آخرین اخبار

3نکته مهم براي جذب فالوورهاي واقعي بيشتر در اينستاگرام چه خبر ... ؟

3نکته مهم براي جذب فالوورهاي واقعي بيشتر در اينستاگرام

  بزرگنمايي:

چه خبر - روش‌هاي عالي براي جذب فالوورهاي واقعي بيشتر در اينستاگرام

کسي را سراغ نداريم که روز را سپري کند و سري به شبکه‌هاي اجتماعي نزند، اين امر باعث شده تا شبکه‌هاي اجتماعي قدرت زيادي پيدا کنند و بازتاب قدرت اين شبکه‌ها را در تمامي جنبه‌هاي زندگي شاهد هستيم. در اين بين اينستاگرام که در ابتدا با محوريت به‌اشتراک‌گذاري تصاوير ايجاد شده بود و اکنون امکانات ويدئويي چشمگيري نيز دارد به‌عنوان يکي از محبوب‌ترين شبکه‌هاي اجتماعي در ايران شناخته مي‌شود و کاربران ايراني مدت زيادي از عمر خود را در اين شبکه گشت و گذار مي‌کنند.
جالب است بدانيد اينستاگرام در سطح جهاني چيزي حدود يک ميليارد کاربر دارد و از اين تعداد، 80 درصد آنها در خارج از آمريکا زندگي مي‌کنند. جالب‌تر اينکه اينستاگرام کاربران خانم بيشتري نسبت به آقايان دارد و 39 درصد از کاربران اين شبکه اجتماعي خانم هستند در صورتي که 30 درصد کاربر مرد دارد. بر اساس همين آمار 72 درصد از نوجوانان روزانه به اينستاگرام سر مي‌زنند و 35 درصد از مخاطبين اين شبکه اجتماعي قدرتمند بزرگسالان هستند.
با نگاهي به اين آمار و ارقام مي‌توان به‌سادگي متوجه شد اينستاگرام فرصت خوبي را براي تجارت و بهره‌وري در اختيار افراد خلاق و بنگاه‌هاي تجاري قرار داده است. اما در اين بين بدست آوردن فالوور کار ساده‌اي نيست و به همين منظور قصد داريم در ادامه براي شما از روش‌هاي عالي بگوييم که به کمک آنها فالوورهاي واقعي بيشتري در اينستاگرام بدست خواهيد آورد.

1. رعايت اصول زيباشناسي حرف اول را در اينستاگرام مي‌زند
از آنجايي که اينستاگرام يک شبکه اجتماعي بصري است و در آن محتواي تصويري و ويدئويي حرف اول را مي‌زند بايد صفحه شما در اين شبکه کاربري چشم‌نواز و مخاطب‌پسند باشد. به عبارت ديگر پروفايل شما در اينستاگرام عملاً نقش وب‌سايت، کارت ويزيت و ويترين فروشگاه مجازي شما را ايفا مي‌کند و در نتيجه به هر اندازه که اين پروفايل زيبا‌تر و جذاب‌تر باشد شانس بيشتري داريد که مخاطب گزينه فالو را بفشارد و شما را دنبال کند.
همان‌گونه که بهتر از ما مي‌دانيد رقابت بسيار سنگيني در اينستاگرام وجود دارد و کاربران امروزي حوصله زيادي ندارند و تنها پس از بازديد از پروفايل شما در عرض چند ثانيه تصميم مي‌گيرند که اين حساب کاربري را دنبال کنند يا اينکه بي‌خيال آن شوند. يکي از بهترين راهها براي جذب فالورر بيشتر رعايت اصول زيباشناختي در پروفايل و محتواهايي است که توليد مي‌کنيد.
اگر نگاهي به صفحه اينستاگرام برندهاي حرفه‌اي دنيا داشته باشيد به حرف ما پي مي‌بريد و متوجه خواهيد شد حرفه‌اي‌هاي اينستاگرام توجه ويژه‌اي به زيبايي پروفايل و محتوا نشان مي‌دهند. از طرف ديگر توصيه مي‌کنيم سليقه مخاطبين خود را نيز هميشه در نظر داشته باشيد. با رعايت سليقه مخاطبين در محتواهايي که براي اينستاگرام توليد مي‌کنيد دقيقاً همان مخاطبيني را بدست خواهيد آورد که دنبال آنها هستيد.
براي نمونه اگر در زمينه گل و گياه فعاليت داريد، بايد صفحه اينستاگرام شما حال و هواي گياهان زيبا را داشته باشد و اين مورد را در خصوص استوري‌ها نيز رعايت کنيد، در اين بين مناسبت‌ها را فراموش نکنيد، براي نمونه روز درخت‌کاري را به فال نيک بگيريد و پست‌هايي زيبا با محوريت درختان منتشر کنيد. اين کار بايد به گونه‌اي انجام شود که حساب کاربري شما در اينستاگرام هويت خاص خودش را پيدا کند و مخاطب جذب زيبايي صفحه اينستاگرام شما شود.

2. قدرت محتواي ويدئويي را دست‌کم نگيريد
اگر از قديمي‌هاي اينستاگرام باشيد حتماً به خاطر داريد که در اين شبکه اجتماعي خبري از ويدئو نبود اما مدتي است که ويژگي استوري به اينستاگرام افزوده شده است اخيراً نيز قابليت IGTV را در اينستاگرام شاهد هستيم که از آن با نام تلويزيون اينستاگرام ياد مي‌شود. در نتيجه مي‌توان گفت دوران بدست آوردن فالوور از طريق عکس در اينستاگرام به‌سر آمده و بايد به فکر توليد محتواي ويدئويي باشيد. به شما قول مي‌دهيم در صورت توليد محتواهاي ويدئويي باکيفيت که مناسب سليقه مخاطبين شما باشد، شاهد افزايش چشمگير تعداد فالوورها خواهيد بود. براي اينکه متوجه سليقه مخاطبين خود شويد، محتواهايي تصويري و ويدئويي که در گذشته توليد کرده‌ايد و بازديد بيشتري داشته‌اند را زير نظر بگيريد. توجه کنيد اين محتواها چه ويژگي‌هايي داشته‌اند که به مذاق مخاطب شما خوش آمده است. سپس اين ويژگي‌ها را در ويدئوهاي بعدي خود اعمال کنيد و اين ويدئوها را نيز مدتي بعد بررسي کنيد تا سلانه‌سلانه به سليقه مخاطبين خود نزديک‌تر شويد.
توجه داشته باشيد انتشار محتوا در IGTV يا تلويزيون اينستاگرام شرايط خاص خود را دارد و اين ويدئو بايد حتماً با فرمت MP4 باشد، ميزان رزولوشن آن را هم در حالت 720 پيکسل قرار دهيد، از طرف ديگر اين ويدئو بايد حتماً به‌صورت عمودي ضبط شود. به شما قول دهيم رعايت اين موارد تأثير بسيار زيادي در افزايش مخاطبين شما خواهد داشت.
در اين بين براي بررسي دقيق بازخورد ويدئوهايي که توليد شده‌ بايد از ابزارهاي تجزيه و تحليل محتوا کمک بگيريد. ابزارهاي تجزيه و تحليل دقيق‌ترين راه براي بررسي عملکرد محتواي شما هستند. يکي از اين ابزارها که براي بررسي آمار محتواي ويدئويي که در تلويزيون اينستاگرام منتشر مي‌کنيد کاربرد زيادي دارد ابزار Insight در اينستاگرام است، در اين ابزار مي‌توانيد ميزان نرخ توجه مخاطبين (retention rate) نسبت به ويدئوهاي تلويزيون اينستاگرام را بررسي کنيد.
اين ابزار به شما کمک مي‌کند متوجه شويد مخاطبين در کدام قسمت از ويدئويي که توليد کرده‌ايد مشاهده آن را متوقف کرده‌اند، از طرف ديگر تعداد کاربراني که ويدئوي شما را تا انتها مشاهده کرده‌اند را نيز نمايش مي‌دهد تا با اين آمار دقيق، ويدئوهاي بعدي خود را با کيفيت بيشتري دقيقاً مطابق با سليقه مخاطبين توليد کنيد.
در اين زمينه تعداد ويدئوهايي که توليد مي‌کنيد نيز اهميت دارد و بدون شک به هر اندازه که ويدئوي بيشتري توليد کنيد به همان اندازه بازخورد بيشتري دريافت مي‌کنيد و آمار بيشتري براي بررسي کيفيت ويدئوها بدست مي آوريد.

3. محتوا بايد دقيقاً همان چيزي باشد که مخاطب مي‌خواهد
براي طراحي کمپين‌هاي تبليغاتي ابتدا به نياز مخاطب فکر کنيد، محتوايي که توليد مي‌کنيد دقيقاً بايد پاسخي به نياز مخاطب باشد، در اين بين رقبا را نيز دست‌کم نگيريد و تفاوت محتواهايي که توليد کرده‌ايد با محتواي رقبا را بررسي کنيد و از اين محتواها درس بگيريد.
اگر محصولات مختلفي توليد مي‌کنيد براي اينکه دقيقاً بدانيد مخاطب شما دنبال چه محتوايي در اينستاگرام است شايد بهتر باشد چند حساب کاربري در اينستاگرام ايجاد کنيد، در اين حساب‌ها مخاطبين خود را بر اساس دسته‌بندي محصولاتي که توليد مي‌کنيد جذب نماييد، از اين طريق درواقع يک جامعه‌آماري از کاربران در اينستاگرام داريد که دقيقاً دنبال محصولات شما هستند، در نتيجه محتوايي که براي اين جامعه توليد مي‌کنيد تمرکز بيشتري روي محصولات خاص دارد.
براي نمونه اگر يک فروشگاه پوشاک مردانه و زنانه هستيد شايد بهتر باشد در کنار صفحه اصلي برند خود در اينستاگرام دو حساب کاربري مجزا ايجاد کنيد و با گذاشتن محتواي خاص و مناسب با سليقه بانوان، پاسخگوي مخاطبين خانم باشيد و محتوهاي جذابي را براي آقايان در حساب کاربري که مختص آقايان درست کرده‌ايد قرار دهيد. اگر هم يک برند بزرگ هستيد و در سطح کشور فعاليت داريد شايد بد نباشد چند صفحه اينستاگرام با توجه به استان‌هايي که فروش بيشتري در آنها داريد ايجاد کنيد.
در اين صفحه‌ها محتوايي توليد کنيد که دقيقاً مخاطب به دنبال آن است، اين کار کمک مي‌کند تا مخاطب دست‌خالي از اينستاگرام شما بيرون نرود و در نتيجه روز‌به‌روز شاهد افزايش تعداد مخاطبين خواهيد بود.
به اين نکته نيز توجه داشته باشيد که تمامي اين صفحه‌ها در‌واقع بايد به‌نوعي زيرمجموعه صفحه‌ اصلي اينستاگرام شما باشند، تا با بدست آوردن آمار دقيق از اين صفحه‌ها، تعداد مخاطبين صفحه اصلي خود در اينستاگرام را افزايش دهيد.
از اشخاص تاثيرگذار در اينستاگرام براي افزايش تعداد مخاطبين خود الهام بگيريد، اين روش باعث مي‌شود تا آگاهي بهتري نسبت به سليقه مخاطبين خود بدست بياوريد، در اين زمينه حتي روي صفحه‌ اينستاگرام همکارهاي تجاري خود نيز مي‌توانيد حساب باز کنيد. صفحه‌هايي که مخاطبين کمتري دارند (براي مثال 10 هزار فالوور)، اما اين فالوورها هر روز اين صفحه‌ها را دنبال مي‌کنند ممکن است در نگاه اول مهم به‌نظر نرسند اما بدون شک اين صفحه‌ها محتواهايي توليد مي‌کنند که توانسته‌اند مخاطبين وفادار و ثابتي داشته باشند.
در نتيجه اين صفحه‌ها را زير نظر بگيريد و ببينيد چه رفتاري با مخاطبين دارند و چه نوع محتواهايي توليد مي‌کنند. زير نظر گرفتن صفحه‌هاي همکارهاي تجاري که شغل آنها شباهت زيادي با حرفه شما دارد نيز کمک ميکند تا ترفند‌هاي بيشتري را در جذب فالوور فرا بگيريد.
در پايان پيشنهاد مي‌کنيم اگر شما هم از آن دسته بازارياب‌هاي آنلايني هستيد که اطلاعات خوبي در زمينه جذب فالوور در اينستاگرام دارند، خواهشمنديم در قسمت نظرات ما و ساير کاربران را در جريان تجربه‌هاي مفيد خود قرار دهيد.


منبع: bartarinha.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ماجراي تبليغ نوشابه پپسي در فضا و آسمان

زندگي کردن انگل هاي ترسناک برروي صورت شما!!

عکس جالب از تغيير چهره يکتا ناصر و افسانه بايگان در گذر زمان!

4 نشانه طلاق در آينده از نگاه عکاس هاي مراسم عروسي!

ثروتمند شدن با پرورش سوسک!! عکس

خون کروکوديل و درمان ايدز!

همزمان خربزه و عسل بخوريد، مي ميريد؟!

جدايي خانم بازيگر از همسر دومش پس از 1 سال زندگي مشترک!

تغيير چهره بازيگر جذاب سريال بازي تاج و تخت پس از 7 سال! عکس

تبليغ جنجالي يک آرايشگاه زنانه در ايران! عکس

عکس: کارت مراسم عروسي الهام حميدي بازيگر 41 ساله

نوزاد 258 گرمي از بيمارستان مرخص شد! عکس

آموزش کنترل مصرف اينترنت گوشي موبايل

نگار جواهريان از انجام وظيفه اش نوشت! عکس

استقبال از نيکي کريمي در جشنواره جهاني فيلم فجر! عکس

احتمال وجود يک سياره ديگر در منظومه شمسي!

اگر اسنپ چت شما کار نمي کند اين کار را انجام دهيد

آگهي ساده درگذشت سهراب سپهري از ديد پرويز پرستويي! عکس

عکس هاي جديد نگار جواهريان در دوران بارداري اش

چگونه نوزادي با 1 پدر و 2 مادر به دنيا آمد؟!

محمد عليزاده در جشن تولد خواهرش! عکس

آموزش: حذف افراد از اينستاگرام بدون بلاک کردن

سفر هدايت هاشمي و همسر دومش به شيراز! عکس

آيا از گوشي هاي تاشو استقبال مي شود؟

5 زني که علم فضا را متحول کردند

واکنش بهنوش بختياري به توهين سالومه سيدنيا مجري شبکه من و تو

عرضه گوشي آيفون ارزان قيمت شبيه آيفون 8

7 نکته براي گرفتن عکس خوب با موبايل

تلاش بهنوش طباطبايي براي نشان دادن گوشواره اش! عکس

عکس جديد يکتا ناصر در کنار خواهر و شوهر خواهرش

تيپ فلور نظري بازيگر 50 ساله در آلمان! عکس

2 مردي که قلب روناک يونسي را تسخير کرده اند! عکس

نوت 10 پرو بهترين گوشي توليدي سامسونگ

نقش کرم چاله ها چيست؟

دستگاهي که با غذاي کمتر شما را سير مي کند

تبريک خاص مليکا شريفي نيا به مناسبت تولد خواهرش مهراوه! عکس

قارچ جاودانگي باعث افزايش طول عمر مي شود!

خيانت شاهزاده ويليام به کيت ميدلتون؛ ارتباط با دوست صميمي کيت!! عکس

استقبال از صفحه اينستاگرام زنان و دختراني که با رنگ کردن مو مخالف هستند! عکس

ماجراي کمک 1 ميليارد توماني هديه تهراني به سيل زدگان! عکس

آنجلينا جولي نام خانوادگي اش را تغيير داد

جزئياتي از پلي استيشن 5 و زمان عرضه آن

فايده الکي لبخند زدن!

دختر عماد طالب زاده به دنيا آمد + عکس و نام وي

6 رسم عجيب و غريب در زمان غذا خوردن در کشور هاي مختلف

فايده ويژه خوردن شکلات براي افراد بالاي 40 سال

به دنيا آمدن نوزاد از اولين پيوند رحمي رباتيک در جهان!

تمام زناني که لئوناردو دي کاپريو با آنها ارتباط داشته است! عکس

روناک يونسي: پيامبري بفرست که فقط گوش کند! عکس

خوابيدن در وان نفت براي درمان بيماري ها! عکس