آخرین اخبار

بازار خودرو به سمت آرامش مي‌رود اجتماعي

بازار خودرو به سمت آرامش مي‌رود

  بزرگنمايي:

چه خبر - بازار خودرو به سمت آرامش مي‌رود

پس از ايجاد ثبات نسبي در قيمت لوازم خانگي، مسکن و خودرو، امروز تا حدودي بازار خودرو از حالت بلاتکليفي درآمد که مي‌تواند آغاز انجام معاملات و خروج کارخانجات از رکود فعلي توليد باشد. امروز در شرايطي قيمت کارخانه‌اي پژو 207، دانگ‌فنگ، دنا پلاس، هايما و پژو پارس از سوي ايران‌خودرو اعلام شد که در ماه‌هاي گذشته نمايشگاه‌ها قيمت‌هاي پرتي را براي اين محصولات اعلام مي‌کردند. با اين حال از بازار خودرو خبر مي‌رسد که اعلام قيمت جديد برخي خودروهاي داخلي، کاهش قيمت آنها در بازار آزاد را به دنبال داشته است.

به هر حال پس از مدت‌ها انتظار، امروز گروه صنعتي ايران خودرو طي بخشنامه‌اي قيمت جديد پنج محصول خود را به نمايندگي‌هاي فروش ابلاغ کرد. بر اين اساس قيمت پژو 207 آي دنده دستي معادل 70 ميليون تومان، دانگ‌فنگ H30 اتوماتيک معادل 75 ميليون تومان، دنا پلاس 76 ميليون تومان، هايما S5 توربو دنده اتوماتيک 138 ميليون تومان و پژو پارس LX اتوماتيک 76 ميليون و 700 هزار تومان، اعلام شده است. در شرايط فعلي مي‌توان اميدوار شد که اعلام قيمت‌هاي قطعي از سوي خودروسازان به ايجاد آرامش و ثبات در بازار خودرو منجر شود.

گراني کالاها تقصير نقدينگي است، نه دلار

تصور غالب اين است که افزايش ادواري قيمت ارز در ايران منجر به گراني کالاها مي‌شود اما کارشناسان، جهش قيمت ارز را معلول عاملي ديگر تحت عنوان نقدينگي مي‌دانند. اين در حالي است که تخمين زده شده حجم نقدينگي تا پايان سال به 2000 هزار ميليارد تومان برسد. امروز يک اقتصاددان در گفت‌وگو با ايسنا ضمن اشاره به اين موضوع گفت: وقتي همه چيز در حال افزايش قيمت است، اين نشان مي‌دهد که نقدينگي جامعه زياد شده است. خيلي از افرادي که درآمد ثابتي دارند حجم نقدينگي آن‌ها ثابت مانده ولي آمارها نشان مي‌دهد نقدينگي در جامعه بسيار بالاست.

قيمت طلا، سکه و ارز در 3 دي‌ماه

سري هم به بازارهاي طلا و ارز بزنيم که امروز با اندکي افزايش قيمت مواجه بودند. تا ساعت 16:50 سکه طرح جديد تمام بهار آزادي سه ميليون و 510 هزار تومان و دلار بانکي 10 هزار و 9 تومان قيمت‌گذاري شد. قيمت انواع سکه و ارز را اين‌جا مشاهده کنيد.

افزايش قيمت‌ در بورس ادامه‌دار شد

در ادامه رشد قيمت‌ها در بورس و فرابورس ايران امروز نيز بيشتر سهم‌ها با رشد آرام قيمت‌ها مواجه بودند و بانکي‌ها براي بار ديگر با صف خريد مواجه شدند. در عين حال در گروه فلزات اساسي و تعدادي از نمادهاي پالايش پتروشيمي، سهم‌ها روي نماگر اصلي بازار تاثير بسزايي داشتند. شاخص کل نقدي و قيمتي بورس اوراق بهادار تهران 790 واحد رشد کرد و تا عدد 157 هزار و 484 واحدي بالا رفت. امروز فولادي‌ها، پتروشيمي‌ها و بانکي‌ها از تاثيرگذاران عمده روي نوسانات بورس تهران بودند.

کم‌درآمدها در اولويت سهام عدالت

سازمان خصوصي‌سازي فعلا زماني را براي پرداخت نوبت دوم سود سهام عدالت مربوط به سال مالي 1396 تعيين نکرده اما اعلام کرده که تاکنون 870 ميليارد تومان از سود سال مالي 1396 به مشمولان سهام عدالت عضو کميته امداد و بهزيستي پرداخته و قرار است در ادامه نيز افرادي که در دهک پايين درآمدي قرار دارند را در اولويت قرار دهد. اين سازمان همچنين هشدار داده که براي جلوگيري از کلاهبرداري يا سودجويي توسط افراد غير، مشمولان از هرگونه در اختيار قرار دادن اطلاعات مالي و بانکي و هويتي خود جداً اجتناب کنند و در خصوص سهام عدالت صرفاً به اطلاعيه و اخبار رسمي از طريق رسانه ملي و جرايد و سايت اطلاع رساني WWW.samanese.ir توجه کنند.

افزايش دستمزد کارگران، شايد وقتي ديگر...

نيازي به گرفتن مجوز يا استفساريه از مجلس براي ترميم يا بازنگري دستمزد کارگران نيست. اين موضوع را حميد حاج‌اسماعيلي، کارشناس حوزه کار مطرح کرده است. او در گفت‌وگو با ايسنا اظهار کرد: بازنگري دستمزد هيچ منع قانوني در کشور ندارد و مي‌توان در هر زمان از سال و با توجه به شرايط موجود اين کار را انجام داد منتها به طور معمول افزايش دستمزد، تبعاتي در بازار کار و در حوزه اقتصادي کشور دارد که از اين نظر معمولا سالي يکبار تعيين مي‌شود و بازنگري آن در کشور ما سابقه ندارد ولي اين دولت است که با وجود آن که دستمزد را در مورد غير کارمندان پرداخت نمي‌کند اما تصميم‌گيرنده اصلي در بحث دستمزد کارگران است.

سرنوشت فاز 11 پارس جنوبي در هاله‌اي از ابهام

اما بررسي آخرين وضعيت فاز 11 پارس جنوبي، يکي از گزارش‌هاي امروز حوزه انرژي بود. فاز 11، تنها فاز باقي‌مانده ميدان گازي پارس جنوبي است که روزگاري قرار بود به‌عنوان نخستين IPC پرچم‌دار توسعه ميادين نفتي و گازي ايران از طريق اين قراردادها باشد، اما به‌صورت مستقيم تحت تاثير تحريم‌هاي آمريکا عليه ايران قرار گرفت و نحوه توسعه آن فعلا در هاله‌اي از ابهام قرار دارد. به گفته‌ي مسوولان، درباره تکميل فاز 11، از نظر مالي مشکلي وجود ندارد و چنانچه شرکت چيني جايگزين توتال شود، شرکت چيني سرمايه لازم را دارد. ازسوي ديگر، اگر شرکت چيني هم از قرارداد خارج شود، شرکت پتروپارس توانايي توليد گاز طبيعي از مخزن را با تجربه‌اي که در فازهاي 12 و 19 کسب کرده، دارد. درواقع، موضوع مهم همان سيستم تقويت فشار است.

منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بارش‌ها تا سه روز آينده ادامه دارد

استان‌هايي که دماي آن‌ها به زير صفر مي‌رسد

سامانه بارشي فردا سراسر ايران را فرا مي‌گيرد

بازداشت زني که در مترو کشف حجاب کرد

کشف قرص‌هاي غيرمجاز جنسي

تعطيلي مدارس کشور در روز شنبه تکذيب شد

فرمانده ناجا: طرح «گشت ارشاد» ادامه مي‌يابد

اينستاگرام تعداد لايک‌ها را مخفي مي‌کند

برخورد بدون اغماض با رانندگان متخلف در نوروز

توزيع روزانه 126 تن گوشت قرمز در تهران

گوشت يخي در فست فود برج ميلاد!

شر چيني‌ها از سر خليج فارس کم شد

کلانتري: تحريم‌ها بيشتر از 10 ماه دوام ندارد

تکذيب وجود مخدر جديدي به نام توت‌فرنگي

شيطنت خبرنگاران در زمينه دريافت طرح ترافيک

هوا سردتر مي‌شود

وقوع سيل، برف و کولاک در 17 استان

اجاره ساعتي اتاق به معتادان در شوش و مولوي

فياض: ايراني‌ها براي فحشا به «پاتايا» مي‌روند

خواستگاري در ملأ عام جرم است؟

سازمان تبليغات: کم‌حجابي و بدحجابي جرم نيست

لزوم نامگذاري معابر با نام زنان

راه‌اندازي گشت ضدسرقت پليس و بسيج در نوروز

ميزان مرخصي زايمان 9 ماه مي‌شود

سامانه بارشي جديد پنجشنبه وارد کشور مي‌شود

خيلي نوبرانه؛ آجيل دزدي در کرج و مازندران!

جزئيات لايحه تعيين حداقل سن ازدواج

روز‌هاي کاري ميادين ميوه و تره‌بار در ايام نوروز

تمهيدات پليس براي پنج‌شنبه و جمعه آخر سال

کشف محموله گوشت الاغ در بندرعباس

بازنشستگي همسران شهدا با 25 سال سابقه

مصباح: خوردن گوشت هم مي‌تواند حرام باشد

پيشنهاد برگزاري امتحانات نهايي از ارديبهشت‌ماه

ادعاي من و تو؛ کمک کميته‌امداد به زنان عراقي

دفاتر خدمات الکترونيک در نوروز فعال هستند

مهلت يک هفته‌اي تا اتمام اعتبار کارت ملي قديمي

توقيف دو کشتي صيد ترال توسط سپاه

پاکسازي خيابان انقلاب از دستفروشان کتاب

گردش مالي 50 ميلياردي در چهارشنبه‌سوري

آغاز عرضه نوروزي سيب و پرتقال با نرخ دولتي

توزيع آب بسته‌بندي در شهر‌هاي بحراني

«سفر ارزان» در تهران کليد خورد

عاشقان شمال نشتابيد؛ مازندران را آب برد!

کارت تبريک نوروز 43؛ زماني که امام در زندان بود

چهارشنبه‌سوري تا ساعت 12 به موزه برويد

کشف 30 کاميون لباس قاچاق در کرج

برف و باران، کشور را غافلگير کرد

بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان

تغيير ساعت رسمي کشور از فردا شب

نوروز در عراق تعطيل رسمي اعلام شد