آخرین اخبار

اسراري در مورد شکلات + طرز تهيه ماسک شکلات تلخ براي صورت تغذيه

اسراري در مورد شکلات + طرز تهيه ماسک شکلات تلخ براي صورت

  بزرگنمايي:

چه خبر -

امروزه بهترين شکلات تلخ موجود در سوپر مارکت ها از نوع شکلات تلخ 70 درصد مي باشد. شکلات تلخ فوايد زيادي براي سلامتي دارد که ما در اين مقاله به طور کامل خواص شکلات تلخ را براي سلامتي کل بدن، لاغري و کاهش وزن، بارداري و پوست و مو شرح داده ايم.

خواص شکلات تلخ براي پوست و مو ضد آفتاب طبيعي

شکلات تلخ پوست شما را در برابر اشعه هاي مضر نور خورشيد محافظت مي کند و در نتيجه براي پيشگيري از شرايطي مانند آفتاب سوختگي و سرطان پوست مفيد مي باشد.

مرطوب کننده طبيعي پوست

مصرف منظم شکلات تلخ به عنوان يک آبرسان و مرطوب کننده طبيعي عمل کرده و پوست شما را نرم و مرطوب مي کند.

ماسک شکلات تلخ براي صورت
شکلات,شکلات تلخ

1/8 فنجان عسل طبيعي را با 5 تکه شکلات تلخ، 2 قاشق چاي خوري آرد جو دوسر و 1 قاشق غذاخوري ماست ترکيب کنيد، خمير به دست آمده را بر روي پوست صورت ماساژ دهيد و بگذاريد 15 دقيقه بماند سپس با آب گرم بشوييد.
1/2 فنجان شکر قهوه اي، 3-5 تکه شکلات تلخ و 1/4 فنجان روغن زيتون را با هم ترکيب کنيد، به آرامي بر روي پوست صورت ماساژ دهيد و سپس با آب گرم خوب بشوييد.

پاک سازي پوست صورت

شکلات سياه حاوي کافئين است که با از بين بردن سلول هاي مرده پوست به پاک سازي پوست صورت کمک مي کند.

درمان ريزش مو

شکلات تلخ حاوي مقادير بالاي آهن است که گردش خون در پوست سر را افزايش داده و براي پيشگيري و درمان ريزش مو مفيد مي باشد.

پرپشت شدن موي سر با شکلات

شکلات تلخ باعث افزايش رشد مو شده و به پرپشت شدن موي سر کمک مي کند.
3 تکه شکلات تلخ را در مايکروويو يا درون ظرف آب داغ ذوب کنيد، نصف فنجان ماست و 1.5 قاشق چاي خوري عسل را به آن اضافه کنيد و محلوط را بر روي پوست سر و مو هاي خود بماليد. موها را با کلاه بپوشانيد و بگذاريد يکساعت بماند سپس با آب گرم و شامپو خوب بشوييد.

فوايد دارويي و درماني شکلات تلخ براي بدن لاغري و کاهش وزن

محققان مي گويند که مصرف شکلات تلخ علاوه بر افزايش چربي سوزي، باعث کاهش اشتها شده و با جلوگيري از پرخوري به کاهش وزن و لاغري افراد کمک مي کند.
ويل کلاور محقق عصب شناسي مي گويد : اگر يک تکه شکلات سياه را 20 دقيقه قبل از غذا به آرامي بخوريد، سيگنال هايي به مغز ارسال مي شود که جلوي اشتها را گرفته و باعث کاهش پرخوري در افراد چاق مي شود.
فراموش نکنيد که زياده روي در مصرف شکلات تلخ به دليل کالري بالا باعث چاقي و افزايش وزن مي شود.

ديابت و قند خون

مطالعات متعدد نشان داده که مصرف شکلات تلخ يا شکلات سياه به دليل مقادير بالاي فلاونوئيد هاي موجود در آن و شاخص گليسمي پايين باعث کاهش قند خون ناشتا در افراد مبتلا به ديابت مي شود.
البته فراموش نکنيد که افراد ديابتي بهتر است که شکلات تلخ حاوي مقادير بالاتر کاکائو مصرف کنند چون قند پايين تري دارد.

فشار خون

پلي فنل هاي موجود در شکلات تلخ فشار خون بالا را کاهش مي دهد، مطالعه اي که در سال 2015 منتشر شد، نشان داده که اگر افراد به مدت هشت هفته 25 گرم شکلات تلخ مصرف کنند فشار خون بالا در آن ها کاهش مي يابد.

جنين، خانم ها و زنان باردار

يک مطالعه در فنلاند نشان داده که شکلات تلخ با آزاد کردن اندروفين و سروتونين در خون باعث کاهش استرس در زنان باردار شده و نوزادان چنين مادراني آرام تر هستد و کم تر گريه مي کنند.
فلاونوئيد هاي موجود در شکلات تلخ براي درمان کم خوني در خانم ها و زنان باردار در دوران بارداري مفيد مي باشد. بر اساس يک مطالعه که در سالنامه اپيدميولوژي منتشر شده مقادير بالاي تئوباريم موجود در شکلات تلخ خطر ابتلا به فشار خون بالا در زنان باردار و پره اکلامپسي را در سه ماهه اول بارداري کاهش مي دهد.
100 گرم شکلات تلخ 67٪ آهن و 58٪ منيزيم دارد؛ آهن براي حفظ ميزان هموگلوبين در دوران بارداري ضروري است و منيزيم به متابوليسم اسيد هاي چرب کمک مي کند.
توجه داشته باشيد که زياده روي در مصرف شکلات تلخ ممکن است باعث سقط جنين در زنان باردار شود.

شکلات براي کودکان

تحقيقات نشان داده که مقادير بالاي فيبر موجود در شکلات تلخ خطر ابتلا به اسهال و يبوست در کودکان را کاهش مي دهد.

شکلات براي مردان

مصرف شکلات تلخ باعث افزايش تستوسترون در مردان شده و با افزايش جريان را بهبود مي بخشد و در نتيجه توانايي توليد باروري در مردان را افزايش مي دهد.

شکلات براي قلب

مقادير بالاي فلاونوئيد هاي موجود در شکلات تلخ باعث کاهش خطر لخته شدن خون و سکته قلبي مي شود. همچنين يک مطالعه که در مجله بين المللي قلب و عروق منتشر شده نشان داده که اگر افراد شکلات تلخ مصرف کنند گردش خون آن ها بهتر مي شود و خطر بيماري هاي قلبي و عروقي در آن ها کاهش مي يابد.

کلسترول خون

کره کاکائو موجود در شکلات تلخ حاوي اولئيک اسيد، استريک اسيد و پالميتيک اسيد است که باعث کاهش کلسترول خون بالا مي شوند. مصرف شکلات تلخ براي سه هفته اي باعث افزايش HDL يا کلسترول خوب خون مي شود.

شکلات براي معده و دستگاه گوارش

فلاونوئيد هاي موجود در شکلات تلخ معده درد ناشي از باکتري ها، مسموميت غذايي و بيماري هاي دستگاه گوارش را درمان مي کنند.

افسردگي

شکلات تلخ باعث افزايش توليد اندورفين در خون مي شود و باعث بهبود خلق و خو و درمان استرس، اضطراب و افسردگي در افراد مي شود.

بدنسازي

مقادير بالاي پروتئين موجود در شکلات تلخ آن را به يک ميان وعده ي ايده آل در بدنسازي تبديل کرده است.
بهترين زمان خورد شکلات تلخ پس از تمرينات بدنسازي است؛ شکلات تلخ بافت هاي آسيب ديده بدن را ترميم مي کند و باعث افزايش حجم عضله و عضله سازي در افراد مي شود.

سرماخوردگي و سرفه

مقادير بالاي آنتي اکسيدان هاي موجود در شکلات تلخ باعث تقويت سيستم ايمني بدن شده و براي پيشگيري و درمان سرماخوردگي مفيد مي باشد. تحقيقات نشان داده که تئوبورمين موجود در شکلات تلخ به دليل خواص ضد التهابي که دارد براي درمان سرفه مفيد مي باشد.

کبد چرب

محققان ايتاليايي مي گويند که مصرف شکلات تلخ به دليل مقادير بالاي آنتي اکسيدان ها خطر ابتلا به هپاتيت و بيماري کبد چرب در افراد را کاهش مي دهد.

چشم

تحقيقات دانشمندان نشان داده که مصرف شکلات تلخ به دليل مقادير بالاي فلاونوئيد هايي که دارد، با افزايش جريان خون در شبکيه به بهبود بينايي کمک کرده و عفونت چشم را درمان مي کند.

سلامت دهان و دندان با شکلات

تئوبرومين موجود در شکلات سياه از پوسيدگي دندان جلوگيري کرده و با از بين بردن باکتري هايي که عامل بوي بد دهان هستند، به رفع بوي بد دهان و سلامت دهان و دندان کمک مي کند.

عوارض و مضرات شکلات تلخ

به گفته کلينيک مايو مصرف شکلات مي تواند باعث ايجاد مشکلاتي از جمله آکنه، واکنش هاي پوستي آلرژيک، نفخ، کوليک در نوزادان، يبوست، پوسيدگي دندان، اگزما، سردرد و ميگرن، افزايش قند خون، افزايش کلسترول خون،ئتهوع و استفراغ، گردن درد، اختلالات خواب، ناراحتي معده و افزايش وزن و چاقي شود.
اگر حيوان خانگي مانند سگ و گربه داريد، مواظب باشيد که شکلات تلخ نخورند چون شکلات براي آن ها بسيار سمي مي باشد.

طبع شکلات تلخ

شکلات تلخ طبع گرم دارد. شکلات تلخ حاوي مقادير بالايي فيبر، پتاسيم، آهن، منيزيم، منگنز، سلنيوم، روي، فسفر، مس، آنتي اکسيدان ها و فلاونوئيد ها مي باشد.
در سال 1847 يک شرکت شکلات سازي بريتانيايي به نام (J.S. Fry & Sons) اولين شکلات تلخ را با استفاده از سه ماده ي کره کاکائو، پودر کاکائو و شکر توليد کرد.

طرز استفاده از شکلات تلخ
شکلات,شکلات تلخ

شکلات تلخ را مي توان براي تهيه انواع نوشيدني ها از جمله شکلات داغ يا هات چاکلت، کيک و شيريني، شيک و بستني و دسر استفاده کرد.

مواد لازم براي تهيه شکلات تلخ 1/2 فنجان برابر با 105 گرم روغن نارگيل يا کره کاکائو
1 فنجان برابر با 118 گرم پودر کاکائو خالص
4 قاشق غذاخوري عسل
1 قاشق چاي خوري عصاره وانيل خالص
روش تهيه شکلات سياه يا تلخ

روغن نارگيل يا کره کاکائو را بر روي حرارت کم آب کنيد، سپس از روي شعله برداريد و پودر کاکائو، عسل و وانيل را به آن اضافه کنيد و خوب هم بزنيد تا همه ي مواد با هم ترکيب شوند.
وقتي مايع يک دست و صاف شد آن را درون قالب بريزيد و بگذاريد يک ساعت در يخچال يا فريزر بماند تا سفت شود. شکلات ها را از قالب جدا کرده و در يخچال نگهداري کنيد. فراموش نکنيد که مي توانيد به جاي وانيل از تکه هاي بادام و يا عصاره ي نعناع استفاده کنيد.

مقدار مصرف شکلات تلخ در روز

اکثر متخصصان معتقدند که بهتر است افراد سالم روزانه حدود 30 تا 60 گرم شکلات تلخ مصرف کنند.

ارزش غذايي شکلات تلخ (100 گرم) کالري : 2708
چربي : 43 گرم
پروتئين : 7.7 گرم
کربوهيدرات : 46 گرم
فيبر : 11 گرم
قند : 23 گرم

بيشتر بدانيد : 6 دليل مهم براي خوردن شکلات تلخ

بيشتر بدانيد : بدترين و بهترين شکلات تلخ هاي موجود در بازار

بيشتر بدانيد : خواص شيرين شکلات تلخ!

بيشتر بدانيد : پايين آوردن کلسترول با خوردن بادام و شکلات تلخ


منبع : zendegionline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

رژيم غذايي جنرال موتورز چيست و چطور باعث کاهش وزن مي شود؟

درمان کم خوني با مصرف تخم مرغ

بهبود سريعتر علايم سرماخوردگي و آنفلوآنزا با اين نوشيدني ها

مغذي ترين مواد خوراکي روي زمين

ديابت، 20 غذايي كه دشمن ديابت هستند

مهم ترين علل نفخ کردن چيست؟

رژيم غذايي ديابتي ها براي کنترل قند خون

عوارض گياهخواري براي عضله سازي و ورزشکاران

تسکين التهاب روده با مصرف انبه

5 غذايي که باعث کاهش وزن مي شوند

کدام غذاها باعث تنگ شدن رگ ها مي شوند؟

خواص غذايي و سلامتي کاهو

چربي اشباع شده کدام خوراکي ها بيشتر است؟ از بستني تا ران مرغ

تغذيه مناسب براي ورزشکاران حرفه اي

نياز كودكان به ويتامين D

همه چيز درباره مصرف امگا 3 و تاثير آن بر سلامت بدن

غذاهاي مفيد در ناراحتي هاي پوستي

خواص بادمجان براي مقابله با بيماري ها از درمان کم خوني تا کاهش وزن

نوشيدني هايي که منبع پروتئين هستند

شربتي براي کمک به ترک سيگار و تقويت استخوان ها

خواص خرما از ديدگاه طب سنتي براي بيماري ها

يبوست و درمان آن با تغذيه مناسب

رژيم غذايي براي چربي خون بالا

ضررهاي نوشيدن شير گاو! در مورد شير کمي تجديد نظر کنيد

خواص غذايي و درماني خيار

تغذيه مناسب براي کودکان

چگونه مي توان کبد چرب را با پروتئين درمان کرد؟

توصيه‌هاي لازم جهت دوران شيردهي

بدترين غذاها براي دستگاه گوارش چه غذاهايي هستند؟

شلغم

خواص انواع گوشت + مضرات مصرف مرغ ماشيني

چه کساني نبايد سير بخورند؟

خواص عنبر نسارا براي سرماخوردگي و آنفولانزا و ساير بيماري ها

ليموشيرين بهترين منبع ويتامين ث در مرکبات + ساير خواص ليمو شيرين

اين ميوه يلدا را بيشتر بشناسيد

خواص انار

اگر روزانه يک موز بخوريد، چه اتفاقاتي در بدن شما مي افتد؟

اگر روزانه يک حبه سير بخوريد اين اتفاقات خوب در بدن شما مي افتد

خواص کدو براي کاهش وزن و کلسترول

خواص سنجد از نظر طب سنتي براي سلامت

چه غذاهايي به کاهش اشتها کمک مي کنند؟

رژيم غذايي 20 - 80 يا رژيم آخر هفته چيست؟

چرا يک ساعت بعد از غذا خوردن گرسنه مي شوم؟

نكاتي در مورد حفظ رژيم غذايي

مناسب ترين غذاها براي فصول سرد سال

لاغري سريع و آسان با رژيم تخم مرغ

نقش منيزيم در بدن + منابع منيزيم

براي لاغر ماندن آجيل بخوريد

مواد غذايي استرس زا

ميگرن و تغذيه