آخرین اخبار

دستور ويژه رهبري براي اصلاح ساختار کشور سياسي

دستور ويژه رهبري براي اصلاح ساختار کشور

  بزرگنمايي:

چه خبر - دستور ويژه رهبري براي اصلاح ساختار کشور

رئيس مجلس شوراي اسلامي از دستور مقام معظم رهبري براي اصلاح ساختار کشور ظرف 4 ماه آينده خبر داد و بر لزوم توجه مسئولان و مديران به مسائل داخلي کشور و پرهيز از مشاجرات سياسي تأکيد کرد.

علي لاريجاني ظهر امروز در هشتمين جلسه شوراي اداري استان قم با تاکيد بر ضرورت هم‌گرايي ميان مسئولان عنوان کرد: بايد راهبرد دشمن به ويژه آمريکا را در سطح جهاني عليه ايران به خوبي شناخت و در اين شرايط وفاق ملي و وحدت را مورد توجه قرار داد.

لاريجاني افزود: تغييراتي را در منطقه شاهد هستيم و حوادثي مانند کنفرانس بازي‌هاي آمريکا و خروج از توافق هسته‌اي و برخي رفتارها عليه ايران نشان مي‌دهد راهبرد آمريکا ايجاد فشار در فضاي اقتصادي عليه ايران است تا مانع از توسعه و آباداني شود.

وي تصريح کرد: آمريکا بر آن است تا ارتباطات ايران در صحنه بين‌المللي را کاهش دهد اما با خروج از توافق هسته‌اي عملاً در انزوا قرار گرفته است. رئيس مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: دشمنان مي‌خواهند با دامن زدن به اختلافات ايران با کشورهاي ديگر زمينه منزوي کردن جمهوري اسلامي را فراهم آورند.

وي خاطرنشان کرد: يکي از اقدامات آمريکايي‌ها، برگزاري کنفرانس‌هايي همچون کنفرانس لهستان است تا عليه ايران به عمليات رواني بپردازند. لاريجاني گفت: بايد توجه داشت که آمريکايي‌ها با اقدامات نابخردانه خود در جهت عصباني کردن ايران گام برمي‌دارند و کنفرانس لهستان نيز يکي از راهبردهاي آنان است زيرا در اين کنفرانس نه مساله جنگ بررسي خواهد شد و نه مسائل ديگري مطرح مي‌گردد بلکه هدف آنها تشديد فشارهاي اقتصادي عليه ايران است.

وي افزود: جمهوري اسلامي در چنين شرايطي با صبر و به کارگيري استراتژي آگاهانه در برابر مسائل ايستاده است. ما بايد کشورهاي بين‌المللي و منطقه‌اي را از اقدامات خصمانه آمريکايي‌ها آگاه کنيم و اين راهبردي مهم خواهد بود. رئيس مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: حتي کشورهاي بين‌المللي نيز از مواضع آمريکا حمايت نمي‌کنند؛ هر چند آمريکا نيز با سيطره و نقشه‌هاي اقتصادي خود در بين شرکت‌هاي خارجي به ايجاد هراس مي‌پردازند. اين امر گاهي دغدغه‌هايي را به لحاظ تأمين کالا به وجود مي‌آورد.

وي اظهار کرد: مذاکرات اخير آمريکايي‌ها با تروريست‌هايي که قبلاً خودشان آن را طراحي کرده‌اند و هدايت آنها به سمت افغانستان و کشورهاي شرق ايران يکي از اين اهداف است و يا با فشارهاي اقتصادي عليه ما در جهت ايجاد ياس و نااميدي در کشور از نظر ترسيم آينده‌اي ناروشن از انقلاب و نظام است. لاريجاني يادآور شد: رهبر انقلاب با تدبير دستور اصلاح ساختار کشور در مدت چهار ماه آينده دادند. در اين جهت وفاق داخلي و وحدت دروني يکي از الزامات مهم سياست داخلي است.

وي خاطرنشان کرد: در شرايط فعلي، دامن زدن به مشاجرات سياسي و حواشي به صلاح کشور نيست در اين وضعيت نبايد به جاي دست يافتن به راهبردي مناسب، بر سر هر موضوعي مناقشه کنيم. رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: قدرت امنيتي و دفاعي ايران براي مقابله با ماجراجويي‌هاي آمريکا کافي است و همان طور که مشخص است اتفاقات بين‌المللي اصلاً به نفع آمريکا نيست.

وي گفت: آمريکا به خوبي از هوشمندي ايرانيان خبر دارد از اين رو با اقدامات خود در تلاش است از حرکت روبه‌رو توسعه و ترقي ايران جلوگيري کند. لاريجاني ادامه داد: تئوري معامله بزرگ قرن زماني عملياتي مي‌شود که روابط کشورهاي اسلامي با اسرائيل عادي سازي شود و يا محور مقاومت اسلامي تضعيف شود و يا از ميان برود.

وي تصريح کرد: ناامن کردن کشور براثر مشکلات اقتصادي و معيشتي راهبرد ديگر آمريکا از اعمال تحريم‌هاي اقتصادي است و بايد ما به درک صحيحي از اين راهبرد برسيم. رئيس مجلس شوراي اسلامي بيان کرد: در شرايط فعلي، دامن زدن به مشاجرات سياسي و حواشي به صلاح کشور نيست؛ فلش مسئولان در موضع‌گيري بايد به سمت آمريکا باشد.

وي خاطرنشان کرد: تحريم‌ها و فشارهاي اقتصادي وجود دارد اما ضعف‌هاي کنوني بايد علاج شود و به آن به عنوان يک فرصت نگاه شود و قبول کنيم در حوزه اقتصادي نواقصي وجود دارد. نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي عنوان کرد: بايد پذيرفت کشور در حوزه مباحث اقتصادي مشکل دارد و در تمام زنجيره‌هاي توليد کشور وابستگي به خارج وجود دارد.

رئيس قوه مقننه اظهار کرد: نبايد اين مساله را مدام مطرح کرد که چرا کمبود وجود دارد دشمن ابزارهاي خود را به کار گرفته است تا به مشاجرات داخلي دامن بزند.

وي يادآور شد: پيشرفت‌هاي بخش دفاعي کشور مي‌تواند به الگويي براي ساير بخش‌ها به‌ويژه بخش‌هاي اقتصادي و توليدي تبديل شود، ما مي‌توانيم از ظرفيت تحريم‌هاي اقتصادي براي استقلال اقتصادي کشور استفاده کنيم. لاريجاني بيان کرد: توجه به وضعيت معيشتي مردم بايد در اولويت باشد در اين زمينه براي سرمايه‌گذاري در اشتغال خرد از محل صندوق توسعه ملي بودجه خوبي در سطح روستاهاي کشور در نظر گرفته شده است.

وي خاطرنشان کرد: سال گذشته 2,000 ميليارد ريال براي ايجاد اشتغال به نهادهاي حمايتي کمک شد و امسال اين رقم به 5,000 ميليارد ريال رسيده است. رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به راهکارهايي در جهت رفع مشکلات اقتصادي عنوان کرد: تسهيل سرمايه گذاري فرآيندي مهم است و بايد پنجره‌اي واحد در ادارات و دستگاه‌هاي اجتماعي شکل بگيرد. وي گفت: نبايد بروکراسي‌هاي يک سرمايه گذاري چند سال طول بکشد. انتظار مي‌رود بروکراسي‌ها ظرف چند روز انجام بپذيرد تا علاقه‌مندي در سرمايه گذاران ايجاد شود.

منبع: bartarinha.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد