آخرین اخبار

واکنش آملي لاريجاني به بازداشت مرضيه هاشمي سياسي

واکنش آملي لاريجاني به بازداشت مرضيه هاشمي

  بزرگنمايي:

چه خبر - واکنش آملي لاريجاني به بازداشت مرضيه هاشمي

رئيس قوه قضاييه گفت: وحدت مردم و مسئولان تحت رهبري‌هاي داهيانه مقام معظم رهبري (مد ظله العالي)، عامل در هم کوبيدن دشمن است و تاثير فشارها و تحريم‌ها را از بين خواهد برد.

آيت الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي با انتقاد شديد از بازداشت غيرقانوني مرضيه هاشمي خبرنگار آمريکايي شبکه خبري Press TV از سوي آمريکا، نسبت به ترويج عادت تجاوز به حقوق انسان ها توسط آمريکا و غرب ابراز تاسف کرد و گفت: امروز استفاده ابزاري آمريکا و غرب از مقوله «حقوق بشر» به خوبي آشکار است. در حادثه اخير، مدعي هستند که اين خبرنگار به عنوان «شاهد» بازداشت شده است! اولين بار است که مي شنويم يک کشوري تبعه خود را که بيم فرار او هم نمي رود، در وطن خودش به عنوان شاهد بازداشت کند.

رئيس قوه قضاييه مسئوليت هرگونه آسيب احتمالي به خبرنگار Press TV را متوجه دستگاه قضايي ايالات متحده آمريکا دانست و با بيان اينکه شواهد نشان مي دهد مشکل آمريکا با اين خبرنگار به سبب دفاع او از انقلاب اسلامي ايران و انتقاد از جنايات آمريکا در نقاط مختلف جهان است، دادستان کل کشور را مامور کرد که تمام اقدامات لازم در چارچوب قانون آيين دادرسي کيفري را از باب دفاع از حقوق عامه براي آزادي اين خبرنگار آمريکايي انجام دهد.

آملي لاريجاني در ادامه با اشاره به در پيش بودن ايام چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، تصريح کرد: به فضل الهي 40 سال از حرکت انقلاب در مسير پر فراز و نشيب خود مي گذرد و همگان شاهد بوده اند که دشمنان ما 40 سال است تمام تلاش خود را براي به زانو در آوردن مردم بصير و مقاوم ايران به کار بسته اند. دشمنان هرگز احتمال نمي دادند که مردم کوچه و بازار در ايران بتوانند اين چنين در مقابل استعمار و استبداد بايستند و دست نشاندگان آنها را به رهبري مردي الهي همانند حضرت امام خميني (قدس الله نفسه الزکيه) که سلاحي جز ايمان، اعتقاد و اتکا به حق تعالي نداشت، از کشور بيرون کنند.

رئيس قوه قضاييه ادامه داد: از آن روز، هر فريب، مکر و حيله اي را براي براندازي اين نظام مردمي به کار بستند اما مردم بصير ما در مقابل همه توطئه ها و دشمني هاي آنان ايستادند و امروز در نقطه اي هستند که کشورشان رکن ثبات و امنيت و محور مقاومت در منطقه است. همين جايگاه و از سوي ديگر انواع پيشرفت هاي ايران در عرصه هاي گوناگون علمي، فناوري، دفاعي و ... باعث برانگيخته شدن رشک و حسد برخي کشورهاي منطقه و تشديد دشمني هاي بدخواهان ملت ايران و در راس آنها آمريکا شده است.

آملي لاريجاني گفت: با اينکه جمهوري اسلامي بارها تاکيد کرده است که پيشرفت هاي نظامي ما صرفا جنبه دفاعي دارد اما دشمنان ما خصوصا آمريکا از شرارت خود نکاسته اند و دائم در صدد به زانو درآوردن ملت ايران هستند. ضعف آنها در مواجهه منطقي با مردم ايران، آنان را وادار به توهين کرده است؛ چنانکه فراموش نمي کنيم بوش پسر چگونه مردم ما را «بربر» و جمهوري اسلامي را محور شرارت خواند. امروز هم رئيس جمهور نادان و کوته فکر آمريکا، ملتي با يک سابقه تمدني عظيم را «تروريست» مي خواند و با کج فهمي هر چه تمامتر به مردم بزرگ ايران اهانت مي کند.

رئيس قوه قضاييه با بيان اينکه آمريکا و مغرب زمين، از معيارهاي دوگانه خود رنج مي برند و صرفا با کشورهايي که نوکر و تبع محض آنها باشند رابطه خوبي دارند، خاطرنشان کرد: اينکه به ايران بگويند «رعايت موازين حقوق بشر را از عربستان بياموزيد»! اين سخن، عيار عقل و درک آنها را نشان مي دهد و جهان را با معيارهاي «بربريت» بيشتر آشنا مي سازد.

آملي لاريجاني با اشاره به مقاومت اصيل، ايماني و صبورانه ملت ايران و دفاع از ارزش ها و آرمان هاي اسلام و انقلاب طي 40 سال گذشته، تصريح کرد: يکي از اقداماتي که اخيرا نيز با تحرکات و رفت و آمدهاي وزير خارجه آمريکا و مشاوران ترامپ به منطقه و ساير کشورها تشديد شده است، مقوله «ايران هراسي» است که در اين زمينه بايد خود کشورها مراقب باشند با اين اقدامات آمريکا سرشان کلاه نرود.

رئيس قوه قضاييه با بيان اينکه صلابت ملت ايران با اين قبيل تحرکات موذيانه مخدوش نمي شود، تاکيد کرد: چنين اقداماتي قطعا موجب انسجام هر چه بيشتر ملت ايران مي شود و اميدواريم که مردم و مسئولان با برگزاري هر چه باشکوه تر مراسم ايام الله دهه فجر و همچنين حضور حماسي در راهپيمايي 22 بهمن به عنوان معيار مقابله با دشمنان، پيام دقيقي به آمريکا و اذنابش بدهند و فراموش نکنيم که امروز، وحدت مردم و مسئولان تحت رهبري هاي داهيانه مقام معظم رهبري (مد ظله العالي)، عامل در هم کوبيدن دشمن است و تاثير فشارها و تحريم ها را از بين خواهد برد.

منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد