باشد که به دنبال زياده‌خواهي نباشند؛ چرا که ملت ايران بر اصول خود ايستاده و مسايل مهمي که در راستاي منافع ملي بشمار مي‌رود مورد توجه آنان بوده و زياده‌خواهي‌ها هرگز مورد پسندشان نيست.

رئيس جمهور با تأکيد بر اينکه ملت ايران هرگز زير بار زورگويي و قلدرمآبي نمي‌رود، گفت: گاهي برخي کشورها تمايلات و خواسته ها و اظهارات غيردقيق نسبت به ايران مطرح مي‌کنند و اين در حالي است که همانطور که مي‌خواهيم با اروپا روابط خوب و صميمانه داشته باشيم، اما هرگز رفتار غيرمسئولانه هيچ‌کس را نمي‌پذيريم.

روحاني ادامه داد: همه بايد نسبت به پيمان و تعهدات خود عمل کرده و با بيان توقعات جديد فرار رو به جلو نداشته باشد و خواست ما اين است که روابط دوستانه‌مان با اتحاديه اروپا ادامه داشته باشد و آنها هم همانگونه که قول و وعده داده‌اند و در برابر دوربين‌ها اعلام کردند به تعهدات خود به طور دقيق عمل کنند، چرا که اين به نفع منطقه و جهان است.

رئيس جمهور با اشاره به صدور بيانيه مهم از سوي رهبر معظم انقلاب، پس از 22 بهمن، گفت: البته مخاطب اصلي ايشان در اين بيانيه جوانان بودند، اما نکاتي در آن وجود دارد که همه بايد نسبت به آن احساس مسئوليت کرده و به آن عمل کنيم.

روحاني با اشاره به اينکه پيام رهبري براي گام دوم انقلاب و دهه جديد پيش رو بود که در آن، ايشان به نکات بسيار مهمي تأکيد کرده و آنها را متذکر شدند، افزود: رهبر معظم انقلاب در اين بيانيه، اميد و نگاه خوشبيانه‌اي نسبت به آينده کشور و انقلاب داشتند و اين موضوعي کليدي است که اگر همه نسبت به آينده کشور و انقلاب با اميدواري و خوش‌بيني بنگريم و مشکلات را بزرگ نکرده و نسبت به ملت بيش از پيش اعتماد داشته باشيم، مي‌توانيم به نکات مد نظر رهبري دست پيدا کنيم.

رئيس جمهور افزايش اميد و اعتماد در کشور را موجب اضطراب دشمنان دانست و گفت: مردم ما بايد محکم باشند و دشمن را بتوانيم در مأيوس کردن مردم از آينده دچار شکست و اضطراب کنيم.

روحاني با بيان اينکه رهبر معظم انقلاب در اين پيام همچنين به انعطاف‌پذيري انقلاب، اشاره کرده‌اند، افزود: انقلاب اسلامي يک سيستم خشک و غيرپويا، نيست و ما همچناني که بر روي اصول خود ايستاده و آنها را غيرقابل تغيير مي‌دانيم، ‌معتقديم بايد حوادث و پديده‌هاي نو را مورد توجه قرار دهيم.

رئيس جمهور خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامي بايد در ادامه راه خود انعطاف‌پذيري لازم را داشته باشد،‌چرا که اين پويايي و انعطاف‌پذيري يکي از نکاتي است که همگان وظيفه داريم نسبت به آن اقدامات لازم را انجام دهيم.

روحاني با اشاره به تأکيدات رهبر معظم انقلاب نسبت به موضوع علم و دانش، اظهار داشت: موضوع علم و دانش براي نسل جوان، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش و مراکز علمي و تحقيقاتي، مهم و همه مخاطب اين دستور رهبري هستند و همه بايد تلاش کنيم تا در علم، دانش و فناوري شيوه‌هاي خود را به روز کرده و در نتيجه سرعت خود را در علم و فناوري افزايش دهيم. کما اينکه در سال‌هاي گذشته سرعت پيشرفت‌هاي ما در علم و فناوري در منطقه و جهان بسيار خوب بوده است.

رئيس جمهور با اشاره به تأکيدات مقام معظم رهبري نسبت به رعايت مسأله اخلاق و معنويت، اظهار داشت: هدف اصلي انقلاب اين بود تا برادري، تعاون، اخلاق حسنه و همياري، گفتگوي صحيح و درست و موقع‌شناسي را ترويج و گسترش دهد و اين نکاتي است که همه بايد به آن توجه کنند.

روحاني خاطر نشان کرد: امروز جناح‌ها و احزاب در برابر اين بيان رهبري وظيفه سنگيني بردوش دارند، بويژه در ماه‌هايي که به انتخابات منتهي مي‌شود، بايد توجه بيشتري داشته باشيم و بتوانيم آن مسيري که هدف انقلاب بود را دنبال کنيم.

رئيس جمهور با بيان اينکه رهبر معظم انقلاب در بيانيه خود نسبت به مسايل اقتصادي کشور تأکيد داشتند، گفت: مسأله اقتصاد هدف دشمن در اين شرايط مبارزه و تحريم است و بايد ضمن اينکه شرايط براي کشور سخت شده به دنبال راه‌حل‌ها براي عبور از اين شرايط باشيم.

روحاني با اشاره به اينکه رهبر معظم انقلاب همچنان بر درون‌زا بودن، مردمي بودن و برون‌گرا بودن اقتصاد تأکيد دارند، افزود: دولت بايد به سهم خود به اين نکته توجه داشته باشد و در راستاي واگذاري بخش‌هايي که در وظايف حاکميتي بشمار نمي‌رود، تلاش کند.

رئيس جمهور با بيان اينکه بايد بسياري از بنگاه‌هاي اقتصادي که در تصدي بخش‌هاي دولتي است، در بورس و فرابورس به مردم واگذار شود، به مردم گفت: مردم بايد احساس کنند که اقتصاد به دست آنها اداره مي‌شود.

روحاني با اشاره به اينکه رهبري در بيانيه خود به مسايل ديگري همچون مبارزه با فساد، گسترش عدالت و سياست خارجي نيز تأکيد داشته‌اند، گفت: وزرا و مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي بر مبناي مسئوليت‌هاي خود بايد برنامه‌هايشان را براي دهه پيش رو بر مبناي فرمايشات مقام معظم رهبري، تنظيم کنند.

رئيس جمهور تأکيد کرد: به ملت بزرگ ايران اطمينان مي‌دهم که دولت با همه توان و عزم خود به دنبال حل مشکلات اجتماعي و اقتصادي کشور است و بي‌ترديد با عزم دولت، ملت و ساير قوا قادر خواهيم بود از اين مرحله حساس نيز عبور کنيم.

منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد