آخرین اخبار

روحاني: آمريکا تنها مانده است سياسي

روحاني: آمريکا تنها مانده است

  بزرگنمايي:

چه خبر - روحاني: جلسه شوراي امنيت نشان داد که ترامپ تنهاست

حسن روحاني امشب(چهارشنبه شب ) در نشست خبري خود در نيويورک با بيان اينکه خروج يکجانبه و غير قانوني آمريکا از برجام مهم‌ترين مساله‌اي است که از سال گذشته تاکنون رخ داه است اظهار کرد: در مجمع عمومي سازمان ملل شاهد بوديم که اکثريت قاطع رهبران کشورها از برجام به عنوان يک دستاورد ديپلماسي حمايت کردند و اين بدان معناست که آمريکا تنها مانده است.
وي در ادامه افزود: خروج آمريکا از برجام مورد تاييد کشورهاي جهان نيست و جز چند کشور ساير کشورها اين اقدام را اشتباه سياسي قلمداد کردند.
روحاني ادامه داد: جلسه امروز شوراي امنيت به طور غير معمول توسط ترامپ برگزار شد. ابتدا قرار بود موضوع درباره ايران باشد اما با مخالفت اعضاي شوراي امنيت ترامپ ناچار شد حرفش را پس بگيرد و جلسه درباره مساله عدم اشاعه باشد.
در جلسه امروز شوراي امنيت روشن شد که آمريکا تنهاست. همه کشورها در شوراي امنيت از برجام حمايت کرده و با لحن مستقيم و غير مستقيم، اقدام آمريکا را به عنوان اقدامي نادرست قلمداد کردند.
رييس جمهور کشورمان با اشاره به ديدارهاي خود با 16 رهبر کشورهاي مختلف خاطرنشان کرد: در اين جلسات رهبران کشورها بر اهميت برجام تاکيد کردند و از خروج آمريکا از برجام ناخرسند بودند. همچنين از ايران بابت باقي ماندن در برجام حمايت کرده و اين را به عنوان هوشمندي ايران ذکر کردند.
روحاني همچنين گفت: البته اين بدان معنا نيست که در فشارهايي که آمريکا بر ملت ايران وارد کرده است ما مشکلي نداريم اما هميشه ملت ايران با صبوري، وحدت، اتحاد و مواضع قاطع توانسته است از اين مراحل عبور کند.
وي با تاکيد بر اينکه در جريان مذاکره با کشورهاي 1+4 به اين نتيجه رسيديم که 5 کشور ديگر نيز مصمم هستند از برجام حمايت کنند اظهار کرد: هر 5 کشور ديگر مي‌خواهند نقش و تعهد خود را در اين زمينه اجرايي کنند و اقداماتي که آمريکا براي فشار به اقتصاد ايران مي‌خواهد انجام دهد بايد به حداقل کاهش يابد.
رييس جمهوري کشورمان ادامه داد: چين و روسيه مصمم‌تر از گذشته در پي تحکيم برجام هستند، بنابراين اميدواريم با حمايت همه کشورهاي چند جانبه‌گرا، راحت‌تر از آنچه که قبلا فکر مي‌کرديم از اين مرحله عبور کنيم. ملت ما مقاوم و صبور است و پيش از اين هم چنين بوده است.
در ادامه اين نشست خبري روحاني در پاسخ به پرسش خبرنگار آسوشيتدپرس اظهار کرد: آنچه که درباره آن در توافق هسته‌اي صحبت کرده بوديم ربطي به موشک نداشت. ما روشن است که درباره چه چيز صحبت کرديم پس اگر کسي مي‌خواهد تعهد خود را زير پا بگذارد، بگذارد.
اين همه بهانه جويي لازم نيست. آمريکا اشتباه کرده و اين قطعي است. پس يا بايد از اشتباه خود بازگردد يا به اين اشتباه ادامه دهد اما آمريکا دير يا زود از اشتباهش باز خواهد گشت.
وي تاکيد کرد: آمريکا نمي‌تواند اين روند را ادامه دهد چرا که چنين روندي نه به نفع ملت آمريکا، نه ايران، نه اروپا و نه ديگران است. همه بايد تلاش کنند فردي که خطايي را مرتکب شده از آن خطا بازگردد و به نقطه درست برسد.
رئيس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار نيويورک تايمز درباره زندانيان آمريکايي دو تابعيتي در ايران گفت: همه ما بايد به فردي که در زندان است کمک کنيم. دولت ايران به سهم خود اين کار را انجام مي‌دهد. براي تسهيل ملاقات‌ها و تسهيل اطلاعات، دولت تلاش مي‌کند، اما اصل محاکمه در اختيار دستگاه قوه قضاييه است.
در همه کشورها هم اينگونه است. اگر يک ايراني در آمريکا زنداني باشد، گفته مي‌شود دادگاه او را محکوم کرده است و ما حداکثر مي‌توانيم تسهيلاتي فراهم کنيم.
وي ادامه داد: من به عنوان رئيس دستگاه اجرايي حداکثر مي‌توانم تسهيلاتي را در اختيار زندانيان قرار دهم. برخي اسامي‌اي که شما نام برده‌ايد توانسته‌اند اخيراً به مرخصي بروند. اين همان تسهيلاتي است که فراهم شده است. ما در گذشته با دولت آمريکا براي کمک به زندانيان آمريکايي و ايراني در هر دو کشور اقدام کرديم و ما بابت اين مساله هيچ وقت مخالفت نداشته‌ايم.
روحاني در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار CBS درباره تحريم‌هاي آمريکا و باقي ماندن ايران در برجام اظهار کرد: هيچ تحريمي نيست که آمريکا انجام نداده باشد. کساني که دنبال تحريم ايران هستند، پيش‌فعال بوده‌اند. هيچ تحريم جديدي وجود ندارد و اينها هم بحث‌هاي تبليغاتي و رواني است. تحريم ماه نوامبر کاملا تبليغاتي است.
وي با اشاره به اينکه تصميم ما بر اين است که با بقيه کشورها کار کنيم، تصريح کرد: هر کشوري که تحريم‌هاي آمريکا را زير پا بگذارد، افتخار بزرگي کسب کرده است چون تحريم‌هاي آمريکا غيرقانوني و خلاف قطعنامه شوراي امنيت است.
ما با دوستان خود از جمله اتحاديه اروپا در تماس هستيم تا کانال‌هايي پيدا کنيم که اقدامات اقتصادي را ادامه داده و همچنين از شرکت‌هايي که در ايران فعاليت مي‌کنند حمايت لازم را داشته باشيم. ما فعلا در برجام باقي مانده‌ايم تا زماني که منافع ملي ما تامين شود، در برجام مي‌مانيم. اگر منافع ما تضمين نشود ما از راهکارهايي که در خود برجام وجود دارد، آغاز مي‌کنيم.
روحاني در پاسخ به سوال خبرنگار بي‌بي‌سي در مورد دستگيري دوتابعيتي‌ها گفت: حرف درستي نيست که دو تابعيت‌ها براي ورود به ايران نگران باشند، چون دو تابعيتي‌بودن جرم نيست، البته ما دوتابعيتي را به لحاظ حقوقي قبول نداريم، ولي دوتابعيتي بودن هم جرم نيست و اينها تبليغات بي‌اساس است.
فردي ممکن است در ايران دستگير شود و اين ربطي به تابعيت او ندارد. بايد ببينيم پرونده او چيست و وي چه اقدامي انجام داده است؟
به گزارش ايسنا، رييس جمهوري در ادامه نشست خبري خود با رسانه‌هاي خارجي که در نيويورک برگزار شد در پاسخ به پرسش خبرنگاري درباره جلسه اخير گروه 1+4 و بيانيه‌اي که در پايان اين جلسه منتشر شد اظهار کرد:
جلسه اخير گروه 1+4 و ايران که در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل برگزار شد به صدور يک بيانيه منجر شد که در آن علاوه بر تاکيد کشورها به حفظ برجام، برخي برنامه‌ها و اقدامات عملي اين کشورها ذکر شد که بايد اجرايي و عملياتي شود. از جمله اين برنامه‌ها شيوه ارتباط مالي بين اين کشورها و ايران است که در اين بيانيه تصريح شده است.
وي با بيان اينکه اين بيانيه يک گام بسيار خوب در زمينه همکاري‌هاي ايران با 5 کشور در زمينه حفظ برجام بوده است خاطرنشان کرد: توقعات ما خيلي بيشتر از آن چيزي است که در اين بيانيه به آن اشاره شده است. اين توقعات را نمايندگان ما در جلسات مختلف با 5 کشور ديگر مطرح کرده‌اند و اين کشورها کاملا از نظرات ما آگاه هستند. آن‌ها همچنين وعده‌هايي داده‌اند که گام به گام اين روند را پيش ببرند تا اينکه ايران بتواند از منافع برجام استفاده کند.
روحاني همچنين در پاسخ به پرسش خبرنگاري که درباره صحبت‌هاي او در مجمع عمومي سازمان ملل درباره آمريکا و لحن صحبت‌هاي رييس جمهوري اسلامي ايران در اين سخنراني پرسيد خاطرنشان کرد: همواره در 40 سال گذشته از اين گفتارها بوده است.
در دولت جديد آمريکا لحن‌ها مقداري تغيير کرده است و افراد مقداري تندتر حرف مي‌زنند چرا که بسياري از اين افراد تازه وارد سياست شده‌اند و طبيعي است که اين افراد لحن‌شان با افراد باسابقه در سياست متفاوت باشد.
رييس جمهوري گفت: ما هيچ لحن ويژه‌اي نسبت به آمريکا نمي‌خواهيم به کار بگيريم و آنچه که براي ما مهم است اين است که آمريکا به قانون عمل کند. ما مي‌خواهيم آمريکا زورگويي را کنار بگذارد و به مقررات احترام بگذارد و بر عهد خود باقي بماند و به قطعنامه شوراي امنيت عمل کند. ما حرف ديگري با آمريکا نداريم، بلکه مي‌گوييم تحريم‌هاي ظالمانه و غير قانوني عليه ما اعمال نکند و اين کارها ضد حقوق بشر است.
وي ادامه داد: اگر آمريکا به قانون بازگردد ما مشکلي نداريم. البته يک اختلافاتي بين ما و آمريکا از گذشته بوده و اين اختلافات بايد به تدريج در زمان خود حل و فصل شود.
روحاني در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار ديگري که درباره اظهارات وزير خارجه و مشاور امنيت ملي رييس جمهوري آمريکا نسبت به حضور ايران در منطقه پرسيد با بيان اينکه همه دنيا با لحن و شيوه بيان جان بولتون آشنا هستند، اظهار کرد: وزير خارجه آمريکا نيز تازه يک سمت ديپلماتيک گرفته است و حرف‌هايي که در يک چارچوب منطقي نمي‌گنجد.
رييس جمهوري با تاکيد بر اين موضوع که، اينکه در عراق يا کشور ديگري حادثه‌اي رخ دهد ارتباطي به ايران ندارد، گفت: ما در تمام دنيا طرفداراني داريم ولي مگر ما مسئول اعمال اين افراد هستيم؟ اين يک حرف نادرست غير حقوقي و غير سياسي است.
وي افزود: اگر کشوري به گروهي دستور به انجام کاري دهد، به عنوان آمر مسئوليت کار اين گروه را بر عهده دارد اما در منطقه ما اکثريت مردم به ايران علاقه‌مندند و گروه‌هاي مختلفي هستند که فعاليت‌هاي سياسي و آزادي‌بخش انجام مي‌دهند و ممکن است به ايران علاقه‌مند باشد اما اعمال آن‌ها ارتباطي به ما ندارد؛ آن‌ها مستقل هستند و در چارچوب اهداف خود و منافع کشورشان اقدام مي‌کنند.
روحاني با بيان اينکه وزير خارجه آمريکا بايد پاسخ دهد که آمريکا به چه دليلي به عراق رفته است که امروز براي ماندن‌شان با مشکلي مواجه باشند اظهار کرد: ما خيلي مايل هستيم که يک نظرسنجي و همه پرسي درباره حضور آمريکا در عراق برگزار شود و بدانيم که چند درصد از مردم اين کشور مايل به باقي ماندن آمريکا در اين کشور هستند.
رييس جمهوري اين کشور بارها گفته که کار ما در عراق بي‌خاصيت بوده و ميلياردها دلار پول خرج کرده‌ايم و به جايي نرسيده‌ايم. او همچنين گفته که گروه‌هاي تروريستي که در منطقه فعاليت مي‌کنند توسط خود آمريکا ايجاد شده‌اند.
رييس جمهوري تصريح کرد: آمريکا به چه دليل مي‌خواهد در عراق هر کاري را انجام دهد و از مردم عراق ناراحت است و مي‌خواهد مسئوليت اين اتفاق را به عهده ما بگذارد.
اين در حالي است که اين موضوع به ما ارتباطي ندارد بلکه آمريکا بايد يکبار ديگر در حضور خود در منطقه تجديد نظر کند. در خليج فارس، درياي عمان، عراق و ساير جاهايي که حضور دارد بايد دلايل خود را بگويد و مردم و دولت‌هاي قانوني اين کشورها بايد اين حضور را تاييد کنند.
وي با اشاره به حضور آمريکا در سوريه ادامه داد: آمريکا امروز بر خلاف مقررات بين‌المللي در سوريه حضور دارد و اين در حالي است که دولت سوريه نيز اين حضور را تاييد نمي‌کند، بنابراين حضور آمريکا در سوريه غير قانوني است و اگر از اين موضوع صدمه‌اي ببيند يا نبيند ارتباطي به جمهوري اسلامي ايران ندارد.
روحاني با تاکيد بر اينکه ما قصد جنگ با نيروهاي آمريکايي در هيچ کجاي منطقه را نداريم، خاطرنشان کرد: ما نمي‌خواهيم به نيروهاي آمريکايي حمله کنيم و تنش با اين کشور را بالا ببريم اما از آمريکا مي‌خواهيم که به قانون عمل کند و به حاکميت ملي کشورها احترام بگذارد.
روحاني در پاسخ به پرسشي درباره تحريم‌هايي که از ماه‌هاي آينده اعمال خواهد شد و نيز ديدارش با نخست‌وزير ايتاليا اظهار کرد: ساعاتي پيش با نخست‌وزير ايتاليا ديدار داشتم و درباره روابط دوجانبه گفت‌وگو کرديم. ارتباط ما با ايتاليا هم از نظر سياسي و هم اقتصادي تاکنون خوب بوده است و نخست‌وزير ايتاليا نيز حمايت خود را از برجام اعلام کرد.
وي افزود: ما گفت‌وگوي مفصلي درباره شيوه‌هاي همکاري‌ها و اينکه چگونه کارها را ادامه دهيم، داشتيم و من تفاوت خاصي در نظرات سران کشورهاي اروپايي که با آنان ديدار داشتم، نديدم. همه کشورها درباره برجام و خروج آمريکا از آن نظر واحدي دارند.
رئيس‌جمهوري در پاسخ به پرسش ديگر مبني بر اينکه آيا ايران، آمريکا را کشوري منزوي مي‌داند و نيز اينکه حمايت ايران از حماس و حزب‌الله ادامه پيدا خواهد کرد يا نه، گفت: ما تنها نيستيم، آمريکاست که تنهاست. در مجمع عمومي سازمان ملل تنها بود و امروز در شوراي امنيت هم تنها بود. همه با او مخالفت دارند و از برجام حمايت مي‌کنند.
در ضمن کاري که آمريکا انجام داده نادرست است و اين آمريکا بوده که از تعهد خود خارج شده است. ما در منطقه خاورميانه حضور داريم چراکه اهل آنجا هستيم ولي آمريکاست که در اين منطقه غريبه است و از راه‌هاي دوري آمده و با مشکلات زيادي در اين منطقه مواجه شده است.
روحاني تاکيد کرد: روابط دوستانه و نزديکي داريم بنابراين مشکل در اين منطقه مشکل آمريکاست. درباره اينکه ايران از گروه‌هاي تروريستي حمايت مي‌کند من منظور شما را متوجه نشدم آيا گروه‌هايي که با داعش مبارزه مي‌کنند و تمامي جهان اتفاق‌نظر دارند که اين گروه، يعني داعش تروريست است، چطور گروهي که با اين تروريست‌ها نيز مبارزه مي‌کند نيز تروريست خوانده مي‌شود.
بالاخره به ما بگوييد آنهايي که با داعش مبارزه مي‌کنند تروريست هستند يا داعش تروريست است؟ هر دو که نمي‌توانند تروريست باشند.
وي ادامه داد: حزب‌الله همان گروهي است که با داعش مي‌جنگد و آنان را از لبنان خارج کرده و مردمش از اين اتفاق راضي هستند. در سوريه نيز حزب‌الله در کنار مردم اين کشور قرار گرفته و داعش را از 90 و چند درصد خاک سوريه خارج کرده و تنها کساني به تروريست‌ها کمک مي‌کنند که با آنان متحد هستند.
ترامپ هم در مبارزه‌هاي انتخاباتي خود و هم بعد از آن گفته بود که گروه‌هاي تروريستي را خود دولت آمريکا ايجاد کرده است. حالا اين وسط ما بايد حرف چه کسي را قبول کنيم؟ حتما رئيس‌جمهوري آمريکا اطلاعاتي داشته که چنين سخني به زبان رانده است.
وي در پاسخ به سوالي درباره کاهش ارزش پول ايران در مقايسه با دلار گفت: ارزي که برخي افراد خاص خريد و فروش مي‌کنند نمي‌تواند معيار اقتصاد ايران باشد. خريد و فروش غيررسمي ارز حدود کمتر از يک درصد از اقتصاد ايران است و زندگي مردم با اين يک درصد نيست. نرخ ارز براي کالاهاي اساسي مردم مشخص است.
رئيس‌جمهور درباره برقراري ارتباط ايران و آمريکا و ملاقات سران دو کشور تصريح کرد: اين امر بستگي به آمريکا دارد. پيش از اين وزير خارجه ما با وزير خارجه آمريکا در نيويورک صحبت داشته است. ما مشکلي در اين زمينه نداريم. در صورتي که آمريکا به تعهدات خود بازگردد شرايط ديگري خواهد بود.
ما در برجام با هم بوديم، جلسات مشترک داشتيم و وزراي خارجه و کارشناسان دو کشور با هم صحبت مي‌کردند. خود آمريکا از برجام خارج شد ما مقصر نيستيم آمريکا مقصر است.
روحاني درباره موضوع ادلب و مراقبت از مردم اين شهر خاطرنشان کرد: مشاوران نظامي ما به دعوت دولت سوريه در اين کشور حضور دارند. هدف اصلي ما مقابله با تروريسم است و در اين هدف موفق شده‌ايم. موضوع ادلب يک موضوع خاص است زيرا آنجا تروريست‌ها ميان مردم هستند و تلاش ما جداسازي تروريست‌ها از مردم است. آنها تروريست‌هاي خطرناکي بوده و عضو داعش و جبهه النصره هستند. مردم عادي نبايد صدمه ببينند.
در اجلاس تهران سه کشور روسيه، ترکيه و ايران رايزني‌هاي مفصلي داشتند و راه‌حل اين سه کشور اکنون در راستاي جداسازي تروريست‌ها از مردم در حال اجراست. اميدواريم باقي مانده سرزمين سوريه که در دست تروريست‌هاست به‌گونه‌اي آزاد شود که مردم عادي صدمه نبينند.
وي در پاسخ به سوالي در مورد حمايت ايران از فلسطين بيان کرد: بسياري از مسائلي که در منطقه ما وجود دارد را اگر ريشه‌يابي کنيم به موضوع اشغال فلسطين بازمي‌گرديم. اگر سرزمين فلسطين توسط صهيونيست‌ها اشغال نشده بود امروز منطقه و شرايط ديگري داشتيم. بخشي از نابساماني‌ها و ناامني‌هاي منطقه ما در سايه اشغال و دخالت نادرست قدرت‌ها در منطقه است.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه رفتار دولت فعلي آمريکا نسبت به مسلمانان و مردم فلسطين بسيار بد است، خاطرنشان کرد: آدم با اين رفتارها ياد تفکرات نژادپرستانه مي‌افتد. خطاي بزرگ آمريکا اين بود که سفارت خود را به بيت‌المقدس برد و با اين کار يک و نيم ميليارد مسلمان را عصباني کرد زيرا بيت‌المقدس به همه مسلمانان مربوط مي‌شود.
جمهوري اسلامي ايران از ابتدا حامي فلسطين بوده و مردم ما علاقه‌مند به اين کشور هستند. ما کمک‌هاي معنوي و مادي خود را به فلسطين ادامه مي‌دهيم اما حل مساله فلسطين بستگي به تلاش همه مسلمانان دارد.
به گزارش ايسنا، رئيس‌جمهور در پاسخ به سوالي در مورد اهداف ايران از حضور در سوريه خاطرنشان کرد: اولين هدف ما مبارزه با تروريسم است. تا زماني که دولت سوريه نيازمند به کمک ما باشد در سوريه مي‌مانيم. اکنون در مناطق کاهش تنش، نيروهاي ترکيه، روسيه و ايران حضور دارند.
اميدوارم هرچه سريعتر قانون اساسي جديد سوريه تدوين شده و انتخابات در اين کشور برگزار شود. برگزاري انتخابات، بازگشت مهاجران به سوريه و مبارزه با تروريسم از اهداف اصلي ما در سوريه است. هرکس هم در انتخابات شرکت کرد و راي آورد دولت آينده سوريه را تشکيل مي‌دهد.
روحاني در پاسخ به آخرين پرسش اين نشست خبري درخصوص جلسه امروز شوراي امنيت گفت: جاي شگفتي است کسي که امروز رئيس شوراي امنيت است تقاضا کرده است که به قطعنامه 2231 اين شورا که خود آمريکا هم به آن راي داده است، عمل نشود.
امروز مي‌گويد کسي که به اين قطعنامه عمل کند، او را تنبيه مي‌کند. البته ما دو تشکر به شوراي امنيت بدهکاريم. يکي بابت موضع بسيار خوب و قاطع در برابر حادثه تروريستي اهواز و ديگري بابت جلسه امروز.
وي با اشاره به اينکه در جلسه امروز شوراي امنيت همه اعضا غير از آمريکا از برجام حمايت کردند، خاطرنشان کرد: جز آمريکا کشوري نبود که مخالف برجام باشد. اين مساله به معناي انزواي دوم آمريکاست. آمريکا براي اولين بار پس از خروج از برجام منزوي شد و بار دوم امروز. هدف آمريکا تضعيف برجام بود اما به هدفش نرسيد و جلسه شوراي امنيت به جلسه حمايت از برجام تبديل شد.


Seemorgh.com/news
منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد