آخرین اخبار

کيهان بازهم ساز مخالف زد! سياسي

کيهان بازهم ساز مخالف زد!

  بزرگنمايي:

چه خبر - حمايت کيهان از سخنان ولايتي درباره يمني ها

حسين شريعتمداري در کيهان نوشت: « از يمني‌ها ياد بگيريم که چگونه در برابر تهديد و تحريم مقاومت مي‌کنند. به جاي لباس، لنگ مي‌بندند و اسلحه به دست دارند و چند تکه نان خشک دستشان است با پاي پياده و سعودي‌ها از دست اين‌ها عاجز شدند». کجاي اين سخن ناپسند و درخور اعتراض است؟! و غير از آمريکا و اسرائيل و آل‌سعود و امارات که به قتل‌عام مردم مظلوم يمن مشغولند و پادوهاي داخلي آنها چه کسي از اين اظهارات برمي‌آشوبد؟!
هفته گذشته، دکتر ولايتي که به مناسبت هفته دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامي سخن مي‌گفت ضمن دفاع تمام قد و مستدل از جبهه مقاومت که با شواهدي از تاريخ اسلام و عمر چهل‌ساله انقلاب اسلامي همراه بود، بر ضرورت ايستادگي در مقابل باج‌خواهي آمريکا و متحدانش تاکيد کرد. ايشان شعار «تا انقلاب مهدي نهضت ادامه دارد» را خط استراتژيک نظام ناميد و با انتقاد از کساني که حضور منطقه‌اي ايران را زير سؤال مي‌برند گفت؛ «مي‌گويند ايران در عراق چکار دارد؟ بايد بگويم اگر همت ايران و مردم عراق نبود الان ‌تانک‌هاي اسرائيلي در مرزهاي ايران بودند. اقتدار ما در منطقه به اين شکل است که نتانياهوي دوره‌گرد وقتي به اروپا رفته بود، گفته بود اگر بخواهيم مراکز هسته‌اي ايران را بزنيم، حزب‌الله با صد هزار موشک خاک ما را به توبره مي‌کشد. برخي مي‌گويند خودمان احتياج داريم چرا بايد به کشوري مثل لبنان کمک کنيم؟ بايد گفت که جوانان لبنان جانشان را در دست گرفتند تا از ما و امنيت ما در منطقه دفاع کنند. دشمنان ما به دنبال پايين کشيدن پرچم مقاومت در منطقه هستند و تلاش دارند اين فرياد و ندا را خاموش کنند...».
دکتر ولايتي در پايان سخن خويش خطاب به کساني که نسخه سازش مي‌پيچند گفت: «از يمني‌ها ياد بگيريم که چگونه در برابر تهديد و تحريم مقاومت مي‌کنند. به جاي لباس لنگ مي‌بندند و اسلحه به دست دارند و چند تکه نان خشک دستشان است با پاي پياده و سعودي‌ها از دست اين‌ها عاجز شدند».
برخي از مدعيان اصلاحات و کساني که بارها در مقابل زورگويي‌هاي آمريکا نسخه سازش پيچيده‌اند موجي از اعتراض و انتقاد عليه ايشان به راه‌ انداختند. اعتراض‌ها در دو محور اصلي شکل گرفته بود؛ انتقاد به خانه مسکوني دکتر ولايتي در سعدآباد و اعتراض به اينکه چرا ايشان به الگوي مردم يمن ‌اشاره کرده و گفته است بايد از آنها ياد بگيريم!
در بخش نخست، تا آنجا که کيهان پي‌گيري کرده است، دکتر ولايتي از مدت‌ها قبل و طي سه مرحله، تمامي شش دانگ خانه مسکوني مورد‌ اشاره را براي مراسم عزاداري حضرت امام حسين‌عليه‌‌السلام وقف کرده و اسناد آن در سازمان اوقاف موجود است. گفتني است دکتر ولايتي در دهه 60 به توصيه مراکز امنيتي، خانه‌اي را که در رستم‌آباد شميران (او اهل رستم‌آباد است) داشت، با خانه کنوني معاوضه کرده بود. بنابراين آقاي ولايتي هم‌اکنون در خانه‌اي که موقوفه است زندگي مي‌کند و حقي که از آن براي خود و همسرش- و نه فرزندان- قائل شده و در وقفنامه آمده، همين بهره‌گيري در دوران حيات است. بخشي از آن خانه هم‌اکنون نيز به حسينيه تبديل شده است.
و اما درباره بخش دوم که ريشه و علت اصلي انتقادها و برخاسته از روحيه سازشکاري بسياري از منتقدان است، توصيه ايشان به الگو گرفتن از مقاومت مردم يمن است! مي‌گويند چرا توصيه کرده‌اي که مردم ايران مانند انقلابيون يمن لنگ ببندند و نان خشک بخورند؟! که بايد پرسيد اين نتيجه را از کجاي سخن دکتر ولايتي بيرون کشيده‌ايد؟! آيا اگر کسي در تقدير از استقامت مسلماناني که در شعب ابيطالب‌(ع) محاصره شده بودند، بگويد هر چند نفر از آنها به خوردن يک خرما بسنده مي‌کردند، منظورش آن است که امروز هم هر چند نفر بايد به يک خرما اکتفا کنند؟! ايشان در تقدير از انقلابيون يمن به دست‌هاي خالي و فقر آنان ‌اشاره کرده و نشان داده است آنان با همين توان ظاهري ‌اندک، 4سال است که ائتلاف غربي، عبري و عربي را که به انواع تسليحات مدرن و پيشرفته مسلح هستند، به ستوه آورده‌اند و نتيجه گرفته است که وقتي مردم مظلوم و بي‌سلاح يمن مي‌توانند در برابر قدرت‌هاي بزرگ و قارون‌هاي منطقه بايستند، نسخه سازشي که بعضي‌ها براي مواجهه با آمريکا مي‌پيچند، نسخه‌اي ذليلانه و خيانت‌آميز است. آيا غير از اين است؟!
در حمله هماهنگ اين روزها به دکتر ولايتي «‌لنگ» رزمندگان جان برکف و تهي‌دست يمن بهانه است. اين حمله هماهنگ را در دو نقطه ديگر بايد علت‌يابي کرد.
اول؛ دفاع تمام قد ولايتي از جبهه مقاومت و توضيح مستدل ايشان درباره ضرورت حضور ايران در منطقه که پته جريانات سازشکار داخلي و باج‌خواه بيگانه را روي آب ريخته است. در سخنان آن روز دکتر ولايتي غير از دفاع جانانه وي از جبهه مقاومت در سوريه و لبنان و فلسطين و عراق و ضرورت ايستادگي در مقابل باج‌خواهي آمريکا و متحدانش نکته ديگري نبود. بنابر‌اين به آساني مي‌توان فهميد که اظهارات ايشان چه کساني را به خشم آورده است؟ بديهي است وطن‌فروشاني که همسو با آمريکا و متحدانش نسخه سازش مي‌پيچند و حمايت جمهوري اسلامي ايران از جبهه مقاومت را زير سؤال مي‌برند، از اظهار‌نظر دکتر ولايتي به خشم آمده و تاب تحمل آن را نداشته باشند!
دوم؛ برخورد قاطع و بدون ملاحظه دکتر ولايتي با کساني که دانشگاه آزاد اسلامي را ملک طلق خود مي‌دانستند، انگيزه آلوده ديگري در تدارک حمله هماهنگ اخير به دکتر ولايتي بوده است. ولايتي بعد از دريافت حکم رياست هيئت مؤسس و هيئت امناي دانشگاه آزاد اسلامي، پاکسازي اين دانشگاه از نيروهاي فاقد صلاحيت را که با بهره‌گيري از رانت‌هاي حزبي و فاميلي در اين دانشگاه جا خوش کرده بودند، آغاز کرد. اين حرکت دکتر ولايتي که کماکان با جديت ادامه دارد نارضايتي طيفي را به دنبال داشته است که برخي از آنها در حملات اين روزها به وي دخيل بوده‌اند.
از اين روي بايد گفت دو طيف مورد ‌اشاره از لُنگ رزمندگان يمن براي پنهان کردن چهره خود استفاده کرده‌اند.
گفتني است که برخي از نيروهاي انقلابي نيز در اعتراض به دکتر ولايتي سهيم بوده‌اند. ولي انتقاد اين عده با دو طيف ياد‌شده تفاوت اساسي دارد، آنها به خانه بزرگ دکتر ولايتي اعتراض داشته‌اند و سکونت ايشان در آن خانه را با موازين انقلابي همخوان تلقي نمي‌کرده‌اند که به يقين مي‌توان گفت از اينکه ولايتي تمامي شش دانگ خانه مزبور را وقف کرده و ديگر مالک آن نيست، با‌خبر نبوده‌اند.


منبع: kayhan.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد