آخرین اخبار

بالاگرفتن دعواي پانته‌آ بهرام و عوامل «دلدادگان» و جزئيات آن اخبار فرهنگي و هنري

بالاگرفتن دعواي پانته‌آ بهرام و عوامل «دلدادگان» و جزئيات آن

  بزرگنمايي:

چه خبر - بحث هاي تمام نشدني سريال جنجالي شبکه 3

ماجرا درباره اين سريال از آنجايي شروع شد که بعد از پخش قسمت آخر اين مجموعه و البته خيل زيادي از واکنش‌هاي منفي نسبت به پايان‌بندي اين سريال يکي از بازيگران اين مجموع با انتشار پستي در صفحه اينستاگرامش خطاب به پانته‌آ بهرام نوشت که اين پايان اجباري به دليل حضور نيافتن پانته‌آ بهرام بوده است و سازندگان اين اثر مجبور شدند با توجه به غيبت اين بازيگر فينال قصه را تغيير دهند. همزمان با اين ماجرا پانته‌آ بهرام نيز در صفحه اينستاگرامش از تغيير پايان‌بندي اين مجموعه خبر داد.
پس از اين اتفاق پانته‌آ بهرام در واکنش به انتقادات کاربران پستي در صفحه اينستاگرامش منتشر نمود و علت بد بودن قسمت آخر فصل سريال دلدادگان به صدا سيما ربط داد .اما طولي نکشيد که تهيه‌کننده «دلدادگان» به اين اظهارات واکنش نشان داد و گفت که علت تغيير قصه در قسمت آخر «دلدادگان» قهر پانته آ بهرام از پروژه بوده است، پس از اين ماحرا ها شاهرخ استخري و علي سخنگو نيز در اينستاگرامشان با انتشار پست‌هايي مهر تاييدي بر اظهارات تهيه‌کننده زدند .

بيشتر بدانيد : کارگردان «دلدادگان»: پانته‌آ بهرام بايد از همه عذرخواهي کند!!

قهر بازيگران از آثار سينمايي و تلويزيوني سابقه‌اي طولاني دارد و تا به حال بازيگران زيادي به دلايل مختلف از حضور در پروژه‌اي که با آن قرارداد داشتند امتناع کردند. طولاني شدن پروژه بيش از مدتي که در قرارداد ذکر شده و عدم پرداخت به موقع دستمزدها و وصول نشدن چک‌هاي بازيگران اصلي دلايلي است که هنرمندان را مجبور به ادامه همکاري با فيلم يا سريالي کرده که با آن کار مي‌کردند. پيش از پانته‌آ بهرام بازيگران ديگري هم پيش از اتمام کار، پروژه را ترک کردند و سازندگان نيز اغلب مجبور به تغيير پايان‌بندي کارشان شدند. پرويز فلاحي‌پور در «دلنوازان»، سام درخشاني در «ماتادور»، ميلاد کي‌مرام در «نابرده رنج»، حميد فرخ‌نژاد در فيلم «روزهاي زندگي»، فريبرز عرب‌نيا در «چ» از جمله ديگر بازيگراني بودند که با قهرشان سازندگان آثار را مجبور کردند پايان کار را تغيير دهند.

بيشتر بدانيد : بازيگران ايراني که قهر کردند! و پايان قصه عوض شد!!

ماجراي قهر پانته‌آ بهرام چه بود؟

بعد از اينکه ماجراي حضور پيدا نکردن پانته‌آ بهرام براي ضبط قسمت پاياني «دلدادگان» علني شد، اين بازيگر نيز لب به سخن گشود و در فضاي مجازي علت اصلي اين موضوع را عنوان کرد. بهرام نيز با صحه‌ گذاشتن بر اينکه پايان‌بندي سريال تغيير کرده بيان کرد که او به دليل پرداخت نشدن به موقع دستمزدش حاضر به ادامه همکاري با گروه نشده است. تا اينجاي کار همه‌ چيز در فضاي مجازي اتفاق افتاده بود و جنگ لفظي ميان موافقان و مخالفان بهرام نيز در صفحات اينستاگرام جريان داشت، تا اينکه چند روز بعد از پايان «دلدادگان» عوامل اين سريال در نشستي در صدا و سيما حاضر شدند تا پاسخگوي سوالات شوند. طبيعي بود که مهمترين بحثي که مي‌شد در اين نشست به آن پرداخته شود همين ماجراي پرداخت دستمزد و حاشيه‌هايش بود. در اين نشست تهيه‌کننده سريال تاييد کرد که با پانته‌آ بهرام هنوز تسويه حساب نشده، اما با اين حال پيکان انتقادها همچنان به سوي خانم بازيگر بود.

وقتي بازيگران پشتيبان همکارشان شدند

پس از اينکه بالاخره مشخص شد حرف‌هاي بهرام بي‌ربط نبوده و او بي‌دليل پروژه را ترک نکرده گلاب آدينه به طرفداري از اين حرکت بهرام پرداخت و جانب حق را به او داد. در ادامه اين طرفداري نيز بازيگران زيادي به حمايت از همکارشان پرداختند و هر کدام در پست‌هايي جداگانه در صفحات شخصي‌شان در فضاي مجازي نه تنها اين رفتار بهرام را محکوم نکردند بلکه عنوان کردند که رفتار و واکنش درستي هم داشته است. نويد محمد زاده، باران کوثري، سحر دولت شاهي، امير جعفري و تعداد زياد ديگري از بازيگران از جمله افرادي بودند که از پانته‌آ بهرام حمايت کردند.
انجمن بازيگران نيز با انتشار بيانيه‌اي رسمي و جداگانه در اين بحث وارد شد و به پرداخت نشدن دستمزد عوامل فيلم‌ها و سريال‌ها اعتراض کرد. انجمن بازيگران در بيانيه‌اش اعلام کرد که در سال‌هاي اخير سنت بسيار ناپسند و غيرعادلانه اي در پروژه هاي تصويري رايج شده است که تهيه کنندگان به آساني، دستمزد بازيگران و عوامل را در موعد مقرر در قراردادها پرداخت نمي کنند و علت آن را پرداخت نشدن از سوي سازمان يا نهاد سرمايه گذار اعلام مي کنند، اين موارد در شرايطي است که در قراردادهاي کاملاً يک طرفه، همه تعهدات برعهده بازيگران و ديگر عوامل گذاشته شده و تهيه کننده فقط يک مورد را متعهد شده و آن پرداخت به موقع دستمزد است.

بيشتر بدانيد : حمايت باران کوثري از پانته‌آ بهرام و حمله تند وي به تلويزيون + عکس

همه چيز عليه بازيگران مي‌شود

حاشيه‌ها همچنان ادامه داشت، اما همه چيز به نفع بازيگران تمام نشد و اسماعيل عفيفه رييس هيات مديره انجمن صنفي شرکت ها و موسسات فيلمسازي ايران (آيفيک) نيز در رابطه با همين موضوع بيانيه‌اي صادر کرد. در اين بيانيه عنوان شد که بازيگران سينما و هنرهاي تصويري هم همچون ديگر عوامل توليد يک اثر تصويري، از سهمي مساوي در خلق يک اثر هنري زير نظر تهيه‌کننده برخوردارند و قطعا در موارد اختلافي محق خواهد بود از طرق قانوني و مسالمت آميز بدون آنکه لطمه اي به توليد يک اثر هنري وارد کند، حقوق متصوره خود را وصول نمايد. در اين بيانيه همچنين عنوان شده بود که اينکه بازيگري گمان کند به صرف آنکه به اصطلاح راکورد پيدا کرده مي تواند با گروگانگيري توليد يک اثر هنري منويات خود را عملي کند، خيالي عبث خواهد بود.

موضع گيري مديران صدا سيما

ماجرا اما به همينجا ختم نشد و در طول هفته گذشته و هفته جاري بازار اظهارنظرها، انتقادها و حمايت‌ها از اين اتفاق همچنان گرم بود. بازيگران به طرفداري از همکار خودشان مشغول بودند و صنف تهيه‌کنندگان و تهيه‌کننده‌هاي تلويزيون و سينما نيز جانب همکاران خودشان را مي‌گرفتند انتقادهايشان را به بازيگران بيان مي‌کردند. در ميانه اين ماجرا که ظاهرا تمام شدني هم نيست، سيدعلي حميدي قائم مقام سيما فيلم هم اظهارنظر کرد و قول داد با تهيه‌کننده‌هاي بدحساب برخورد مي‌شود. او گفته بود که برخي از بازيگران از وضعيت پرداخت دستمزد گلايه‌مند هستند و سازمان صداوسيما قوانيني براي عقد قرارداد با تهيه کننده‌ها دارد و بدقولي تهيه کننده ها حتما پيگيري خواهد شد.

واکنش دوباره تهيه‌کننده «دلدادگان»

پس از بيانيه انجمن تهيه‌کنندگان آيفيک و انجمن بازيگران ايرج محمدي تهيه‌کننده «دلدادگان» ضمن تشکر از اين دو صنف دوباره وارد بحث شد و او نيز يک بيانيه تازه داد.
محمدي عنوان کرد:
«جا دارد که يک اختلاف خانوادگي که ابتدا هم از سوي خانم بهرام در فضاي مجازي منتشر شد را به محضر کميته‌اي مشترک از دو صنف ببريم. اينجانب و تيم «دلدادگان» حرفمان را مي‌زنيم و بانوي هنرمند خانم بهرام هم حرفشان را مي‌زنند. باور دارم که دو صنف تهيه‌کنندگان آيفيک و انجمن بازيگران به آن درجه از هوشمندي و بلوغ رسيده‌اند که اين ماجرا را حل و فصل نماييد.»
با همه اين اوصاف به نظر مي‌رسد با توجه به اينکه اختلاف سر اين موضوع بالا گرفته و هر دو طرف سعي در مقصر دانستن يکديگر دارند يک نهاد صنفي که مي‌تواند به حقوق هر يک از طرفين پايبند باشد و جانب عدالت را رعايت کند در اين ماجرا پادرمياني کند تا حاشيه‌هاي اين مجموعه نيز به پايان برسد.

بيشتر بدانيد : پايان افتضاح سريال دلدادگان و جاي خالي اتفاقات جذاب در قسمت آخر

بيشتر بدانيد : همه چيز در مورد سريال «دلدادگان»


منبع: khabaronline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

فرزاد حسني، نيما شاهرخ شاهي، متين ستوده در اکران رالي ايراني 2

انتقاد صريح رضا کيانيان از زيرآب زني ها در جشنواره جهاني فجر 98

فيلمي که داريوش فرهنگ به همسر اولش، سوسن تسليمي تقديم کرد

پوريا پورسرخ، مهراوه شريفي نيا، شبنم قليخاني در جشنواره فجر

چهره خاص هديه تهراني روي پوستر بين المللي فيلم + عکس

فروش آلبوم شجريان به نفع سيل زدگان + عکس و آدرس مراسم امضا

روز چهارم جشنواره و استقبال پرشور مردم از نيکي کريمي! + عکس

شوخي پيمان قاسم خاني با ليگ 2 در جشنواره فيلم فجر

ژست خودماني مهران مديري و پيمان قاسم خاني + عکس

تصوير پارسا پيروزفر و باران کوثري در پوستر بي حسي موضعي + عکس

زيبا کرمعلي، الميرا دهقاني، فرشته حسيني و... در جشنواره فجر

منير فرمانفرماييان درگذشت

چهره جديد و متفاوت پارسا پيروزفر در جشنواره جهاني فجر

علي مصفا روي پوستر انگليسي فيلم سروش صحت + عکس

اميليا کلارک، دواين جانسون/ هنرمندان در بين 100 چهره تاثيرگذار 2019 + عکس

ريحانه پارسا، نويد محمدزاده، رضا داودنژاد و همسرش در جشنواره فجر

ماجراي شهاب حسيني و فيلم اولي هاي مهجور در جشنواره جهاني فجر

ديدگاه عباس کيارستمي درباره فيلمسازي درباره زندانيان

مهتاب کرامتي، فاطمه معتمد آريا و مريم معصومي در روز سوم جشنواره

رونمايي از پوستر «مصائب شيرين 2» فيلم خانوادگي داوودنژاد

عکس ترسناک شهاب حسيني روي پوستر يک فيلم

سوء استفاده دوباره ترامپ از سريال «بازي تاج و تخت»! + عکس

فيلم هاي جشنواره کن 2019 اعلام شد

مهناز افشار بر روي پوستر فيلم کارگردان ژاپني + عکس

ترلان پروانه، نگار جواهريان و بازيگران ديگر در جشنواره جهاني فجر

نويد محمدزاده پاي چوبه دار روي پوستر خارجي فيلم + عکس

اکران 2.5 ميليارد توماني «غلامرضا تختي» ويژه سيل زدگان + عکس

افتتاحيه سي و هفتمين جشنواره جهاني فيلم فجر با کنايه به حاتمي کيا + عکس

تگزاس 2 با چه شرطي جايگزين فيلم توقيفي رحمان 1400 شد؟

نامگذاري خياباني به نام محمدرضا شجريان در تهران + عکس

نويد محمدزاده پس از يک سال نظرش را عوض کرد!

مريم اميرجلالي: عطاران تلفنم را جواب نمي دهد! + عکس

تصوير جالب از ستاره درگذشته بر روي پوستر جشنواره کن 2019 + عکس

هزينه جشنواره فجر 6.3 ميليارد تومان! +عکس

معرفي 6 نفر از مهمانان ويژه جشنواره جهاني فجر

داوران جشنواره جهاني فيلم فجر معرفي شدند + عکس

نارضايتي خالق بازي تاج و تخت Game of Thrones از پايان سريال

احمد اقتداري درگذشت + عکس وصيت نامه

براي سينماي ايران که فقط 15 بازيگر آقا و خانم دارد، متاسفم!

تاثير قيمت دلار بر زندگي سوپراستارهاي سينماي ايران!!

ستاره فيلم‌هاي «اينگمار برگمن» در 83 سالگي درگذشت

سازندگان GOT همزمان با پخش قسمت آخر به مکان نامعلوم مي روند!!

توقف اکران فيلم «رحمان 1400» به دليل تخلف در نمايش

امين حيايي، مهتاب کرامتي و ... در حال جمع آوري کمک هاي مردمي به سيل زدگان + عکس

جزئيات کنسرت خيريه شهرام ناظري براي سيل زدگان

معرفي چهار فيلم بخش جام جهان نما جشنواره‌ جهاني فجر

اين نقش انگ الناز شاکردوست بود!! + عکس

نقاشي اي که 30 سال پيش جمشيد مشايخي با عشق از چهره همسرش کشيد + عکس

جديدترين عکس ها از «ترميناتور» منتشر شد + عکس

مرگ بازيگر بريتانيايي حين اجرا روي صحنه!