آخرین اخبار

جهانگيري: همه فکر مي‌کردند قرار است اتفاق تلخي بيافتد منبع اقتصادي

جهانگيري: همه فکر مي‌کردند قرار است اتفاق تلخي بيافتد منبع

  بزرگنمايي:

چه خبر - دوره سخت اقتصادي تا پايان سال97 به اتمام مي رسد

خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاري فارس اسحق جهانگيري معاون اول رئيس جمهور عصر امروز در مجمع عمومي مجمع نمايندگان ادوار که در مجتمع تلاش برگزار شد اظهار داشت: شرکت در جمع چهره هاي که جزو افراد نخبه در حوزه هاي مختلف هستند و در مسئوليت هاي مختلف کشور حضور داشتند فرصت مغتنمي است.

وي افزود: شرايط امروز کشور پيچيده، چندوجهي وخطي است. تلاش هاي وسبع داخلي و خارجي انجام مي گيرد که براي کشور و دولت مشکل ايجاد کند. بعد خاصي از ابعاد مورد نظر نيست.

معاون اول رئيس جمهور با بيان اينکه اميد, تحرک و نشاط سياسي لازمه حرکت است. گفت: راهکارهاي صرفا سياسي نمي شود بري عبور از اين مرحله داد و حتي نتيجه صرف مسايل منطقه اي و بين المللي نيست چون جمهوري اسلامي در اين 40 سال موقعيت خاص منطقه اي را داشت.

جهانگيري ضمن بيان اينکه تبليغ مي شود که افق کشور تيره و تار است گفت: همه فکر مي کردند قرار است اتفاق تلخي بيافتد و اين باور در امريکايي ها شکل گرفته بود و در برخي مقامات شکل گرفته بود که کار تمام شده است.

وي با بيان اينکه شرايط کشور از ديد من شرايط پيچيده چند در وجهي و خطير است گفت: پيچيده است به دليل اينکه تلاش‌هاي زيادي در حال صورت گرفتن در داخل و خارج است تا براي زندگي مردم مشکلاتي را به وجود بياورد. نقش آفرينان که در آينده اين کشور تاثير گذار هستند بايد مشخص کنند که براي شرايط امروز چه نقشي مي‌خواهند ايفا کنند.

جهانگيري با بيان اينکه شرايط موجود صرفا ناشي از عوامل اقتصادي نيست، خاطرنشان کرد: کشور ايران به جهت داشتن اقتصاددانان ظرفيت بالايي دارد و صدها نفر از اقتصاددان‌ها که در بهترين دانشگاه‌ها تحصيل کرده اند امروز دولت را در برون رفت از وضعيت کنوني کمک مي‌کنند. از سوي ديگر مديراني در حال فعاليت هستند که دوره جنگ را مديريت کردند. همچنين مديراني را داريم که در دوران پس از جنگ و به اصطلاح دوران رفتن به سمت اقتصاد آزاد در کشور داريم.

معاون اول رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه معتقدم آغوش دولت روي اقتصاددانان کشور باز است، اظهار داشت: البته نظر اقتصاددانان در ارتباط با مديريت شرايط موجود با هم متفاوت است و اينطور نيست که نظرات به هم نزديک باشد.

وي افزود: يکسال از انتخابات پرشور 96 مي‌گذرد و قابل باور نيست که مسائل سياسي عامل بروز شرايط اقتصادي امروز باشد لذا راهکارهاي صرفا سياسي نمي‌تواند ما را در برون رفت از وضعيت امروز خارج کند. اميد، تحرک و نشاط سياسي لازمه حرکت است که جامعه ايران با همه نشاطي که داشته نمي‌شود گفت تنها عامل سياسي باعث ايجاد اين عدم نشاط شده است.

جهانگيري با بيان اينکه ما براي اولين بار است که با يک شخصيتي مثل رئيس جمهور آمريکا روبرو هستيم که به اصول اخلاقي پايبند نيست و زير توافقات مي‌زند، گفت: ما تلاش زيادي براي به ثمر رسيدن برجام انجام داديم و توافقي بود که مي‌توانست يک راهکار بين المللي ارائه کند اما بازهم اين شرايطي نيست که اين وضعيت را براي ما رقم بزند. ما زماني را داشتيم که تمام سفراي اروپايي از کشور رفتند.

معاون اول رئيس‌جمهور تصريح کرد: مسئله اصلي و مهم کشور اين است که ما گرفتار فرسايش سرمايه‌هاي اجتماعي در کشور شديم که خسارت آن از سرمايه هاي مالي و پولي بيشتر است. وقتي سرمايه‌هاي اجتماعي تحليل مي‌رود از هيچ سياستي پاسخ مناسب گرفته نمي‌شود.

وي ضمن اشاره به اينکه بعد از تحريم‌هاي سال 89 و 90 يک حرکت مردم اقتصاد را سامان بخشيد اظهار داشت: جايي که هنوز دولت ما تشکيل نشده بود اما حرکت کردن در انتخابات روند نرخ ارز را به عنوان مثال نزولي کرد و اين زماني بود که هنوز سياست‌هاي صد روزه را اعمال نکرده بوديم. سه اتفاق را بايد جامعه باور کند که دولت، حاکميت و نهادهاي مدني در آن دخيل‌اند. اولين آن کارآمدي در نهادهاي رسمي است.

معاون اول رئيس‌جمهور تاکيد کرد: مردم بايد حس کنند دولت و نهادهاي حکومتي از کارآمدي لازم براي رفع مشکلات برخوردارند.

جهانگيري با بيان اينکه تلاش آمريکا بر اين است که کارآمدي حاکميت و نظام زير سوال ببرد و ما بايد با اين موضوع مقابله کنيم گفت: بايد درباره تبليغات سوء دشمن به جامعه نشان بدهيم قدرت حل مشکلات را داريم چون ايران ظرفيت حل مشکلات را از همه نظر دارد اما مردم بايد قبول کنند اراده بزرگي شکل گرفته است.

وي تاکيد کرد: مردم بايد قبول کنند افق آينده کشور روشن است و براي نسل جوان و نخبگان کشور شرايط مناسب خواهد بود. آمريکايي هم وجه غالبي که در آنها شکل گرفته بود اين بود که دو سه ماه ديگر کار تمام است.

معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اينکه کشور و مردم ظرفيت بالايي دارند اظهار داشت: نهادهاي مدني و کارشناسي اگر همه با هم به صحنه بيايند سياستي مي‌شود طراحي کرد که ظرف چند ماه اقتصاد به آرامش سابق بازگردد. يکي از ضعف هاي ما در کشورمان نهادهاي واسط و ميانجي است. شخصيت هاي سياسي ما کم کار شده‌اند برخي ها خانه نشين شده اند و برخي را خانه نشين کرده‌اند.

جهانگيري با اشاره به يکي از بيانات رهبر انقلاب گفت: مقام معظم رهبري در انتخابات 92 فرمودند حتي اگر نظام را قبول نداريد در انتخابات شرکت کنيد و به نظر من نهادهاي واسط و ميانجي ميتوانند از اين شرايط استفاده کنند و براي عبور لز نشکلات فعلي همکاري کنند.

وي تاکيد کرد: من معتقدم اين دوره سخت چند ماهه تمام مي‌شود و تا پايان سال97 به پايان مي رسد به شرطي که همه با هم باشيم اگر هرکسي نقش خودش را ايفا کند اين کار شدني است.


منبع: farsnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/03

زمان اعمال افزايش حقوق مستمري‌بگيران

پيش‌بيني بازار اجاره مسکن در سال 98

ثبات بازار مرغ و گوشت در آستانه ماه رمضان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ضامن براي دريافت وام مسکن لازم نيست

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/02/02

جزئيات اختلاس 700ميلياردي در آبفاي تهران

ابلاغ ضرايب حقوقي کارمندان در سال 98

افزايش 18درصدي حقوق بازنشستگان تائيد شد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/31

اختلاف دولت و مجلس بر سر افزايش حقوق 98

پرداخت کمک بلاعوض 5ميليوني به سيل‌زدگان

توصيه به مردم؛ در بازار ارز و طلا ريسک نکنيد

پشت پرده گراني 10برابري پياز

حمايت از اقشار کم‌درآمد با يارانه نقدي يا کوپن؟

شرايط ويژه در بازار اجاره مسکن

کاهش تلفات برق از جيب پرمصرف‌ها

اطلاعيه‌اي مهم در خصوص قيمت‌هاي بازار خودرو

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/28

توضيح درباره واريز افزايش حقوق در فروردين‌ماه

بنزين تا يک ماه آينده دو نرخي مي‌شود

قيمت گوشت تا پايان هفته کاهش مي‌يابد

عرضه پرايد 37ميليوني در بازار

جزئيات پيشنهاد حذف چهار صفر از پول ملي

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/27

محبوبيت ميوه‌هاي گنديده در بازار ميوه و تره‌بار

کاهش تقاضا در بازار؛ مردم گوشي نمي‌خرند

جعفرزاده: افزايش حقوق‌ها بر اساس قانون باشد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/26

سقف وام ساخت مسکن 170ميليون شد

شاخص کل بورس تهران رکورد زد

جزئيات حکم متهمان پرونده بانک سرمايه

اتحاديه قنادان: امسال شيريني گران مي‌شود

الزام بانک‌ها به ارائه رمز يک‌بار مصرف به مشتريان

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/25

افزايش قيمت پياز ادامه دارد

تازه‌ترين قيمت خودرو‌هاي داخلي

شاخص کل بورس تهران رشد کرد

قيمت طلا، قيمت دلار، قيمت سکه و قيمت ارز امروز 98/01/24

قيمت خودروهاي داخلي

چرا کسي در بورس، نفت نمي‌خرد؟

جزئيات افزايش 400هزار توماني حقوق‌هاي 98

قيمت انواع خودرو داخلي در بازار

ميزان افزايش حقوق بازنشستگان تامين اجتماعي