آخرین اخبار

معروف ترين بازيکناني که همه قرباني جوانگرايي کي روش شدند حاشيه هاي ورزشي

معروف ترين بازيکناني که همه قرباني جوانگرايي کي روش شدند

  بزرگنمايي:

چه خبر - گزارش؛ همه قربانيان جوانگرايي کي‌روش

11سال بعد از ضربه سر ديدني به دروازه ازبکستان در نخستين مسابقه تيم ملي در جام ملت‌هاي آسيا، دوران ملي سيدجلال حسيني رسما با يک نامه خداحافظي به پايان رسيد. تصور مي‌شد سيد، يک جام‌جهاني و يک جام ملت‌هاي ديگر به کارنامه پربار بازي‌هاي ملي‌اش اضافه کند اما اين مدافع، ناگهان از فهرست مهره‌هاي مدنظر کارلوس کي‌روش براي آينده خارج شد و جايش را به مدافعان جوان‌تري داد.

جلال حالا جديدترين مهره‌اي است که در دوران مرد پرتغالي از تيم ملي جدا مي‌شود و با سطح ملي وداع مي‌کند. به‌احتمال بسيار زياد پس از پايان جام ملت‌ها نيز چند بازيکن ديگر به اين فهرست شلوغ ملحق خواهند شد. اين تورنمنت شايد پايان کار چند ستاره و حتي خود کي‌روش در تيم ملي ايران باشد.
فرهاد مجيدي: اسطوره آبي‌ها يکي از نخستين مهره‌هاي سرشناسي بود که در دوران کي‌روش با تيم ملي وداع کرد. او در آخرين سال‌هاي دوران بازي، پس از درخشش در استقلال به تيم کي‌روش دعوت شد اما پس از حضور در نخستين اردو، نامه خداحافظي‌اش را منتشر کرد. فرهاد مجيدي با اين حرکت، تصميم داشت جايگاهش در تيم کارلوس را به مهره‌هاي جوان‌تر بدهد اما نفراتي که در اين نامه از آنها اسم برد، چهره‌هايي مثل سيدايمان موسوي، محمد نزهتي و ميلاد زنيدپور بودند که هرگز نتوانستند در رده ملي نامي براي خودشان دست و پا کنند. مجيدي در متن نامه خداحافظي‌اش، به تعريف و تمجيد از سرمربي پرتغالي تيم ملي پرداخت اما اعلام کرد که تمرکزش، تنها روي بازي‌هاي باشگاهي خواهد بود.
هادي عقيلي: هادي يکي از نخستين ستاره‌هايي بود که در تيم کارلوس کي‌روش با اين مربي به بن‌بست رسيد. سيدجلال و پژمان، زوج محبوب سرمربي پرتغالي براي قلب دفاع بودند اما عقيلي نيز به‌واسطه قدرت گلزني‌اش مورد توجه اين مربي قرار داشت. با وجود اين، مدافع مياني سپاهان يکي از اردوهاي تيم را ترک کرد و پس از آن ديگر نتوانست لباس تيم ملي را به‌دست بياورد. هادي که 15بار براي کي‌روش به ميدان رفته بود، مدتي بعد از قرار گرفتن در فهرست سياه مرد پرتغالي، از رده ملي کناره‌گيري کرد و چند سال بعد نيز استوک‌ها را براي هميشه آويخت.
علي کريمي: حتي با وجود اينکه کي‌روش در يک تصميم ناگهاني، بازوبند کاپيتاني را از اين ستاره تحويل گرفت و به جواد نکونام سپرد، جادوگر هنوز بخشي از تيم او به شمار مي‌رفت و مشکلي با سرمربي تيم ملي نداشت. علي حتي در جريان ديدار حساس خانگي با کره‌جنوبي در مرحله مقدماتي جام جهاني 2014، 90دقيقه روي نيمکت نشست اما با گل نکو، بيشتر از همه نيمکت‌نشين‌ها شادي کرد. بعد از اين بازي اما او ديگر به تيم کارلوس دعوت نشد تا بازي‌هاي ملي‌اش زير نظر اين مربي، روي عدد 14متوقف شود. او تا قبل از جام ملت‌ها از فوتبال ملي و سپس باشگاهي خداحافظي کرد و به‌عنوان دستيار در کادر کي‌روش قرار گرفت.
سيدمهدي رحمتي: گلر اول آبي‌ها، صاحب «دائمي‌ترين» خداحافظي «موقت» در تاريخ تيم ملي ايران است. سيدمهدي بعد از ماجراهاي ديدار با ازبکستان، تصميم گرفت براي مدتي کوتاه از تيم ملي جدا شود اما کي‌روش سخت‌ترين برخورد ممکن را با اين تصميم داشت و ديگر حاضر نشد از رحمتي در تيمش استفاده کند. شايد اگر آن اتفاق رخ نداده بود، رحمتي در 2جام‌جهاني و 2 جام ملت‌هاي ديگر براي تيم ملي به ميدان مي‌رفت اما دوران ملي اين بازيکن، به‌همين سادگي با يک خداحافظي موقت به‌پايان رسيد.
مجتبي جباري: مرد شماره 8 تيم ملي، براي مدتي مهره موردعلاقه کي‌روش بود و نقش ويژه‌اي در صعود تيم ملي به جام جهاني 2014 ايفا کرد اما در هيچ تورنمنتي براي ايران به ميدان نرفت. درست قبل از جام جهاني 2014برزيل، مجتبي از حضور در تيم ملي انصراف داد و عملا از بازي‌هاي ملي کناره‌گيري کرد. ظاهرا او مطمئن شده بود که در سيستم بازي مدنظر کارلوس براي جام جهاني، جايگاهي ندارد و نمي‌تواند انتظارها را در اين تيم برآورده کند. او پس از اين اتفاق ديگر در تيم ملي حاضر نشد و از رده ملي و باشگاهي نيز کناره‌گيري کرد. مجتبي در دوران حضور کارلوس در ايران، 15بار زيرنظر اين مربي در ديدارهاي رسمي توپ زد.
خسرو حيدري: هافبک راست فيکس تيم ملي در جام جهاني برزيل، در جام ملت‌هاي استراليا نيز براي تيم کي‌روش به ميدان رفت اما به مرور زمان ديگر از ترکيب ثابت تيم خارج شد و به همين‌خاطر، کي‌روش را مطلع کرد که ديگر قصد همراهي تيم ملي را ندارد و مي‌خواهد با تمام توان در رده باشگاهي مبارزه کند. خسرو، 4سال همراه کي‌روش و تيمش بود و در اين مدت 31بار براي تيم ملي به ميدان رفت. آماري که نشان مي‌دهد او بازيکن بسيار مهمي براي سرمربي پرتغالي بوده است.
جواد نکونام: برخلاف تقريبا همه ستاره‌هاي فوتبال ايران، جواد تيم ملي را با «مسابقه خداحافظي» ترک کرد. مدتي کوتاه بعد از جام ملت‌هاي 2015، نکو در پايان 2 ديدار دوستانه با شيلي و سوئد دور افتخار زد و به دوران ملي‌اش خاتمه داد. کاپيتان محبوب کي‌روش با حضور در همين دو مسابقه، توانست از رکورد ديدارهاي ملي علي دايي عبور کند و بيشترين بازي را براي تيم ملي در کارنامه به ثبت برساند.
رضا قوچان‌نژاد: مرد گل‌هاي حساس و دقيقه نودي تيم ملي ايران، وداع خوشايندي با تيم کارلوس کي‌روش نداشت. گوچي در جام جهاني 2018کاملا به نيمکت دوخته شد و درحالي‌که آشکارا از اين وضعيت ناراضي به‌نظر مي‌رسيد، بلافاصله بعد از پايان اين جام با انتشار يک نامه از اين تيم جدا شد. او هنوز هم در بين‌هواداران تيم ملي از محبوبيت فوق‌العاده‌اي برخوردار است.
پيشينيان: قبل از کارلوس کي‌روش، افشين قطبي، سرمربي تيم ملي بود و مهم‌ترين وداع در تيم اين مربي، به کريم باقري اختصاص داشت که توانست در پايان ديدار دوستانه با برزيل با هواداران تيم ملي خداحافظي کند. در اين دوره زماني جواد کاظميان، وحيد هاشميان، مهرزاد معدنچي و مهدي مهدوي‌کيا نيز با تيم ملي وداع کردند. در دوران علي دايي نيز رسول خطيبي، پيروز قرباني و ابراهيم صادقي با تيم ملي خداحافظي کرده بودند. خود اين مربي، تيم ملي را در دوران امير قلعه‌نويي ترک کرد اما عجيب‌ترين خداحافظي اين دوره بدون ترديد متعلق به محمود فکري بود که بدون سابقه چنداني در اين رده، صاحب بازوبند و بازي خداحافظي شد.


منبع: همشهري ورزشي



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محروميت داوري که به بازيکن پس گردني زد!

عصبانيت طرفداران منچستريونايتد: پوگبا را به رئال بفروشيد

عملکردن کريم بنزما به قولي که به دخترش داده بود

پرونده جنجالي همجنسگرايي در فوتبال ايران

محروميت اشکان دژاگه از بازي با پرسپوليس بخاطر کتک زدن تماشاگر؟!

واکنش همسر ايکاردي به عملکرد رونالدو در يوونتوس: کار خاصي نکرده!

سکوت محسن فروزان در اينستاگرامش شکست! عکس

اقدام غيرمنتظره مهاجم الاهلي عربستان قبل از بازي با پرسپوليس

چيزهايي که هواداران تراکتورسازي هنوز ياد نگرفته اند

ادعاي جنجالي دختر 18 ساله درباره فوتباليست سرشناس

منتظر نقل و انتقالات جنجالي باشيد؛ رحمتي در تراکتور, دژاگه در استقلال

رفتار زشت رونالدو با هم تيمي هايش بعداز حذف مقابل آژاکس

اين چند بازيکن خريد 400 ميليون رئال مادريد! عکس

واکنش مهدي طارمي به کتک خوردن شجاعي در تبريز! عکس

واکنش احساسي فرهاد مجيدي به درگذشت هوادار جوان استقلال

سبک زندگي لاکچري الکساندر دل پيرو در آمريکا با خانه اي رويايي! عکس

اگر جاي عادل فردوسي پور بوديم کدام کار را انجام ميداديم؟

خواستگاري فوتباليست سرشناس از خانم دکتر دندانپزشک! عکس

ستاره سپاهان بازي با پرسپوليس را از دست داد

جزئيات باورنکردني از شرط بندي دروازه بان سرشناس!!

جنجال تماشاگران تراکتورسازي؛ کتک خوردن مسعود شجاعي از تماشاگر!

عصبانيت علي دايي؛ وقتي جيک بازيکنان سايپا در نمي آمد!

جدايي راحت و بي دردسر رشيد مظاهري از ذوب آهن!

سکوت محسن فروزان شکست!

استقبال شديد مردم از جشن امضاي کتاب عادل فردوسي پور! عکس

توفان جديد در فوتبال ايران با افشاگري علي دايي!

رونالدو در فکر ترک يوونتوس؛ مشکل کريس با چه کسي است؟

گزارشگر جديد به جاي عادل فردوسي پور در شبکه 3 مشخص شد

شوخي ديويد بکام با همسرش ويکتوريا و انتشار عکس بدون آرايش وي! عکس

عادل فردوسي پور سوار بر تراکتور در مناطق سيل زده! عکس

رئال مادريد امباپه را نمي خواهد!

رونالدو مانع تمديد قرارداد ستاره رئال مادريد؛ بيا يوونتوس!

جمع آوري کمک توسط امير قلعه نويي براي سيل زدگان! عکس

تيپ مسي و پسرانش در حال رفتن به عيد ديدني! عکس

پست تلخ علي کريمي براي سيل زدگان! عکس

پيام زيبا و جالب باشگاه آ اس رم بخاطر سيل در ايران! عکس

کنايه احمدرضا عابدزاده به مسئولين بخاطر سيل هاي پي در پي! عکس

گزارشگر دربي؛ منتظر فردوسي پور نباشيد

پست عاشقانه حسين ماهيني براي همسرش به مناسبت سالگرد ازدواج! عکس

روش عجيب فروش بليط دربي همراه با سوءاستفاده!!

ريختن آب جوش برروي کمک داور زن!! عکس

نقش مهم منصوريان و ذوب آهن در تعيين قهرمان ليگ برتر

سوژه شدن شباهت راموس به بازيگر کانادايي! عکس

3 ستاره اي که تابستان بارسلونا را ترک مي کنند

حقوق پل پوگبا در رئال مادريد چقدر است؟

کفش هاي ورزشي جديد مسي با طرح سريال بازي تاج و تخت! عکس

ترفند پاري سن ژرمن براي نگه داشتن نيمار و امباپه

عابدزاده از شرايط رستوران داري در شب عيد گفت

نام دروازه بان بايرن مونيخ برروي کره اسب رفيقش!

ماجراي متني که همسر وحيد طالب لو براي بهداد سليمي نوشت