آخرین اخبار

حمله علي دايي به مازيار ناظمي بخاطر ادعاهاي عجيب و غريب حاشيه هاي ورزشي

حمله علي دايي به مازيار ناظمي بخاطر ادعاهاي عجيب و غريب

  بزرگنمايي:

چه خبر - علي دايي: آقاي ناظمي چه کاره‌ فوتبال هستيد؟

علي دايي درباره مشکلات تيم سايپا در راه ليگ قهرمانان آسيا، حواشي پس از حذف تيم ملي از جام ملت‌ها و گزينه‌هاي مطرح درباره جانشيني کي‌روش سخن گفت. او به شدت به اظهارنظرهاي مدير روابط عمومي وزارت ورزش درباره تيم ملي و سرمربي آينده آن تاخت و اين موضوع را دخالت آشکار دولت در فوتبال دانست.
متن کامل اين گفت‌وگو را در ادامه مي‌خوانيد:

* ابتدا درباره شرايط تيم فوتبال سايپا صحبت کنيد، فردا بايد برابر سپيدرود رشت به ميدان برويد، اين ديدار را چطور ارزيابي مي‌کنيد؟
بازي سختي پيش رو داريم چرا که سپيدرود در نيم فصل توانسته خودش را تقويت کند و بازيکنان خوبي را جذب کرده است. آنها در ديدار برابر پرسپوليس هم نشان دادند که تيم بسيار خوبي هستند. بنابراين فکر مي‌کنم فردا بازي بسيار سختي براي هر دو تيم باشد. ما بعد از بازي در جام حذفي تمرينات خودمان را به خوبي انجام داديم اما متأسفانه نتوانستيم بازيکنان مد نظرمان را جذب کنيم و تيم خوبي ببنديم. الان هم که بايد با اتوبوس به رشت سفر کنيم چون پول کافي براي تهيه بليت نداشتيم.

* ظاهراً تيم شما براي نيم فصل خوب تقويت نشده است. با اين شرايط چه برنامه‌اي براي نيم فصل دوم و حضور در ليگ قهرمانان آسيا داريد؟
متأسفانه نتوانستيم بازيکنان مد نظرمان را جذب کنيم. البته به غير از بازيکن، اولين مسئله براي يک تيم زمين تمرين است که ما آن را هم در اختيار نداريم. در اين زمينه کم و کاستي وجود دارد. خيلي درخواست داديم که مشکلاتمان برطرف شود اما تا به امروز حل نشده است.

* پس با اين شرايط تيم خوبي را نبسته‌ايد و نگراني‌ها براي ليگ قهرمانان آسيا بيشتر مي‌شود.
ما خودمان بيشتر از همه نگرانيم اما چاره‌اي هم نداريم. وقتي باشگاه نمي‌تواند پول کافي به بازيکن بدهد و نمي‌تواند بازيکن مد نظر ما را جذب کند کاري از دستمان بر نمي‌آيد.

* با اين شرايط آينده تيم‌تان در آسيا را چطور مي‌بينيد؟
کار برايمان بسيار سخت است همه خودشان را آماده کرده‌اند و رقبا هم با قدرت در ليگ قهرمانان آسيا حاضر مي‌شوند اما ما متأسفانه با وجود اينکه مي‌دانيم نقاط ضعف‌نام کجاست اما نتوانستيم آنها را ترميم کنيم. با همه اين شرايط مطمئناً همه توان‌مان را براي بازي‌ها مي‌گذاريم تا بهترين نتيجه ممکن را بگيريم.

* اين روزها شايعات زيادي پيرامون شما و تيم ملي مطرح است. حتي مهدي تاج گفت که مذاکراتي با شما براي حضور در تيم ملي فوتبال انجام داده است آيا اين مسئله را تأييد مي‌کنيد.
نه من هيچ صحبتي با هيچ کس براي تيم ملي فوتبال انجام ندادم.

* اگر پيشنهاد رسمي به شما داده شود آيا روي آن فکر مي‌کنيد؟
فعلاً هيچ پيشنهادي مطرح نشده و من سرمربي سايپا هستم و تمرکزم روي تيم خودم است.

* کارلوس کي روش 8 سال در فوتبال ايران کار کرد و در نهايت رفت. به نظر شما در حال حاضر کارلوس کي روش بيشتر از اين جدايي زيان خواهد ديد يا فوتبال ايران؟
فوتبال ما خيلي وقت است که در مسير سرازيري قرار دارد و زيان مي‌کند وقتي ما امکانات اوليه را نداريم و در مملکت ما کاري براي زيرساخت‌ها انجام نمي‌شود و باشگاه‌ها هم توان مالي کافي را ندارند و سطح ليگ‌مان دائماً پايين‌تر مي‌آيد چه کار مي‌توانيم انجام بدهيم. کي‌روش هشت سال در فوتبال ايران زحمت کشيد و بدون اينکه از او تشکر کنيم از فوتبال ايران رفت. به نظر من بايد براي زحماتي که در فوتبال ايران کشيده بود حداقل يک مراسم بدرقه مي‌گرفتيم و از او تشکر مي‌کرديم نه اينکه همين طوري به ايران بيايد و در ادامه ايران را ترک کند. ما چنين آدم‌هايي نيستم و فرهنگ غني داريم.

* بعد از باخت مقابل ژاپن حملات زيادي به کي‌روش شد، خيلي‌ها مي‌گفتند او بايد تيم ملي فوتبال ايران را قهرمان مي‌کرد. شما با اين نظرها موافقيد؟
ببخشيد من از شما سوال دارم، پيش از آقاي کي‌روش ما کي قهرمان آسيا شديم؟ چند جام به دست آورده‌ايم؟ شما انتظار داشتيد کي‌روش ايران را در جام جهاني قهرمان کند يا اينکه فکر مي‌کرديد به راحتي در جام ملت‌هاي آسيا قهرمان مي‌شويم. من با قطعيت مي‌گويم اگر ما در جام ملت‌هاي آسيا هم قهرمان مي‌شديم تمام علم و دانش و مديريت در فوتبال زير سوال مي‌رفت. ما حداقل امسال با کي‌روش به جمع چهار تيم برتر آسيا صعود کرديم. خاطرتان هست آخرين بار کي به جمع چهار تيم برتر رسيديم؟ 15 سال پيش بود در دوره‌هاي بعدي که اصلاً بالا نيامديم. پس چطور انتظار داريد کي‌روش به راحتي تيم را قهرمان کند. برخي دوستان که انتظار داشتند کي‌روش تيم ملي را در جام جهاني قهرمان کند؟ آيا واقعاً مي‌توانستيم در جام جهاني قهرمان شويم؟

* آنقدر انتظارها از تيم بالا بود که همه مي‌خواستند تيم ملي قهرمان شود.
وقتي شما انتظار قهرماني داريد بايد امکانات لازم را هم فراهم کنيد. بايد برنامه‌هاي آماده سازي سرمربي را مو به مو اجرا کنيد. برويد و ببينيد فوتبال ما در آسيا از نظر امکانات کجاست؟ و بعد درباره قهرماني در آسيا صحبت کنيد.

* پس شما فکر مي‌کنيد پس از شکست برابر ژاپن نسبت به کي‌روش بي‌رحمي شد؟
ما متأسفانه نه تنها با کي‌روش بلکه با مربيان ديگر هم چنين کاري کرديم. الان شرايطي داريم که فکر مي‌کنم فوتبال ما آنقدر پول ندارد که بخواهد قراردادهايي نظير قرارداد آقاي کي‌روش و يا مربيان بزرگ‌تر از آن را بپردازد. به همين خاطر فکر مي‌کنم فدراسيون هم بدش نمي‌آمد کي‌روش را به راحتي کنار بگذارد اما بايد بدانيد کي‌روش مربي سطح بالايي بود که در دو دوره متوالي ايران را به جام جهاني برد که در تاريخ فوتبال ايران بي سابقه بود. به همين خاطر بايد قدردان کي‌روش باشيم.

* قبل از جام ملت‌هاي آسيا انتقادات زيادي به عملکرد کارلوس کي‌روش مي‌شد و خود شما گفته بوديد شايد آنها به نيمکت تيم ملي نظر دارند. آيا الان هم همين نگاه را نسبت به منتقدان تيم ملي داريد؟
اگر درست نگاه کنيد ما واقعاً نمي‌توانيم از نظر فني ايرادي به کي‌روش بگيريم. شايد از نظر فني من بگويم در فلان بازي فلان کار نبايد انجام مي‌شد اما صحبت کردن بعد از بازي بسيار راحت است. بعد از بازي با ژاپن من به راحتي مي‌توانم بگويم فلان بازيکن نبايد بازي مي‌کرد و يا فلان تاکتيک تيم نبايد اجرا مي‌شد اما من در کنار تيم نيستم که بخواهم قبل از مسابقه نظر بدهم. مي‌خواهم بگويم شما بعد از اينکه يک بازي را ببينيد خيلي مسائل را مي‌توانيد مطرح کنيد اما مهم اين است که قبل از آن مسابقه نظر درستي داشته باشيد. مطمئناً ايراداتي وجود داشته که بعد از بازي با ژاپن همه کارشناسان درباره آن صحبت کرده‌اند.

* آيا به نظر شما کلينزمن، زيدان و مورينيو روزي به فوتبال ايران مي‌آيند؟
با چه امکاناتي مي‌خواهيد اين مربيان را بياوريد؟ متأسفم که آقاي مازيار ناظمي درباره اين مسائل صحبت مي‌کند. او در وزارت ورزش است و اين وزارتخانه هيچ ارتباطي به فوتبال ندارد. صحبت‌هاي ناظمي دخالت دولت در فدراسيون فوتبال است که با قوانين فيفا مغايرت دارد. نه تنها او بلکه آقاي سلطاني‌فر هم نمي‌تواند درباره انتخاب سرمربي تيم ملي اظهار نظر کند. تنها مرجعي که مي‌تواند درباره سرمربي تيم ملي تصميم بگيرد فدراسيون فوتبال است و يا نهايتاً هيأت رئيسه فدراسيون فوتبال مي‌تواند درباره آن نظر بدهد.
درباره اسم‌هايي هم که گفتيد بايد بگويم سنگ بزرگ علامت نزدن است. شما فکر مي‌کنيد زيدان که رئال مادريد را رها کرده به ايران مي‌آيد يا کلينزمن به ايران مي‌آيد؟ من که چشمم آب نمي‌خورد. اي کاش ما با افکار مردم بازي نکنيم و با آنها صادق باشيم. اگر مبلغ قرارداد آقاي کي‌روش سنگين بود و در پرداخت آن مشکل داشتيم چطور مي‌توانيد يک مربي بزرگ‌تر با دستمزد بيشتر بياوريد.
شما فکر مي‌کنيد اين مربيان با 100 هزار دلار و يا 200 هزار دلار به فوتبال ايران مي‌آيند. شما از آقاي ناظمي بپرسيد مورينيو در منچستر يونايتد چقدر حقوق مي‌گرفت؟ يا بپرسيد قرارداد زيدان چقدر بود؟
شما فکر مي‌کنيد آنها انگليس و اسپانيا، آلمان و آمريکا را رها مي‌کنند و با اين شرايط و امکاناتي که نداريم به ايران مي‌آيند و در اينجا کار مي‌کنند؟
شرايط ايران متأسفانه سخت‌تر از کشورهاي ديگر است و به همين خاطر مربيان بزرگ اگر بخواهند در فوتبال ايران با اين شرايط کار کنند يک و نيم يا دو برابر دستمزدشان در اروپا را طلب مي‌کنند. چگونه ما مي‌توانيم اين پول را پرداخت کنيم؟
آقاي ناظمي من از شما يک سوال دارم، شما در فدراسيون فوتبال چه سمتي داريد؟ وقتي در فدراسيون فوتبال سمتي نداريد بهتر است درباره وزارت ورزش صحبت کنيد که در آنجا سمت داريد. فيفا دخالت دولت در فوتبال را ممنوع کرده است.

* شما به عنوان يکي از اسطوره‌هاي فوتبال ايران آيا توصيه‌اي به فدراسيون فوتبال ايران داريد؟
ان‌شاءلله که بتوانند تصميم درستي بگيرند. ما زمان کافي در اختيار داريم و نبايد اين زمان را از دست بدهيم. بايد به فکر تيم ملي و انتخاب مربي خوبي براي تيم ملي باشند تا از حالا خودمان را براي مقدماتي جام جهاني 2022 قطر آماده کنيم. الان بهترين زمان است که خودمان را بازسازي کنيم.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محروميت داوري که به بازيکن پس گردني زد!

عصبانيت طرفداران منچستريونايتد: پوگبا را به رئال بفروشيد

عملکردن کريم بنزما به قولي که به دخترش داده بود

پرونده جنجالي همجنسگرايي در فوتبال ايران

محروميت اشکان دژاگه از بازي با پرسپوليس بخاطر کتک زدن تماشاگر؟!

واکنش همسر ايکاردي به عملکرد رونالدو در يوونتوس: کار خاصي نکرده!

سکوت محسن فروزان در اينستاگرامش شکست! عکس

اقدام غيرمنتظره مهاجم الاهلي عربستان قبل از بازي با پرسپوليس

چيزهايي که هواداران تراکتورسازي هنوز ياد نگرفته اند

ادعاي جنجالي دختر 18 ساله درباره فوتباليست سرشناس

منتظر نقل و انتقالات جنجالي باشيد؛ رحمتي در تراکتور, دژاگه در استقلال

رفتار زشت رونالدو با هم تيمي هايش بعداز حذف مقابل آژاکس

اين چند بازيکن خريد 400 ميليون رئال مادريد! عکس

واکنش مهدي طارمي به کتک خوردن شجاعي در تبريز! عکس

واکنش احساسي فرهاد مجيدي به درگذشت هوادار جوان استقلال

سبک زندگي لاکچري الکساندر دل پيرو در آمريکا با خانه اي رويايي! عکس

اگر جاي عادل فردوسي پور بوديم کدام کار را انجام ميداديم؟

خواستگاري فوتباليست سرشناس از خانم دکتر دندانپزشک! عکس

ستاره سپاهان بازي با پرسپوليس را از دست داد

جزئيات باورنکردني از شرط بندي دروازه بان سرشناس!!

جنجال تماشاگران تراکتورسازي؛ کتک خوردن مسعود شجاعي از تماشاگر!

عصبانيت علي دايي؛ وقتي جيک بازيکنان سايپا در نمي آمد!

جدايي راحت و بي دردسر رشيد مظاهري از ذوب آهن!

سکوت محسن فروزان شکست!

استقبال شديد مردم از جشن امضاي کتاب عادل فردوسي پور! عکس

توفان جديد در فوتبال ايران با افشاگري علي دايي!

رونالدو در فکر ترک يوونتوس؛ مشکل کريس با چه کسي است؟

گزارشگر جديد به جاي عادل فردوسي پور در شبکه 3 مشخص شد

شوخي ديويد بکام با همسرش ويکتوريا و انتشار عکس بدون آرايش وي! عکس

عادل فردوسي پور سوار بر تراکتور در مناطق سيل زده! عکس

رئال مادريد امباپه را نمي خواهد!

رونالدو مانع تمديد قرارداد ستاره رئال مادريد؛ بيا يوونتوس!

جمع آوري کمک توسط امير قلعه نويي براي سيل زدگان! عکس

تيپ مسي و پسرانش در حال رفتن به عيد ديدني! عکس

پست تلخ علي کريمي براي سيل زدگان! عکس

پيام زيبا و جالب باشگاه آ اس رم بخاطر سيل در ايران! عکس

کنايه احمدرضا عابدزاده به مسئولين بخاطر سيل هاي پي در پي! عکس

گزارشگر دربي؛ منتظر فردوسي پور نباشيد

پست عاشقانه حسين ماهيني براي همسرش به مناسبت سالگرد ازدواج! عکس

روش عجيب فروش بليط دربي همراه با سوءاستفاده!!

ريختن آب جوش برروي کمک داور زن!! عکس

نقش مهم منصوريان و ذوب آهن در تعيين قهرمان ليگ برتر

سوژه شدن شباهت راموس به بازيگر کانادايي! عکس

3 ستاره اي که تابستان بارسلونا را ترک مي کنند

حقوق پل پوگبا در رئال مادريد چقدر است؟

کفش هاي ورزشي جديد مسي با طرح سريال بازي تاج و تخت! عکس

ترفند پاري سن ژرمن براي نگه داشتن نيمار و امباپه

عابدزاده از شرايط رستوران داري در شب عيد گفت

نام دروازه بان بايرن مونيخ برروي کره اسب رفيقش!

ماجراي متني که همسر وحيد طالب لو براي بهداد سليمي نوشت