آخرین اخبار

رييس قوه قضاييه: با «مخالف حجاب» کاري نداريم سياسي

رييس قوه قضاييه: با «مخالف حجاب» کاري نداريم

  بزرگنمايي:

چه خبر - اولتيماتوم شديد به گردانندگان سايتهاي قيمت ساز ارز

رئيس قوه قضاييه با تاکيد بر ضرورت حل سريع مشکلات کاميون داران، از تدبير دولت براي حل اين مشکلات خبر داد و در عين حال تاکيد کرد که با برهم زنندگان امنيت حمل ونقل جاده اي و تخريب کنندگان خودروي کاميون داران به اشد وجه برخورد خواهد شد.
از رئيس جمهور بابت اتخاذ مواضع منطقي در نيويورک، قدرداني مي کنيم
آيت الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي با اشاره به سفر رئيس جمهور به نيويورک و حضور در مجمع عمومي سازمان ملل متحد، تصريح کرد: رئيس جمهور محترم در مجمع عمومي سازمان ملل و ديدارهايي که در حاشيه مجمع عمومي داشتند و همچنين در مصاحبه هاي متعدد خود نسبت به اظهارات رئيس جمهور آمريکا و ساير کساني که عليه جمهوري اسلامي سخن نادرست بر زبان آوردند مواضع بسيار خوبي اتخاذ و تبيين کردند که از اين بابت قدرداني مي کنيم.
آيت الله آملي لاريجاني ادامه داد: مدت مديدي است که آمريکايي ها با کمک اذناب منطقه اي خود جنگ اقتصادي، رواني و تبليغاتي گسترده اي را آغاز کرده اند و متاسفانه با القائات گروهک تروريستي منافقين و ضد انقلاب فراري، خيال فروپاشي جمهوري اسلامي را در ذهن مي پرورانند.
رئيس قوه قضاييه گفت: مطمئنيم مردم بصير ما همانند چهل سال گذشته که همواره در صحنه حضور داشته اند، از اين مسير دشوار نيز عبور خواهند کرد واجازه نخواهند داد که روياي باطل دشمن تعبير شود اما بر همه مسئولان نيز فرض است که مشکلات مردم را به دقت رصد کنند و با اقدام سريع و مدبرانه اجازه ندهند که فضا براي سوء استفاده دشمنان از برخي مشکلات، آلوده شود.
مسئولان اجازه ندهند دشمن مطالبات برحق مردم را به انحراف بکشاند
آيت الله آملي لاريجاني با بيان اينکه دشمن با تمام ظرفيت زرادخانه تبليغاتي خود وارد ميدان شده است، اظهار کرد: هيچگاه اين مقدار هزينه براي تخريب يک نظام و کشور صرف نشده بود. دشمن به هر وسيله اي تمسک مي جويد تا وضع کشور را بهم بريزد. بر همين مبنا مي بينيم که زماني از تلاطم بازار ارز و طلا استفاده مي کند و زمان ديگري از اعتراضات کاميون داران بهره مي گيرد.
رئيس قوه قضاييه با تاکيد بر اينکه مسئولان بايد مدبرانه عمل کنند و اجازه ندهند که برخي مطالبات به حق مردم با سوء استفاده دشمن به انحراف برود، خاطرنشان کرد: ممکن است دشمن افرادي را اجير کند که از مطالبات مردم سوء استفاده کرده و برخي اعتراضات را به انحراف بکشانند. ما بايد به هوش باشيم. دولت در فکر حل مشکلات کاميون داران است البته اين موضوع نياز به زمان دارد که بايد با سرعت و کار جهادي، انتظارات برآورده شود.
آيت الله آملي لاريجاني با بيان اينکه اقدام به موقع و سريع براي حل مشکلات از موج سواري دشمن جلوگيري مي کند، به وجه ديگري از اتفاقات اخير در جريان اعتراضات کاميون داران اشاره کرد و گفت: ما معتقديم که جنس مطالبات کاميون داران از جنس برهم زدن امنيت حمل و نقل جاده اي و تخريب خودروها نيست. چنين اقداماتي نشان مي دهد که جريانات ديگري مي خواهند بر موج مطالبات مردم سوار شوند.
دولت در حل مشکلات کاميونداران تسريع کند
رئيس قوه قضاييه ادامه داد: اينکه دشمن مدام به رصد مشکلات ما مي پردازد، امر واضحي است و همه مي دانيم که امروز دشمن با همه ابزار تبليغاتي خود به صحنه آمده است اما مسئولان نيز وظيفه اي دارند که بايد به موقع انجام دهند؛ به عنوان مثال اگر قرار است براي کاميون داران لاستيک تهيه شود، بايد اين کار سريعتر صورت گيرد و علاوه بر اين با مردم سخن گفته شود تا بدانند که مسئولان به فکر حل مشکلات هستند. اين موضوع بويژه در مسائل اقتصادي واجتماعي بسيار حائز اهميت است.
آيت الله آملي لاريجاني تاکيد کرد: دستگاه قضايي و نيروهاي انتظامي و امنيتي نيز بايد با شدت با کساني که امنيت حمل و نقل جاده اي را مختل مي کنند و به خودروهاي کاميون داران آسيب مي زنند برخورد کنند. امنيت جاده اي براي همه کشورها امر بسيار مهمي است و به هيچ وجه تحمل نمي شود که کسي به سمت خودرويي شليک کند يا به تخريب آن بپردازد. بر اين اساس دادستانها و دادگستري هاي سراسر کشور به ميدان آمده اند و افرادي که با سوء استفاده از مطالبات کاميون داران اقدام به برهم زدن امنيت جاده ها و تخريب خودروي اشخاص مي کنند به اشد مجازات خواهند رسيد.
رئيس قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تلاطم هاي بازار ارز، تصريح کرد: تلاطم بازار ارز علل مختلفي داشته که از جمله آن مي توان به فشل بودن زيرساخت هاي بانکي، افزايش نقدينگي در جامعه، رکود و همچنين فشار دشمن اشاره کرد. در کنار همه اين عوامل، عده اي سودجو نيز به اين تلاطم ها دامن مي زنند و اقدام به قيمت سازي هاي واهي مي کنند. اينکه يک سايت در ساعات پاياني روز اعلام مي کند دلار 17 هزار تومان است و صبح قبل از آنکه اساساً معامله اي صورت گرفته باشد قيمت نوزده هزار و پانصد تومان را اعلام مي کند. واضح است که در حال قيمت سازي است.
به گردانندگان سايتهاي قيمت ساز ارز اولتيماتوم شديد داده مي شود
آيت الله آملي لاريجاني با تاکيد بر اينکه بازار سوم ارز مجموعاً دو درصد کل نيازهاي ارزي مردم را هم تشکيل نمي دهد، افزود: متاسفانه همين قيمت سازي هاي غلط بر بازار تاثير مي گذارند. ما منکر لزوم اقدام دولت در اين زمينه و فشار دشمن خارجي نيستيم اما نبايد از چنين عوامل دروني سودجو نيز غفلت کنيم. از دادستان محترم تهران نيز خواسته ام که اين سايت ها را به دقت رصد کنند. از سوي ديگر رئيس کل محترم بانک مرکزي فهرست چند سايت خاص را که اقدام به قيمت سازي مي کنند ارسال کرده است. بر اين اساس گردانندگان اين سايت ها بايد از سوي دادستاني احضار و به آنان اولتيماتوم شديد داده شود. بعيد نيست برخي از آنان مصداق مفسد اقتصادي باشند.
رئيس قوه قضاييه با اشاره به وسعت کشور پهناور ايران و بهره مندي آن از منابع غني طبيعي و انساني، خاطر نشان کرد: ما نمي گوييم که نوسان قيمت دلار تاثير واقعي بر بازار داخلي ندارد اما معتقديم که با اين ظرفيت هاي عظيمي که در اختيار داريم بايد تاثير چنين نوساناتي در حد خودش باشد و از سوي ديگر پشت صحنه اين قيمت سازي ها بررسي شود. نبايد عده اي سودجو و از سوي ديگر دشمنان خارجي تصور کنند که کشوري به اين بزرگي را مي توانند با خيالات باطل خود به تلاطم بياندازند .البته با بصيرت مردم، دشمن چنين خيالي را به گور خواهد برد و امثال ترامپ نيز خيلي زود فراموش خواهند شد.
با «مخالف حجاب» کاري نداريم اما با «تبليغ مخالفت با حجاب» مقابله مي کنيم
آيت الله آملي لاريجاني در بخش ديگري از سخنان خود به برخي هجمه ها عليه دستگاه قضايي اشاره کرد و گفت: از آنجا که قوه قضاييه در خط مقدم مبارزه با مفاسد اقتصادي و ساير جرايم قرار دارد چنين حملاتي دائماً صورت مي گيرد. عده اي نيز در داخل هم نوا با بيگانگان آب به آسياب دشمن مي ريزند. فردي عليه نظام و همه ارزشهايي که در نصوص قانوني آمده است تبليغ مي کند. به عنوان مثال، ما هرگز نمي گوييم که اگر کسي صرفاً مخالف حجاب بود با او برخورد مي کنيم اما وقتي کسي اين مخالفت را تبليغ و ترويج مي کند طبيعتاً نظام ديني که بر ارزشهاي الهي استوار است و در قانون خود نيز اين ارزشها را به رسميت شناخته با اين قبيل اقدامات برخورد مي کند.
رئيس قوه قضاييه در ادامه با تاکيد بر اينکه تاکنون در برابر اين هجمه ها ايستادگي کرده ايم و وظيفه ذاتي خود را در چارچوب شرع و قانون انجام خواهيم داد، بار ديگر بر عزم راسخ دستگاه قضايي در برخورد با مفاسد اقتصادي تاکيد کرد و در عين حال يادآور شد: يکي از مهمترين کارهايي که دادگستري ها انجام مي دهند و بايد با قوت هرچه بيشتر در مسير آن گام بردارند اين است که مراقب باشند ضمن مقابله با مفاسد اقتصادي، موانع توليد و سرمايه گذاري نيز رفع شود.گاهي يک سرمايه گذار واقعي و توليد کننده با موانعي روبرو مي شود که محصول يک بروکراسي عجيب و غريب است.
دستگاه قضايي با سرمايه گذاران، توليدکنندگان و صاحبان صنايع همراهي کند
آيت الله آملي لاريجاني چنين موانعي را موجب تنزل کشور در رتبه بندي سرمايه گذاري دانست و تصريح کرد: دستگاه قضايي بايد با سرمايه گذاران، توليد کنندگان و صاحبان صنايع همراهي کند تا اگر مشکلي دارند در چارچوب قانون به آنها کمک شود و به اين ترتيب اميدواريم که ضمن مبارزه با مفاسد اقتصادي و در کنار آن کمک به توليد و رفع موانع سرمايه گذاري، از برخي مشکلات اقتصادي پيش رو به سلامت عبور کنيم.
بر اساس اين گزارش، بحث و بررسي پيرامون "دستورالعمل نظارت و پيگيري احياي حقوق عامه" در دستور کار امروز مسئولان عالي قضايي قرار داشت که مواردي از آن مورد بحث و بررسي قرار گرفت و ادامه بررسي به جلسه آينده موکول شد.


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد