آخرین اخبار

علت رفتار‌هاي اخير ضرغامي با روحاني سياسي

علت رفتار‌هاي اخير ضرغامي با روحاني

  بزرگنمايي:

چه خبر - علت رفتار‌هاي اخير ضرغامي با روحاني

ضرغامي پس از برقراري ديدارهاي صبح گاهي اش که مهمانان در آن به صرف صبحانه دعوت مي شدند و البته از همه طيف ها اصولگرا و اصلاح طلب در آن حضور داشتند، کانديداي انتخابات رياست جمهوري شد، هرچند در نهايت او اگرچه جزو کانديداهاي نهايي «جمنا» قرار گرفت، اما نتوانست کانديداي نهايي و مورد اجماع اين ساز و کار سياسي اصولگرايان باشد.

رئيس اسبق سازمان صدا و سيما در دو مورد اخيرا خبرساز شده و بار ديگر حضورش در رسانه ها و به عنوان تيتر اخبار مهم پررنگ شده است. او در ماجراي انتخاب دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي يکي از چهره هاي مسئول در بيت رهبري را مورد انتقاد قرار داد .

عزت الله ضرغامي پس از انتخاب دبير جديد شوراي عالي انقلاب فرهنگي در توييتر خود نوشت: در حالي که رهبر معظم انقلاب مسئوليت بررسي صلاحيت نامزد دبيري شوراي عالي انقلاب فرهنگي را مشخصا بر عهده نظر کارشناسي اعضاي شورا گذارده بود متاسفانه در جلسه ديشب مکررا به صورت علني و غير علني از تماس هاي آقاي وحيد حقانيان به منظور راي مثبت به اين نامزد محترم سخن به ميان آمد.

اين توييت رئيس اسبق صدا و سيما باعث غافلگيري شد و واکنش هاي زيادي را به دنبال داشت. در حالي که اظهار نظر پيرامون اين موضوع شدت گرفته بود، ضرغامي با اختلاف سه‌ساعته توييت دوم خود را نيز منتشر کرد و نوشت: «پس از بررسي بيشتر در اين خصوص يقين پيدا کردم دخالت آقاي وحيد حقانيان در مسئله انتخاب آقاي دکتر عاملي بدون مجوز معظم‌له و خودسرانه بوده است.»

گزارش ها و تحليل هاي بسياري در مورد اين نوشتار «عزت الله ضرغامي» در جريان نگارش بود که يک اقدام ديگر از سوي او باعث شد بازهم فضاي رسانه ها و فضاي مجازي پر از صحبت و تحليل درباره رفتار اخير رئيس اسبق رسانه ملي و عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در مقابل رئيس جمهور شود.

بر اساس شنيده ها و آنچه از محتويات جلسه اخير شوراي عالي انقلاب فرهنگي بيرون آمده است، مجادله لفظي سختي بين رئيس جمهور و ضرغامي صورت گرفته است. تا جايي که «حسن روحاني» جلسه را به دليل عدم رعايت حرمت و جايگاهش ترک کرده و تاکيد کرده است تا زماني که ضرغامي در جلسات حضور داشته باشد، ديگر در شورا حاضر نخواهد شد.

دو روز پيش «محمد ايماني» عضو شوراي سردبيري روزنامه کيهان طي يادداشتي در کانالش نوشت: آقاي ضرغامي در جلسه اخير شوراي عالي فضاي مجازي خطاب به روحاني گفته اين حرف‌ها چي بود که شما درباره حجاب و فضاي مجازي و فيلترينگ در وزارت ارتباطات گفتيد؛ بعضي از اين سخنان غير واقعي و برخي ديگر معارض ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي است. در پاسخ روحاني نيز گفته؛ من نبايد به شما جواب بدهم، پاشو برو بيرون! ضرغامي هم پاسخ داده که شما نمي‌توانيد اعضاي شورا را بيرون کنيد. پس از آن، روحاني از جلسه بيرون رفته و به انتقاد ضرغامي که اعتراض برخي ديگر از اعضا هم بوده، پاسخ نداده است.»

يکي ديگر از کاربران رسانه اي شبکه هاي اجتماعي که به نظر مي رسد آب و تاب بيشتري به ماجراي جدال لظفي رئيس جمهور با ضرغامي داده است، نوشته که «روحاني به ضرغامي ميگه به شما ربطي نداره من چي گفتم. ضرغامي هم ميگه به خودت و همه کس و کارت ربط نداره، به من ربط داره شما بايد اين جا توضيح بديد چرا اين حرف‌ها را زدي. »

در همين باره «عبدالله گنجي» مدير مسئول روزنامه جوان با انتقاد از ضرغامي ضمن اتخاذ يک موضع منطقي در کانال خود نوشت: ‏شان حقوقي رئيس جمهور (هر کس که باشد) از ملت و نظام است. نبايد در جمع زير دست يا زماني که مدير جلسه است چشم در چشم يا انگشت در چشم و دو به دو تا مرز شکستن او پيش‌رفت، اشتباه است. نگوييم اين روحاني با اون مواضع حقش هست. شان حقوقي ارجح است. ادبيات فاخر و کوتاه آمدن طرف مقابل معقول‌تر است.»

هر چند برخي از کاربران و رسانه ها موضع گيري و رفتار اخير ضرغامي را مرتبط با انتخابات تحليل کردند و تاکيد داشته اند که چنين رفتاري براي ديگر شدن با روحاني و مخالفت با او و اقداماتش که اتفاقا منتقدان زيادي هم امروز حتي در بين مردم و پايگاه رأي او پيدا کرده است دليلي جز نامزدي در انتخابات نمي تواند داشته باشد. هرچند او هنوز خود دليلي براي اين رفتار ذکر نکرده است و احتمالا چنين تحليلي را اشتباه بخواند.

به هر حال همانطور که مدير مسئول روزنامه جوان نوشته است: «اگرچه نقد رئيس جمهور خط قرمز نيست و بايد از سوي کنش گران سياسي با جديت دنبال شود، اما اين مساله بايد حساب و کتاب داشته باشد و در آن از ادبيات فاخري در قبال رئيس جمهوري که رأي بخش قابل توجهي از مردم را کسب کرده است، استفاده شود

حالا بعد از اين موضع گيري و رفتار «عزت الله ضرغامي» خبر آمده که او از ادامه حضور در جلسات شورايعالي انقلاب فرهنگي و شورايعالي فضاي مجازي منع شده است. آنطور که برخي از رسانه ها مدعي شدند در پي مشاجره اخير عزت الله ضرغامي با رييس جمهور در جلسه اخير شورايعالي انقلاب فرهنگي، وي از سوي دفتر يکي از مقامات عالي رتبه نظام از ادامه حضور در جلسات شورايعالي انقلاب فرهنگي و شورايعالي فضاي مجازي منع شده است.

منبع:tabnak.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد