آخرین اخبار

چرا دشمن برجام موشکي را عليه ايران مطرح کرد؟ سياسي

چرا دشمن برجام موشکي را عليه ايران مطرح کرد؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - چرا دشمن برجام موشکي را عليه ايران مطرح کرد؟

سرهنگ سعيد حسن‌خاني ظهر امروز در نخستين گردهمايي سياسي فرماندهان و مديران نيروهاي مسلح استان اصفهان اظهار داشت: در 5 قاره زمين 29 منطقه جغرافيايي مورد توجه است و به جز قطب جنوب 28 زيستگاه دائمي بشري وجود دارد و اين 28 زيست گاه دربردارنده 205 کشور دنياست و 193 کشور عضو سازمان ملل متحدند و در مجمع عمومي حضور دارند، از 193 کشور دنيا 128 کشور جشن استقلال مي‌گيرند.

وي افزود: در اين 128 کشور 58 کشور جشن استقلال خودشان را در رهايي از انگلستان، 26 کشور رهايي از فرانسه، 21 کشور روسيه و 21 کشور از رهايي از استعمار اسپانيا جشن مي‌‌گيرند.

معاون سياسي نيروي زميني ارتش خاطرنشان کرد: کشوري مانند انگلستان که اگر بخواهيم از نظر جغرافيايي درباره آن صحبت کنيم وسعتي به اندازه سمنان دارد و تا کنون 58 کشور را مستعمره خود کرده، ايران در طول تاريخ مستعمره هيچ کشوري نبوده و انقلاب اسلامي ايران را از يک کشور دست نشانده به يک کشور مستقل تبديل کرد.

وي تصريح کرد: دنيا بين 2 بلوک شرق و غرب تقسيم شده بودند و اساس نظام حاکم بر دنيا ايجاد يک رقابت دائمي بين اين 2 بلوک بود و بر سر هيچ موضوعي با يکديگر تفاهم نداشتند و حتي کشورها و شهرهاي هم با يکديگر تفاهم نداشته و حتي برلين را تقسيم کردند، در نظام 2 قطبي اساس نظام وابسته بود.

حسن‌خاني بيان کرد: زماني که انقلاب اسلامي به پيروزي رسيد مهم‌ترين کاري که صورت گرفت اين سيستم به چالش کشيده شد و براي نخستين بار بود که بلوک شرق و غرب بر يک موضوع به تفاهم رسيدند و آن هم نابودي انقلابي اسلامي ايران بود، همه انقلاب‌هاي بزرگ در سطح دنيا نگاهي مادي گرايانه داشتند اما انقلاب اسلامي بود که اسلام و پس از آن بعد فرهنگي را مطرح کرد.

وي گفت: ويژگي ديگر انقلاب اسلامي ايران استکبار ستيزي بود و به همين دليل است که هم‌زمان با وقوع انقلاب اسلامي کارتر دستورالعملي را تصويب مي‌کند که مبتني بر اين است که ايران يک کشور غير عادي بوده و هر سال توسط همه رئيس جمهورهاي آمريکا تمديد مي شد.

معاون سياسي نيروي زميني ارتش اظهار داشت: اين ذات انقلاب اسلامي ماست و از دلايل وقوع انقلاب و چگونگي آن بسيار صحبت شده و امروز پرداختن به آينده انقلاب اسلامي مهم است، انقلاب اسلامي به بلوغ رسيده و درباره آينده انقلاب و پيشرفت‌هاي آن صحبت کرد.

وي افزود: نخستين برآورد انقلاب اسلامي مهار و کنترل انقلاب است و دشمنان مي‌گويند جلوي انقلاب گرفته شود، دليل آن هم اين است که انديشه‌هاي انقلابي منطقه و همه دنيا را دربر گرفته، آن چيزي که در بحث مهار انقلاب انجام مي‌دهند اين است که روايت‌هاي انقلاب را به روايت‌هاي ضدانقلاب تبديل کنيم

حسن‌خاني خاطرنشان کرد: دلايل شکل‌گيري انقلاب را عليه خود آن استفاده کنيم، جوانان شکل دهنده انقلاب بوده‌اند و بايد آن‌ها را از انقلاب دور کنيم، آل داوود مفصل صحبت کرده و يکي از ويژگي‌هاي انقلاب اسلامي رسانه‌اي بودن آن بود و در آن زمان از نوار و کاست پخش مي‌شد و مردم اين‌گونه با انديشه‌هاي انقلاب و امام راحل آشنا شدند.

وي تصريح کرد: زماني هست که از ضبط صوت به عنوان يک عامل از بين برنده رهبر معظم انقلاب استفاده مي‌کنند تا ايشان را ترور کنند تا امروز که رسانه به دنبال اين است با رسانه و فضاي مجازي ما را از بين برود، 4 عامل سبب شکست فتنه شد که ابتدا ولايت فقيه، فرهنگ عاشورايي، مردم و ساختار دموکراتيک حاکم بر کشور است که سي ان ان مي‌گويد بايد آن را مهار کنيم.

معاون سياسي نيروي زميني ارتش بيان کرد: به همين دليل شيعه انگليسي را ايجاد مي‌کنند و سعي بر نفرت سازي در جامعه دارند، برآورد دوم در انقلاب اسلامي اين است که ما در سال 2018 در صحبت‌هاي آمريکايي‌ها مي‌بينيم، جان بولتون گفت که آمريکا سال 2019 را نبايد ببيند و حتي 40 سالگي خود را نبايد ببيند.

وي گفت: آن‌ها به دنبال اين هستند که ساختار ايران را از بين بروند اما در نيمه دوم در سال 2018 تغيير ادبيات را شاهد هستيم و ترامپ مي‌گويد ايراني‌ها بايد تغيير رفتار دهند، پمپئو گفته بايد همه تلاش خودمان را انجام دهيم تا مانند ديگر کشورهاي دنيا تبديل به يک کشور عادي شود.

حسن‌خاني اظهار داشت: پس راهبردي را که امروز پيش رو گذاشتند عنوان نرمال سازي ايران را دارد، کيم برينتون در بحث انقلاب‌هاي دنيا به تئوري رسيده به نام دوره ترميدور که مي‌گويد ايران هم بايد به آن دوره برسد و اين به معناي دوره افول است، امروز در اين گفتمان حاکم در دولت اخيرا يک مفهومي مطرح مي‌شود که به جاي قدرت منطقه‌اي بايد منطقه‌اي قدرتمند را ايجاد کنيم.

وي افزود: براي اينکه منطقه قدرتمند ايجاد کنيم بايد مؤلفه‌هاي قدرت خود را کاهش دهيم، برجام موشکي را به همين دليل مطرح مي‌کنند و آيا امروز مردي براي گفت‌وگو در خاورميانه وجود دارد که به يک منطقه قدرتمند برسيم، امروز در بحث منطقه قدرتمند به اين فکر مي‌کنند که بايد مشکلات پيرامون خود را حل کنيد.

معاون سياسي نيروي زميني ارتش خاطرنشان کرد: امروز مؤلفه‌هاي قدرت ما را به چالش مي‌کشانند و پس از برجام هسته‌اي برجام موشکي را مطرح کردند و گفتند بايد با کشورهاي منطقه مشکلات خود را حل و فصل کنيم، دشمن بحث حمايت از محور مقاومت و حقوق بشر را مطرح مي‌کند، برنامه‌ آن‌ها براي ادامه انقلاب عادي‌سازي است.

وي تصريح کرد: يعني ايراني که بحث استقلال و قدرت منطقه‌اي دارد را بايد تضعيف کرده و زماني ايران عادي مي‌شود که جمهوري اسلامي مقتدر و با نفوذ نباشد، زماني ما را عادي مي‌دانند که ما گاو شيرده منطقه شويم و هرگونه خواستند با ما صحبت کنند و اين راهبرد امروز مورد توجه است.

حسن‌خاني بيان کرد: برآورد سوم که به واقعيت نزديک‌تر است بحث پويايي و رشد انقلاب اسلامي ايران و امروز زماني که همه صحنه‌هاي نبرد را بررسي مي‌کنيم در همه صحنه‌ها پيروز صحنه نبرد جمهوري اسلامي ايران بوده، در عرصه تحولات منطقه و حتي در منازعات کشورهايي مانند قطر و عربستان کشور ما پيروز بوده است

وي گفت: ما فرهنگ مقاومت را در سوريه، لبنان و يمن نهادينه کرده‌ايم و اين فرهنگ از حضور مستشاري هم تأثيرگذارتر بوده، ما ايمان داريم که اين نظام به تمدن اسلامي ختم مي‌شود مسئله‌اي که دشمن به شدت نگران آن است، تا سال 2025 آمريکا حوزه نفوذ خود را در منطقه غرب آسيا از دست مي‌دهد.

معاون سياسي نيروي زميني ارتش اظهار داشت: ما زماني با آمريکايي‌ها و غربي‌ها بر سر بقاي خودمان در 8 سال دفاع مقدس جنگيده‌ايم و در دوره‌اي براي گسترش نفوذمان جنگيده‌ايم و امروز براي ثبات مي‌جنگيم، آمريکايي‌ها با اسم مبارزه با تروريست وارد منطقه شدند اما اين الگوي مقاومت بود که پيروز عرصه مبارزه با تروريست است.


منبع:namehnews.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد