آخرین اخبار

باز هم شايعه‌سازي عليه حسن روحاني سياسي

باز هم شايعه‌سازي عليه حسن روحاني

  بزرگنمايي:

چه خبر - باز هم شايعه‌سازي عليه حسن روحاني

اخيرا ادعا شده است که دليل غيبت روحاني در جلسه روز شنبه مجمع تشخيص مصلحت نظام، گلايه‌ها اوست که سبب قهر کردنش شده است! با نگاهي به سوابق حسن روحاني به خوبي مشخص خواهد شد که شخصيتي با اين سوابق و حضور در پست‌هاي مهم و کليدي از جمله رياست جمهوري، دبيري شوراي عالي امنيت ملي، رياست تيم هسته‌اي و مذاکره‌کننده ارشد ايران با سه کشور اروپايي آلمان، فرانسه و بريتانيا و... هيچ‌گاه شأن خود را آن اندازه تنزل نمي‌دهد که از ترفند کودکانه «قهر» استفاده کند. بنابراين اين ادعاي کذب داراي ريشه‌هايي است که در ادامه به آن اشاره خواهد شد و عاملان انتشار اين شايعه هم کمابيش مشخص مي‌شوند.

چند شايعه قهر؟

شايعه قهر روحاني از سال 93 و هر بار به يک بهانه مطرح شد. سال 93 يعني تنها يک سال پس از آغاز رياست جمهوري روحاني برخي سايت‌ها نوشتند: «جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي به دليل واکنش و اوقات تلخي رئيس‌جمهور با يکي از اعضاي شورا، نيمه کاره تعطيل شده است. در اين جلسه يک عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي نسبت به برخي اقدامات در دستگاه سياست خارجي و همچنين پياده‌روي ظريف با جان کري انتقاداتي را مطرح مي‌کند.

نهايتاً روحاني به حالت قهر جلسه را ترک مي‌کند.» پس از اين ادعا حسام‌الدين آشنا در جايگاه مشاور رئيس‌جمهور خبرداد: «در جلسه اخير شوراي فرهنگي موضوع و يا بحث تنش‌زايي مطرح نشده و رئيس‌جمهور نيز تا پايان جلسه حضور داشتند و ترک جلسه‌اي هم از سوي ايشان صورت نگرفته بود.»

بار ديگر اين ادعا درباره قهر از مجمع تشخيص مصلحت نظام در سال 94 مطرح شد و مخالفان روحاني چنين نوشتند:‌ «حسن روحاني که به تدوين برنامه ششم توسعه از سوي مجمع تشخيص معترض بوده، تاکيد کرده که دولت بايد به تدوين اين برنامه بپردازد که با مخالفت هاشمي‌رفسنجاني و اعضاي مجمع مواجه شده است و پس از اين جلسه ديگر در جلسات مجمع شرکت نکرده است.» از ابتدا مشخص بود که هدف از طرح اين شاعه علاوه بر سياه‌نمايي درباره اهداف و عملکرد رئيس‌جمهور، تلاش براي القاي اختلاف ميان روحاني و هاشمي بود که با توجه به عيان بودن روابط اين دو شخصيت اين تلاش ناکام ماند.

همچنين در همان ايام حجت‌الاسلام محمدي عراقي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام اعلام کرد:«نماينده دولت گفته که اين غيبت فقط به خاطر مشغله کاري بوده است، چراکه ممکن است مجمع چندين ساعت درباره يک ماده بحث کند؛ بنابراين فرصت رئيس‌جمهوري با توجه به مشغله کاري اجازه حضور پيوسته را به وي نمي‌دهد، اما هرگاه بتواند شرکت خواهد کرد». محمد هاشمي که عضو مجمع تشخيص در آن زمان بود هم تاکيد کرد که «اختلافي ميان آيت‌الله هاشمي و حسن روحاني نيست و اين ادعا ساخته و پرداخته ذهن مخالفان است» در موارد ديگر باز هم شايعه قهر روحاني مطرح شد.

افشاي ماهيت کاسبان قهر

در اذهان همگان هست که در سال 90 محمود احمدي‌نژاد در جايگاه رئيس‌جمهور وقت 11 روز از حضور در محل کار خود امتناع کرد. پر بيراه نيست اگر اذعان شود اين غيبت سبب رويگرداني اصولگرايان حامي احمدي‌نژاد از او شد و همچنين به عنوان يک نمره منفي در رزومه رئيس دولت دهم چنين ثبت شد. ماجراي خانه‌نشيني احمدي‌نژاد چنين بود که در 28 فروردين 1390، خبر استعفاي حيدر مصلحي، وزير اطلاعات از سمت خود همراه با متن موافقت محمود احمدي‌نژاد با اين استعفا رسانه‌اي شد اما اين استعفا با مخالفت مقام معظم رهبري مواجه شد و ايشان خواستار ابقاي وزير اطلاعات در سمت خود شدند که همين موضوع سبب قهر احمدي‌نژاد شد. با توجه به اين موضوع مي‌توان دو طيف را در طرح شايعه استعفاي روحاني دخيل دانست

نخستين گروه مي‌تواند حاميان احمدي‌نژاد باشد که هنوز هم به‌خاطر قهر احمدي‌نژاد تحت فشار افکار عمومي هستند. شايد هدف آنها از طرح شايعه قهر روحاني اين باشد که از يک سو فشار وارده بر خود را کاهش دهند و از سوي ديگر اينگونه مدعي شوند که جايگاه رياست جمهوري مستلزم افزايش اختيارات است تا موجب قهر روساي جمهور نشود. طيف ديگري که از طرح شايعه قهر روحاني سود مي‌برند مخالفان او هستند چنانکه برخي طيف‌هاي سياسي که از ابتداي سال92 حضور روحاني در پاستور را مخل نيل به اهداف خود مي‌دانستند، اکنون با طرح قهر او درصدد القاي درستي مخالفت خود هستند.

از سوي ديگر برخي با برنامه‌ريزي کامل به انتشار اين شايعه اقدام مي‌کنند يعني درصدد بهره‌برداري انتخاباتي از آن هستند چنانکه به طيف‌هاي مختلف جامعه چنين القا کنند که گزينه مورد حمايت اعتداليون و اصلاح‌طلبان در انديشه خدمت به مردم نيست و انتخاب آنها در سال‌هاي 92 و 96 اشتباه بوده است تا در نهايت چنين نتيجه بگيرند که طيف احمدي‌نژاد، اصلاح‌طلبان و اعتداليون قابل اعتماد نيستند. بنابراين تنها طيفي که تاکنون با قهر سياسي منتخب مورد حمايتش مواجه نشده، اصولگرايان هستند!

منبع: bartarinha.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد