آخرین اخبار

زدوبند 280 ميليون يورويي در شرکت «هفت‌تپه» سياسي

زدوبند 280 ميليون يورويي در شرکت «هفت‌تپه»

  بزرگنمايي:

چه خبر - زدوبند 280 ميليون يورويي در شرکت «هفت‌تپه»

يک عضو فراکسيون اميد مجلس شوراي اسلامي گفت: بخشي از مسائل غيرقابل انکار امروز جامعه به تحريم و برخي به سودجويي افرادي خاص باز مي گردد؛ زالوصفتان و رانت‌خواران بيش از تحريم‌ها به مردم فشار آورده و آسيب زده‌اند و مشکل‌ساز شده‌اند.

بهرام پارسايي در جمع خبرنگاران گفت: در حاليکه کشور با وجود هشدارها، براي تحريم آماده نبود؛ زالوصفتاني که خون مردم را مي‌مکند و فاسدان و رانتخواران، با آمادگي کامل وارد شده و در مسير تأمين منافع خودشان، مشکلات مختلفي را ايجاد کرده‌اند.

پارسايي با بيان اينکه «بخشي از مسائل و مشکلات غير قابل انکار جامعه امروز، به تحريم‌ها باز مي‌گردد» گفت: سودجويي افراد و نبود نظارت دقيق بر مسائل مختلف ارزي و مبادلات کالايي و … از عوامل مؤثر بر مشکلات امروز کشور است.

وي ادامه داد: علي‌رغم اينکه ترامپ در زمان انتخابات رياست جمهوري آمريکا هشدارهاي جدي مبني بر خروج از برجام را داده بود اما نتوانستيم در اين بخش برنامه ريزي مناسبي داشته باشيم.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: ورود اتفاقي کشور به مسائل و اتفاقاتي مانند گراني‌هاي اخير و نداشتن کارشناسي درست و دقيق در بسياري از بخش‌ها سبب شد که به صورت ناگهاني در دام تحريم‌ها بيفتيم.

پارسايي گفت: نبود يک برنامه ريزي در مواردي مانند مبارزه با فساد و مشکلات بخش ارزي سبب شده که يک سري افراد زالوصفت و سودجو از اين اتفاقات بهره برداري کنند.

نماينده مردم شيراز در مجلس با بيان اينکه «در دوران تحريم‌هاي گذشته سودجويان زيادي مانند بابک زنجاني‌ها توانستند با استفاده از فرصت، تخلف‌هاي گسترده مالي زيادي انجام دهند»، گفت: اين افراد فاسد و سودجو در هر موقعيتي مانند تحريم‌ها با استفاده از فرصت‌هاي متعدد خون مردم را مي‌مکند و اين در حاليست که آنها با پوشش‌هاي ظاهر فريب و بهانه‌هايي مانند دلسوزي براي نظام و با داشتن تجربه قبلي و کافي وارد اين عرصه شده‌اند.

اين عضو فراکسيون اميد با بيان اين اعتقاد که «رانت زيادي در واردات فعلي کشور وجود دارد»، ادامه داد: اين در حاليست که چند نرخي شدن در ماه‌هاي گذشته باعث شد رانت‌هاي کلان و گسترده‌اي ايجاد شود که بهبود اين شرايط نيازمند ورود جدي و دقيق واحدهاي نظارتي است.

پارسايي با بيان اين ادعا که «واردکنندگان گوشت با ارز دولتي مشخص هستند»، نبود نظارت دقيق و يک مکانيسم نظارتي مناسب را عامل عرضه گوشت وارد شده با نرخ آزاد به مردم دانست.

نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه «در اين شرايط خاص، بهبود وضعيت نظارت، نيازمند تعريف مکانيسم‌هاي دقيق و منظم است»، گفت: براي آنکه بتوان بي‌نظمي‌هاي موجود در بازار را مديريت کرد و جلوي افزايش بي رويه قيمت کالاها را گرفت، بايد مکانيسم نظارتي دقيق و هدفمند داشت.

سخنگوي کميسيون اصل 90 مجلس همچنين در خصوص شرکت نيشکر هفت تپه، گفت: طبق پيگيري‌هايي که در موضوع نيشکر هفت تپه انجام داديم متوجه شديم که کل ارز مورد نياز آنها 12 ميليون ددلار بوده است که برخي افراد با زد و بند و ارائه مدارک سوري مبلغي بالغ بر 280 ميليون يورو پول دريافت کرده اند بطوريکه يک ريال از اين مبلغ براي اهداف مورد نظر کارخانه هزينه نشده است.

اين عضو فراکسيون اميد با بيان اينکه «در واردات مواد و کالاهايي مانند غلات، گوشت، غذاي دام و مرغ و.. رانت وجود دارد»، ادامه داد: اين کالاها با ارز 4200 توماني تهيه و وارد کشور مي‌شود بنابراين عرضه اين محصولات با ارز واقعي از تورم و گراني‌ها جلوگيري مي‌کند.

وي ابراز عقيده کرد: در شرايط حاضر دقت در نظارت رها شده و بايد مردم با عزم راسخ و به شکلي جدي وارد ميدان شوند، در شرايط فعلي بيش از هر زماني به همکاري مردم در مبارزه با سودجويان و رانتخواران نياز داريم، بايد همه با هم کالاهاي گران را تحريم کنيم.

پارسايي گفت: من مثل برخي نمي‌گويم مردم گوشت نخورند يا لباس نپوشند؛ بلکه پيشنهاد مي‌دهم که براي مبارزه با سودجويان و مقابله با شرايطي که تأمين کننده منافع برخي زالوصفتان است، کالاهاي گران را نخريم و براي مدتي اين کالاها را تحريم کنيم.

نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي گفت: هر اقدامي که بتواند دست سودجويان و منفعت طلبان را از سفره مردم کوتاه کند بايد در سطح ملي اجرايي شده و به سرعت فراگير شود.

پارسايي تاکيد کرد که مجلس نيز به اين موضوع ورودي جدي خواهد داشت و در مسير دفاع از منافع موکلان خود، اقدامات قانوني را در چارچوب اختيارات، عملياتي و دنبال مي‌کند.

منبع: bartarinha.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد