آخرین اخبار

اگر از لاک زدن ناخن دست برداريد، اين فوايد عايدتان ميشود؟ پوست، مو و زيبايي

اگر از لاک زدن ناخن دست برداريد، اين فوايد عايدتان ميشود؟

  بزرگنمايي:

عوارض لاک زدن ناخن و لاک پاکن يا استون براي ناخن و پوست

پس از سالها لاک زدن ناخن شايد زمان آن رسيده باشد که به ناخنتان استراحتي بدهيد. مواد شيميايي موجود در لاک, مواد سرطانزا و خطرناکي هستند که از طريق ريه هايتان آن را استنشاق کرده و وارد بدن ميکنيد. کنار گذاشتن لاک ناخن و آزاد گذاشتن سطح ناخن فوايد زيادي براي سلامتي تان دارد که در اينجا به آنها اشاره ميکنيم:


ناخنهايتان محکمتر ميشود

ابتدا که لاک ناخن را کنار ميگذاريد و ناخنتان را بدون لاک ميبينيد، ممکن است به نظرتان عجيب و زشت برسند. برجستگي هاي روي ناخن، پوسته پوسته شدن ناخن، ناهمواري پوست اطراف ناخن و شکنندگي شديد ناخنها اولين چيزي است که متوجه آن ميشويد اما در واقع مشکل از ناخنهاي بدون لاک نيست، بلکه به خاطر استفاده مداوم از لاک پاک کن است. دکتر دانا استرن متخصص پوست و ناخن در نيويورک ميگويد: ناخنها همانند مو از لايه هاي Keratin کراتيني (يک پروتئين سنتز شده‌است که در بسياري از موجودات زنده يک عنصر ساختاري است) ساخته شده اند.حلالهاي قوي پاک کننده موجود در لاک پاک کن هستند که ناخن و پوست اطراف آن را خشک و خراب ميکنند.

هنگام مواجهه مکرر ناخن با لاک، ناخن لايه رويي خود را به مرور از دست ميدهد و در نتيجه ناخن شکننده و پوسته پوسته شده و به طور کلي دچار بدشکلي سطحي ميشود. لاکهاي ژلي در اين مورد بدتر هستند. در پژوهشي در دانشکده پزشکي ميامي از اولتراسوند که براي بررسي ناخن استفاده شد و مشخص شد ژل مانيکور باعث نازک شدن ناخن ميشود.

related-icon-1_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpgrelated-icon-1_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد: خانم ها لاک ناخن باعث سرطان و ناباروري مي شود!!


ناخن رنگ طبيعي خود را از دست ميدهد

يکي ديگر از مشکلاتي که لاک زدن ايجاد ميکند تاثير آن بر رنگ زمينه ناخن است. طبق گفته دکتر استرن، لاک زدن پياپي عامل ايجاد رنگ زرد ناخوشايند در ناخن است. خوشبختانه همان طور که قطع مصرف چاي و قهوه رنگ دندانها را به حالت طبيعي برميگرداند، عدم مصرف لاک نيز باعث ميشود رنگ طبيعي ناخنهايتان بازگردد. گاهي تنها پس از يک هفته زردي ناخن برطرف ميشود.

related-icon-1_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpgrelated-icon-1_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد: استون ناخن شما را خشن و بدرنگ مي کند نه لاک!


لکه هاي سفيد روي ناخن برطرف ميشوند

دکتر استرن ميگويد هنگامي که مرتبا و به مدت طولاني لاک بزنيد، سلول سازي يا بازسازي کراتين باعث ايجاد لکه هاي سفيد و نيز ناهمواري بر روي ناخن ميشوند. در اصل لاک زدن و پاک کردن لاک اگر بيش از حد انجام شود، لايه هاي سطحي ناخن را از بين ميبرد و لايه ناهموار و بد شکلي در سطح ناخن باقي مي ماند. اگر مدتي ناخنها را لاک نزنيد، لکه هاي سفيد گچي روي ناحن محو ميشوند و يا اين که با رشد ناخن از بين ميروند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد: لاک زدن هاي هر روزي, عامل چاقي شماست!!


مقدار مواد شيميايي که دريافت ميکنيد، کاهش مي يابد

بسياري از مادران به خاطر مواد شيميايي که از لاک ناخن متصاعد ميشود از آن در محيط خانه استفاده نميکنند. بيشتر لاکهاي ناخن ترکيبات شيميايي دارند که با سقط جنين، نقص مادرزادي، سرطان و بيماريهاي ريه ارتباط دارند.

دسته اي از اين مواد سمي گروه سمي Formaldehyde فرمالدهيد(استفاده فرمالدهيد به عنوان يک ضد عفوني کننده همچون گلوتر الدئيد مي باشد. يکي از کاربردهاي فرمالدهيد در صنايع چسب سازي است.)، Toluene تولوئن (مايعي بي‌رنگ و آتش‌گيري است و به عنوان حلال در صنايع مختلفي چون رنگ و رزين کاربرد دارد) و dibutyl phthalate ديبوتيل فتالات(يک ترکيب شيميايي با شناسه پاب‌کم 3026 است. شکل ظاهري اين ترکيب، مايع روغني بي‌رنگ است.) هستند.

علاوه بر اين پژوهشي که توسط دانشگاه دوک و کار گروه محيط زيست صورت گرفت نشان داد که triphenyl phosphate تري فنيل فسفات (ماده شيميايي رايج در لاکها) در توليد هورمونهايي اختلال ايجاد ميکند که با آغاز زود رس بلوغ و چاقي ارتباط دارند. اين ماده که در لاک وجود دارد توسط بدن جذب ميشود.

related-icon-1_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpgrelated-icon-1_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد: خطرات لاک هاي نامرغوب را مي دانيد؟


توجه بيشتري به سلامتي خود خواهيد داشتآيا ميدانستيد ناخنها پنجره اي رو به سلامت درون ما هستند؟

با مشاهده تغييرات ناخنها مانند تغيير رنگ، ضخيم شدن يا تغيير شکل ناخنها ميتوانيد به بيماريهايي مانند آرتروز روماتيسمي، پسوريازيس(صدفک يا داءالصدف بيماري پوستي مزمن خودايمني است )، مشکلات کبدي، بيماري قلبي و حتي کمبود ويتامين بدنتان پي ببريد. اگر ناخنتان را لاک نزنيد بهتر ميتوانيد از وضعيت درون خود و علائمي که بر روي ناخنتان بروز ميکند باخبر شويد.

related-icon-1_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpgrelated-icon-1_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy_copy.jpg اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد:ويژگي هاي يک لاک خوب چيست؟

ناخن بدون لاک هم ميتواند سبک و مدل زيبايي باشد

اگر يک هفته بگذاريد ناخنتان بدون لاک بماند، متوجه ميشويد روشهاي سالم زيادي براي زيبا کردن آنها داريد. ميتوانيد با استفاده از سوهانهاي چهار طرفه ناخنتان را براق و زيبا کنيد (ابتدا از سطح زبر شروع کنيد و سپس براي پوليش دقيق تر از سطوح ريزتر استفاده نماييد). همچنين از روغن نارگيل و روغن cuticle کوتيکول(براي نرمي و بازسازي پوست هاي آسيب ديده ي دورتا دور ناخن استفاده ميشود. بعد از انجام مانيکور و کاشت ناخن ميتوانيد از آن استفاده کنيد. اين روغن مانع از پوسته پوسته شدن ، ترک خوردن ، زخم شدن و سفت شدن بيش از اندازه اطراف ناخن ميشود.اين محصول به دو صورت قطره چکاني و برس دار و در رنگ ها و رايحه هاي مختلفي در بازار موجود است.) براي زيبايي طبيعي ناخن استفاده کنيد.



منبع: سيمرغ




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ضد آفتاب با SPF چند خوب است؟

عادت هاي اشتباهي که موهايتان را خراب مي کند

7 اشتباه بزرگ در زمان شستن صورت که بايد اجتناب کنيد

پرپشت کردن موها با استفاده از طب هندي

ميکرودرم ابريژن چيست و چه زماني از ميکرودرم ابريژن استفاده کنيم؟

روش هاي طبيعي براي از بين بردن خط اخم

چطور از بروز مشکلات پوستي شايع بارداري پيشگيري کنيم

چگونه از شر غبغب خلاص شوم

پيشگيري از سفيد شدن موها با 5 ماده غذايي

پوسته پوسته شدن نقاط مختلف پوست چه چيزي به شما مي گويد

کاهش سرعت پيري با نسخه هاي گياهي

چرا پوستم مي خارد؟ علت خارش پوست

آيا شکلات خوردن باعث جوش زدن مي شود؟

درمان بواسير با بلوط

آيا مي توان بدون جراحي، پلک هاي افتاده را درمان کرد؟

خطرات تاتو يا تتو که تاکنون هيچکس به شما نگفته + عکس

خوراکي هايي که باعث پيري پوست مي شوند

چطور در خانه تکاني از پوست خود مراقبت کنيم؟

بي ضررترين پاک کننده هاي پوست که در آشپزخانه يافت مي شوند

چند برابر شدن رشد موها با ترفندهاي خانگي و ارزان قيمت

10 ورزش صورت که شما را از جراح پلاستيک بي نياز مي کند

10 ماسک خانگي براي انواع پوست و زيبا شدن تا نوروز

درمان هاي طبيعي براي ريزش مو

چه زماني علت آکنه هاي هورموني افزايش تستوسترون است

آيا ليزر موهاي زائد ضرر دارد؟ و پاسخ به مهم ترين سوالات در مورد ليزر

وقتي کبودي پوست نشانه خطرناکي است

آشنايي با انواع روش هاي ليفت ابرو

اکستنشن مژه چيست و چه عوارضي دارد؟

ملاسما و لک هاي بارداري را با ماسکي خانگي کاهش دهيد

علت اصلي شوره سر چيست

درمان آکنه با ايزوترتينوئين چقدر موثر است؟

چگونه مي توان ريزش مو ارثي را کنترل کرد

عادت هاي بد مراقبت از مو که بايد در زمستان ترک کنيد

5 غذا که باعث چرب شدن موها ميشوند و 3 غذا که موها را زيبا مي کنند

اين خوراکي ها به جوان ماندن پوست شما کمک مي کنند

جوش نزن تا جوش نزني!!(علل،پيشگيري،درمان)

درمان خشکي و ترک پوست در پاييز با سيب

کمبود کدام مکمل ها باعث ريزش مو مي شود؟

حقايقي در مورد تزريق ژل لب که تاکنون گفته نشده

دلايل عجيبي که باعث ريزش موها مي شوند

کاشت مو به چه روش هايي انجام مي شود؟+ انواع روش کاشت مو

درمان عفونت فرو رفتن ناخن در گوشت با روش هاي خانگي

دستگاه جوانسازي پوست که شما را از بوتاکس بي نياز مي کند

علت خارش پوست در هواي سرد چيست؟

کم کاري تيروئيد يا پرکاري تيروئيد چه تاثيري بر پوست مي گذارند؟

نوشيدني هايي که باعث مي شوند صورتتان جوش بزند

نسخه اي جادويي براي خداحافظي با سفيدي مو در طب سنتي

علت دو رنگ شدن پوست و لک شدن پوست چيست

ديابت باعث ريزش مو مي شود؟ ديابت باعث چه بيماري هايي مي شود؟

نکات مهمي که لازم است بعد از حمام رعايت کنيد