آخرین اخبار

وزير کشور: حوادث دي‌ ماه سازمان يافته نبود سياسي

وزير کشور: حوادث دي‌ ماه سازمان يافته نبود

  بزرگنمايي:

چه خبر - وزير کشور: حوادث دي‌ ماه سازمان يافته نبود

خبرگزاري ايلنا: عبدالرضا رحماني‌فضلي در نشست ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان بوشهر با تشريح وضعيت فعلي کشور در عرصه داخلي و شرايط بين‌المللي اظهار داشت: 40 سال از پيروزي انقلاب اسلامي گذشته و انقلاب با فراز و فرودهاي زيادي مواجه بوده است.

وي افزود: در طول اين 40 سال دو محور مهم، مستمراً در کشور پر رنگ بوده؛ اول اصرار مردم بر استمرار انقلاب اسلامي و مقاومت برابر دشمن و ديگري؛ استمرار اراده خصمانه دشمن در برابر کشور. در تقابل دشمن با انقلاب اسلامي آنچه قابل ارزيابي است اتحاد، انسجام، ثبات و استمرار مقاومت کشور و ملت در برابر دشمن است و موفقيت‌هاي زيادي هم در عرصه سياسي، اجتماعي، اقتصادي و امنيتي نصيب کشور شده است.

رحماني‌فضلي خاطرنشان کرد: آنچه مبناي داوري مردم دنيا و افکار عمومي جهان، نسبت به ايران است؛ ادبيات و مقاومت انقلابي مردم ايران و اهداف و آرمان‌هايي است که امام ترسيم کرده بودند که اين مورد توجه افکار عمومي در همه دنيا است.

وزير کشور اضافه کرد: از ابتداي انقلاب دشمنان و معاندين داخلي، به همديگر نويد مي‌دادند که انقلاب اسلامي به زودي سرنگون مي‌شود. دوران جنگ تحميلي هم همه دنيا يک‌طرف و ايران اسلامي، مظلومانه در يک‌طرف ديگر قرار گرفت.

وي با بيان اينکه ادبيات مقاومت در ايران عمومي شده و دشمن هم ديگر دم از فروپاشي نمي‌زند، اظهار داشت: الان همه دنيا قبول کرده‌اند که ايران کشور تاثيرگذاري است و هيچ تحولي در منطقه بدون حضور ايران نمي‌تواند عملي شود.

رحماني‌فضلي افزود: وقتي کشورهاي مسلمان منطقه، مورد تهاجمي قرار مي‌گيرند، تنها کشوري که به درخواست آنان کمک مي‌کند ايران است و کشورهاي بسياري سرنوشت منطقه را با ايران مشترک مي‌دانند. هر چند کشورهايي که به اسلام و آينده منطقه توجهي ندارند دنبال بهره‌وري خود هستند.

وزير کشور با اشاره به وضعيت بين‌المللي ايران با اشاره به اينکه کشورهاي جهان ايران را پايبند به تعهدات بين‌المللي مي‌دانند، خاطرنشان کرد: امروز آرايش جهاني به گونه‌اي شده که آمريکا درباره اقدامات عليه ايران در عرصه جهاني تنها مانده و نه آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و نه کشورهايي از جمله چين و روسيه و کشورهاي اروپاي در اين زمينه آمريکا را همراهي نمي‌کنند.

رئيس شوراي امنيت کشور ادامه داد: پيشرفت‌هاي مختلف کشور از جمله در حوزه صنايع دفاعي و نظامي هوا فضا و مسائل هسته‌اي به نحوي است که دشمنان عنوان مي‌کنند ايران پيشرفت کرده و اين رخدادها برخلاف نظر و خواست دشمن است.

رحماني‌فضلي به مسائل اقتصادي کشور اشاره کرد و افزود: در حوزه اقتصادي ساختار نامناسب، غلط و کهنه اقتصادي که همانا وابستگي مطلق به نفت بود بايد تغيير کند و تا حد زيادي هم شاهد تغييرات هستيم طوري‌که بسياري از تجار و بازرگانان ما که داراي علم وتجربه کافي هستند، مي‌توانند فعاليت هاي موفقي را در عرصه اقتصاد دنبال کنند و اگر شرايط مساوي برقرار باشد، کشور ما هم در عرصه اقتصادي پيشرفت‌هاي چشمگيري خواهد داشت.

وزير کشور به بخش سرمايه‌گذاري خارجي اشاره کرد و گفت: در 2 – 3 سال اخير پس از توافق برجام روشن شد سرمايه‌گذاران خارجي علاقه و اشتياق زيادي براي حضور و سرمايه گذاري در ايران دارند چراکه ايران ظرفيت‌هاي فراواني در بخش‌هاي مختلف دارد.

رئيس شوراي امنيت کشور گفت: دشمنان در حوزه امنيتي باورشان اين است که ايران قوي‌ترين کشور در منطقه و بلکه فرامنطقه از جهات امنيتي است، چراکه شب و روز توطئه مي‌کنند و مي‌بينند که هيچ تاثيرگذاري در حوزه امنيت داخلي ما نمي‌توانند داشته باشند.

رحماني فضلي با بيان اينکه مردم نسبت به هدف و مسير توسعه کشور توجيه هستند، گفت: اختلافاتي هم که در کشور هست خانوادگي است و نگران اين تفاوت‌نظر و اختلافات نيستيم. دشمنان پس از خروج از برجام به دنبال اين هستند که با فشار بر ايران، به اهداف خود برسند و با اتکا به کشورهايي مثل عربستان به نيابت از آمريکا و رژيم صهيونيستي و برخي کشورهاي ديگر اين هدف خود را دنبال کنند اما موفق نشدند ولي نبايد از اين توطئه‌ها غافل شويم.

وي اصلي‌ترين مسئله در کشور را وحدت و انسجام در کشور ذکر کرد و گفت: رسانه‌هاي خارجي آنچنان روي مسائل کوچک در ايران سرمايه‌گذاري مي‌کنند تا به‌زعم خود، عدم وحدت در کشور را نمايش دهند؛ در حالي‌که، هيچ‌کدام از اين موارد، امنيت ملي را تهديد نمي‌کند. البته بهتر اين است که قبل از اينکه مسائلي شروع بشود که مايه موج‌سواري دشمن باشد، به آن رسيدگي و در واقع پيشگيري کنيم.

رحماني‌فضلي با اشاره به تحليل غلط دشمن از اعتراضات دي‌ماه سال گذشته خاطرنشان کرد: دشمنان همين تحليل‌هاي غلط را هم سال 88 انجام مي‌دادند اما با اتکا به پشتوانه اصلي مشروعيت و اقتدار کشور که مردم هستند و با کاربست دقيق تدابير سياسي، امنيتي و انتظامي، فضاي کشور مديريت شد و در همين اتفاقات هم مردم وارد صحنه شدند و اين مسائل ختم شد.

وزير کشور با اشاره به برداشت‌هاي غلط دشمن از طرح برخي مطالبات و احياناً حرکات اعتراضي درون ايران تأکيد کرد: نه دي‌ماه گذشته، نه در اعتراضات کاميون‌داران و بازار، نه در مسائل اقوام و اقليت‌ها هيچ‌گونه سازمان‌يافتگي از سوي اصناف يا جريانات سياسي و يا حضور به صورت متشکل در اين وقايع مطرح نبوده است. اين مسئله نشان از شعور و آگاهي مردم و علاقه به انقلاب و امنيت کشور بود.

رئيس شوراي امنيت کشور خاطر نشان کرد: در حوزه مسائل امنيتي نمي‌گويم تهديد نداريم اما نگران تهديدها نيستيم چراکه متکي به مشروعيت مردمي و امنيت مردم‌محور هستيم و مرتب شرايط را رصد و کنترل مي‌کنيم. مسئله مهم کشور پس از وحدت، رضايت‌مندي مردم در حوزه هاي اجتماعي و اقتصادي است. لذا ما به‌عنوان بدنه مديريتي کشور از مرکز تا عمق مناطق، بايد مسائل مختلف را تسهيل‌گري کنيم و زمينه هاي فعاليت بخش خصوصي را فراهم و موانع را برداريم.

رحماني‌فضلي اضافه کرد: معتقدم کشور را مي‌توانيم مبتني بر ظرفيت‌هاي انساني، مديريتي موجود مديريت کنيم و با ظرفيت‌هاي اقتصاد مقاومتي مي‌توانيم کشور را اداره کنيم و به پيش ببريم و اين امر به معني تکيه قوي بر ظرفيت‌هاي داخلي است.

وي با بيان اينکه به آمريکا در هيچ زمينه‌اي نياز نداريم، اضافه کرد: اگر کشوري در مواجهه با ما يا ديگران، شرور است و شرارت مي‌کند؛ بايد هر طور شده شرارت آن را کم کنيم، که اين امر با قدرتمندتر شدن کشور ما ميسر مي‌شود. قدرتمند شدن کشور هم با انفعال و ضعف امکان‌پذير نيست، بلکه اگر انفعال و ضعف نشان بدهيم دشمن هم جلو مي‌آيد.

وزير کشور با بيان اينکه بي انضباطي مالي، يکي از مشکلات کشور در حوزه اقتصادي است، گفت: تحول‌نيافتگي نظام برنامه‌ريزي، نظام بودجه‌ريزي، نظام پولي و بانکي و نظام اداري و مالياتي از ديگر مسائل و مشکلات در کشور است.

رحماني‌فضلي با بيان اينکه طبق فرمايش رهبر انقلاب بايد اصلاحات ساختاري در نظام بودجه‌ريزي صورت گيرد، گفت: با خلاقيت و نوآوري و مشارکت مردم بايد مسائل و مشکلات را حل کرده و کشور را پيش ببريم.

وزير کشور با اشاره به ظرفيت‌هاي مطلوب استان بوشهر در زمينه هاي مختلف بيان داشت: يکي از ظرفيت‌هاي استان بوشهر؛ گردشگري دريايي است اما بايد طوري برنامه‌ريزي کنيم که از اين ظرفيت استفاده مناسب شود. استاندار بوشهر بايد يک گروه مشورتي قوي از افراد اجرايي و دانشگاهي داشته باشد که ايده‌هاي بلندي داشته باشند و با استفاده از يک مشاور در تامين مالي، امور مالي و اقتصادي را پيش ببرد.

رحماني‌فضلي با تاکيد بر ايجاد اميد و نشاط در بين مردم گفت: بايد افق‌هاي بسيار روشن موجود را براي مردم بيان کنيم، بعلاوه تأمين مستمر نشاط براي مردم لازم است و همچنين، تأکيد بر اعتماد زايي پيوسته هم مهم است. البته آفتي که در کشور رخ داده، بروز خدشه در اعتماد است و دشمن هم مرتباً با انواع و اقسام روش‌ها سعي مي کند به آن دامن مي‌زند.

وزير کشور درباره نکات مطرح شده از سوي برخي مديران در مورد تفويض اختيارات بيشتر به استان‌ها گفت: يکي از اين موارد دستور رئيس‌جمهور مبني بر واگذاري اعتبار يارانه‌ها براي 3 دهک به استان‌هاست تا با هماهنگي مردم يارانه‌ها پرداخت شود.

رحماني فضلي در پايان خاطرنشان کرد: در مورد تفويض اختيارات به استان‌ها، هر گونه امکاني را که مديران فکر مي‌کنند به توسعه و حل مشکلات مناطق کمک مي‌کند، اعلام کنند تا پيگيري شود.

منبع: ilna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد