آخرین اخبار

اعتماد به نفس زياد ترامپ از عملکرد دولتش! سياسي

اعتماد به نفس زياد ترامپ از عملکرد دولتش!

  بزرگنمايي:

چه خبر - ترامپ در مجمع عمومي: بهترين عملکرد را داشته‌ام/ به ايران اجازه گسترش "ناامني" نمي‌دهيم

به نقل از اسکاي نيوز، دونالد ترامپ، رئيس جمهوري آمريکا به عنوان يکي از اولين سخنرانان مجمع عمومي، پشت تريبون قرار گرفت و سخنان خود را ارائه کرد.
وي پيش از ورود به سالن مجمع عمومي و در جمع خبرنگاران گفت: مي‌خواهيم روابط خيلي خوبي با ايران داشته باشيم اما اين محقق نشده است. آنها بايد شيوه خود را تغيير دهند. تا ايراني‌ها شيوه خود را تغيير ندهند هيچ ديداري با آنها رخ نخواهد داد. آنها راهي جز تغيير رويکرد خود ندارند.
رئيس جمهوري آمريکا در آغاز سخنانش عملکرد خود را در يک سال بهتر از عملکرد تمام روساي جمهوري آمريکا دانست که اين سخنان با خنده و تشويق حضار مواجه شد.
ترامپ گفت: يک سال پيش که در اين سالن در مقابل شما ايستادم از خطرات بزرگي که جهان را تهديد مي‌کند براي شما سخن گفتم و اينکه چگونه مي‌توان بر آنها فائق آمد. امروز که يک سال از عمر دولت من مي‌گذرد اوضاع به مراتب بهتر شده است. مي‌توانم بگويم دولت من در اين يک سال به اندازه تمام دولت‌هاي آمريکا کار کرده است. اقتصاد ايالات متحده در شرايط کاملا بهتري قرار دارد، بورس ما با رشد قابل توجهي مواجه بوده، بيکاري بسيار کم شده و ميليون‌ها فرصت شغلي جديد ايجاد کرده‌ايم. کاهش ماليات، ساخت ديوار براي ممانعت از ورود پناهجويان به آمريکا نيز از ديگر کارهاي موفق ما بوده است.
وي ادامه داد: در اين يک سال ما بودجه نظامي کشور را به شکل چشمگيري افزايش داديم که براي سال آتي نيز چنين است و اين به معني قدرتمندتر شدن ارتش و قدرتمندتر شدن آمريکاست. ما از مردم آمريکا دفاع مي‌کنيم و منافع آنها در اولويت قرار دارد. ما با مردم ديگر کشورهاي جهان که به دنبال صلح هستند و ما را در اين راستا ياري مي‌کنند همکاري مي‌کنيم.
ترامپ افزود: من مفتخر هستم که نماينده آمريکا در ميان تمامي کشورهاي جهان باشم. روابط دوستي عميقي را با رهبران بسياري برقرار کرده‌ام و ما با حمايت کشورهاي بسياري از جمله کره شمالي توانستيم پيشرفتهاي بزرگي را حاصل کنيم و تسليحات هسته‌اي را از شبه جزيره کره برچينيم. آزمايش‌هاي هسته‌اي متوقف شده،گروگان‌هاي آزاد شدند و پيکر قهرمانان ما که در جنگ (کره) کشته شده‌ بودند، به آمريکا باز گردانده شده‌اند.
رئيس جمهوري ايالات متحده بيان داشت: من از کشورهاي عضو که کمک کردند ما اين لحظه را رقم بزنيم قدرداني مي‌کنم. اين حمايت بسيار مهم بود. از رهبران چين، کره شمالي و جنوبي و ژاپن قدرداني مي‌کنم. در خاورميانه نيز تغييرات بزرگي را حاصل کرديم. در جريان سفر به عربستان، مرکزي براي مبارزه با تروريسم تاسيس کرديم. امارات، عربستان و قطر تعهد دادند که ميلياردها دلار براي کمک به مردم يمن و سوريه اعطا کنند تا جنگ هولناک در يمن خاتمه يابد. آمريکا با شوراي همکاري (خليج فارس) و اردن و مصر براي تاسيس يک ائتلاف منطقه‌اي براي ارتقاي اوضاع خاورميانه تلاش مي‌کند.
وي افزود: دوست دارم بگويم که با همکاري بسياري از کشورها، قاتلان داعش که تشنه خون هستند در سوريه و عراق از بين برده شده‌اند و ما تلاش مي‌کنيم تا مانع از هرگونه حمايت مالي از داعش شويم. هم‌چنين روند صلح (خاورميانه) با نظارت سازمان ملل در حال فعال شدن است. من به ملت اردن و کشورهاي همسايه (سوريه) به دليل استقبال از آوارگاني که به دليل جنگ وحشيانه از کشور خود فرار کرده بودند تبريک مي‌گويم. نظام سوريه در صورت استفاده از سلاح‌هاي شيميايي با برخورد ما مواجه خواهد شد.
رئيس جمهوري آمريکا در ادامه به موضوع ايران پرداخت و گفت: سران ايران از آشوب‌ها (در منطقه) حمايت مي‌کنند و به حقوق کشورها احترام نمي‌گذارند. آنها آشوب و ناآرامي را در خاورميانه و فراتر از آن به راه انداخته‌اند. مردم ايران از اوضاع اقتصادي خود ناراضي هستند. اين امر بدي است. مردم ايران بهاي طرح‌هاي توسعه طلبانه نظام خود را مي‌پردازند. توافق هسته‌اي پول زيادي را به خزانه آنها سرازير کرد و در يک سال نزديک به 40 درصد عايدات آنها رشد کرد و اين بودجه هنگفت خرج موشک‌هاي با قابليت حمل کلاهک‌هاي هسته‌اي، تروريسم و ايجاد ويراني در ديگر نقاط جهان مثل سوريه و يمن شد. مقامات ايران ميليون‌ها دلار از خزانه عمومي کشور خود را براي حمايت از جنگ و گسترش آن در ديگر نقاط جهان به سرقت بردند. ما با خروج از آن توافق در دو مرحله کار براي مقابله با اين اقدامات ناامن کننده را آغاز کرديم و مکانيسم‌هايي را براي توقف فروش نفت (ايران) ايجاد کرديم. ايالات متحده نمي‌تواند اجازه دهد که يک کشور حامي تروريسم به اقدامت خود براي ناامن کردن جهان ادامه دهد. ما نمي‌توانيم اجازه دهيم کساني که مرگ بر آمريکا را فرياد مي‌زنند و به دنبال نابودي اسرائيل هستند، هر کاري که مي‌خواهند بکنند و خطرناک‌ترين تسليحات نظامي جهان را در اختيار داشته باشند.
رئيس جمهوري آمريکا پس از اين تهديدات، با "جدا کردن حساب مردم ايران از مسئولان" به زعم خود، از آنچه که "تلاش مردم ايران براي احقاق حقوق خود" خواند، حمايت کرد.
ترامپ در بخش ديگري از سخنانش به اقداماتش درباره فلسطين پرداخت و گفت: دولت ما اقدامات جديدي را درباره مذاکرات صلح فلسطين و اسرائيل آغاز کرده است و به دنبال تحقق برنامه‌هاي خود است. ما بر اساس برآوردهاي کارشناسي عمل مي‌کنيم و به مسائل ديني کاري نداريم. تلاش مي‌کنيم مذاکرات صلح در خاورميانه به نتيجه برسانيم.
وي هم‌چنين به مساله تعرفه‌هاي گمرکي اشاره کرد و گفت: آمريکا ديگر بازاري با درهاي باز براي ديگران نيست. ما ديگر اجازه نمي‌دهيم شرايط همانند سابق ادامه يابد. برخي در گذشته اجازه ورود کالاهاي ما به کشورشان را نمي دادند و در مقابل به دليل قوانيني که بود از وضعيت سوءاستفاده مي‌کردند و کشور ما به بازاري براي آنها بدل شده بود که به صنايع ما آسيب جدي وارد کرده بود. بر همين اساس ما خواستار تغيير اين روند هستيم و سازوکارهاي جديدي با مکزيک و کره جنوبي تعريف کرده‌ايم و به دنبال پياده کردن اين شيوه با ديگر کشورها هم هستيم. با تمام احترامي که براي رئيس جمهوري چين قائل هستم اما بايد بگويم وضعيت کنوني به هيچ وجه قابل قبول نيست.
ترامپ در ادامه به بحث خروج کشورش از شوراي حقوق بشر سازمان ملل نيز پرداخت و گفت: نماينده ما در اين شورا راهي براي ايجاد اصلاحات در آن ارائه داد چراکه به اعتقاد ما اين شورا کارامدي خود را از دست داده بود اما آنها اين پيشنهاد ما را قبول نکردند و ما از اين شورا خارج شديم. آمريکا براي ديوان کيفري بين‌المللي جايگاهي قائل نيست و ما معتقديم اين ديوان توانايي اجراي ماموريتش را ندارد.
رئيس جمهوري آمريکا به مساله جهاني شدن نيز اشاره کرد و گفت که او اين مساله را قبول ندارد. ترامپ گفت: آمريکا را آمريکايي‌ها اداره مي‌کنند. ما بر تامين امنيت، انرژي و منابع انرژي هم‌پيمانانمان تاکيد داريم. اوپک و کشورهاي بزرگ اين سازمان همواره در حال غارت جهان بوده‌اند و اين وضع قابل پذيرش نيست. ما از کشورهاي عضو اوپک حمايت کرديم و آنان از اين اقدامات سوءاستفاده کرده و بهاي نفت را بالاتر مي‌برند. آنان قيمت‌هاي گران نفت را بر ما تحميل مي‌کنند. اوپک بايد قيمت‌هايش را پايين بياورد. آنها بايد کاهش توليد را متوقف کنند.
وي درخصوص مساله مهاجرت گفت: ما بر حفظ مرزهاي ملي و مقابله با گروه‌هاي قاچاق انسان تاکيد داريم. ما به حق کشورها براي داشتن سياستي خاص در قبال مساله مهاجرت که براساس منافعشان است احترام مي‌گذاريم. تنها راه حل براي مساله مهاجرت بايد اين باشد که به افراد براي تضمين داشتن زندگي بهتري در کشورهاي خودشان کمک کنيم.
ترامپ افزود: ما شاهد بحران انساني در ونزوئلا هستيم. افراد بسيار به دليل سياست‌هاي نظام مادورو کشور خود را ترک کردند. ونزوئلا در گذشته از ثروتمندترين کشورهاي بود اما در حال حاضر به دليل سياست‌هاي سوسياليستي نظام آن وضعيت اقتصادي اين کشور نابسامان است. رويکردهاي سوسياليستي شرايط را به سمت نابسامان‌تر شدن اوضاع پيش مي‌برند. تمامي کشورهاي جهان بايد با سوسياليسم مقابله کنند. ما خواهان دموکراسي در ونزوئلا هستيم.
وي درخصوص ارائه حمايت‌هاي مالي (از ونزوئلا) نيز گفت: ما تنها به طرف‌هايي کمک‌هاي خارجي ارائه مي‌دهيم که به ما احترام مي‌گذارند و ما اين کمک‌ها را در اختيار دوستانمان نيز مي‌گذاريم. آمريکا کشوري است که بيشترين کمک‌ها را ارائه مي‌دهد. کشورها هر يک بايد به مسئوليت خود عمل کرده و تعهداتي را که وعده داده‌اند، محقق کنند. ما در اين سالن که شاهد لحظات تاريخي بسياري بوده است اين سوال را مطرح مي‌کنيم که ما چه جهاني براي فرزندان خود بر جاي مي‌گذاريم و چه چيزي براي نسل‌هاي آتي به ارث گذاشته مي‌شود.
ترامپ در خاتمه سخنانش به مساله آزادي و دموکراسي در کشورهاي مختلف و خود ايالات متحده اشاره کرد و گفت: ما به عنوان آمريکايي‌ها مي‌دانيم که براي آينده چه مي‌خواهيم.


Seemorgh.com/news
منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

محکوميت حبس نسرين ستوده قطعي شد

توضيح درباره پرونده طاهري، سيف و سعيد قاسمي

نيرو‌هاي «سنتکام» تروريست اعلام مي‌شوند

ائتلاف دو شهردار غيرپاسخگو براي انتخابات 1400

سمت جديد فرمانده سابق سپاه

توافق ايران و پاکستان در مبارزه با تروريسم

محمد خاتمي: قطعا رفع حصر به نفع نظام است

آمريکا معافيت نفتي ايران را تمديد نمي‌کند

شکايت نمايندگان لرستان و خوزستان از وزير نيرو

کنايه به طراحان تحريم آيفون؛ از خودتان شروع کنيد

سردار سلامي به فرماندهي کل سپاه منصوب شد

روحاني: امسال مثل سال 57 سالي پر نعمت بود

حملات ارتش اسرائيل به نوار غزه

تماس تلفني ترامپ با فرمانده ارتش ملي ليبي

صديقي: به جهنم که تحريم‌ها تشديد مي‌شود

رئيسي: مردم نگران جبران خسارات سيل نباشند

روحاني: توهين به سپاه، توهين به مردم ايران است

رويترز: آمريکا، تحريم‌هاي ايران را کاهش مي‌دهد

پژمانفر: وزير ارتباطات استيضاح شود

رئيس‌جمهور پيشين پرو خودکشي کرد

تقدير رهبر انقلاب از اتحاد ارتش و سپاه

دادستاني: چاره‌اي نباشد، اينستاگرام را فيلتر مي‌کنيم

ضرغامي: روحاني من را فيلتر کرده است

اسامي فرماندهان تروريست سنتکام اعلام مي‌شود

اعتراض ايران و 7 کشور به اقدامات آمريکا

آمريکا، آسانژ را اعدام نمي‌کند

ظريف با بشار اسد ديدار کرد

ترامپ باز هم کنگره را دور زد

انهدام تيم تروريستي در سيستان و بلوچستان

ماجراهاي تقابل ازغدي و ضرغامي با روحاني

وکيل احمدي‌نژاد: از عباس اميري‌فر شکايت مي‌کنيم

آمريکا اقدام خصمانه عليه سپاه را رسمي کرد

وضعيت پرونده نرگس محمدي، ستوده و زاغري

صف‌ بنزين در سوريه به خاطر تحريم نفت ايران

داماد روحاني: نه پدرم ژن خوب بوده نه خودم!

ماجرايي که روحاني را عصباني کرد

تقاضاي وام 18ميليارد دلاري ايران صحت ندارد

درخواست اعدام مرسي به اتهام جاسوسي براي سپاه

ظريف: آماده همکاري با فرانسه هستيم

ترامپ: ما نباشيم، ايران دو هفته‌اي رياض را مي‌گيرد

عراقچي: پاريس فوراً شفاف‌سازي کند

محکوميت دختر خيابان انقلاب به يک سال حبس

فريدون به کريمي‌قدوسي: فايل صوتي را منتشر کن

تاکيد نامزد انتخابات آمريکا بر بازگشت به برجام

ادعاي حمله اسرائيل به پايگاه ايراني در سوريه

سردار سلامي: ترامپ هيچ غلطي نمي‌تواند بکند

تغيير رويکرد روس‌ها در قبال ايران در سوريه

وزير احمدي‌نژاد: مجلس آينده متحول مي‌شود

متهم پرونده پتروشيمي: مرجان معتقد و محجبه بود

«اون» به ترامپ اولتيماتوم داد