آخرین اخبار

از يمني‌ها ياد بگيريم به جاي لباس لنگ مي‌پوشند و نان خشک مي‌خورند سياسي

از يمني‌ها ياد بگيريم به جاي لباس لنگ مي‌پوشند و نان خشک مي‌خورند

  بزرگنمايي:

چه خبر - ولايتي: از يمني‌ها مقاومت ياد بگيريم

علي‌اکبر ولايتي در همايش هفته دفاع مقدس که صبح روز سه‌شنبه در دانشگاه آزاد اسلامي برگزار شد گفت: کشور ما به لحاظ جغرافيايي همواره مورد طمع بوده و مردم ايران نيز همواره از آن دفاع کرده‌اند. از يونان و روم ديگر خبري نيست و کمتر کشوري است که سابقه ايران را به لحاظ فرهنگي داشته باشد و با اين همه تهاجمي که انجام شده کشورمان و فرهنگ‌مان حفظ شده است. ايران از زمان صفويه تا الان، 25 جنگ و 11 توافق صلح داشته‌ است.
وي ادامه داد: صفويه در حفظ و باز تعريف ايران اسلامي نقش اساسي و مثبت داشته و حرف‌هاي برخي در رد آن صحيح نيست. بخش اعظم کتاب‌هاي شيعه بعد از صفويه نوشته شده است و اهل بيتي بودن ايران را صفويه تثبيت کرد.
ولايتي در بيان و ستايش جوانمردان ايراني در طول تاريخ که برگرفته از جوانمردي علي (ع) بوده است گفت: الان هم بسيجي‌ها، جوانمردان ما هستند. امام علي (ع) سرآمد "فتيان" بودند و سربداران و بسيجيان همان جوانمرداني هستند که نداي "لا فتا" را سر مي‌دهند.
رييس هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي در ادامه با اشاره به شعار "تا انقلاب مهدي، نهضت ادامه دارد" اظهار کرد: بله. نهضت ادامه دارد و اين شعار درستي است. در شرايطي که وضعيت دنيا امروز بدتر از هر زمان ديگري است و تنش‌ها و موازنه‌هاي سياسي به بالاترين سطح رسيده وضعيت ما بهتر از ديگران است. از معاهده "يالتا" تا کنون هيچ وقت وضع دنيا به اين بدي نبوده است که حتي نتوان براي آينده پيش‌بيني کرد.
وي ترامپ را هفت‌تيرکش افسارگسيخته و کابوي آمريکايي خواند و افزود: کار به جايي رسيده است که کشور کوچکي مثل مالديو را ترامپ تهديد به تحريم مي‌کند يا براي دنيا و کشورهاي بزرگ و کوچک شاخ و شانه مي‌کشد. امروز با وضع بي سر و ساماني مواجهيم که از قرن 20 تا کنون بي‌سابقه است. اين مرد (ترامپ) مخبط (پريشان عقل) کاباره‌دار، کازينودار به جان دنيا افتاده است و در اين شرايط چاره اين است که به فکر خود باشيم و به هيچ کس و هيچ کشوري اطمينان نکنيم مگر اين‌که اطمينان قطعي داشته باشيم.
مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل ادامه داد: ما نوعي از همکاري را در منطقه شکل داديم که ابداع ايران است و با فکر و تدبير مقام معظم رهبري پيگيري شد. ما همکاران فعال و نيمه فعال منطقه‌اي در ميان کشورها داريم که مي‌تواند نقطه قوت باشد.
ولايتي با انتقاد از برخي افراد در کشور که سياست‌هاي منطقه‌اي کشور را زير سوال مي‌برند گفت: علي (ع) مي‌گويد مردمي ذليل نشدند، مگر در خانه نشستند تا دشمن به سراغ‌شان بيايد. متاسفانه بعضي‌ها قلم به مزدند و برخي جاهل و شق سومي وجود ندارد. مي‌گويند ايران در عراق چکار دارد؟ بايد بگويم اگر همت ايران و کردهاي عراق نبود الان تانک‌هاي اسراييلي در مرزهاي ايران بودند. اقتدار ما در منطقه به اين شکل است که نتانياهوي دوره‌گرد وقتي به اروپا رفته بود، گفته بود اگر بخواهيم مراکز هسته‌اي ايران را بزنيم، حزب‌الله با صد هزار موشک خاک ما را به توبره مي‌کشد. برخي مي‌گويند خودمان احتياج داريم چرا بايد به کشوري مثل لبنان کمک کنيم؟ بايد گفت که جوانان لبنان جانشان را در دست گرفتند تا از ما و امنيت ما در منطقه دفاع کنند. دشمنان ما به دنبال پايين کشيدن پرچم مقاومت در منطقه هستند و تلاش دارند اين فرياد و ندا را خاموش کنند.
وي با بيان اين‌که دشمن به دنبال آن است که ما هسته‌اي و موشکي نباشيم و در منطقه نيز بروز و ظهوري نداشه باشيم گفت: پاسخ ما اين است که اينجا خانه ماست و اينها حق ما هستند و اين‌گونه نيست که اجازه بدهيم انگليس و آمريکا در منطقه باشند اما ايران نباشد.
ولايتي درباره نگاه به سياست خارجي در آينده تصريح کرد: تجربه نشان داده است که هر وقت يک قدم عقب بنشينيد، بايد صد قدم عقب برويد. خيلي‌ها به شما لبخند مي‌زنند اما از پشت خنجر مي‌زنند و بايد مراقب بود. نه اينکه بگوييم قطع رابطه کنيم اما بايد با هوشمندانه و مدبرانه رفتار کنيم.
وي به ديدارهايش با مقامات روسيه و چين و حمايت آنها از ايران در شرايط تحريم اشاره کرد و گفت: تحريم‌ها و نياز ما به دلار با حمايت اين کشورها و استفاده از پول کشورهاي ديگر در معادلات تجاري کم مي‌شود. اما يک عده سعي دارند دلار را به همه چيز ربط دهند در حالي که فقط 20 درصد اقتصاد ما به دلار وصل است. پس ما مي‌توانيم آينده‌اي روشن بسازيم و با بازگشت تحريم‌هاي آمريکا از پا نمي‌افتيم.
مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل به مقاومت مردم يمن در برابر زورگويي‌هاي عربستان و متحدانش اشاره کرد و افزود: از يمني‌ها ياد بگيريم که چگونه در برابر تهديد و تحريم مقاومت مي‌کنند. به جاي لباس لنگ مي‌بندد و اسلحه به دست دارند و چند تکه نان خشک دستشان است با پاي پياده و سعودي‌ها از دست اين‌ها عاجز شدند.
ولايتي در پايان گفت که "يقين بدانيد عربستان از يمني‌ها در يمن شکست خواهد خورد."


منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد